Ymere Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (5) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Dinsdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Woensdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Donderdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Vrijdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Woningstichting Ymere is een woningcorporatie die actief is in de regio Amsterdam, Almere en Haarlem. Ymere is opgericht in 1995 en heeft als doel om betaalbare en kwalitatief goede huurwoningen te verhuren aan mensen met een laag inkomen. De organisatie heeft een omvangrijk woningbestand van ruim 78.000 sociale huurwoningen en zo’n 2.500 overige woningen, waaronder vrije sector huur- en koopwoningen.

Ymere richt zich niet alleen op het bouwen en verhuren van woningen, maar ook op het verbeteren van de leefbaarheid in wijken en het verduurzamen van woningen. De organisatie werkt daarvoor samen met diverse partners, zoals gemeenten, zorg- en welzijnsorganisaties, bewonersorganisaties en bedrijven.

Betaalbare huurwoningen

Ymere heeft als kerntaak het verhuren van betaalbare huurwoningen aan mensen met een laag inkomen. De huurprijzen van deze woningen zijn gebaseerd op het inkomen van de huurder en de grootte van de woning. Hierdoor kunnen mensen met een beperkt inkomen toch een goede en betaalbare woning huren.

Daarnaast zet Ymere zich ook in voor het bouwen van nieuwe sociale huurwoningen om zo het tekort aan betaalbare woningen in de regio te verminderen. De woningcorporatie werkt daarvoor nauw samen met gemeenten en andere partners.

Leefbaarheid en verduurzaming

Naast het verhuren van woningen, richt Ymere zich ook op het verbeteren van de leefbaarheid in wijken en het verduurzamen van woningen. Zo werkt de organisatie bijvoorbeeld samen met zorg- en welzijnsorganisaties om de leefbaarheid en veiligheid in de wijk te verbeteren. Ook organiseert Ymere samen met bewoners activiteiten om de sociale samenhang in de wijk te bevorderen.

Daarnaast zet Ymere zich in voor het verduurzamen van woningen om zo de CO2-uitstoot te verminderen en de energierekening van huurders te verlagen. Zo worden er bijvoorbeeld zonnepanelen geplaatst op woningen en worden oude cv-ketels vervangen door energiezuinige varianten.

Samenwerking met partners

Ymere werkt samen met diverse partners om haar doelen te bereiken. Zo wordt er samengewerkt met gemeenten om het tekort aan betaalbare woningen aan te pakken en om de leefbaarheid in wijken te verbeteren. Ook werkt Ymere samen met zorg- en welzijnsorganisaties om de zorg en ondersteuning aan huurders te verbeteren en om de sociale samenhang in wijken te bevorderen.

Daarnaast werkt Ymere ook samen met bewonersorganisaties om de belangen van huurders te behartigen en om de participatie van huurders in het beleid van Ymere te vergroten. Zo worden er bijvoorbeeld buurtbijeenkomsten georganiseerd waar huurders kunnen meedenken over de toekomst van hun buurt.

Kritiek

Ondanks de goede bedoelingen en inzet van Ymere, heeft de organisatie ook te maken gehad met kritiek en uitdagingen. Zo heeft de woningcorporatie te maken met een grote vraag naar betaalbare huurwoningen, terwijl het aanbod beperkt is. Dit heeft geleid tot lange wachtlijsten en frustratie onder huurders en woningzoekenden.

Daarnaast zijn er ook kritische geluiden te horen over de kwaliteit van de woningen die Ymere verhuurt. Zo zouden sommige woningen verouderd zijn en gebreken vertonen, terwijl huurders daar weinig aan kunnen doen omdat Ymere verantwoordelijk is voor het onderhoud van de woningen.

Ook wordt er kritisch gekeken naar de samenwerking van Ymere met andere partijen, zoals gemeenten en zorg- en welzijnsorganisaties. Sommige bewonersorganisaties vinden dat zij onvoldoende betrokken worden bij beslissingen die invloed hebben op hun buurt en op de huurders.

Desondanks heeft Ymere de afgelopen jaren diverse initiatieven genomen om haar dienstverlening te verbeteren en tegemoet te komen aan de kritiek. Zo heeft de woningcorporatie bijvoorbeeld een meldpunt in het leven geroepen waar huurders klachten en gebreken kunnen melden, en is er meer aandacht voor de participatie van huurders in het beleid van Ymere.

Een belangrijke speler in de sociale huursector

Woningstichting Ymere is een belangrijke speler in de sociale huursector in de regio Amsterdam, Almere en Haarlem. De organisatie heeft als doel om betaalbare en kwalitatief goede huurwoningen te verhuren aan mensen met een laag inkomen. Daarnaast richt Ymere zich ook op het verbeteren van de leefbaarheid in wijken en het verduurzamen van woningen. Hiervoor werkt de organisatie samen met diverse partners, zoals gemeenten, zorg- en welzijnsorganisaties en bewonersorganisaties.

Hoewel Ymere te maken heeft met kritiek en uitdagingen, heeft de organisatie de afgelopen jaren diverse initiatieven genomen om haar dienstverlening te verbeteren en tegemoet te komen aan de kritiek. Het is belangrijk dat Ymere blijft werken aan de verbetering van haar dienstverlening en samenwerking met partners, zodat huurders kunnen rekenen op goede en betaalbare huurwoningen en een prettige leefomgeving.

Contact opnemen met Woningstichting Ymere: Hoe doe je dat?

Als huurder of woningzoekende is het soms nodig om contact op te nemen met Woningstichting Ymere. Bijvoorbeeld als je vragen hebt over je huurcontract, een reparatieverzoek wilt indienen of meer informatie wilt over het aanbod van woningen. Gelukkig is het contact leggen met Ymere eenvoudig en zijn er verschillende mogelijkheden om dat te doen.

Allereerst kun je telefonisch contact opnemen met Ymere. Het telefoonnummer van de woningcorporatie is 088 000 89 00. Je krijgt dan een medewerker aan de lijn die je vraag kan beantwoorden of je kan doorverwijzen naar de juiste afdeling.

Daarnaast kun je ook contact opnemen met Ymere via het contactformulier op de website. Hier kun je je vraag of opmerking achterlaten en vervolgens zal een medewerker van Ymere zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Als je een reparatieverzoek hebt, kun je dit eenvoudig online doorgeven via het reparatieformulier op de website van Ymere. Hier kun je aangeven wat er kapot is en waar het zich bevindt. Vervolgens zal er een afspraak worden gemaakt om het probleem te verhelpen.

Tot slot kun je ook een bezoek brengen aan een van de kantoren van Ymere. Op de website van de woningcorporatie vind je een overzicht van de verschillende locaties. Het kan handig zijn om van tevoren even te bellen om een afspraak te maken, zodat je zeker weet dat er iemand aanwezig is om je te woord te staan.

Kortom, er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met Woningstichting Ymere. Of je nu telefonisch contact wilt opnemen, een contactformulier wilt invullen of een bezoek wilt brengen aan een van de kantoren, er is altijd een manier die bij jou past. Wanneer je een vraag of opmerking hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met Ymere. Zo kun je samen met de woningcorporatie werken aan een prettige woonomgeving.

Facebookpagina van Ymere

facebook ymere
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Ymere
Bezoek het Facebook account van Ymere en stel direct jouw vraag.

Twitter van Ymere

twitter ymere
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Ymere
Bezoek het Twitter account van Ymere en stel direct jouw vraag.

Website van Ymere

website ymere
Bezoek de website van Ymereom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Ymere om contact op te nemen.

Adresgegevens van Ymere

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Jollemanhof 21 Amsterdam 1019 GW Nederland.
Je kunt de exacte locatie van Ymere ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

5 reacties

  1. hallo
    ik probeer al geruime tijd contact op te nemen met ymere.via de website.dit lukt niet.mijn vraag is onderhoud de woningbouw de steegjes(onkruid verwijderen .en er blijft water liggen op de tegels.kan hier iets aangedaan worden.
    ik zie uw reactie tegemoet.

  2. Zit al drie dagen in de kou omdat mijn verwarmingsketel het niet doet F4. Heb vanmorgen maandag om 8.30 gebeld en er zou binnen 4 uur contact opgenomen worden. nog niets gehoord en bellen naar kantoor in Hoofddorp werkt niet, erg druk! Het wordt steeds kouder

  3. Vandaag 21 maart 2024 is er een nieuwe verhoogd toilet geplaatst, door een zeer bekwaamde jonge man ( genaamd wesley ) die verstand van zaken heeft en keurig werk achter liet, zonder troep achter te laten.
    Dit soort monteurs zie ik graag over de vloer komen, voor herstel werkzaamheden of ander werkzaamheden aan mijn woning.
    Jullie Ymere mogen trots zijn op deze jonge man.

    met vriendelijke groet;
    Hans de vries

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *