PostNL klantenservice: contact en service
PostNL zorgt ervoor er zo’n negen miljoen brieven en 550.000 pakketten per dag bij de juist personen terechtkomen. Dit zijn er heel wat.
Het bedrijf is de verbinding tussen zender en ontvangers van post, zowel online als fysiek.
Daarnaast bieden ze ook logistieke oplossingen op maat. Er werken ruim 46.000 mensen, verdeeld over dertien landen en maar liefst drie continenten.
Sinds 2011 is het een beursgenoteerd bedrijf en de VEO is Herna Verhagen. Door de jaren heen heeft PostNL verschillende namen gehad, zoals TNT N.V., TPG Post en PTT Post. PostNL bezorgt niet alleen brieven en pakketten door heel Nederland, maar ook internationaal. Ze zijn namelijk ook actief in de volgende landen: België, Luxemburg, Duitsland en Italië.
Zowel zakelijke klanten als consumenten kunnen contact opnemen met de klantenservice. Naast het bezorgen van brieven en pakketten, zijn er ook andere diensten van PostNL. Zo kun je namelijk zelf online een pakket frankeren. Ook het printen en betalen van de pakketzegel kan via de website. Vervolgens kun je dan zelf je pakket afgeven bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.
PostNL Contact staat dicht bij de klant
Je kunt online een zakelijke blog vinden waarop specialisten van het bedrijf gratis tips geven aan zakelijke klanten. Het postbedrijf heeft een aantal belangrijke speerpunten waar de dienstverlening om draait:
- De klant is de belangrijkste drijfveer.
- Medewerkers werken in een fijne omgeving waar ze zich thuis voelen
- Het blijven ontwikkelen van het netwerk
Klantenservice PostNL
Je kunt de klantenservice van PostNL op verschillende manieren en momenten zowel online als offline bereiken. De klantenservice is gericht op zowel reguliere consumenten en zakelijke klanten. Online kun je contact opnemen via Twitter, een reactieformulier op de website en de chatfunctie op de website. Ook is het mogelijk om met de klantenservice te bellen, een brief te schrijven of om gewoon langs te gaan bij een PostNL servicepunt op een locatie bij jou in de buurt.
Consumenten kunnen bij de klantenservice van PostNL terecht voor:
- Vragen over pakketten, zoals de status en bezorging, het versturen van een pakket of een klacht over een pakket.
- Vragen over de post, zoals klachten, portokosten en het versturen en ontvangen.
- Vragen over doorsturen en bewaren van post.
Zakelijke klanten kunnen de klantenservice bellen voor:
- Pakketten: klachten, versturen, status en bezorging en online verzendservice.
- Post: frankeermachine, klachten, portokaart, tarief en verzendklaar maken.
- Voor vragen over facturen zoals correcties, betalingen en de zelfservice betaling portkosten.
- Account aanmaken voor Mijn post en klantgegevens.
De communicatiekanalen van PostNL voor klanten
Je kunt via diverse communicatiekanalen contact opnemen met PostNL. Sowieso heb je op veel verschillende punten een PostNL servicepunt. Voor zakelijke klanten zijn er de volgende services:
- Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice.
- Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur.
- Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.
- Het zakelijke Twitteraccount van het postbedrijf is www.twitter.com/PostNL_Zakelijk. Ook dit kanaal is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 19:00.
- Online kun je chatten met de klantenservice tot 19:00 uur.
- Via het contactformulier op de website kun je een vraag of een klacht achterlaten.
- Je kunt PostNL natuurlijk ook per post bereiken. Het adres is Postbus 19100 2500 CC Den Haag.
Service voor consumenten
Ook voor consumenten is er een uitstekende service van PostNL. Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen:
- Doordeweeks kun je chatten op www.postnl.nl tot 20:00 uur.
- Op Twitter is de consumentenafdeling te bereiken via www.twitter.nl/PostNL tot 23:00 uur op doordeweekse dagen en in het weekend tot 19:00 uur.
- Het telefoonnummer van de klantenservice van PostNL is 0900-0990. Je kunt op werkdagen bellen van 8:30 tot 20:00 en in het weekend van 9:00 tot 16:00 uur.
- Je kunt de klantenservice natuurlijk ook via de post bereiken. Stuur een brief naar Postbus 99180 8900 NA Leeuwarden.
- Je kunt ook een contactformulier invullen op de website.
128 reacties
Gaat men er van uit dat PostNl een betrouwbare partner is, dan komt men bedrogen uit. Je gaat op maandag naar een een servicepunt voor een spoedverzending zodat de poststukken er de volgende dag (dinsdag voor 12 uur) zijn. Men betaalt voor deze grap ruim € 25,–. Uitkomst op dinsdag, PostNl geeft doodleuk aan dat zij het poststuk vandaag niet kunnen leveren (misschien morgen of over een maand of misschien wel nooit meer ; PostNl heeft het geld toch al geïncasseerd). Bellen en een “Daan” het helpt u niets. Het is wellicht beter dat dit bedrijf zeer spoedig wordt overgenomen door betrouwbaardere partners.
Helemaal met je eens. Waardeloos dat je alleen maar kunt chatten> Maar ik snap het wel; teveel boze reacties omdat hun service ver onder de maat is.
De klantenservice van Postnl was voor mij waardeloos, er is geen escalatie van een probleem mogelijk. Van een buitenlands pakket voor mij heeft Postnl een foute postcode in hun systeem, klantenservice kan dit niet corrigeren. Van mij wordt verwacht dat ik de inklaringskosten betaal, naar de mensen met die postcode ga en vraag of zij mij willen melden of en wanneer het pakje aankomt. Wie is er nou gek? Na aandringen op escalatie ( ik heb bewijs aangeleverd dat het pakket met de goede postcode is verstuurd) wordt de hoorn erop gegooid. Fijn, erg klantvriendelijk. Er is dus ook geen goede vastlegging van de klacht, voor zover ik kan zien. Allemaal niet erg professioneel.
Mijn brief met track en tracé 3SKABA477129455 is nog steeds niet retour gekomen. Is geleverd aan postbus 99054, 2500NA S’Gravenhage. Heb hierover al eerder contact gehad. Het is een envelop met dit adres erop: alberto michel
Strevelsweg 148B, 3075 AS Rotterdam. De inhoud is een kaart met 220 euro erin.
Op de kaart binnenin staat mijn retouradres: deze is
Chantalle Demandt
Brederodestraat 24
6171 ND Stein
Zou deze brief graag retour willen aangezien dit een mislukte aankoop betreft.
Groetjes, hoor graag van jullie
Zeer ontevreden. Postbus wordt zonder aankondiging verhuisd naar dichtsbijzijnde locatie. Dit is dus 16 km verderop. Daar is een parkeerplaats laden en lossen voor de deur. Haal je de post krijg je ook nog een bekeuring van € 130,- want dit valt niet onder laden. Kun je verderop betaald parkeren en met zware pakketjes lopen tillen. Post is 2 weken zoek geweest en daardoor klanten moeten afzeggen omdat de spullen zoek waren. Hierdoor 2 dagen niet kunnen werken. Door al deze negatieve veranderingen na 13 jaar de postbus willen opzeggen krijg je als reactie dat je te laat bent en gewoon een jaar moet betalen. Kunnen er niets mee. Erg teleurstellend. Klant is koning? Laat dan de postbus nog maar doorlopen tot de termijn is afgelopen (11 maanden) maar nee dat kan ook niet dan moeten ze administratiekosten rekenen voor het heropenen. En hoe vaak krijgen we geen mail met de melding: De bezorger heeft het vandaag niet gehaald en kun je vervolgens weer 2 dagen wachten. Of je hebt een mail dat het is bezorgd in de postbus en je rijdt er naartoe (totaal 32 km) en het ligt er niet. Nee de bezorger heeft het wel afgemeld maar niet bezorgd. Ligt het een dag later in de postbus. Wij mogen alles pikken maar coulance naar ons toe zit er niet bij.
Super slecht. Bellen voor veel geld kansloos.
Chatcomputer werkt al helemaal niet
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u deze e-mail met betrekking tot een klacht die ik heb over de bezorging van onze Kerstpost.
1. Probleemomschrijving:
Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over de bezorging. Dit heeft een negatieve invloed gehad op mijn ervaring met uw bedrijf.
2. Voorgeschiedenis:
Ik wil benadrukken dat ik 23 Kerst enveloppen heb verstuurd en dat er 6 (waaronder 2 buitenlandse) niet zijn aangekomen.
3. Gewenste oplossing:
Ik verwacht dat uw bedrijf mijn klacht serieus neemt en met een passende oplossing komt.
Hierbij verzoek ik om een passende compensatie ontvangen voor de geleden schade en het ongemak dat ik heb ondervonden.
4. Uiterste termijn:
Ik verzoek u vriendelijk om binnen een redelijke termijn, bijvoorbeeld 10 werkdagen te reageren op deze e-mail en een oplossing aan te bieden.
Indien ik binnen deze termijn geen reactie ontvang, ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, zoals het indienen van een formele klacht bij de relevante autoriteiten.
5. Contactgegevens:
U kunt contact met mij opnemen via mijn emailadres: [email protected].
6. Afsluiting:
Ik hoop dat we deze kwestie op een bevredigende manier kunnen oplossen en ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Ik vertrouw erop dat u deze klacht serieus neemt en de nodige maatregelen neemt om mijn vertrouwen in uw bedrijf te herstellen.
Met vriendelijke groet,
Een goedemiddag jullie hebben een envelop in.minn brievenbus gedaan maar ik denk dat daar mijn ring in zat en er is een hoekje van afgescheurd dus waar is.mijn ring
1. moment geduld en zo spoedig mogelijk duuurde meer dan 12 minuten. toen opgehangen.
2. post van bank (verzonden vóór de kerst) nooit aangekomen, evenals diverse kerstkaarten. Waar is die post gebleven???
Graag reactie
I did not received my parcel today with tracking number 3SPFEH001108347 today. The response provided to me is return to sender. I have been trying whole day to find someone on your site to explain that probably the address was somehow misspelled but no luck. Your call operator hung up on me, before I even had a chance to explain, never happened to me before, terrible service. Can you please help me to contact someone to explain that instead to return the parcel it is better to be delivered on the correct address? Or you can just leave the parcel on Jaramarket, Damsterdiep 56, 9713 EJ Groningen, I will take it from there. Hope someone will read this and reply
Zwaar vreselijke bezorger.
Bezorger staat letterlijk voor mijn deur en wil zo ineens weer wegrijden. Ik zag hem door het raam, ik naar buiten, kijken waar mijn pakket is. Zegt hij doodleuk ‘ik kan em niet vinden, kom later wel terug’. Alsof we de hele dag de tijd hebben om op je te wachten. Zoek mijn pakket! Maar nee, meneer kwam zijn stoel niet meer uit. Als ik niet thuis was dan zou mijn bureaustoel van bijna 20 kg wel bij de buren bezorgd worden. Sorry wat? Dacht je. Ik wil verdomme gewoon mijn pakket hebben! Klootzak ik weg gereden, heb nog steeds mijn pakket niet. Hij is er van op de hoogte dat er een klacht over hem wordt ingediend. Reactie was ‘je doet je best maar’. Service? Wat is dat?
Die gast mag op staande voet ontslagen worden. Rijdt rond in Almelo, in de wijk Ossenkoppelerhoek. Geen knip voor de neus waard die gast. Waardeloos.
ik zou vandaag een pakketje ontvangen,waarvoor getekend moet worden. ik ben de hele dag thuis, heb niemand gezien, maar ontvang wel een mail dat mijn pakketje bezorgd is EN er is een handtekening zichtbaar, die absoluut niet van mij is dat wil zeggen dat deze handtekening vals is
dit pakket was van redelijke waarde
Waar is mijn pakket????
Een zeer leugenachtige bezorger. Meldt dat ons pakketje bij de buren bezorgd is, omdat wij niet thuis zouden zijn. Echter, wij waren thuis, maar onze buren niet. Die zijn een week weg. Op het moment van bezorgen stond ik buiten bij de voordeur. Heb de bezorger niet gezien. Hij is slechts bij onze brievenbus aan de weg geweest en niet bij onze woning. Hij heeft uit gemakzucht ons pakketje in de brievenbus van de buren gegooid, die dus nog een week weg zijn. En diens brievenbus is door ons niet te openen. En dan durft hij te beweren dat wij niet thuis zijn. Zo’n leugenaar zou geen pakketjes meer mogen bezorgen voor enige bezorgdienst. En PostNL? We krijgen over 2 dagen een reactie. Wat schieten we daar nu mee op?
En dan als PostNL klagen dat het zo slecht gaat met het bedrijf. Wat wil je ook met zo’n dienstverlening.