logo Museumkaart

Museumkaart Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (14) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Vanaf 09:00 t/m 17:00 uur

Dinsdag: Vanaf 09:00 t/m 17:00 uur

Woensdag: Vanaf 09:00 t/m 17:00 uur

Donderdag: Vanaf 09:00 t/m 17:00 uur

Vrijdag: Vanaf 09:00 t/m 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Alles Wat U Moet Weten Over de Museumkaart

De Museumkaart is een geweldig hulpmiddel voor zowel de doorgewinterde museumbezoeker als voor degenen die graag de Nederlandse cultuur en geschiedenis willen verkennen. Met deze kaart in uw bezit krijgt u onbeperkt toegang tot meer dan 400 musea in Nederland, een onmisbaar bezit voor elke kunst- en cultuurliefhebber.

Wat is de Museumkaart?

De Museumkaart, oorspronkelijk bekend als de Museumjaarkaart, is een persoonlijke kaart die zijn houders gratis toegang geeft tot honderden musea verspreid over heel Nederland. De kaart wordt uitgegeven door de Museumvereniging, een organisatie die zich inzet voor het bevorderen van musea en het toegankelijk maken van kunst en cultuur voor iedereen. Of u nu geïnteresseerd bent in schilderijen van Rembrandt, de wonderen van de wetenschap of de rijke geschiedenis van Nederland, er is altijd een museum dat bij uw smaak past.

Hoe Komt U in Contact met de Klantenservice van de Museumkaart?

Mocht u vragen, opmerkingen of klachten hebben over uw Museumkaart, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van de Museumkaart. De klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail, maar ze bieden ook een uitgebreide FAQ-sectie op hun website waar veelgestelde vragen worden beantwoord.

Telefonisch contact opnemen met de klantenservice kan op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur. Houd er rekening mee dat het tijdens piekuren soms druk kan zijn, en dat u mogelijk even moet wachten voordat uw oproep wordt beantwoord.

Waar Kunt U Terecht met Klachten?

Bent u niet tevreden met de service of heeft u een probleem met uw Museumkaart, dan kunt u uw klacht indienen bij de klantenservice. U kunt dit doen door een e-mail te sturen met een gedetailleerde beschrijving van uw klacht. Het is belangrijk om zo specifiek mogelijk te zijn om het probleem zo efficiënt mogelijk te kunnen oplossen.

Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u deze ook indienen bij de Geschillencommissie Recreatie in Den Haag. Zij zullen uw klacht onderzoeken en een onpartijdige beslissing nemen.

Veelgestelde Vragen en Problemen

1. Ik heb mijn Museumkaart verloren, wat moet ik doen? Als u uw Museumkaart kwijt bent geraakt, is het belangrijk om dit zo snel mogelijk te melden bij de klantenservice. Zij kunnen uw kaart blokkeren om misbruik te voorkomen. U kunt dan een vervangende kaart aanvragen, hiervoor worden mogelijk kosten in rekening gebracht.

2. Hoe lang is mijn Museumkaart geldig? De Museumkaart is één jaar geldig vanaf de datum van aankoop. U kunt de vervaldatum controleren door in te loggen op uw account op de Museumkaart-website.

3. Ik heb een nieuw adres, hoe kan ik dit bijwerken? U kunt uw adresgegevens eenvoudig wijzigen door in te loggen op uw account op de Museumkaart-website. Ga naar ‘Mijn Gegevens’ en vervolgens naar ‘Adres wijzigen’. Vul hier uw nieuwe adres in en klik op ‘Opslaan’.

4. Ik heb mijn Museumkaart nog niet ontvangen, wat moet ik doen? Als u uw Museumkaart niet binnen 10 werkdagen na aankoop hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Zij kunnen de status van uw bestelling controleren en indien nodig een nieuwe kaart voor u regelen.

De Museumkaart is een fantastische manier om te genieten van al het culturele erfgoed dat Nederland te bieden heeft. Met de kaart kunt u op uw gemak honderden musea door heel het land verkennen, en het biedt een geweldige kans om nieuwe ervaringen op te doen, nieuwe dingen te leren en nieuwe plaatsen te ontdekken. Met de kennis van de klantenservice en het oplossen van veelvoorkomende problemen, bent u volledig voorbereid op een onvergetelijke museumervaring.

Facebookpagina van Museumkaart

facebook Museumkaart
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Museumkaart
Bezoek het Facebook account van Museumkaart en stel direct jouw vraag.

Twitter van Museumkaart

twitter Museumkaart
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Museumkaart
Bezoek het Twitter account van Museumkaart en stel direct jouw vraag.

Website van Museumkaart

website Museumkaart
Bezoek de website van Museumkaartom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Museumkaart om contact op te nemen.

Adresgegevens van Museumkaart

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Rapenburgerstraat 123, 1011 VL Amsterdam.
Je kunt de exacte locatie van Museumkaart ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

14 reacties

  1. Helaas staat er bij het inloggen steeds dat al mijn kaarten verlopen zijn. Ik wil graag een vervangende pas aanvragen want ben de mijne kwijt. Dat lukt helaas niet.
    Ook bizar dat je digitale pas niet geldig is in musea. Met mijn digitale cjppas heb ik namelijk wel korting.

  2. Goedemiddag, vandaag was ik in het Noord-Brabants museum. Daar ontdekt dat mijn kaart was verlopen. Ik betaalde € 59,95 op 31 mei 2023 voor 2023-2024 met vermelding Museumkaart. Ik kan dat bewijzen. Het banknummer heb ik overgenomen van de heer Van Dijk, die altijd voor betaling zorgdroeg, maar de deur niet meer uitkomt. Verder nooit meer iets vernomen.
    Ik wil wel een nieuwe kaart bestellen, maar hoe gaat dat, omdat er een verrekening moet plaatsvinden.

  3. Ik wil 2 museumjaarkaarten verlengen, de huidige verlopen 28-03-2024.
    wordt niet herkend in mijn museumkaart bij het inloggen.
    ook de beide nummers van de kaarten worden niet herkend.
    Kan zelfs niet opnieuw registreren via nieuw mailadres….
    Krijg een Capcha+ melding..
    Hoe verder? Graag contact via mail.

  4. Geacht Museumkaartteam,

    Ik stuur u dit bericht n.a.v. de vervaldatum.
    Het betreft het NIET verlengen van de nieuwe museumkaart voor Mevr. M. Mink – Van Wensem.
    Kaartnummer: 009426170.
    Enkele malen heb ik post van u ontvangen omtrent het nóg steeds niet verlengen van haar museumkaart.
    Dat het verlengen ervan niet gebeurd is, heeft een reden.
    Mevr. Mink is helaas ernstig ziek en zal niet meer in staat zijn om ooit een museum te kunnen bezoeken.
    Sterker nog: ze zal zeer binnenkort overlijden.
    Hopelijk heb ik u met deze informatie voldoende geholpen.

    Met vriendelijke groet,
    Hans IJdo.

  5. Na het overlijden van mijn vrouw E.Schaling-Denijs vorig jaar is haar kaart opgezegd, Zij betaalde altijd voor zichzelf en voor mij. KLantnr.00220561\218. Nu stuurt u nog steeds haar de rekening voor mijn kaart alleen. Ik vind het heel vervelend de rekening aan haar gericht te ontvangen. Wilt u de rekening voor mijn kaart voortaan ook aan mij richten. A.Schaling – Koningsmantel 2 – 2403HZ Alphen a.d.Rijn.

  6. Nog steeds heb ik geen antwoord gekregen op mijn schrijven d.d.4 oktober j.l. naar de Stichting Museumkaart Postbus 5020 2900 EA Capelle a/d IJssel over het nooit ontvangen van de verlenging van mijn museumkaart voor de periode t/m 2025.
    Deze late reactie komt omdat ik nu weer nagenoeg hersteld ben van een hartstilstand en museumbezoek weer mogelijk is.
    Gaarne zie ik reactie per post tegemoet.

    met vriendelijke groet,
    Hr. M. van Bezeij

  7. Ik probeer al tientallen kern telefonisch in contact te komen.
    Ik heb mijn nieuwe museumkaart niet ontvangen. Als ik inlog kennen ze mijn naam niet.

    Neem eindelijk die telefoon ns op!

  8. Heb mijn museumpas met nr 1065431867 ontvangen op mijn oude adres (Abdij 42 1613EB Grootebroek0
    Ik heb al jaren geen account, dus kan mijn nieuwe adres nergens doorgeven!!
    Hoop dat deze reactie leidt tot de wijziging naar: Admiraal de Ruyterlaan 24, 1901VV Castricum.

  9. LS., ik ontving een verzoek de kaarten van mijn vrouw en mijzelf te verlengen in een beschadigde envelop, waardoor de QR code onbruikbaar was. Inloggen op Uw site was onmogelijk omdat mijn wachtwoord en inlogadres bij U onbekend waren. Telefonisch was U vervolgens 20-11 al vanaf 16.30 onbereikbaar (U schijnt bereikbaar te zijn tot 17.00 uur) Ik heb het vereiste bedrag in vredesnaam maar overgemaakt op Uw rekening, maar heb geen idee of het betalingskenmerk ook direct naar onze passen leidt. Graag Uw antwoord, alhoewel ik daar geen goede gemoedsrust bij heb gezien al de negatieve commentaren op Uw site.
    JRE Haalboom, Bunnik

  10. Deze zomer in augustus 88,50 eu betaald voor een museumjaarkaart in Marinemuseum Den Helder. Ik heb een betaalbewijs gestuurd naar
    museum Jaarkaart in Capelle a/d Ijssel. Ik heb inmiddels 5x gebeld om mijn kaart gestuurd te krijgen. Het is nu december en ik heb nog steeds geen kaart toegestuurd gekregen.
    Graag a.s.a.p. mijn museum jaarkaart

  11. Uiteindelijk goed geholpen door de klantenservice van Museumkaart.nl: 0900-4040910. Telefonisch dus, ook al duurde het wachten lang.

    Jaarlijks krijg ik op [email protected] bericht dat mijn Museumkaart is betaald via IDeal en weer is verlengd. Prima.
    Ik wil de kaart blokkeren want de telefoon met museumkaart is verloren en na een week nog niet terecht. En natuurlijk een vervangende kaart laten komen.
    [email protected] en ook mijn andere emailadres [email protected] zijn ‘niet bekend’ dus ik kan niet inloggen, dus geen wachtwoord aanmaken.

    De reden: ik had mij zelf nooit aangemeld via email. De medewerker heeft nu mijn email-adres ingevoerd. Daarna alles correct afgehandeld.

  12. Helaas staat er geen email adres bij de contact gegevens. Inloggen lukt niet. Zie voorgaande resensies.
    Daarom maar via de resensies proberen mijn adres te wijzigen:
    P B Toering
    oud adres: Rhododendron 28 7742 SM Coevorden
    nieuw adres: Burg Gautiersingel 65 7741 GA Coevorden

  13. probeer aanvrage te doen voor vervanging van mijn zoekgeraakte kaart . geldig tot 14-10-2025 ,
    kom niet verder in het programma

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *