PostNL klantenservice: contact en service
PostNL zorgt ervoor er zo’n negen miljoen brieven en 550.000 pakketten per dag bij de juist personen terechtkomen. Dit zijn er heel wat.
Het bedrijf is de verbinding tussen zender en ontvangers van post, zowel online als fysiek.
Daarnaast bieden ze ook logistieke oplossingen op maat. Er werken ruim 46.000 mensen, verdeeld over dertien landen en maar liefst drie continenten.
Sinds 2011 is het een beursgenoteerd bedrijf en de VEO is Herna Verhagen. Door de jaren heen heeft PostNL verschillende namen gehad, zoals TNT N.V., TPG Post en PTT Post. PostNL bezorgt niet alleen brieven en pakketten door heel Nederland, maar ook internationaal. Ze zijn namelijk ook actief in de volgende landen: België, Luxemburg, Duitsland en Italië.
Zowel zakelijke klanten als consumenten kunnen contact opnemen met de klantenservice. Naast het bezorgen van brieven en pakketten, zijn er ook andere diensten van PostNL. Zo kun je namelijk zelf online een pakket frankeren. Ook het printen en betalen van de pakketzegel kan via de website. Vervolgens kun je dan zelf je pakket afgeven bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.
PostNL Contact staat dicht bij de klant
Je kunt online een zakelijke blog vinden waarop specialisten van het bedrijf gratis tips geven aan zakelijke klanten. Het postbedrijf heeft een aantal belangrijke speerpunten waar de dienstverlening om draait:
- De klant is de belangrijkste drijfveer.
- Medewerkers werken in een fijne omgeving waar ze zich thuis voelen
- Het blijven ontwikkelen van het netwerk
Klantenservice PostNL
Je kunt de klantenservice van PostNL op verschillende manieren en momenten zowel online als offline bereiken. De klantenservice is gericht op zowel reguliere consumenten en zakelijke klanten. Online kun je contact opnemen via Twitter, een reactieformulier op de website en de chatfunctie op de website. Ook is het mogelijk om met de klantenservice te bellen, een brief te schrijven of om gewoon langs te gaan bij een PostNL servicepunt op een locatie bij jou in de buurt.
Consumenten kunnen bij de klantenservice van PostNL terecht voor:
- Vragen over pakketten, zoals de status en bezorging, het versturen van een pakket of een klacht over een pakket.
- Vragen over de post, zoals klachten, portokosten en het versturen en ontvangen.
- Vragen over doorsturen en bewaren van post.
Zakelijke klanten kunnen de klantenservice bellen voor:
- Pakketten: klachten, versturen, status en bezorging en online verzendservice.
- Post: frankeermachine, klachten, portokaart, tarief en verzendklaar maken.
- Voor vragen over facturen zoals correcties, betalingen en de zelfservice betaling portkosten.
- Account aanmaken voor Mijn post en klantgegevens.
De communicatiekanalen van PostNL voor klanten
Je kunt via diverse communicatiekanalen contact opnemen met PostNL. Sowieso heb je op veel verschillende punten een PostNL servicepunt. Voor zakelijke klanten zijn er de volgende services:
- Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice.
- Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur.
- Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.
- Het zakelijke Twitteraccount van het postbedrijf is www.twitter.com/PostNL_Zakelijk. Ook dit kanaal is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 19:00.
- Online kun je chatten met de klantenservice tot 19:00 uur.
- Via het contactformulier op de website kun je een vraag of een klacht achterlaten.
- Je kunt PostNL natuurlijk ook per post bereiken. Het adres is Postbus 19100 2500 CC Den Haag.
Service voor consumenten
Ook voor consumenten is er een uitstekende service van PostNL. Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen:
- Doordeweeks kun je chatten op www.postnl.nl tot 20:00 uur.
- Op Twitter is de consumentenafdeling te bereiken via www.twitter.nl/PostNL tot 23:00 uur op doordeweekse dagen en in het weekend tot 19:00 uur.
- Het telefoonnummer van de klantenservice van PostNL is 0900-0990. Je kunt op werkdagen bellen van 8:30 tot 20:00 en in het weekend van 9:00 tot 16:00 uur.
- Je kunt de klantenservice natuurlijk ook via de post bereiken. Stuur een brief naar Postbus 99180 8900 NA Leeuwarden.
- Je kunt ook een contactformulier invullen op de website.
117 reacties
My parcel,LK10546606AU was not delivered, and no message left that it was at Jumbo at Enschede. It seems that it is back to Australia. This is very bad service from Post NL. Can you still send it to receiver R. Weiss 7544TG Jasmijn Straat Enschede. I do not want to pay twice for delivery. Hope you can fixed your mistakes.Hope to have your response asap. Thank you.
Ja precies… schandalig dat ze niet normaal telefonisch bereikbaar zijn.
Mijn pakketten worden standaard buiten in een kast naast de voordeur gedumpt terwijl ik gewoon binnen voor t raam sta en ze kunnen zien dat ik thuis ben.
je kunt niemand bereiken en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. je merkt duidelijk dat post.nl niet persoonlijk te woord wil staan. het heeft methode en hoort bij het verdienmodel. Heel vervelend!
Waardeloos in 1 woord
Very bad service! They just dont even try to deliver at the adres and they just say”we hebben je gemist” !! Further you can not reach them via the telephone …it is really, really bad service!!
Vanmorgen 07:52u) bericht ontvangen dat mijn pakket tussen 09:10-11:00u bezorgd zou worden vandaag zaterdag 6 maart. Om 09:19u een bericht dat ik niet thuis was, het pakket bevat medische verbandmiddelen. Hoezo niet thuis?????? Dit pakket wordt dus nu pas maandag tussen 09:00 en 12:00u bezorgd. Geen telefonisch contact mogelijk. Lekker dus dat post.nl beslist hoe (thuis)zorg wordt ingevuld in NL!!!!!
En tja, alleen met de feestdagen is men bereid om ook op zondag te bezorgen. Hoezo is post.nl een commercieel bedrijf?
Op de website staat zaterdag telefonisch bereikbaar voor 16.00 uur maar de voicemail geeft aan dat niemand aanwezig is.
Terugkerende ergernis: pakket volgens de mail bezorgd, maar dit is al voor de vijfde keer op rij op het moment dat de mail binnenkomt nog niet het geval!!! Vandaag zelfs de postnl-bezorger kunnen aanhouden, die het pakketje ook niet eens ingeladen bleek te hebben. Hoe kan dit nou toch! En dan wil je de klantenservice bellen, blijkt dat die op zaterdag gesloten is, terwijl op de website nota bene staat dat ze op zaterdag wel overdag bereikbaar zijn. Wat een slordige communicatie met de klanten!
POST-NL RIP !
waardeloze bende, laat pakket rustig een maand liggen, klantenservice onbereikbaar
ze hadden POST-NL beter meteen op kunnen heffen bij de privatisering
dan komt ook niemand in de verleiding er iets mee te versturen
So. I’ve bought an umbrella through Amazon. Bought in the Netherlands for delivery to the Netherlands. FREE DELIVERY is on the order. Then I get a mobile message from Post.NL to pay an extra 4 euros 51 to deliver it?????? They can piss off. I’ll rather cancel my order and get my money back, then get one delivered from Germany instead. FREE DELIVERY MEANS FREE DELIVERY ! Not happy with this criminal demand.
Mijn medeleven met alle klagenden. Ik sluit mij erbij aan. Tot drie keer toe in het afgelopen jaar zijn er dingen die ik verstuurd had gewoon gejat! De ontvanger kreeg of niets of een lege opengeknipte envelop.
Van Post.NL geen boe of bah, terwijl ik van Royal Mail (ik woon in Schotland) een aardige brief met verontschuldiging ontving. En dat terwijl het is gebeurd in Nederland, niet in Schotland.
En als je wilt klagen……een chat met Daan, die mij niet verder kon helpen.
Eindelijk een telefoonnummer gevonden, het is zaterdag, nou maar zien of ik op de een of andere manier Post.NL maandag kan bereiken.
Post NL niet bereikbaar via e-mail. Blijkbaar niet gesteld op contact.
post,nl wat zijn jullie een slecht bedrijf rouwbrieven worden door jullie niet bezorgd dit vind ik knap waardeloos van jullie jullie hebben totaal geen respect voor andere mensen . ze kunnen jullie beter helemaal laten sluiten.
Er is altijd wel iets bij de Post.nl of er worden maandenlang geen post ontvangen, of het komt op een andere adres terecht waardoor post weken later pas arriveert, ook de bijkomende extra kosten lopen de spuigaten uit! Vaste lasten bv die niet betaald kunnen worden omdat de info die noodzakelijk is ontbreekt en ik het vertik om mij te laten dwingen(is slavernij en strafbaar bij de wet en verdragen) alles digitaal te moeten doen, digitaal betekend tevens meer risico op lekken.
Een ander punt is dat men nooit telefonisch bereikbaar blijkt te zijn op de diverse telefoonnummers die op internet te vinden zijn, of nummers zijn zogenaamd opgeheven terwijl er wel een bandje afgespeeld word, beetje hypocriet lijkt mij, dan de pakketten die zonder voorkennis of track and trace code ineens bezorgt worden zonder dat de ontvanger weet dat er bezorgt gaat worden en daardoor de bezorger treft dat je niet thuis bent, je krijgt vervolgens een slordig geschreven kinderlijke kaart in de bus met een code die je moet invullen, vervolgens is die code met postcode niet bekend bij jullie….
Sinds de Postagentschappen verdwenen zijn, is het met de Post.nl bar en boos te stellen, de klanten die daarover klagen krijgen geen respons, klachten die je indient worden niet behandelt, ik zit nog steeds te wachten op een respons van Post.nl voor niet leveren post en de daarbij veroorzaakte schade, de extra kosten die daardoor ontstaan zijn door niet ontvangen nota’s enz. SCHANDALIG!
En waar zijn dan alle niet geleverde poststukken en pakketten gebleven?
Lees ook even de vorige reacties want dit probleem speelt al veel langer en niet van kort geleden, ik had zelf ook diverse keren contact opgenomen met Post.nl over niet leveren post en er is nog steeds geen verbetering gekomen, wel hoge kosten berekenen en geen service geven?
Dit alles riekt een beetje naar list en bedrog of oplichting en misleiding wat zeer zeker niet ten goede zal komen voor uw eigen bedrijf.
Mvg
A. Huizinga
Post Nl, waar is mijn pakje met de barcode NL000027365690 het zou al sinds 2 september in en sorteercentrum zijn en dood leuk wordt gezegd bezorging op 9 november, (het is vandaag 23 september)
Weer zo’n bedrijf dat het normaal vindt om zich achter zoveel mogelijk andere clubjes te verschuilen en dat “neem contact op” te noemen.
Ook mooi: “als je een account aanmaakt bij ons krijg je nooit meer nietthuis-briefjes, alleen maar email tussen alle andere spam”. Dat is dus een reden om vooral nooit een account aan te maken bij zo’n club. Nog even en je kan geen briefje meer sturen zonder. Nee dank u.
Graag pakket met code LW441249561DE-NL alsnog bezorgen. Het lijkt erop dat het terug is naar amerika, maar ik heb nooit een aankondiging of oproep voor ophalen ontvangen, ook niet in mijn email.
Klantenservice is telefonisch niet bereikbaar op 08822…op 0900…betaal je 100cpm en staat te lang in de wachtrij!! Ik wilde n klacht melden over de bezorger. Teveel postpaketten in één keer in de brievenbus waardoor alles natgeregend en beschadigd is geraakt is…maar niemand wil blijkbaar verantwoording hiervoor nemen en naar n andere oplossing zoeken. Zeer klant-onvriendelijk
Tja, wat anders rest mij om te beamen dat PostNL er telkens weer in slaagt om er een zooitje van te maken.
Letterlijk en figuurlijk.
Maar wie je ook te spreken krijgt, telkens wordt hetzelfde script opgedreund, alle begrip, we gaan er wat aan doen, “ wie we “ zijn blijft evenwel volslagen onduidelijk.
Is het niet Corona dan wel de decemberdrukte, of een andere rotsmoes.
De 29ste november een klein presentje van ca. € 3,50 verstuurd naar Haarlem, met een veelvoud aan verz€ndkosten, de T&T code frequent geraadpleegd, maar op 1 december rond middernacht geen informatie meer anders dan het is druk en de bezorging zal later plaatsvinden.
In telefonisch werkelijk TENENKROMMEND ONDERHOUD is het bijkans ONMOGELIJK te achterhalen waar het pakketje is gebleven.!!
Eerder verstuurde pakjes met GROTE LETTERS GESCHREVEN ADRESSERING WORDT FREQUENT DOODLEUK TERUGGESTUURD NAAR DE AFZENDER.
Opnieuw ingeleverd bij PostNL, honderd maal excuses en vervolgens duurde het opnieuw wekenlang voordat bezorging een feit was en dat is niet leuk voor een kinderverjaardag.
Kinderarbeid in België, WANTIESTANDEN QUA SALARISSEN BIJ ALLE BEZORGERS, ZZP-ers en een CEO met $$$$$$ tekens in de ogen die de andere kant opkijkt en één Rutte Regering die geen enkele actieve herinnering heeft aan wat dan ook, laat staan deze wantoestanden een halt toe te roepen.
Niet dat het veel beter gesteld is met al die andere pakketdiensten, maar zorgelijk is het wel.
Opdoeken deze louche PostNL handel en wel per direct.
Het gaat dit kluppie slechts om geld verdienen, no more no less.🤬🤑🤮
sorry maar opgegeven tel nummer bestaat niet vanuit Belgie
Mijn pakket 3SMOQ10511281 zout 1 december 18u…. worden afgeleverd
Vandaag via track and trace : melding pakje niet vindbaar.
Afzender 3dandprint gorichem
Wanneer levering aub
Ze zouden vandaag langskomen, ineens heb ik een kaartje door de brievenbus gekregen maar der is niet aangeklopt en heb helemaal niks gehoord en gezien het was de bedoeling dat ze tussen 12:55 en 14:55 zouden langskomen. Moet ik de hele dag uit het raam gaan zitten kijke ofzo? Heb gebeld maar kan niemand bereiken. Super!
Weer typisch post nl, zo vaak meegemaakt dat ze niet aankloppen en alles gewoon bij de buren neer smijten👍🏻
Ik heb een postbus. De bedoeling is dat je een mail ontvangt op de dag dat er post voor je ligt.
Dan ga je erheen…..vanochtend moest ik ijs krabben. Ik kwam bij de postbus aan en er ligt NIETS> ALWEER NIETS!
Thuisgekomen ga ik met post.nl bellen. Nou heb je effe???
Eerst krijg je zo’n inbeciele Daanbot die jouw vragen kan beantwoorden. natuurlijk staat je vraag er niet bij. Vervolgens via de Daanbot vragen naar een telefoonnummer om te kunnen bellen. Dat kan niet . Eerst moet ik een paar vragen beantwoorden met een keuzemogelijkheid. MIJN KEUZE STAAT ER NIET BIJ!!!!! Eindelijk vind ik op het internet een 0.90 c minuut nummer. Gebeld en 22 min in de wacht. Krijg ik een onhebbelijke man aan de lijn die zeer
ongeduldig is en zegt dat er een speling is van 4 dagen. melding/bezorging. Ik zei dat er in de mail staat VANDAAG heeft u post. VANDAAG dus.
Hij zei dat hij dit net heeft uitgelegd en als ik verder geen vragen meer heb gaat hij de verbinding verbreken. Het is nu half 11. Om 9 u begonnen met dit akkefietje: huis uit, ijs krabben, ernaartoe, weer terug en bellen en in de WACHT staan.
zeer slecht bedrijf pakketten worden buiten in de regen neer gelegd op 400meter van mijn huis bij toeval ontdekt door een voor bij ganger schandalig.
paket door afzender reeds 15 december gepost. maar tot heden nog niets ontvangen.bezorgtijd wordt steeds aangepast laaste 20 12 2021.contact gehad wordt verwijst naar afzender. die moet het nieuw aanmelden.reeds gedan er wordt een onderzoek gestart.uitkomst paket wordt als vermist opgegeven.verzender krijgt het geld terug daar meeis post nl de kous mee af. maar niet met mij de ontvanger.het gaat niet om het paket maar om de inhoud ervan ps waar gaan al die niet bezorgde paketjes heen.naar een opslagkamer. en worden ze aan het eind van het jaar verdeeld onder de bezorgers.nog iets als er willem alexander op het paket stond dan was heel post nl er naar op zoek.bij dezegrgrgrgr postnl
Momenteel een frustrerende geval van slechte eenzijdige informatie keuze. Telefoonnummer heel sluw niet makkelijk te vinden. Een robot dat slecht van begrip is…. Maar voorlopig een pakketje kwijt!
Zo boos…. Alles kan makkelijk!
Behalve als er problemen zijn!
Op 26 januari 2022 heb ik voor een pakketje inklaringskosten betaald. Inmiddels zijn we bijna twee weken verder en is het pakketje nog steeds niet bezorgd.
Op 7 februari 2022 gebeld met de klantenservice en krijg doodleuk te horen dat het inklaren één maand kan duren en dat “dat algemeen bekend is”. Aangezien ik dit niet wist, kan het dus onmogelijk ‘algemeen bekend’ zijn, maar er wordt dan verwezen naar de ‘algemene voorwaarden’ (waarvan er vervolgens maar liefst 31 (!) blijken te bestaan….) waar dit in zou staan. Ik heb het er niet in kunnen vinden.
Het is natuurlijk onacceptabel dat dit zolang duurt, maar dat ligt volgens de klantenservice aan de douane en niet aan PostNL.
“Ik moet maar geduld hebben.”
Studieboeken worden door zoon in Groningen (aangetekend en met waarde verzekering) op 30 januari naar andere zoon in Frankrijk verstuurd.
Post.nl weet blijkbaar de adresgegevens (het pakje misschien ook?) te beschadigen, waardoor pakje niet verstuurd wordt.
Pakje ligt inmiddels in depot in Nieuwegein, waar Post.nl blijkbaar het pakje heeft geopend en het adres van de uitgever van de boeken in Leiden heeft gevonden.
Ondanks het feit dat wij diverse malen adres in Nederland en in Frankrijk hebben doorgegeven, besluit Post.nl het pakje naar de uitgever te sturen.
Het pakje is overigens daar ook niet aangekomen!
We hebben de boeken opnieuw besteld, maar Post.nl weigert over de brug te komen om de kosten van boeken en verzending te vergoeden!!
Volgens het juridisch loket verliest Post.nl deze zaak bij de geschillencommissie!!!
Werkelijk schandalig.
Chatfunctie die je volledig automatisch van het kastje naar de muur stuurt.
Telefonisch… op zaterdag tot 16h bereikbaar…dacht het niet.
Mijn pakketje zou bezorgd zijn in mijn brievenbus.. dat is knap met afmetingen van 40cmx40cmx40cm!
En als ik dan naar eerdere berichten kijk, is het duidelijk dat er niets met deze klachten wordt gedaan.
Zelfde klachten die telkens weer terugkomen.
Gaat te goed met deze club!!
waardeloze luie bezorgers die weten dat ik niet thuis ben (FOUT) zonder uit te stappen jammer voor dat ik wel thuis was!
met al deze negatieve opmerkingen zou je toch een reaktie verwachten van Post.nl
kan geen emailadres vinden en bellen hielp niet en geen antwoord op brief naar Leeuwarden!!
ik stuurde 6x doos/koffer op van Beek Gld naar Sydney
zou 5 dagen duren, brieven doen er langer over, dus ik dacht : zalwel (erste zending duurde 2 mnd!)
nu zijn mijn laatste doos/koffer niet aangekomen en track&trace geeft allemaal tegenstrijdige berichten!
ben langs de douane Sydney Airport geweest en die verwijzen naar Post.nl
jaojao, van kassie naar de muur en terug HELPHELPHELP allemaal belangrijke dingen kwijt?!
Een zonder track-and-trace verstuurd pakket uit de verenigde staten dat 21 Januari verstuurd was kreeg ik pas 2 Maart een inklarings- bericht waarbij ik een bedrag voor 28 februari betaald moest hebben. Voor die tijd had ik er niets van gehoord en ging ik er vanuit dat het pakket helemaal niet verstuurd was. De track-and-trace die met het number op dat inklaringsbericht wel mogelijk was toont dat het pakket al 21 januari in Nederland aankwam, maar in een soort van loop geraakt was als hieronder getoond. Hier zou ik graag een klacht indienen bij Postnl, maar daar kom je alleen maar terecht in een afschuif bot.
De reis van je pakket
3 maart 10:58
Pakket ligt voor je klaar op PostNL-punt
3 maart 8:01
Bezorger is onderweg naar PostNL-punt
3 maart 0:38
Zending is gesorteerd
2 maart 20:18
Zending is ontvangen door PostNL
2 maart 9:56
Zending ontvangen in land van bestemming
2 maart 9:20
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
28 februari 16:07
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
28 februari 16:02
Zending vrijgegeven in het land van bestemming, doorgestuurd naar geadresseerde
28 februari 12:29
Zending ontvangen in land van bestemming
28 februari 11:50
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
25 februari 8:29
Zending ontvangen in land van bestemming
25 februari 7:50
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
23 februari 8:26
Zending ontvangen in land van bestemming
23 februari 7:50
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
21 februari 16:04
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
21 februari 16:01
Verzoek tot betaling kosten voor zending verstuurd
1 februari 9:56
Zending ontvangen in land van bestemming
1 februari 9:25
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
27 januari 20:18
Zending ontvangen in land van bestemming
27 januari 19:45
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming
21 januari 20:02
Retourzending ontvangen in land van bestemming
post.nl wat een tent! In januari 2022 vier pakketten naar Kos/Griekenland gestuurd waaronder kleinspeelgoed voor de kleinkinderen. Tot op heden 1 pakket geleverd maar geen pakket met speelgoed, want het verdwijnt gewoon en er is niks terug te halen want de track en trace werkt niet op de Griekse eilanden. De vraag rijst of de Griekse post? Hellenic Post betrouwbaar is of ligt het toch aan onze eigen post.nl. Ik kan wel mijn transportkosten terug vragen per brief maar of dat helpt!!
Bezorger vond mijn straat niet en heeft mijn pakje terug meegenomen. Reactie van postNL vraag eens bij de buren. Nou, die wonen bij mijn weten ook in mijn straat. Dan bellen en die oen vindt mijn straat ook niet op de kaart van Nederland, terwijl ik al 3 keer gezegd had dat ik in België woon. Dan zet ie mij doodleuk 10 minuten in wacht. Ik heb ingehaakt want bellen naar Nederland is te duur om met je te laten sollen. Dan de chat. 3 keer alles ingeven, 3 keer na eindeloos wachten ERROR en foetsie chat. Waar recruteert postNL zijn medewerkers? Bij ons zijn mensen met een beperking in de beschutte werkplaats zelfs intelligenter. Ik ga nu proberen om een ouderwetse brief te sturen.. Hopelijk gaat die ook niet verloren zoals mijn pakketje. Want ik heb het niet en de afzender heeft het na 10 dagen ook nog niet. Wellicht heeft de bezorger die straat ook niet gevonden en ligt mijn pakketje gewoon bij hem thuis.
Post.nl lever niet op afgesproken datums.
Pakket zou worden bezorgd op vrijdag 18 maart 2022 , niets ontvangen
track en trace pakket , pakket wordt bezorgd op zaterdag 19 maart, en je raadt het al, niets ontvangen.
Maandag 14 maart, nog steeds niet ontvangen, maaar dinsdag 15 maart komt het pakketje.
Ik ben nu erg benieuwd of het pakketje echt bezorgd gaat worden .
Pakket heeft track en trace nummer 3smypa910287062
Bereikbaar is blijkbaar een vreemd woord en dan ook nog het lef hebben om te vragen om mee te doen aan een klanten tevredenheid onderzoek !!! Samenvattend : de service is WAARDELOOS !!!!!
Al voor de zoveelste maal.
Optie thuis afleveren.
Gewoon thuis post nl komt gewoonweg niet omdat het buitengebied is en levert het gewoon af bij picknick Up point.
K… service waar je wel voor betaald.
Wanneer gaat het ooit een keer goed
Al weken wordt de normale post bij ons niet bezorgd op de dag die volgende app zou moeten. Het patroon van bezorging is heel grillig, soms komt de post van zaterdag op maandag.
Zou onderzoek naar de werkwijze van PostNL, zoals in België gedaan, niet ook in Nederland gedaan moeten worden?
Als je de mensen meedeeld bij een bestelling thuis zijn, krijg je een verassing??? en ze zijn dan thuis, geloof me
Anders de 70 000 kilo papier door berekenen.Klant betaald alles
Mensen worden in de watten gelegd vanaf de geboorte tot in het graf
Geen verantwoording dragen, van we zien wel
En de commercie speelt daarop in
Papa en mamma hebben dat veroorzaakt bij het kind in de mens, noemt het volwassenne
Helaas weeer een terug keerende klacht waar ze niks mee doen in de app zie je welke post je ontvangt maar helaas never nooit niks ontvangen ,kunnen we niks aan doen mevr is fout gegaan in het sorteer centrum. En bereikbaar zijn ze ook al niet .tevreden klanten nou echt niet
Beste Medewerker PostNL,
Jullie digitale Bot dient spoedig een heropvoeding te krijgen.
Jullie informatie op de WEBSITE klopt tevens ook niet Bereikbaar op Zaterdag < dat klopt NIET
Pakketten worden niet bezorgd op adres en belanden op een postNL punt 3.4km verder!
Heb hier 2 postNL punten op 300m lopen.
WAARDELOOS, ACHTERGESTELDE INFO, VAN KASTJE NAAR DE MUUR.
postNL dient verbeteringen door te voeren!
Ik vond vanmorgen een niet thuis briefje van Post NL in de bus. Ik zou gisteren om 15.53 niet thuis zijn geweest. Nou ik was de hele middag en avond thuis. Op het briefje stond ook dat na 1 juli deze briefjes niet meer in de brievenbus worden gedaan. Van dit pakket heb ik echter ook geen trac&trace bericht ontvangen. Hoe moet ik dan weten dat er voor mij een pakket op het postkantoor licht?? Het gebeurt bij mij vaak dat ik de bestelling al enige maanden eerder heb gedaan, dus ik kan daaraan ook niet afleiden dat ik een pakket zou kunnen verwachten! Ook zijn het vaak pakketten met een aanzienlijke waarde.
De bezorging van Post NL was al slecht, maar vanaf 1 juli zijn we dus helemaal overgeleverd aan de grillen van Post NL en zijn waardeloze bezorgers.
Ik zal mijn leveranciers adviseren om in vervolg de pakketten via een andere bezorger te versturen.
Post NL is waardeloos!!
Waardeloze service!! Onmogelijk contact te krijgen met de klantenservice .
Bijbetalen voor verzekering bij pakket, goed en wel maar bij verlies kan je niemand bereiken!
Zou strafbaar moeten zijn, Postnl is een postdienst onwaardig!
maandag levering tussen 11.30 en 14.30. niemand geweest, na 15.00. berichtje vertraging levering nu voor 22.00 uur. echter niemand geweest, berichtje leveringstijd onbekend.
Dinsdag nog steeds leveringstijd. onbekend. later op de dag levering teruggestuurd zonder opgaaf van reden. Twee dagen voor Piet Snot gewacht.
Woensdag leverancier gebeld en onmiddelijk nieuw zending gestuurd maar nu met DHL en perfect afgeleverd. leverancier en DHL deden het perfect maar PostNl faalt aan alle kanten en dit is niet de eerste keer.
Wat een waardeloze bezorger!
Mijn pakket zou vanochtend tussen 9:30-11:30 bezorgd worden. Zie een bus van postnl voorbij rijden, een half uur later een mail. We hebben u gemist, hoe dan ik was gewoon thuis ivm ziek zijn ggrrrr
Echt belachelijk, het is al de tweede keer dat dit gebeurd! Ga er is iets aan doen postnl
Hier is een leuke voor iedereen.
Ik heb 2 bestellingen gedaan bij Miniaturemarket in de US. na iets meer dan 2 weken wachten zijn de 2 bestellingen (verdeeld over 3 pakketten) in Nederland, Ik krijg de standaard betaalverzoek voor inklaringskosten.
Gisteren zouden twee pakketten bezorgd worden tussen 11:30 en 14:00. Niks bezorgd en excuses gekregen via track&trace. Alle 3 de pakketten zijn nog steeds niet ontvangen of gesorteerd door postnl en nu zeggen ze dat 1 pakket morgen bezorgd word tussen 11:00 en 13:30.
En nu de absolute kicker de bestelling dat verdeeld is over 2 pakketten? Volgens track&trace weegt 1 pakket over 400 kg en de ander over 500 kg. Onthoud dat dit een bestelling is met maar 6 plastic miniatuurtjes voor D&D.
Dus na 15 minuten geen gehoor te hebben gekregen , heb ik nu zoiets van “Laat dit een type fout zijn”.
Mijn reactie toen ik het gewicht zag? WTF!?
Ha Edwin,
Sterkte hoor!
Ik heb ook een soort van *wtf*-moment op dit ogenblik:
2 pakketjes uit de VK, zelfde leverancier, inklaringskosten binnen een halfuur betaald. Bericht van PostNL: wordt binnen 5 tot 7 werkdagen geleverd. Okay niks aan het handje: binnen 3 werkdagen het ene pakket bezorgd en nu deel 2: op 3 juni uw pakket is bezorgd(wat! hoe heeft die het in de brievenbus gekregen dan??). Na een paar uur ‘verdwijnt het bericht”, want de pakketbezorger kan hem om 16.00uur ook niet terugvinden. En nu is het feest: elke dag een bericht “wij hebben het bezorgmoment niet gehaald- wordt morgen bezorgd”. Dat gaat de hele week zo en contact gehad met Postnlmdw: neem maar weer contact op als u die niet op 9 juni hebt ontvangen…10 juni gebeld, verbonden met ene dropl*l: Ja, het pakket is onderweg, gaat wel 2 weken duren. EXCUUS?? Ja mevrouw, het recht heeft PostNL.. Dat heb ik niet goed begrepen. En opnieuw blijft die dropveter hetzelfde herhalen; ja ligt op een Postnl ophaalpunt. Waar? dan haal ik het zelf op> Nee mevrouw Postnl mag een pakket binnen 30 dagen uitleveren, dat is overeenkomst die ze hebben met RoyalMail> Ik krijg een rolberoerte aan de telefoon en hang op. Vandaag weer een poging: Ja , u had het pakket al moeten ontvangen mevrouw. Ik ga het uitzoeken. Uw pakket hebben wij fysiek ontvangen- weet alleen niet wanneer het bezorgd wordt…..DAt wist ik al, want alle andere berichten staan nu wel opeens in het engels: deliverymoment blablabla….
Dus de fout ligt niet altijd bij de bezorger hoor! Het kantoor gooit ‘alvast’ de bezorgmomenten in het systeem en de ‘post-bezorgerslaaf’ moet het maar zien te klaren/ uit leggen..
En zelf denk ik dat zij mijn pakket zijn kwijtgeraakt! Kneuzen! en die Chatbot: GRRRR! hoop dat die gehackt wordt en onklaar gemaakt wordt. Effe serieus: wat een onding OMG.
1) Wanneer gaan jullie eens leren dat er huisnummers zijn waaraan een LETTER is toegevoegd. In de straat waar ik woon, is twaalf jaar geleden een verkaveling gekomen tussen huizen nrs 133 en 135. De huizen in de verkaveling hebben nummers gekregen van 133A tot en met 133H. Ik verwachtte een pakje op nummer 133G, maar ergens in jullie systemen is de letter G weggevallen en werd het pakje afgeleverd op nummer 133, zeven huizen verder. En dat is niet de eerste keer.
2) Waarom zetten jullie in de mail dat “een handtekening vereist is” en dat “het pakje terug meegenomen wordt als niemand thuis is”. Dat klopt aan geen kanten. De chauffeurs zetten zelf een krabbel en laten het pakje achter aan de deur. Dat vergroot de kans dat pakjes aan de verkeerde huisdeur afgezet worden, en het is ook jammer voor de mensen die een hele namiddag thuis blijven in de veronderstelling dat ze een pakje zullen moeten “aftekenen”.
Post.nl Inklaringen berekent de 21% btw stelselmatig ook over de verzendkosten.
Als je daarover wilt klagen en je geld terug wilt moet je een enorm bureaucratische procedure doorlopen.
De figuren aan de telefoon zijn in ieder geval totaal hulpeloos.
Het geheel maakt een totaal incompetente indruk.
Waarom kan je PostNL niet bellen? Het wordt je echt op alle manieren lastig gemaakt om een echt mens aan de lijn te krijgen zodat je een klacht over een postbezorger kunt indienen. Heel erg slecht en klantonvriendelijk beleid dit.
Ook wij waren weer heel blij met post nl , zaterdag 16 juli waren er 2 pakketjes onderweg . Om 13:25 is er eentje bezorgd en toen kreeg ik om 14:15 een mailtje van het 2e pakketje , we hebben je gemist om 12:49 . Dat is wel lekker makkelijk per 1 juli geen briefje meer in de brievenbus . Als ze wat vergeten zijn in te laden sturen we gewoon een mailtje dat we je gemist hebben . Maar wel beter kijken of er niet meer bezorgd wordt op hetzelfde adres . Leg maar eens uit hoe dat kan , het ene ontvangen en we zijn niet thuis !!!!!
Dit is wel een kadootje wat ik zondag nodig heb en nu pas maandag op kan gaan halen . Waarom wordt er niks met die klachten gedaan trouwens ? Dit is voor ons de 2e keer , nooit meer wat gehoord van de vorige klacht .
Ook ik ben Post.nl meer dan zat. Brieven en kaarten komen helemaal niet aan of ze worden te laat bezorgd. Vorige week heb ik lang met iemand van Post.nl aan de telefoon gezeten, dan wordt beterschap beloofd, maar de verjaardagskaart naar mijn zus die ik op tijd had gepost kwam evengoed weer een dag te laat aan. En ik voel me zo machteloos, wat kun je als consument hieraan doen?
24 juli 2022
Onderwerp: Restitutie case 17671357
Datum: Thu, 4 Aug 2022 10:18:21 +0000 (GMT)
Van: PostNL
Aan: [email protected]
Beste meneer/mevrouw Jacobs,
Wij hebben 25-7 contact gehad waarbij ik een betaalverzoek had ingediend. Het ging om pakket 3STBFX0841460. Als reactie hierop heb ik gekregen dat dit via Intergamma geregeld moet worden. Ik raad u dus aan om daar contact mee op te nemen om dit te regelen. Mijn excuus voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
Christine
Klantenservice PostNL
ik heb een klacht over een zending https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/CC095633323NL-CN-101102 deze zending is 2 keer niet naar de bestemming verzonden maar naar mijn adres het portobedrag wil ik terugbetaald op mijn rekening hoe kan ik dit het beste aangeven, mijn e mail is [email protected] 7 apr. 2022 10:09 a.m.
Hoihoi! Ik begrijp je niet helemaal. Kan je een iets duidelijkere toelichting schetsen? Groetjes, Yuri 7 apr. 2022 11:24 a.m. I
k heb maandag een pakket verzonden naar China en dinsdag kreeg ik het bij mij thuisbezorgd, het adres was juist dinsdag opnieuw weggebracht en woensdag kwam het weer retour nu heb ik het electronisch ingediend en opnieuw betaald met hetzelfde adrtes op het pakket dus het kost mij een frankering extra 7 apr. 2022 11:50 a.m. meer dan 40 euro dat wil ik graag teruggestort 7 apr. 2022 11:53 a.m.
https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/CC095633323NL-CN-101102 Dit is een retourpakket. Deze track & trace-info geldt voor de reis terug naar de afzender. Hier is je pakket 101102 China hierna het nieuwe pakket Waar wordt je pakket bezorgd? https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/CL131941871NL-CN-101102 Li Wang Tongzhou. Majuqiao. Jingshengbeiyijie 16 Zhujiangyijing 210-1506 101102 Beijing China het lijkt erop dat niet het volledige adres is ingevult door het post nl punt 7 apr. 2022 11:58 a.m. 7 apr. 2022 12:24 p.m.
Hi, wat apart dat het pakket tot 2x toe retour is gestuurd. Ik kan zien dat er een probleem met het adres was, maar waarom en hoe kan ik niet zien. Goed dat je snel hebt gehandeld en via de website een nieuw verzendlabel hebt aangemaakt! Natuurlijk gaan we jou de 41,30 euro van het eerste label vergoeden. Daarvoor heb ik alleen nog even je bankrekeningnummer nodig en de tenaamstelling ervan mocht die anders zijn dan Jacobs… Groetjes, Johan 7 apr. 2022 1:48 p.m.
IBAN NL29 TRIO 0212 3417 31 ten name van J.Jacobs dank je wel groeten johan Triodos Bank NV IBAN NL29 TRIO 0212 3417 31 BIC: TRIONL2U Account type Triodos Internet Betaalrekening First accountholder Name De heer J. Jacobs Address Street and house number Breeweg 21 Postal code and city 4335AN MIDDELBURG 7 apr. 2022 2:40 p.m. Bedankt voor het sturen van de gegevens Jacobs! Ik ga de kosten voor je vergoeden. Na 14 werkdagen staat dit weer op je rekening. Excuses voor het ongemak. Ik wens je nog een fijne dag! Groetjes, Yentel 7 apr. 2022 4:39 p.m.
dank je wel 8 apr. 2022 5:37 p.m.
Goedenavond, Geen probleem, namens mijn collega! Groetjes, Thirsa 8 apr. 2022 7:27 p.m.
You recently reached out to us through this channel. Would you mind sharing your experience by answering four brief questions? This will only take one minute of your time. Thank you! Click here to share your review: https://tfaforms.com/4844323?tfa_1090=a5r6M000001oCtHQAU&tfa_1091=5006M00001ygMciQAE 8 apr. 2022 7:28 p.m.
Dit bedrag staat nog steeds niet op mijn rekening € 41, 30 Bedankt voor het sturen van de gegevens Jacobs! Ik ga de kosten voor je vergoeden. Na 14 werkdagen staat dit weer op je rekening. Excuses voor het ongemak. Ik wens je nog een fijne dag! Groetjes, Yentel 24 mei 2022 7:22 a.m.
Goedemorgen! Ik zie dat mijn collega een fout had gemaakt bij het indienen van het restitutieverzoek. Haar leidinggevende heeft dit op 18 mei hersteld. Vanaf 18 mei geldt dan opnieuw een termijn van 14 dagen voordat het bedrag op de rekening moet komen te staan. Hopelijk gaat het deze keer wel goed. Mijn excuses voor het ongemak! 24 mei 2022 8:20 a.m.
dank je wel groeten johan 24 mei 2022 11:44 a.m.
Namens mijn collega, graag gedaan. Ik wens je nog een hele fijne dag Johan! Groetjes, Manolito. 24 mei 2022 12:35 p.m.
Dit bedrag staat nog steeds niet op mijn rekening € 41, 30 het wordt wel een beetje vervelend, vooral het steeds opnieuw moeten melden hiervan, graag per omgaande op mijn rekening. 22 jun. 2022 9:52 a.m.
Goedemorgen! Wat vervelend dat het onderhand nog steeds niet op je rekening staat. Het betaalverzoek is namelijk wel, zoals mijn collega ook vermeldde, op de 18e goedgekeurd. Klopt het dat je rekeningnummer eindigt met 1731? Ik hoor graag van je! Groetjes, Hidde
22 jun. 2022 11:18 a.m.
ja dat klopt i was plots weggeroepen
dus vandaar wat late reactie
23 jun. 2022 2:59 p.m.
NL29 TRIO 0212 3417 31
23 jun. 2022 3:12 p.m.
Hey! Ik heb een nieuw betalingsverzoek ingediend, ik zag dat de vorige verzoek was afgewezen door een verkeerde claimreden. Nu zal het als het als het goed is goed op je rekening komen binnen 14 werkdagen! Excuses voor het ongemak. Ik wens je een fijne avond. Groetjes, Tessa
23 jun. 2022 6:24 p.m.
Dag Tessa, het bedrag staat nog steeds niet op mijn rekening, wordt wel een uitdaging
18 jul. 2022 3:22 p.m.
Hey! Ik begrijp dat dit over het gesprek gaat dat op 23 juni heeft plaatsgevonden? Groet, Julian
18 jul. 2022 7:53 p.m.
dit speelt al sinds 7 april
22 jul. 2022 9:57 a.m.
Hey! Sorry dat je er zolang al achteraan moet. Ik zie dat het betaalverzoek is afgewezen, omdat de barcode er niet bij is gezet. Deze kan ik zo 1,2,3 even niet terug vinden. Zou je me deze kunnen toesturen? Groetjes, Salina
22 jul. 2022 11:33 a.m.
Hee Jacob. Ja, super Ik heb het betaalverzoek weer voor je ingediend met alle nodige informatie. Binnen 2 weken staat het op je rekening. Zo niet, neem dan weer contact op. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt hoor! Groeten, Christine
25 jul. 2022 2:13 p.m.
Dank maar weer
25 jul. 2022 3:15 p.m.
Graag gedaan Johan. Ik wens je voor nu nog een prettige dag! Groet, Christine
You recently reached out to us through this channel. Would you mind sharing your experience by answering four brief questions? This will only take one minute of your time. Thank you! Click here to share your review: https://tfaforms.com/4844323?tfa_1090=a5r6M000001crvRQAQ&tfa_1091=5006M000022uvimQAA
25 jul. 2022 3:34 p.m.
gisteren, 5:49 p.m.
Hoe vind ik Intergamma ——– Doorgestuurd bericht ——– Onderwerp: Restitutie case 17671357 Datum: Thu, 4 Aug 2022 10:18:21 +0000 (GMT) Van: PostNL Aan: [email protected] Beste meneer/mevrouw Jacobs, Wij hebben 25-7 contact gehad waarbij ik een betaalverzoek had ingediend. Het ging om pakket 3STBFX0841460. Als reactie hierop heb ik gekregen dat dit via Intergamma geregeld moet worden. Ik raad u dus aan om daar contact mee op te nemen om dit te regelen. Mijn excuus voor dit ongemak. Met vriendelijke groet, Christine Klantenservice PostNL
12:29 p.m.
Dit terugbetaal verzoek loopt nu al sinds april!!!!!!!!!!!!!!
12:32 p.m.