logo ov chipkaart

OV Chipkaart Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (5) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Vanaf 07:00 t/m 21:30 uur

Dinsdag: Vanaf 07:00 t/m 21:30 uur

Woensdag: Vanaf 07:00 t/m 21:30 uur

Donderdag: Vanaf 07:00 t/m 21:30 uur

Vrijdag: Vanaf 07:00 t/m 21:30 uur

Zaterdag: Vanaf 10:00 t/m 16:00 uur

Zondag: Vanaf 10:00 t/m 16:00 uur

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

De OV-chipkaart en haar klantenservice: Alles wat je moet weten

De OV-chipkaart is een essentieel onderdeel van het Nederlandse openbaar vervoer. Het is een elektronisch betaalmiddel waarmee je eenvoudig en snel kunt in- en uitchecken bij de verschillende vervoersmaatschappijen in Nederland. In dit artikel bespreken we de werking van de OV-chipkaart, de verschillende soorten kaarten en de klantenservice van het bedrijf achter de OV-chipkaart. Ook zullen we een aantal veelgestelde vragen beantwoorden, zodat je altijd goed voorbereid op reis gaat.

Wat is de OV-chipkaart?

De OV-chipkaart is een contactloze smartcard die wordt gebruikt voor het betalen van reiskosten in het Nederlandse openbaar vervoer. Hiermee kunnen reizigers gemakkelijk in- en uitchecken bij de verschillende vervoersmaatschappijen, zoals de NS, Arriva, Connexxion, RET en GVB. Door het gebruik van de OV-chipkaart is het niet meer nodig om losse kaartjes te kopen, waardoor reizen met het openbaar vervoer eenvoudiger en efficiënter wordt.

Soorten OV-chipkaarten

Er zijn drie soorten OV-chipkaarten: de persoonlijke, de anonieme en de wegwerpkaart. De persoonlijke OV-chipkaart staat op naam en kan worden voorzien van verschillende abonnementen en kortingen. De anonieme OV-chipkaart kan door iedereen gebruikt worden en is niet gebonden aan een specifieke persoon. Tot slot zijn er wegwerpkaarten, die vaak voor één of enkele reizen geldig zijn en na gebruik weggegooid kunnen worden.

Klantenservice

De klantenservice van de OV-chipkaart is er om reizigers te ondersteunen en te helpen met vragen en problemen. Hieronder volgen enkele veelgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden:

  1. Hoe kan ik saldo laden op mijn OV-chipkaart? Je kunt saldo laden op je OV-chipkaart bij een oplaadautomaat op trein- en metrostations, bij diverse winkels zoals supermarkten en tabakszaken en online via de website van de OV-chipkaart.
  2. Hoe controleer ik het saldo op mijn OV-chipkaart? Je kunt het saldo op je OV-chipkaart controleren bij een oplaadautomaat, bij in- en uitcheckpalen of poortjes op stations, of online via je account op de OV-chipkaart website.
  3. Wat moet ik doen als mijn OV-chipkaart kwijt of gestolen is? Als je OV-chipkaart kwijt of gestolen is, kun je deze laten blokkeren en een nieuwe kaart aanvragen. Dit kan via je account op de OV-chipkaart website of door contact op te nemen met de klantenservice.

Hoe kan ik een abonnement of korting op mijn OV-chipkaart zetten? Abonnementen en kortingen kunnen online worden aangevraagd en daarna op de OV-chipkaart worden geladen bij een oplaadautomaat op trein- en metrostations. Ook kun je dit regelen bij de balies van de vervoersmaatschappijen. Sommige abonnementen en kortingen worden automatisch op je persoonlijke OV-chipkaart gezet als je hier recht op hebt, zoals studentenkortingen.

  1. Hoe kan ik mijn reishistorie inzien? Je kunt je reishistorie inzien via je account op de OV-chipkaart website. Hier vind je een overzicht van al je reizen en transacties. Dit kan handig zijn voor bijvoorbeeld het declareren van reiskosten bij je werkgever.

Contact met de klantenservice

De klantenservice van de OV-chipkaart is bereikbaar via verschillende kanalen. Je kunt telefonisch contact opnemen, een e-mail sturen of gebruikmaken van de live chat op de website. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 07:00 tot 21:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur. Houd er rekening mee dat de wachttijden kunnen variëren, afhankelijk van de drukte.

Kortom, de OV-chipkaart is een onmisbaar element voor het reizen met het openbaar vervoer in Nederland. Door goed op de hoogte te zijn van de verschillende soorten kaarten, hoe je saldo laadt en hoe je abonnementen en kortingen aanvraagt, kun je optimaal gebruikmaken van de OV-chipkaart en het openbaar vervoer. Mocht je vragen of problemen hebben, dan staat de klantenservice van de OV-chipkaart altijd voor je klaar om je te helpen en te ondersteunen.

Facebookpagina van OV Chipkaart

Geen Facebook account gevonden
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan OV Chipkaart
Bezoek het Facebook account van OV Chipkaart en stel direct jouw vraag.

Twitter van OV Chipkaart

Geen Twitter account gevonden
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan OV Chipkaart
Bezoek het Twitter account van OV Chipkaart en stel direct jouw vraag.

Website van OV Chipkaart

website ov chipkaart
Bezoek de website van OV Chipkaartom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van OV Chipkaart om contact op te nemen.

Adresgegevens van OV Chipkaart

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Stationsplein 151-157 Amersfoort 3818 LE Nederland.
Je kunt de exacte locatie van OV Chipkaart ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

5 reacties

  1. 230421 + 22 nog steeds een storing op de site van OV-Chip.nl;

    230422 Vanaf 11:00 weer stappen aan het zetten om mijn oude en nieuwe OV-Chipkaart te koppelen!!! Weer kan ik NIET op de site; ook is “Feedback-tab” aan de rechterzijde van de pagina, verdwenen, nadat de site de eerste keer geopend is!! Opnieuw NIETS vermeld op de site tav deze Storing – is dit zodat klanten gaan bellen naar het 0900 nummer? Veel klantvriendelijker en ook een noodzaak om tijdens een storing een GRATIS nummer op de site te zetten!!

    Ben al op 3 browsers geweest; nergens kom ik verder!! Bij Edge krijg ik deze foutmelding:
    –> 502 Bad Gateway
    Op de 2 andere browser (gister ook)–> “AlertTriangleEOC-002Customer not found or unknown

    Dit is wat er staat, wanneer je zoekt naar OV-Chipkaart.nl: ov-chipkaart.nl

    OV-Chipkaart.nl – OV-Chipkaart.nl
    Met een OV-chipaccount heb je altijd en overal inzicht in je reizen, reiskosten, saldo, abonnementen en de status van je kaart. In Mijn OV-chip kun je ook een heleboel zelf regelen, zoals het blokkeren en vervangen van je kaart of het wijzigen van je gegevens.

    Maak dit graag en zo spoedig mogelijk WAAR!!

    Er is mij gisteren, toegezegd, dat ik teruggebeld zou worden; heb van @!7?;00 tot 19:00uur gewacht!!! Niemand heeft mij teruggebeld!!
    Het behoort echt veel klantvriendelijker te gaan!!

    Mijn emailadres, al jaren bekend bij OV-Chipkaart.nl, blijkt nu niet meer bekend te zijn en ik heb een koppelcode nodig – is dit de kern van de storing!?

    Graag een persoonlijke reactie ~asap en ook een op de site ~> asap

  2. vandaag: 23 april 2023 – NOG steeds storing op de site: OV-chipkaart.nl
    Pas wanneer je alle inlogstappen hebt gezet en door wilt gaan naar de volgende pagina krijg je als klant een Foutmelding; NERGENS is te lezen over deze storing – AL VANAF 20 APRIL!!Met nog steeds dezelfde foutmelding!!
    WAAR IS HET GRATIS TELEFOONNUMMER DAT JE NU ALS KLANT BEHOORT TE KUNNEN GEBRUIKEN!!!
    ¡¡ACTIE VERANTWOORDELIJKEN BIJ DIT BEDRIJF!!!

    DE FOUTMELDING IS:
    EOC-002Customer not found or unknown
    LOS HET PROBLEEM OP!!!

    Graag zo spoedig mogelijk een reactie geven!!

  3. Betreft: 0v-chipkaart 3528 0500 2759 4557

    Geachte klantenservice,
    Mijn ov-jaarkaart is een ov-chipkaart geworden.
    Met de ov-jaarkaart is rekening gehouden met de 65 plus korting.
    Geldt deze korting ook bij de ov-chipkaart?

  4. hierbij stuur ik mijn email adres op een koppelcode per mail te ontvangen om mijn nieuwe ov-chipkaart te koppelen aan mijn persoonlijke account(s)

  5. ov wil 2x me 10 eurp terwijl ze allang geld hebben afgeschreven blijven ze me 10 euro nu 12,50 eisen en deurwaarder ze hebben hun zaakjes zelf niet op orde ik heb alle bewijs hier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *