DHL

DHL Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (86) Reviews
Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:00 en 19:00 uur

Dinsdag: tussen 08:00 en 19:00 uur

Woensdag: tussen 08:00 en 19:00 uur

Donderdag: tussen 08:00 en 19:00 uur

Vrijdag: tussen 08:00 en 19:00 uur

Zaterdag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Zondag: Gesloten

 

Belkosten: €1,- per gesprek

Telefoonnummer DHL

088 – 0552 – 000
Het informatienummer kost 18 cent per minuut. Er zit een maximum van 9 euro op. Het starttarief is 0,045 cent. Uw gebruikelijke belkosten komt er nog bij. Als je belt naar het nummer die hierboven is aangegeven, kan je de opname van de telefoongesprek ontvangen via de e-mail. Dit kan zijn voor controle. Je moet het formulier invullen dat je de opname wilt ontvangen binnen 48 uur in je e-mail.

Contact met de klantenservice

Je kunt eenvoudig contact opnemen met de klantenservice DHL. DHL opgericht in 1969 en is een dochteronderneming van Deutsche Post DHL. Het ontstaan van de bedrijf was als bedoeling voor de verzending van post en later is er contactlogistiek bij gekomen.

Contact

Je kunt op verschillende manieren in contact komen met de klantenservice van DHL. Je vindt op de website ww.dhl.nl een pagina met die opties. Je kunt daar terecht met vragen of opmerkingen over allerlei zaken.
De opties om contact te hebben met DHL:

  • Vrachttransport
  • Parcel
  • Oplossingen in de Supply Chain
  • Internationale expresservice voor documenten en pakketten

Je kunt vragen stellen en suggesties bieden over de producten en diensten van DHL Express bij de internationale expresservice voor documenten en pakketten. Als je vragen of opmerkingen hebt over de standaard pakketservice naar het binnen- en buitenland dan kun je als particulier en als zakelijk contact opnemen met het onderdeel Parcel.
Als je gebruik wilt gaan maken van vrachttransport of je hebt hier vragen over dan kun je bij een expert van DHL Global Forwarding terecht. Je kunt ook contact opnemen met de Supply Chain. Je mag vragen hebben over de management en logistiek. Ook mag je offertes aan gaan vragen.

Telefoonnummer

Er is niet maar één telefoonnummer die je kunt bellen als je vragen of opmerkingen hebt. Er zijn verschillende telefoonnummers voor elke categorie. Het ligt aan het soort vraag dat je wilt vragen welke telefoonnummer je moet gebruiken.
Dit zijn de telefoonnummers:

  • Supply Chain: 088 0552 000
  • Parcel voor zakelijke klanten: 088 0552 000
  • Parcel voor consumenten: 088 0552 000
  • DHL Express: 088 0552 000

Je kunt doordeweeks de klantenservice telefonisch bereken van 08:00 uur tot 19:00 uur en op zaterdag kun je bellen van 09:00 uur tot 14:00 uur

Klantenservice

Naast de telefonisch contact kun je ook online in contact komen met DHL. Je kunt voor vragen of opmerkingen over vrachttransport de contactformulier gaan invullen. Een expert neemt dan zo snel mogelijk contact met jou op. Als je voor andere onderwerpen contact wilt opnemen kan het ook gratis via het formulier en je krijgt ook zo snel mogelijk een antwoord terug. Er is ook een lijst met veelgestelde vragen zodat je misschien al een antwoord kan vinden zonder contact op te nemen met de klantenservice van DHL.

Servicepunt

Als je een pakketje wilt verzenden, ophalen of retourneren dan kun je dat doen bij de Servicepunt van DHL. In heel Nederland zijn er 1300 locaties, de kans is groot dat er één bij jou in de buurt zit. Je kunt via de DHL Parcel zoeken waar de dichtstbijzijnde Servicepunt van DHL zit bij jou in de buurt. Je ontvangt een sms of een e-mail als er een pakketje voor jou klaar staat. Als je het pakketje niet gelijk op haalt, krijg je twee keer een herinneringsbericht. Bij de servicepunt kun je een pakket met minder dan 10 kilo verzenden naar Nederland, naar het buitenland of naar een andere servicepunt van DHL.

Contact

Facebookpagina van DHL

dhlparcel

Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan DHL, bezoek het Facebook account van DHL en stel direct jouw vraag.

Twitter van DHL

dhlnl

Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan DHL, bezoek het Twitter account van DHL en stel direct jouw vraag.

Website van DHL

dhlparcel.nl

Bezoek de website van DHL om een antwoord te vinden op jouw vraag of contact op te nemen via het contactformulier op de website van DHL

Adresgegevens van DHL

DHL is gevestigd op het adres Reactorweg 25 Utrecht 3504 AA. De exacte locatie van DHL zie je op de kaart hierboven.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

86 Responses

  1. Waardeloze service DHL. Dit is nu de derde keer sinds ik op dit adres woon dat mijn pakket niet wordt bezorgd en weer wordt terug gestuurd met de melding dat het adres niet bestaat. Ten eerste is het een bestaand adres ten tweede kan men het ook bij een service point brengen. Ik begrijp dit werkelijk niet.

  2. Snap niet dat bedrijven nog met hun in zee gaan slechte bezorgers komen niet aan de deur maar leggen het gewoon in de hal en als je wil bellen betaal je hoop geld ook nog ze laten je lang wachten

  3. Donderdag 6 januari 2022 een pakketje besteld en betaald door bedrijf afgegeven om te verzenden.
    Krijg e-mail van DHL parcel wordt afgeleverd tegen.
    We zijn nu 10 januari de e-mail van HDL geeft aan dat op 6/1/ het wordt afgeleverd.
    Nog steeds niet ontvangen want het pakketje doorloopt alle distrubitie centra om het verder op de rit te brengen maar helpt niet.
    Ik zit nog steeds te wachten en geen enkel bericht wanneer ik het kan verwachten.
    Schandalig hoe DHL werkt. Ik kan niets anders dan dit verzendbedrijf aan ieder te vermijden want je krijgt informatie waar het pakketje zich bevind en dat is alles……..

  4. Dit bericht komt uit een flatgebouw van 12 verdiepingen. Drama met DHL!!!! De bezorger probeert, ondanks de afspraak ‘voor de deur’, alle pakjes bij één van de bewoners af te leveren. Hij belt ook niet bij mij aan. De envelop was gescheurd door een poging het pakje in de brievenbus te proppen.

  5. Verwacht pakketje zou vandaag bezorgd worden, hele dag thuis geweest, geen briefje in de bus wel een mail waarin gezegd werd dat wij dinsdag 1 Maart om 15.29 niet thuis geweest zouden zijn. Gewoon gelogen. Ik mag nu morgen naar een DHL punt om het pakje te gaan ophalen. “” we hebben je gemist “ wat een onzin.
    Ik ben er klaar mee, zodra ik iets bestel en de bezorgdienst is DHL koop ik niets meer bij dat bedrijf.
    We hebben het gecontroleerd, we wonen in een appartementengebouw en er was niets mis met de bel, werkte normaal.

    1. Precies dat… Zoveel mogelijk boycotten die handel…
      In mijn geval kon ik helaas niet anders dan met DHL retourneren, omdat het pakket te groot was voor PostNL, met het gevolgd dat nu mijn tv van €800 compleet verwoest is, en moet ik maar zien dat ik mijn centen ergens terug ga halen 🤷🏻‍♂️🤬.

  6. Ik woon in Delft
    Buitenhofdreef en zag een bo-rent busje met 2 DHL mannen erin
    Ik ging toen boodschappen doen en ik kwam terug stond doe bus er nog en 1 van de 2 kwam van mijn verdieping 10de etage mijn vraag is wat deed hij daar een pakket bezorgen met zijn 2en beetje raar

  7. Pakketje zou bezorgd zijn. Maar helaas …. niet bij mij, niet bij een buur en geen briefje in de brievenbus! Nu mag ik het een dag later (vanaf 18:00) op gaan halen bij een Servicepoint. Wat ’n slechte zaak!

    1. Ik heb precies het zelfde nu alleen heb ik nog geen reactie op mijn mail gekregen…dus weet niet waar mijn pakketje is nu??

    2. Precies hetzelfde, pakket zogenaamd bezorgd op mijn adres. Dus niet! Ik was gewoon thuis. 2 uur voor Jan Lul gewacht. Maar vooral: waar is mijn pakket? Het gaat om een stofzuiger – zal die intussen al te koop staan op Marktplaats??

  8. pakketje zou bezorgd worden: Is ook bezorgd.Maar wordt telkens voor de deur gelegd.
    Zonder aan te bellen .Al een paar keer van verschillende leveranciers die via DHL laten bezorgen .Zijn gewoon thuis zijn ga je kijken welk tijdstip staat er op de site leverancier of mail bezorgd ja hoor weer voor de deur zoals net zaterdag de 23 april
    al een paar keer klacht ingediend ook bij leveranciers maar wordt blijkbaar geen aandacht aan geschonken
    zeer slechte zaak van jullie bezorger !!!!!!!!

  9. Pakje vandaag niet bezorgd omdat er niemand was🤣 het adres is een kamer in een verzorgingshuis 2 demente ouders die nooit van de afdeling af zijn en het pakje kan beneden bij de receptie afgegeven worden.
    Bezorger had er zeker geen zin in vandaag en heeft de pakjes maar bij een depot afgegeven?

  10. Meest waardeloze bezorgdienst die er bestaat.
    Tv naar leverancier gestuurd ivm een garantie kwestie, bij aankomst alle hoeken van de tv compleet gescheurd, het hele scherm gebarsten.
    Er is gewoon met het pakket gesmeten.
    Leverancier kan nu dus de tv niet testen en krijg van hun dus geen garantie.
    Nu maar proberen om via DHL mijn geld te krijgen.

  11. Wat een eindeloze rij klachten, bij ons is het ook nog nooit gelukt door DHL om iets aangeleverd te krijgen. Het geeft te denken dat de bezorgers bij het zien van een appartementencomplex direct afhaken. Ik kreeg nu te zien dat ik of verhuisd of onbereikbaar was. Ik hoop dat uw bedrijf hier snel iets aan gaat doen. Dit moet toch veel klanten gaan kosten.

  12. kut bedrijf er zou maandag pakketje geleverd zijn. geef me site aan. niks gehad geen briefje en geen email ontvangen. pakje pleite en me geld.

  13. Slecht, slecht
    DHL zending niet ontvangen. Onduidelijk of het nogmaals wordt bezorgd of op afhaalpunt zou kunnen liggen. Niet aanwezig op ophaalpunt Hema/ Renkum. Gebeld met DHL
    telefonnnummer DHL niet in gebruik! (088 05552000) en (0900 200009)
    gebruik 1888 is advies. Eindeloze wachttijd. Wat nu?

  14. Wat een waardeloos … bedrijf, Zaterdag wordt uw pakket bezorgd krijg dan een mail “ We konden u pakket niet bezorgen, ik zou niet thuis zijn????? Nou ben de hele dag thuis geweest. “ U pakket wordt terug gestuurd naar de afzender!!!
    Heb ik maar opnieuw besteld, vandaag Maandag 20 Juni u pakket wordt vandaag bij u bezorgd….. wederom: We konden u pakket niet bezorgen ik zou weer niet thuis zijn 🙀😿😡😡😡

  15. Waardeloos waardeloos bedrijf…als je dit een bedrijf mag noemen.
    Pakketten worden in de tuin gegooid of in brievenbus gepropt!!!!!!!!!
    Jullie moeten je personeel eens aanpakken!!!

  16. ik krijg een mail van dhl uw pakket kunt u afhalen bij service punt andel noord brabant .maar als er niemand open doet heeft zo,n afhaalpunt totaal geen nut

  17. Pakketje wordt in de container gegooid bij de buren, en ik kreeg bericht dat het afgegeven was!!!!!
    Nu bij onze buurvrouw het zelfde!!!
    Echt schandalig DHL!!!!
    krijg ook ook veel spam, na klacht indienen!!!

  18. Kaartje onder de klep van de rolcontainer gelegd,dat niemand thuis was.
    QR code gescand en die geeft aan dat pakket afgeleverd is.
    Nu blijkt dat pakket gewoon in de rolcontainer is gegooid.
    Tjonge jonge, wat een stelletje debiele bezorgers bij DHL.
    Zo ga je niet met andermans spullen om.

  19. Mij tv zou bezorgt worden 15 juli 2022
    Tussen 14.00 en 18.00 uur.
    Maar ze kwamen zonder te melden om 12.00 uur was niet erg als ze het hadden doorgegeven.
    Na eindelijk iemand aan de telefoon te hebben.
    Kreeg ik op reactie waar is mijn tv nu wist ze niet kan ik 3 dagen geen tv kijken.
    Ga maar ergens op visite en daar tv kijken.
    En van het is een groot pakket sloeg ook nergens op.
    Werd dus echt niet geholpen echt slecht.
    Dus gebeld met de BCC en een medewerker zei wij kunnen je wel helpen mocht 1 leen tv ophalen en gebruiken tot mijn nieuwe tv was gebracht kunnen DHL nog wat van leren hopelijk heb ik maandag wel mijn tv.
    Bedankt BCC

  20. Hier zou ook afgelopen vrijdag een pakket bezorgt worden en kreeg een mail dat ik niet thuis was, heel de dag thuis geweest! Zou naar een servicepunt gaan..nieuwe afspraak gemaakt voor zaterdag (gisteren) is er weer niemand geweest maar bij track en trace bleef de melding dat het tussen 10 en 15u bezorgt zou worden, tegen 16u contact opgenomen via de chat, werd nog steeds gezegt dat het onderweg was, vandaag een mail dat het maandag bezorgt word. Grrr ben klaar met dit kutbedrijf!!! Ook al een paar x in de kliko gedaan en een x blijkbaar voor de deur gezet maar niet gehad, echt belachelijk!!!

  21. wacht al vanaf maandagavond (status onderweg) op mijn pakketje wordt di 10.00/15.00 helaas wordt wo 10.00/15..00 weer helaas wordt do helaas wordt vr 11.27 bezorgd maar niks ontvangen ik was gewoon thuis bahbahbah wat een kut bedrijf

  22. Ls, Ik ontvang een pakket van allekabels.nl via DHL ,nu blijkt dat niet te passen dus ik vraag een retourformulier aan bij allekabels.nl en ze vragen mij om de barcode en het retouradres welke op de pakbon staat uit te knippen en op de doos van de retourzending te plakken.
    Dit gedaan hebbende ben ik naar 4 DHL parcel punten en alle kunnen ze de barcode niet scannen . De klantenservice van allekabels.nl zeggen dat de barcode toch correct is .
    Het bestelnr. 10877849 en de verzenddatum : 03-08-22.
    Ik weet niet goed hoe ik het pakket retour moet zenden
    Vriendelijke groeten , Theo

  23. Vrijdag heb ik bij zooplus een bestelling gedaan, zaterdagochtend kreeg ik een mail van dhl, ze kwamen tussen 2 en 6 uur, even later kreeg ik een mail dat ze tussen 13.15 en 15.15 kwamen, helaas niemand gezien of gehoord.
    Gisteren kreeg ik een mail, ze kwamen tussen 2 en 3 uur, maar helaas weer niemand gezien.
    Ik heb een boze mail naar ze gestuurd met de mededeling dat verwachte en eiste dat ik vandaag mijn pakket wilde hebben, tot op heden nog geen nieuw bezorgmoment,( het is inmiddels al 13.06)
    Ik heb het nu wel helemaal gehad met dit waardeloze bedrijf, ik heb gebeld met het bedrijf waar ik de bestelling gedaan heb, die hadden van hun een mail ontvangen dat vandaag tussen 18.30 en 22.30 mijn pakket bezorgd gaat worden.
    Het zou heel fijn zijn als ze eens begonnen met te doen wat ze moeten doen,n.l. de pakketten bij de klanten afleveren op de daarvoor afgesproken tijd, en klanten informeren als er iets veranderd is.
    Wie haalt het in zijn hoofd om op een achterlijke tijd bij de mensen aan te komen, dan moet er toch wel een grote steek bij je los zitten, een normaal denkend mens komt niet eens op dat idee.
    Mijnadvies aan bedrijven is dan ook doe geen zaken met dhl, als je goede naam je lief is.

  24. pakket nr CI058624720DE
    De DHL chauffeur was op de afgesproken tijd van 15:00 uur bij mij maar kon het pakket niet op zijn busje vinden, hij moest terug komen toen hij het pakket vond, het pakket werd getoond als afgeleverd om 17:57 maar nergens in mijn straat , het kan overal zijn.
    Slecht bedrijf levert niet en is onbereikbaar.

  25. Hele slechte service, al diversen keren gehad dat de bezorger niet aan belt en dat ik dan een bericht krijg dat ik niet thuis was, ook de klantenservice doet hier niks mee, noteren het en daar moet je het vervolgens mee doen zodat het de andere keer weer gebeurd. Zijn totaal niet klant vriendelijk. Hoe is het mogelijk dat ze in deze tijd een bezorger niet kunnen bellen en alsnog zorgen dat je pakket geleverd wordt. Bedrijven zouden nooit meer met deze partij in zee moeten gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.