vattenfall bellen

Vattenfalll Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (33) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Tussen 08:00 en 15:00 uur

Dinsdag: Tussen 08:00 en 15:00 uur

Woensdag: Tussen 08:00 en 15:00 uur

Donderdag: Tussen 08:00 en 15:00 uur

Vrijdag: Tussen 08:00 en 15:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Vattenfall bellen kan alleen op werkdagen

Heb je een vraag aan Vattenfall? Bijvoorbeeld over het gebruik van een slimme meter, groene stroom, fosiele brandstoffen of voor het doorgeven van nieuwe meterstanden? Dan kan de klantenservice van Vattenfall je hier uiteraard mee verder helpen. Wij adviseren je altijd eerst even te kijken bij de veelgestelde vragen op de website van Vattenfall. Hier is veel informatie te vinden, bijvoorbeeld over algemene vragen over duurzame energiebronnen en duurzame energie. Mocht het antwoord op jouw vraag hier niet te vinden zijn, lees dan gauw verder.

Je kunt de Vattenfall klantenservice bellen als particulier  op werkdagen tussen 08:00 uur en 15:00 uur. Bellen naar het telefoonnummer 0900-0808, voor dit nummer betaald je de gebruikelijke belkosten. Bel je vanuit het buitenland als particulier? Bel dan naar het volgende nummer: + 31 26 845 02 71.

Bent je een ondernemer? Gebruik dan voor telefonisch contact het nummer 020 89 20 255. Dit nummer is speciaal voor ondernemers. Ook dit nummer is enkel op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 15:00 uur. Kies vanuit het buitenland + 31 20 89 20 255.

Let op hun openingstijden en eventuele kosten bij je telefoontje, evenals de beste tijden om wachtrijen te vermijden wanneer je contact opneemt met de klantenservice. Zorg ervoor dat als je informatie nodig hebt over het opzeggen van een contract met dit bedrijf, zoals een account- of klantnummer, zodat ze geen kosten in rekening brengen nadat de opzegdatum is bereikt.

Als je vraag alleen betrekking heeft op factureringskwesties (d.w.z. betaalmethoden), dan kunt je tijdens kantooruren op elk gewenst moment bellen de Klantenservice-lijn.

Indien je vraag betrekking heeft op technische problemen, zoals een onderbreking van de levering of de kwaliteit van de elektriciteit, dan kunt je bellen met de Technische Ondersteuning van het bedrijf.

Contactgegevens Vattenfall van Whatsapp en Sociale Media

Vattenfall biedt ook de mogelijkheid om vragen te stellen via Whatsapp. Dit kan via het telefoonnummer +31208920230. Het nummer is via Whatsapp bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 21:00 uur. Voeg het nummer toe aan je contacten en start een gesprek via Whatsapp.

Vattenfall is ook te vinden op Facebook. Volg het bedrijf via de Facebookpagina https://www.facebook.com/vattenfallnederland.

Meer ruim 5000 volgens is de Nederlandse tak van Vattenfall ook actief op Twitter. Hun Twitterpagina vindt je op https://twitter.com/vattenfallnl.

Over Vattenfall

Vattenfall is een Nederlandse energieleverancier. Het heeft meer dan 3,8 miljoen klanten en levert elektriciteit, aardgas en groene energie aan particulieren in Nederland. Naast Particulieren, levert Vattenfall ook energie aan de overheid en bedrijven.

Vattenfall is een energieleverancier en -producent van Zweedse origine. De Nederlandse tak van Vattenfall is ontstaan na de overname van Nuon, een toonaangevend Europees elektriciteitsbedrijf. In Nederland levert Vattenfalls niet alleen gas en elektriciteit, maar ook zonnepanelen, isolatie voor uw huis of bedrijfsruimte om het comfortabel te houden in alle seizoenen met ventilatieoplossingen die het beste werken voor u gezien onze variërende klimaatzone condities het hele jaar door, vergeet de oplaadpunten voor elektrische auto’s!

Nog géén klant bij Vattenfall? Kijk dan op de website voor de laatste aanbiedingen.

Facebookpagina van Vattenfalll

vattenfall facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Vattenfalll
Bezoek het Facebook account van Vattenfalll en stel direct jouw vraag.

Twitter van Vattenfalll

vattenfall twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Vattenfalll
Bezoek het Twitter account van Vattenfalll en stel direct jouw vraag.

Website van Vattenfalll

vattenfall website
Bezoek de website van Vattenfalllom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Vattenfalll om contact op te nemen.

Adresgegevens van Vattenfalll

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Hoekenrode 8, 1102 BR, Amsterdam.
Je kunt de exacte locatie van Vattenfalll ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

33 reacties

  1. Goedemiddag, Vattenfall,

    Gisteren heb ik de meterstanden van de electriciteit doorgegeven via internet, daarbij gebruik makend van het opnamenummer. Er wordt echter al enige jaren niet gevraagd naar de stand van de gasmeter, ik dacht altijd omdat ik een slimme gasmeter heb. Vandaag kwam Liander langs voor inspectie van de meters en voor eventuele vervanging. Die meneer wist mijn te vertellen, dat de stand van de slimme gasmeter niet automatisch wordt door gegeven indien er geen slimme electrameter is. Dit gaat dus al een paar jaar fout! Deze man moest mij ook nog vertellen hoe ik de stand van de gasmeter zelf kan aflezen (was mij ook niet gelukt). Mijn vraag: hoe kan ik die stand aan Vattenfall doorgeven?????. Niet via het door u genoemde telefoonnummer op het formulier dus. Hoe???
    Groet,
    A.T. Wassenaar, namens Charles Grammofoonplaten

  2. Geachte medewerker,

    Is het mogelijk mij een aanbod te doen, liefst per mail, voor de levering van gas en stroom? Ik ben oud klant van Welkom Energie dat overgenomen is door Eneco.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een variabel contact met onbepaalde tijd zodat ik de mogelijkheid heb op elk moment een ander contact te kiezen.
    Bij voorbaat reeds mijn dank.
    Vr. Gr. Hans Mullink

  3. Beste Vattenfall
    Kunt u mij zeggen , hoe het komt dat mijn zonnenpanelen meer aangeven dan dat Vattenfall terug betaald. Er wordt b.v 14.6 kw opgegewekt 4 kw gebruikt , maar Vattenfall berekend dan 8 kw terug betaling. Dat is dus struktueel elke dag een paar kw te kort.
    Graag uw uitleg hierover.
    B.V.D.

  4. Bij deze wil ik bezwaar maken over onbereikbaarheid van Vattefall per telefoon of app.
    De ontbrekende factuur en of dossier nummers in het overzicht.
    En de onmacht van GGN om ook maar enige informatie te kunnen verstrekken over oude dossiers.
    Ook op mijn incasso is helaas totaal geen informatie te vinden over de oorsprong van de vordering.
    Compleet nutteloos !!!!
    Bij geen reactie van Vattenfall of GGN met corresponderende factuur of dossier nummers is het voor mij onmogelijk om te betalen helaas.

  5. Na (1) chatbot (die overigens niets voorstelt), (2) een bandje na telefonisch contact dat nog minder voorstelt en (3) een whatsapp-sessie nog steeds geen duidelijkheid over mijn vraag. Het lukt helaas niet om een levend persoon te spreken te krijgen. Waarschijnlijk een allergische reactie of gewoon erg veel onkunde. Als consument wordt je niet serieus genomen. Ik wacht al ruim een uur op iemand van Financiën, die waarschijnlijk ook alleen een script voorleest. Maar ja je blijft hopen!!
    Dit is zeker niet zoals het zou moeten. De minachting voor de klanten spuit er van af!!

  6. Al zo vaak geprobeerd een vraag te stellen, maar er wordt niet opgenomen en na 2 uur was mijn telefoonaccu leeg.
    Waar kan ik een mail sturen naar Vattenvall ??? Ik ben al 40 jaar bij dezelfde Liander—Nuon—Vattenvall.
    Als ik bel vandaag 15.25 krijg ik wel te horen dat na 15.00 alleen een whatsapp kan maar zo’n mooie telefoon heb ik niet waar dat op kan.
    Vattenfall geweldig hoor !!!

  7. “Uw reactie is in afwachting van moderatie. Dit is een voorbeeld; uw reactie wordt zichtbaar zodra deze is goedgekeurd”

    Vreemd. Onwelgevallige reacties lopen het risico niet geplaatst te worden want dan grijpt de censuur afdeling in.

  8. Ik ben een uur bezig om contact te krijgen en moest via de WhatsApp doen .Dat is prima ik mijn vraag er op gezet en klanten nummer
    en postcode.na dat gedaan kreeg ik als antwoord de verhaal was te lang of ik het in kort kon doen. dus dat gedaan kon ze/hij geen antwoord opgeven
    of ik mijn naam en post code en de laatste 3 nummer doorgeven dan kon de collega’s dat verder afhandelen. nu nog niets gehoord. dit verhaal is 5x langer om wat te vragen

  9. Ik kom wel naar jullie toe. Daar ik dagen al contact om een groot probleem op te lossen. Dat jullie zelf hebben veroorzaakt . En ik morgen naar Amsterdam kom. Om het op te lossen. Want ben 4 dagen bezig en nog steeds geen contact heb kunnen krijgen jullie . En ik ben nog van Nuon.
    Maar wat jullie nu hebben is voor bij de beesten af.

