adyen logo

Adyen Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (31) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Tussen 09:00 en 17:00 uur

Dinsdag: Tussen 09:00 en 17:00 uur

Woensdag: Tussen 09:00 en 17:00 uur

Donderdag: Tussen 09:00 en 17:00 uur

Vrijdag: Tussen 09:00 en 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Adyen is een Nederlands bedrijf dat betaaloplossingen voor bedrijven aanbiedt. Veel bekende bedrijven zoals Uber, Spotify, HelloFresh en Ebay, maar ook minder bekende bedrijven, maken gebruik van Adyen. Adyen is de schakel tussen de aanbieder en de consument.

Wat is Adyen?

Je vraagt je misschien af, wat doet Adyen precies? Je kunt het bedrijf het beste omschrijven als betaling provider, ook wel PSP genoemd, die betalingen tussen consumenten en bedrijven mogelijk maakt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan iDeal, bankoverschrijving, creditcard en automatische incasso betalingen.  Het kan goed dat regelmatig een adyen n.v. afschrijvingen op je afschrift ziet staan als je bijvoorbeeld lid bent van Spotify en gebruikmaakt van terugkerende betalingen.

Stichting Adyen schrijft altijd geld af namens een derde partij. Ze verwerken dus enkel betalingen.

Adyen is opgericht in 2006 en inmiddels heeft het bedrijf meer dan 1 miljard aan omzet (2017). Het bedrijf is beursgenoteerd.

stg adyen opzeggen / Adyen nv opzeggen?

Wanneer je terugkerende betalingen die worden afgeschreven door Adyen, wilt stoppen, kun je dit het beste doen bij het bedrijf waar deze betalingen voor zijn. Schrijft Adyen bijvoorbeeld geld af namens Spotify, zeg dan je Spotify abonnement op.’

Adyen betaling achterhalen

Weet je niet goed voor welk bedrijf een betaling is afgeschreven? Neem contact op met de klantenservice van Adyen.

Ook wanneer je denkt dat er onterecht geld is afgeschreven, kun je contact opnemen met Adyen. Daarnaast heeft Adyen een eigen complaint afdeling. Het is mogelijk om hier een klacht in te dienen. Dit kan via https://www.adyen.com/nl_NL/contact/klacht  en per mail [email protected]. Vermeld in je klacht altijd je volledige naam en adres, samen met je klacht.

Adyen N.V. Amsterdam

Het hoofdkantoor van Adyen is gevestigd in Nederland op het adres Simon Carmiggeltstraat 6/50, 1011DJ, Amsterdam. Bij de betaalprovider werken meer dan 2000 mensen met meer dan 100 nationaliteiten. Totaal heeft het bedrijf 27 kantoren, verspreid over de hele wereld. Het Nederlandse kantoor is bereikbaar op het telefoonnummer 020-2401240.

Adyen betrouwbaar?

Het bedrijf Adyen is zeker betrouwbaar. Het bedrijf is ook partner van Thuiswinkel en hierdoor gewaarborgd. Op internet zijn wel klachten over Adyen te vinden, in de meeste gevallen lijken deze klachten niet terecht, omdat het vaak gaat om bedrijven waar Adyen, enkel betaaloplossingen aan verleent. Deze klachten horen naar onze mening dan ook niet geadresseerd te zijn aan Adyen zelf. Niet alle ervaringen over Adyen die je online leest, geven dan ook een even realistisch beeld.

Ook komt het soms voor dat een website geldt afschrijft en dat hierbij de bedrijfsnaam van de aanbieder wordt vermeld, die niet overeenkomt met de website. Het kan dan overkomen als een ‘spookbetalingen’, omdat u de namen niet kent. In de meeste gevallen berust dit dan op een misverstand, als blijkt voor welk website of aanbieder de betaling is bedoeld.

Als je denkt dat er echt iets niet in de haak is kun je altijd een Adyen betaling terugboeken, ook wel storneren genoemd, dit kan eenvoudig via je eigen bank.

Als bedrijf op zoek naar een betaaloplossing?

Ben je als bedrijf op zoek naar een betaaloplossing voor je klanten? Kijk dan op de website van Adyen, wat zij voor je kunnen betekenen. Adyen heeft een ruim aanbod van betaalmogelijkheden voor je klanten. Via de website van Adyen, kun je zien welke betaalmogelijkheden er per land worden aangeboden. In Nederland zijn dit onder andere kaart betalingen, iDeal, Incasso, Klarna en overschrijvingen. Adyen is gemakkelijk te integreren binnen je eigen website. Er is uitgebreide documentatie aanwezig, die je kunt vinden via https://docs.adyen.com/online-payments.

Aanmelden bij Adyen kan via https://www.adyen.com/contact/sales, vul het formulier in en het salesteam van Adyen zal contact met je opnemen om de mogelijkheden voor implementatie te bespreken.

Adyen Support

Op https://www.adyen.help kun je het eigen support portaal van Adyen vinden. Op het moment van schrijven is dit portaal nog niet in het Nederlands beschikbaar. Op dit support portaal, kun je terecht als bedrijf die gebruikmaakt van de betaaldiensten van Adyen, maar ook als consument, wanneer Adyen een betaling van je bank heeft afgeschreven. Kom je Adyen tegen op je bankafschrift en heb je hier vragen over? Kijk dan even op dit portaal.

Facebookpagina van Adyen

adyen facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Adyen
Bezoek het Facebook account van Adyen en stel direct jouw vraag.

Twitter van Adyen

adyen twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Adyen
Bezoek het Twitter account van Adyen en stel direct jouw vraag.

Website van Adyen

adyen website
Bezoek de website van Adyenom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Adyen om contact op te nemen.

Adresgegevens van Adyen

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Simon Carmiggeltstraat 6/50, 1011DJ, Amsterdam.
Je kunt de exacte locatie van Adyen ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

31 reacties

    1. Goede dag ik heb nooit zaken met jullie gedaan jullie zijn gewoon op mijn rekening gekomen om geld van mijn rekening af te halen 39,40 mijn nummer is 06 47465771 en een paar keren gebeld naar jullie nummer 020401240 en het gaat niet steeds over

  1. Goede middag even een vraagje, Waarom wordt ik niet geïnformeerd dat de abonoment met 2 euro om hoog gaat.
    Ik betaalde altijd 6,95 en nu in ene 9,95.
    Ik zou graag voortaan hier van op de hoogte worden gehouden.
    Dit zou wel zo netjes zijn.
    Met vriedelijke grt jacqueline Schot-Brouwer

  2. Ik had een betaling gestorneerd voor fit for me omdat de bestelling niet geleverd was.
    Is alsnog bezirgd en ik heb de betaling aan jullie overgeschreven. Nu zeggen ze bij fit for me dat dit niet kan ik zou deze betaling retour moeten krijgen van jullie.
    Graag meer info hierover. Of de 77.95 retour.

  3. 423.50 € van mijne rekening gehaald , voor MyHeritageCOM 700 en ik geen abonnement bij gun , ik wens onmiddelijk dat deze bedrag word terug gestort

    1. Ik kreeg gisteren een melding van een dommicilieering van 84,99€.
      Ik heb nergens een contract getekend of een aankoop online gedaan.
      Kunnen jullie mij meedelen vanwaar deze domiciliering komt en hoe ik deze kan teniet doen?

  4. Ik heb geen doorlopende abonnement met adyen bv.
    Maar ze oogsten en paarkieren van mijn rekening.
    Ik heb hem geblokkeerd,maar ze sturen nogsteeds bedragen .

    Dit is een vruide!
    Wat moet ik doen om het te stoppen?

  5. Hallo, ik ben Ron Melger en wil mijn lidmaatschap op Lexa OPZEGGEN! (annuleren) Ik heb dit een maand geleden al via opzeggen.nl gedaan.Ik heb nog steeds geen bevestiging van u gekregen, en er is weer 19,98 euro van mijn rekening afgeschreven. Wanneer stop dit nu eindelijk?

  6. voor 5 keer elke mand 5.98€ van mijn bankrekningsnummer afgehald en ook van mijn 2de bankrekenings geprobeerde via doiciliring geld afhalen .ik heb mijn bank verweitn dat onmedelek hun te blokeren ik vind alleen een Eigen gebruik van persoonlijke account maar zoo moet niet door deze mensen een difstal en milionnen euros pe mand van mensen stilen .tog mot imand veranwordlijk zijn .maar wie😂😂؟

  7. Geachte klantenservice van Adyen,

    Mijn echtgenoten,J.E.A.R. de Schryver (geboren 02.09.1942) is op 17.07.2022 overlijden.
    Ik wil graag zijn abonnement opzeggen.

    Met vriendelijke groeten,

    Dr. D. Schulten

  8. Via een éénmalige ideal betaling bij een klant van Ayden ben ik blijkbaar tegen wil en dank “klant” geworden bij Ayden.
    Op jullie website vind ik géén adres waar ik een opzegging kan doen.
    De bank heeft daarvoor een keurig standaard formulier dat je dan naar een echt adres moet opsturen, maar dat schiet dus niet op deze manier.
    Bij mijn bank heb ik jullie al geblokkeerd en met de klant heb ik ook al contact gehad dat ik nooit meer zaken met hun wil doen.

    1. Dit adres heb ik gevonden, maar dan moet ik echt kiezen tussen één van de nummers 6 tot en met 50.
      Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ Amsterdam, Nederland
      Graag aangeven waar de opzegging naar toe moet.
      Bij voorkeur als bijlage van een -email. Dan scan ik het wel in.

  9. Wie zijn jullie.!
    Ik ken jullie niet eens en wordt er geld van mijn rekening afgeschreven.
    Haal mij uit jullie bestand of ik dien een aanklacht in wegens het bewust uitvoeren van fraudeleuze handelingen en het uitvoeren van onrechtmatig verkregen gelden doormiddel van oplichting.

  10. Heden kom ik tot de ontdekking dat er 19 okt. zonder toestemming €99.95 van mijn rekening is afgehaald. Ik heb ze helemaal niet gemachtigd dit te doen.
    Bovendien klopt het tel.nr. v.d. Klantenservice niet en zie ik nergens een e-mail adres.
    De bank heeft het geld terug gehaald, maar ik wil van die machtiging.
    Maar hoe?…..

  11. Waarom wordt van mijn rekening 85.95 euro geld afgeschreven voor welke bedrijf is het wie zijn jullie ik ken jullie niet en waaneer heb ik jullie machtiging gegeven jullie zeggen neem contact met ons je belt de telefoon nr bestaat niet lekkere bedrijf is dit

  12. Als ik de reacties lees, dan is deze bank net zo’n “ballentent” als Dodax.NL, een klant van deze bank.
    Soort zoekt soort heb ik het idee.

  13. Op 15 maart 2023 is van mijn bankrekening €11,99 afgeschreven voor een Dropbox account Ik heb echter al langer geen Dropbox account meer. Kennelijk wordt een al eerder ingetrokken machtiging gebruikt. Ik heb het bedrag laten storneren.
    Bij deze trek ik de machtiging in. Ik ontvang graag een bevestiging dat u per omgaande geen gebruik meer maakt van de machtiging.

  14. Op 28 maart 2023 wordt er een bedrag van mij bankrekening geschreven van 119.95 euro voor McAfee Ireland Liimited.
    Ik heb dit nog nooit gehad. Dus heb ik het bedrag laten terugstorten.
    Bij deze trek ik de machtiging in waar die van dan komt zou ik niet weten .
    Ik ontvang graag een bevesting dat u per vandaag geen gebruik meer maak van de machtiging

  15. hierbij wil ik graag dat jullie het bedrag van € 108.99 terug storten op mijn rekening.
    is er vandaag afgehaald heb niet voor dit abonnement getekend of akkoord gegeven.

  16. Goede dag ik ga zo beginnen ik hebt nooit zaken met jullie bedrijf gedaan gewoon komen jullie op mijn rekening om geld af te trekken en dat was op 13 maart 2023 9.99 euro en vandaag 14 april 39.89 euro dit vindt wel brutaal jullie gaat te ver maar zorgen jullie wel ervoor dat mijn geld terug gestort worden want dit mag niet en wanneer ik jullie bellen op dit nummer 0202401240 dan gaat het niet steeds over dit is wel een boeven streek

  17. Goedemorgen, waarom halen jullie 14,99 van mij rekening af? We hebben Hello fresh al afgezegd en toch halen jullie 14,99 van m’n rekening af. Als dit volgende maand weer gebeurd dan storneer ik dat bedrag 14,99€ weer terug op mijn rekening! Ben er een beetje klaar mee!

  18. Goedenavond,

    Goedenavond,

    Er is 48000 euro bij jullie terecht gekomen en het wordt niet teruggestort, 2 x hetzelfde met 1 cent wel.

    Graag contact 0623929093

  19. Op 27 oktober is € 88,03 van mijn rekening afgeschreven en gestort op IBAN:NL04ADYB2017400157. Als tegenrekening staat Shein.com. Shein geeft aan dat het IBANnummer niet van hun is.
    Aub mijn geld geld terugstorten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *