Over Conrad
Conrad is dé Europese leverancier van artikelen, diensten en oplossingen op het gebied van technologie en elektronica voor zowel ondernemingen als individuele klanten. Transparantie, toegankelijkheid, betrouwbaarheid en kwaliteit zijn de kernwoorden van Conrad en worden altijd nagestreefd. De artikelen van Conrad.nl zijn een combinatie van hoge kwaliteit met de nieuwste technologieën en diensten.
De oorsprong van Conrad ligt in Berlijn, waar Max Conrad het gelijknamige bedrijf oprichtte. Een paar jaar later verhuisde het hoofdkantoor naar Hirschau, waar het nu nog steeds staat. Naast winkels in 12 verschillende Europese landen, is er in Nederland ook een vestiging. Omdat internetshopping populair werd en nog steeds is, zijn er weinig fysieke winkels van Conrad. De Nederlandse vestiging is bijvoorbeeld alleen een online-winkel. In 2017 is Conrad.nl geclassificeerd als “Klassehop” door beslist.nl door de vele positieve reviews.
De webwinkel van Conrad hoort bij de beste webwinkels van Nederland en bevat meer dan 750.000 technische artikelen. De website is modern: het bevat real-time informatie-updates over nieuwe artikelen en nieuwe functionaliteiten, een real-time voorraad, het aanmaken van boodschappenlijstjes, importeren van bestellingen uit tekstbestanden en de mogelijkheid om online offertes aan te vragen. Daarnaast biedt conrad.nl ook technische assistentie. Conrad is de enige EPA-zone in Europa met TÜV-goedkeuring.
Conrad kortingscode en korting
Op de website klantenservicecontact.nl staan kortingscodes voor de webshop van Conrad. Hiermee kan je korting krijgen op producten van Conrad! De kortingscodes zijn eenvoudig te verkrijgen op klantenservicecontact.nl en makkelijk te gebruiken op conrad.nl! De kortingscodes hoef je alleen maar in te vullen wanneer je je winkelwagentje wilt betalen, de korting gat er dan vanzelf af.
Naast de kortingscodes voor de webwinkel van Conrad op klantenservicecontact.nl, heeft conrad.nl zelf ook verschillende ludieke kortingen. Artikelen met korting zijn altijd duidelijk aangegeven, waardoor je in één oogopslag kan zien wat in de aanbieding is! Daarnaast bevat de website een kopje met ‘SALE%’. Onder dit kopje staan alle producten die in de aanbieding zijn. Handig om te weten: bij elk artikel staat in het groen aangegeven hoeveel de voorraad bedraagt. Hierdoor ben je altijd op de hoogte van de beschikbaarheid van producten die jij wilt bestellen. Bovendien heeft de website van Conrad een handige tool voor de btw. Je kan namelijk zelf kiezen of je de prijzen inclusief of exclusief wilt zien. Dit doe je eenvoudig door rechtsboven het knopje ‘excl. btw’ aan te klikken of niet.
Conrad betalen
Wanneer je winkelwagentje gevuld is, kan je je producten gaan afrekenen. Wanneer je op je winkelwagentje klikt, krijg je een overzicht te zien van de artikelen die in jouw winkelwagentje liggen. Per product staat de verwachte leverdatum aangegeven. Ook kan je nog snel een product toevoegen, door een artikelnummer in te vullen. De opbouw van het eindbedrag is logisch weergeven, het totaal is opgebouwd uit de prijzen van de producten en de btw die daar bij hoort. Als laatste zijn er nog eventuele verzendkosten toegevoegd (vanaf €35,- worden producten gratis verzonden). Wanneer je je winkelwagentje hebt gecheckt, klik je op ‘naar de kassa’ om te gaan betalen. Voordat je door kan gaan met betalen, wordt er gevraagd naar je account. Als je nog geen account hebt op conrad.nl, kan je deze simpel aanmaken of doorgaan als gast (dus zonder account aan te maken). Wanneer je doorgaat als gast worden gegevens voor een volgende keer niet opgeslagen, maar kan je ook gewoon afrekenen. Na het invullen van adresgegevens (als je geen account hebt), kan je voor verschillende betaalmethodes kiezen. Je kan afrekenen met een creditcard/betaalpas, via IDEAL, door een automatische incasso of met acceptgiro. Wanneer je je keuze hebt gemaakt, komen er instructies tevoorschijn die je helpen om je betaling af te ronden. Wanneer je hulp nodig hebt met betalen, kan je altijd naar 088-4285490 bellen voor meer informatie.
Conrad verzenden, retourneren en garantie
Wanneer je een bestelling geplaatst hebt en alles op voorraad is, wordt de bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen thuisbezorgd! PostNL bezorgt de pakketten van maandag tot vrijdag van 09.00u tot 21.00u en op zaterdag tussen 09.00u en 17.00u. Wanneer een artikel niet op voorraad is, wordt de verwachte levertijd altijd aangegeven op de productpagina. Je kan ook kiezen voor een snellere levering. Deze optie houdt in dat je jouw bestelling de volgende werkdag in huis hebt. Je kan hiervoor kiezen door je bestelling vóór 13.00u telefonisch door te geven (088-4285490). De extra kosten die hieraan verbonden zijn, bedragen €16,48 excl. btw.
Het kan gebeuren dat je niet thuis bent tijdens de bezorging. Dat is geen probleem, want vaak lukt het om het pakket bij buren af te leveren. Wanneer dit niet mogelijk is, krijg je een notificatie in je brievenbus met een Niet-Thuis-Code. Met deze code kan je via de website van PostNL bepalen wat de bezorger met jouw pakket mag doen: op een andere dag/tijdstip het pakket leveren, of het pakket achterlaten op een afhaallocatie bij je in de buurt. Als je niets doet, komen ze de volgende werkdag nog een keer langs. Hierdoor ben je altijd verzekerd van het ontvangst van je pakket.
Wanneer je een product terug wilt sturen, is dat mogelijk! Binnen veertien dagen verwerkt Conrad de retourzending. Je ontvangt dan een mailtje met daarin informatie over je retour. Een product kan je tot 30 dagen na aankoop retourneren. Bovendien bevat elk product van conrad.nl een garantie van minimaal twee jaar na de aankoop. Dus wanneer een product niet naar behoren werkt of kapot gaat, is hier makkelijk iets aan te doen!
Conrad klantenservice
De webshop van Conrad heeft een uitgebreide klantenservice, die je kan helpen met alles! Op de website zelf is er een apart kopje ‘klantenservice’. Als je hierop klikt, verschijn je op een pagina waarin je kan zoeken naar onderwerpen, maar waar je ook per categorie (bestellen, bezorgen, garantie en retour, betalen, nieuwsbrief, offerte aanvragen) informatie kan vinden. Daarnaast staat er een kopje met ‘meest gestelde vragen’, waarin jouw vraag misschien al beantwoord wordt! Wanneer je nog geen antwoord op je vraag hebt kunnen vinden of tegen een ander probleem aanloopt, kan je altijd nog contact opnemen. Dit kan via de telefoon die bereikbaar is van maandag tot en met vrijdag van 8.00u tot 17.30u, via de mail waar binnen zeven werkdagen geantwoord op wordt, via de fax en via het postadres. Al de gegevens die hier bij horen staan ook bij het kopje ‘klantenservice’ vermeld.
Eén reactie
De Renkforce NE-6223 DAB+ radio die ik bij u heb gekocht doet ineens helemaal niets meer. Totaal niets, ook niet op het display. De batterijtjes zijn goed.
Dit wijst m.i. op een simpele, basale fout.
Wat kan, resp. moet ik doen?