  10. Ook ik vind het schandalig dat er op geen enkele manier contact is te krijgen met een “levend” persoon alleen met een oerstomme chatbot die steeds hetzelfde vraagt of via whatsapp waar je totaal geen reactie op krijgt sta al lange tijd te wachten maar geen reactie. Vattenvall van welke planeet komen jullie? Schande en dat in deze tijd. Zorg dat je met chat of whatsapp een levend persoon aan de lijn krijgt!

    1. Vandaag maandag wil contact hebben over het verbruik wat niet klopt dan zijn we er gewoon niet laatst iemand gesproken zou het een en ander nakijken zij terug gebeld worden maar nee hoor je laat je klant gewoon barsten het gaat bij Vattenfall alleen maar om het geld en verder zoek je het maar uit wat een waardeloos bedrijf

  11. Ben al 50 jaar klant nu wil ik bellen maar krijg steeds te horen dat ze me postcode niet kunnen vinden. Die heb ik ook al 45 jaar. Belachelijk. Wat is dit voor een smoes.

  12. Ik krijg bij herhaling bericht dat er een storing is bij het uitlezen van mijn slimme meter.
    Betekent dit dat ik nu voor nop gas krijg? Denk het niet he.
    Wellicht kan iemand er eens naar kijken of mij uitleggen wat er loos is

  13. L.S Wat een ellende om in te loggen , inlog gegevens ingevuld krijg ik melding wachtwoord klopt niet moet 10 tekens bevatten , nieuw wachtwoord aangrmaakt , weer de melding wachtwoord klopt niet , aanvraag code lukt niet , het is frustratie ten top Groet Kees Krijgh

  14. Ik krijg geen contact met ze ! geen advies verschillende adviesen van iedereen via whats up, geen duidelijkheid wat te doen wat n mega shit bedrijf is dit zeg ! on klantvriendelijk waardeloos al 2 weken geen antwoord op wat te doen ! ziek van !

  15. ik woon in Almere ook ik krijg geen contact met dit slechte bedrijk telefonis on bereik baar emails worden niet betantwoordt de chatbot weet het ook niet maar wel een prachtig site hoe vattenfall is nu krijg, ik wat nare berichtjes dat ik voor 16 januari alles moet handmatig doorgeven terwijl ik zgn slimme meter helaas bezitten het monoplie jullie moeten je diep schamen bah een klant in Almere steden wijk.

  16. Op 16 december 2022 gebeld om termijnbedrag van Euro 361,00 te wijzigen in Euro 200,00.
    Op 03 januari 2023 is het hoger termijnbedrag afgeschreven van mijn rekening.
    Gaarne het verschil ad Euro 161,00 terugstorten op mijn rekening.

  17. Hoe is het in vredesnaam mogelijk ik zou nu 99 kwh verbruikt hebben heb praktisch overal led ze weten van zottigheid niet wat ze noteren ik zou nu op half Januari al voor €70,00 stroom hebben gebruikt zoals ik al eerder heb aangegeven het gaat de grote snakken alleen maar om geld wij zijn totaal onbelangrijk zolang je maar betaald en anders komen we even langs om de boel af te sluiten jaaaaa daar zijn ze goed in maar de consument helpen nee daar heeft dit bedrijf volgens mij nog nooit van gehoord als je mailt krijg je z’n idioot ding ik ben Nina chabot waar je dus letterlijk geen moer aan hebt ga ze morgen maar proberen te pakken te krijgen ook weer een drama

  18. Ben al 1,5 jaar bezig om mijn standen door te geven . Word steeds een schatting gemaakt. Ik word er stapel GEK van. Er is niemand die mij helpt. Ze vragen steeds om 2 elektra meterstanden maar ik heb er maar 1.
    Ik heb GEEN slimme meter. Jullie xijn absoluut NIET klantvriendelijk

  19. Ich versuche seit Wochen meine IBANnummer zu ändern. Nach dem Einlochen und abruf bezahlen wird darauf hingewiesen, das bei einer deutschen IBAN Kontakt mit dem Kundenservice aufzunehmen ist. Aber keine E- Mail Adresse nur WatsApp.Hebe aber kein Smartphon.
    Klantnummer: 25137109

  20. ( even in het Kort dit email adres mag niet worden gebruikt voor andere doeleinden dan alleen antwoord. )

    U doet mij twee facturen toe komen als zijnde Erven van, voor het adres Achter de Raaf 79 Culemborg, facturen 44032682990 / 50016370205.
    Daar ik geen erfgenaam ben kan ik u hier verder niet mee helpen.,
    Regio 5 planbureau, die regelde al de financiële zaken van mevrouw van Buuren de Rooij u zult zich dan ook tot dat bureau moeten wenden.

    De gehele familie heeft het akte van erfrecht verkregen van de Griffier / Holland midden. ( Utrecht)

    Hopende u hiermee na behoren heb geïnformeerd
    P.de Rooij

  21. Wat een arrogante flauwekul met door Vattenfall bedacht nieuw termijnbedrag na doogegeven meterstanden voor jaarafrekening augustus 2023 voor mij als vrijgezel in een prima geisoleerd appartement !
    Ieder jaar krijg ik juist geld terug van Vattenfall, mede dankzij energie korting compensatie overheid en gaan ze voor nieuwe termijnbedrag allemaal verhaaltjes uit de kast halen over het zou opeens onverwacht strenge winter kunnen worden, terwijl ik al jaren geld terug krijg met mijn termijnbedrag zoals altijd ! Je kunt ook niet zoals eerdere jaren termijnbedrag naar beneden wijzigen in de site, nee je moet hun hogere berdag gaan betalen iedere maand ! Wat een flauwekul of ik zelf niet weet wat ik al jaren verbruik, daarbij ben ik vanwege werk vaak niet eens thuis en koken op gas en woning warm stoken doe ik ook nooit, eet vaak onderweg met werk !
    Moet nog met Vattenfall bellen over dit gedoe, maar denk er hard over om maar even naar consumenten tv te gaan en eens haarfijn uit te leggen wat een geldzeikerdjes dat Vattenfall is geworden, dat zal ze meer gaan kosten dan dat ze mij tijdelijk verhogen voor termijnbedrag en ik krijg toch iedere jaarafrekening geld terug, maar ga ze toch echt niet onnodig iedere maand rijker maken als een soort Vattenfall spaarpot voor na de jaarafrekening, grootste flauwekul die arrogante advies termijnbedragen !

  22. Gebeld op 6 juli jl. om 11.00 uur met Vattenfall voor een client van mij. De 1e keer bellen werd er na ong. 45 minuten opgenomen. Ik heb misschien 3 a 5 minuten met een persoon gesproken en toen werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en wederom werd er na ong. 45 minuten opgenomen. Ik heb toen gevraagd of zij mij terug wilde bellen als de verbinding werd verbroken. Dat zou ze doen. Ze heeft een aanbieding gemaakt en die gemaild.
    Ik kwam thuis en ik moest de mail bevestigen zodat het aangeboden contract in zou gaan. Ik kwam ’s middags omstreeks 16.00 uur thuis en ik heb dit gelijk gedaan maar toen werkte de link niet. En helaas niemand meer bereikbaar.
    De volgende ochtend 7 juli jl. gelijk om 9.00 uur gaan bellen met Vattenfall. En zoals het op 6 juli jl. ook ging. Na 45 minuten wordt er opgenomen en dan wordt de verbinding verbroken en weer bellen en toen was de aanbieding voorbij. Dit werd mij dood leuk verteld. Dus een nieuwe aanbieding die 0,20 euro-cent duurder uitkwam. Gelukkig kon ik deze aanbieding wel akkoord geven.
    Het meest vervelende van dit verhaal is dat mijn client moet rondkomen van een uitkering. Geen enkele empathie werd getoond voor mijn verhaal.
    Ik vind dat ik super slecht ben behandeld. Ik had op zijn minst verwacht dat ze had gekeken of er de dag ervoor een aanbieding was gedaan en die aanbieding de volgende dag nog had aangeboden. Maar misschien kan dit alsnog?! Groet. Martha

  23. HET WORDT TIJD DAT WE MET EEN GROOT AANTAL MENSEN CONTACT OPNEMEN MET RADAR EN ZE EENS GOED LATEN MERKEN WAT VOOR EEN STELLETJE BOEVEN HET ZIJN. OPLICHTERS EN GELD IS ALLLEEN BELANGRIJK. OPZEGGEN MET Z’N ALLEN. WAT EEN SCHOOIERS . IK BEN ER ZOOOO KLAAR MEE EN IK WIL DIE DIRECTIE EENS GOED EEN LES LEREN.

  24. na herhaald aantal maal bellen wort er na 45 minuten de telefoon opgenomen. ik stel mijn vraag en er wordt nogmaals gevraagd mijn vraag te stellen. hierna blijft het stil en wordt de verbinding verbroken . ik bel nog eens en wacht weer 37 minuten. ik stel mijn vraag en ja hoor de verbinding werd weer verbroken. weet niet of de vraag te moeilijk was of gewoon geen zin in om mensen te woord te staan. VATTENVALL geef eens reactie of bel mij terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *