Postnl

Postnl Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (120) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:30 en 20:00 uur

Dinsdag: tussen 08:30 en 20:00 uur

Woensdag: tussen 08:30 en 20:00 uur

Donderdag: tussen 08:30 en 20:00 uur

Vrijdag: tussen 08:30 en 20:00 uur

Zaterdag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Zondag: Gesloten

Belkosten: lokaal tarief

PostNL klantenservice: contact en service

PostNL zorgt ervoor er zo’n negen miljoen brieven en 550.000 pakketten per dag bij de juist personen terechtkomen. Dit zijn er heel wat.

Het bedrijf is de verbinding tussen zender en ontvangers van post, zowel online als fysiek.

Daarnaast bieden ze ook logistieke oplossingen op maat. Er werken ruim 46.000 mensen, verdeeld over dertien landen en maar liefst drie continenten.

Sinds 2011 is het een beursgenoteerd bedrijf en de VEO is Herna Verhagen. Door de jaren heen heeft PostNL verschillende namen gehad, zoals TNT N.V., TPG Post en PTT Post. PostNL bezorgt niet alleen brieven en pakketten door heel Nederland, maar ook internationaal. Ze zijn namelijk ook actief in de volgende landen: België, Luxemburg, Duitsland en Italië.

Zowel zakelijke klanten als consumenten kunnen contact opnemen met de klantenservice. Naast het bezorgen van brieven en pakketten, zijn er ook andere diensten van PostNL. Zo kun je namelijk zelf online een pakket frankeren. Ook het printen en betalen van de pakketzegel kan via de website. Vervolgens kun je dan zelf je pakket afgeven bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.

PostNL Contact staat dicht bij de klant

Je kunt online een zakelijke blog vinden waarop specialisten van het bedrijf gratis tips geven aan zakelijke klanten. Het postbedrijf heeft een aantal belangrijke speerpunten waar de dienstverlening om draait:

  • De klant is de belangrijkste drijfveer.
  • Medewerkers werken in een fijne omgeving waar ze zich thuis voelen
  • Het blijven ontwikkelen van het netwerk

Klantenservice PostNL

Je kunt de klantenservice van PostNL op verschillende manieren en momenten zowel online als offline bereiken. De klantenservice is gericht op zowel reguliere consumenten en zakelijke klanten. Online kun je contact opnemen via Twitter, een reactieformulier op de website en de chatfunctie op de website. Ook is het mogelijk om met de klantenservice te bellen, een brief te schrijven of om gewoon langs te gaan bij een PostNL servicepunt op een locatie bij jou in de buurt.

Consumenten kunnen bij de klantenservice van PostNL terecht voor:

  • Vragen over pakketten, zoals de status en bezorging, het versturen van een pakket of een klacht over een pakket.
  • Vragen over de post, zoals klachten, portokosten en het versturen en ontvangen.
  • Vragen over doorsturen en bewaren van post.

Zakelijke klanten kunnen de klantenservice bellen voor:

  • Pakketten: klachten, versturen, status en bezorging en online verzendservice.
  • Post: frankeermachine, klachten, portokaart, tarief en verzendklaar maken.
  • Voor vragen over facturen zoals correcties, betalingen en de zelfservice betaling portkosten.
  • Account aanmaken voor Mijn post en klantgegevens.

De communicatiekanalen van PostNL voor klanten

Je kunt via diverse communicatiekanalen contact opnemen met PostNL. Sowieso heb je op veel verschillende punten een PostNL servicepunt. Voor zakelijke klanten zijn er de volgende services:

  • Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice.
  • Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur.
  • Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.
  • Het zakelijke Twitteraccount van het postbedrijf is www.twitter.com/PostNL_Zakelijk. Ook dit kanaal is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 19:00.
  • Online kun je chatten met de klantenservice tot 19:00 uur.
  • Via het contactformulier op de website kun je een vraag of een klacht achterlaten.
  • Je kunt PostNL natuurlijk ook per post bereiken. Het adres is Postbus 19100 2500 CC Den Haag.

Service voor consumenten

Ook voor consumenten is er een uitstekende service van PostNL. Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen:

  • Doordeweeks kun je chatten op www.postnl.nl tot 20:00 uur.
  • Op Twitter is de consumentenafdeling te bereiken via www.twitter.nl/PostNL tot 23:00 uur op doordeweekse dagen en in het weekend tot 19:00 uur.
  • Het telefoonnummer van de klantenservice van PostNL is 0900-0990. Je kunt op werkdagen bellen van 8:30 tot 20:00 en in het weekend van 9:00 tot 16:00 uur.
  • Je kunt de klantenservice natuurlijk ook via de post bereiken. Stuur een brief naar Postbus 99180 8900 NA Leeuwarden.
  • Je kunt ook een contactformulier invullen op de website.

Facebookpagina van Postnl

PostNL
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Postnl
Bezoek het Facebook account van Postnl en stel direct jouw vraag.

Twitter van Postnl

postnl
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Postnl
Bezoek het Twitter account van Postnl en stel direct jouw vraag.

Website van Postnl

postnl.nl
Bezoek de website van Postnlom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Postnl om contact op te nemen.

Adresgegevens van Postnl

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Prinses Beatrixlaan 23 2595 AK Den Haag.
Je kunt de exacte locatie van Postnl ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

120 reacties

  1. Gaat men er van uit dat PostNl een betrouwbare partner is, dan komt men bedrogen uit. Je gaat op maandag naar een een servicepunt voor een spoedverzending zodat de poststukken er de volgende dag (dinsdag voor 12 uur) zijn. Men betaalt voor deze grap ruim € 25,–. Uitkomst op dinsdag, PostNl geeft doodleuk aan dat zij het poststuk vandaag niet kunnen leveren (misschien morgen of over een maand of misschien wel nooit meer ; PostNl heeft het geld toch al geïncasseerd). Bellen en een “Daan” het helpt u niets. Het is wellicht beter dat dit bedrijf zeer spoedig wordt overgenomen door betrouwbaardere partners.

    1. Helemaal met je eens. Waardeloos dat je alleen maar kunt chatten> Maar ik snap het wel; teveel boze reacties omdat hun service ver onder de maat is.

  2. De klantenservice van Postnl was voor mij waardeloos, er is geen escalatie van een probleem mogelijk. Van een buitenlands pakket voor mij heeft Postnl een foute postcode in hun systeem, klantenservice kan dit niet corrigeren. Van mij wordt verwacht dat ik de inklaringskosten betaal, naar de mensen met die postcode ga en vraag of zij mij willen melden of en wanneer het pakje aankomt. Wie is er nou gek? Na aandringen op escalatie ( ik heb bewijs aangeleverd dat het pakket met de goede postcode is verstuurd) wordt de hoorn erop gegooid. Fijn, erg klantvriendelijk. Er is dus ook geen goede vastlegging van de klacht, voor zover ik kan zien. Allemaal niet erg professioneel.

  3. Mijn brief met track en tracé 3SKABA477129455 is nog steeds niet retour gekomen. Is geleverd aan postbus 99054, 2500NA S’Gravenhage. Heb hierover al eerder contact gehad. Het is een envelop met dit adres erop: alberto michel
    Strevelsweg 148B, 3075 AS Rotterdam. De inhoud is een kaart met 220 euro erin.
    Op de kaart binnenin staat mijn retouradres: deze is
    Chantalle Demandt
    Brederodestraat 24
    6171 ND Stein
    Zou deze brief graag retour willen aangezien dit een mislukte aankoop betreft.
    Groetjes, hoor graag van jullie

  4. Zeer ontevreden. Postbus wordt zonder aankondiging verhuisd naar dichtsbijzijnde locatie. Dit is dus 16 km verderop. Daar is een parkeerplaats laden en lossen voor de deur. Haal je de post krijg je ook nog een bekeuring van € 130,- want dit valt niet onder laden. Kun je verderop betaald parkeren en met zware pakketjes lopen tillen. Post is 2 weken zoek geweest en daardoor klanten moeten afzeggen omdat de spullen zoek waren. Hierdoor 2 dagen niet kunnen werken. Door al deze negatieve veranderingen na 13 jaar de postbus willen opzeggen krijg je als reactie dat je te laat bent en gewoon een jaar moet betalen. Kunnen er niets mee. Erg teleurstellend. Klant is koning? Laat dan de postbus nog maar doorlopen tot de termijn is afgelopen (11 maanden) maar nee dat kan ook niet dan moeten ze administratiekosten rekenen voor het heropenen. En hoe vaak krijgen we geen mail met de melding: De bezorger heeft het vandaag niet gehaald en kun je vervolgens weer 2 dagen wachten. Of je hebt een mail dat het is bezorgd in de postbus en je rijdt er naartoe (totaal 32 km) en het ligt er niet. Nee de bezorger heeft het wel afgemeld maar niet bezorgd. Ligt het een dag later in de postbus. Wij mogen alles pikken maar coulance naar ons toe zit er niet bij.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *