logo Gemeente Den Haag

Gemeente Den Haag Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (0) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Dinsdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Woensdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Donderdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Vrijdag: Vanaf 08:30 t/m 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Gemeente Den Haag: Een uitgebreide gids voor al je vragen en zorgen

Gemeente Den Haag, de politieke hoofdstad van Nederland en de derde grootste stad van het land, is een bruisende, multiculturele stad met een rijke geschiedenis en een levendige cultuur. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de diensten die de gemeente Den Haag aan haar inwoners biedt, met speciale aandacht voor de klantenservice, klachtenafhandeling en een overzicht van zaken waarvoor je bij de gemeente terecht kan. We bespreken ook enkele veelgestelde vragen en problemen met betrekking tot de diensten van de gemeente Den Haag.

Klantenservice en contact

Als inwoner van Den Haag is het belangrijk om te weten hoe je de gemeente kunt bereiken. De gemeente Den Haag heeft een uitstekende klantenservice die je kunt raadplegen voor alle vragen en problemen die je tegenkomt. Je kunt de klantenservice op verschillende manieren bereiken:

  1. Telefoon: Bel het algemene telefoonnummer 14 070 om in contact te komen met de klantenservice van de gemeente Den Haag. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur.
  2. E-mail: Je kunt een e-mail sturen naar [email protected] met je vraag of verzoek, en een medewerker van de klantenservice zal zo spoedig mogelijk reageren.
  3. Social media: De gemeente Den Haag is ook actief op social media. Je kunt je vraag stellen via Twitter of Facebook, en een medewerker zal snel reageren.
  4. Bezoek een stadskantoor: Als je liever persoonlijk met iemand wilt spreken, kun je een afspraak maken bij een van de stadskantoren in Den Haag. Hier kun je terecht voor persoonlijk advies en hulp bij je vragen.

Klachten en meldingen

Heb je een klacht over de dienstverlening van de gemeente Den Haag, of wil je een melding doen over bijvoorbeeld een gevaarlijke situatie in de openbare ruimte? Dan kun je dit op de volgende manieren doen:

  1. Online: Via de website van de gemeente Den Haag kun je eenvoudig een klacht of melding indienen. Ga naar www.denhaag.nl/klachten-en-meldingen en volg de instructies op het scherm.
  2. Telefoon: Je kunt ook telefonisch een klacht of melding doorgeven via het algemene telefoonnummer 14 070.
  3. Schriftelijk: Stuur je klacht of melding per post naar Gemeente Den Haag, Postbus 12620, 2500 DL Den Haag.

Diensten van de gemeente Den Haag

Als inwoner van Den Haag kun je bij de gemeente terecht voor een breed scala aan diensten en zaken. Enkele voorbeelden van diensten die de gemeente biedt, zijn:

  1. Aanvragen van paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen
  2. Inschrijven en uitschrijven als inwoner van de gemeente 3. Aanvragen van vergunningen, zoals bouw- en evenementenvergunningen
  1. Informatie over afvalinzameling en recycling
  2. Ondersteuning bij het vinden van werk en uitkeringen
  3. Aanvragen van parkeervergunningen en ontheffingen
  4. Registratie van geboortes, huwelijken en overlijdens
  5. Ondersteuning bij het starten van een bedrijf
  6. Lokale belastingen en heffingen, zoals de onroerendezaakbelasting (OZB) en toeristenbelasting
  7. Informatie over het openbaar vervoer en verkeersplannen in de stad
  8. Ondersteuning bij het vinden van geschikte huisvesting en sociale huurwoningen
  9. Aanmelden en informatie over scholen en kinderopvang in de gemeente
  10. Meldingen over de openbare ruimte, zoals losliggende stoeptegels, zwerfafval en kapotte straatverlichting
  11. Informatie over sportfaciliteiten en recreatiemogelijkheden in de stad

Veelgestelde vragen en problemen

In dit gedeelte behandelen we enkele veelgestelde vragen en problemen waar inwoners van Den Haag tegenaan kunnen lopen. Hieronder staan de vragen met de bijbehorende antwoorden.

  1. Hoe vraag ik een parkeervergunning aan? Ga naar www.denhaag.nl/parkeervergunningen en volg de instructies om online een parkeervergunning aan te vragen. Je kunt ook een afspraak maken bij een stadskantoor om de aanvraag persoonlijk in te dienen.
  2. Hoe geef ik een verhuizing door aan de gemeente? Een verhuizing binnen of naar Den Haag kun je eenvoudig online doorgeven via www.denhaag.nl/verhuizen. Je kunt dit doen vanaf vier weken voor de verhuisdatum tot vijf dagen na de verhuizing. Je kunt ook een afspraak maken bij een stadskantoor om de verhuizing persoonlijk door te geven.
  3. Waar kan ik terecht met vragen over mijn afval? Voor vragen over afvalinzameling, afval scheiden en het aanbieden van grofvuil kun je terecht op de website www.denhaag.nl/afval. Hier vind je informatie over afvalinzameling in jouw buurt, afvalpasjes en milieustraten. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice voor specifieke vragen.
  4. Hoe vraag ik een uitkering aan? Als je een bijstandsuitkering wilt aanvragen, kun je dit doen via www.denhaag.nl/uitkering. Hier vind je informatie over de voorwaarden en het aanvraagproces. Je kunt ook een afspraak maken bij het Werkplein om persoonlijk advies te krijgen over het aanvragen van een uitkering.
  5. Wat moet ik doen als ik overlast ervaar in mijn buurt? Als je overlast ervaart, zoals geluidsoverlast, zwerfafval of een gevaarlijke situatie, kun je dit melden bij de gemeente. Dit kan online via www denhaag.nl/meldingen-overlast, telefonisch via 14 070, of schriftelijk naar het eerder genoemde postadres. In geval van spoedeisende situaties, zoals geweld of criminele activiteiten, dien je contact op te nemen met de politie via 112 (noodnummer) of 0900-8844 (geen spoed, wel politie).
  6. Hoe kan ik een afspraak maken bij een stadskantoor? Je kunt eenvoudig een afspraak maken bij een stadskantoor door naar www.denhaag.nl/afspraakmaken te gaan. Hier kun je het gewenste onderwerp en de locatie van het stadskantoor selecteren. Je krijgt vervolgens een overzicht van beschikbare data en tijden waaruit je kunt kiezen.
  7. Hoe kan ik mijn kind inschrijven bij een basisschool in Den Haag? Om je kind in te schrijven bij een basisschool in Den Haag, dien je gebruik te maken van het centrale aanmeldsysteem. Meer informatie over het aanmelden bij basisscholen en het aanmeldsysteem vind je op www.denhaag.nl/basisonderwijs. Je kunt ook contact opnemen met de school van je keuze voor meer informatie over de aanmeldprocedure.
  8. Hoe kan ik bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente? Als je het niet eens bent met een besluit van de gemeente, bijvoorbeeld een afwijzing van een vergunning of een aanslag gemeentelijke belastingen, kun je bezwaar maken. Informatie over het indienen van een bezwaarschrift en de procedure vind je op www.denhaag.nl/bezwaar. Het is belangrijk om te weten dat je bezwaar moet maken binnen zes weken na de datum van het besluit.

Tot slot

De gemeente Den Haag biedt een breed scala aan diensten en voorzieningen om het leven van haar inwoners zo aangenaam mogelijk te maken. Van klantenservice en klachtenafhandeling tot veelgestelde vragen en problemen, het is belangrijk om te weten waar je terecht kunt met je vragen en zorgen. Door gebruik te maken van de verschillende contactmogelijkheden en je goed te informeren over de diensten van de gemeente, zul je snel en efficiënt geholpen worden. We hopen dat dit artikel je inzicht heeft gegeven in de verschillende aspecten van de gemeente Den Haag en je helpt om optimaal gebruik te maken van de beschikbare diensten en voorzieningen.

Facebookpagina van Gemeente Den Haag

facebook Gemeente Den Haag
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Gemeente Den Haag
Bezoek het Facebook account van Gemeente Den Haag en stel direct jouw vraag.

Twitter van Gemeente Den Haag

twitter Gemeente Den Haag
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Gemeente Den Haag
Bezoek het Twitter account van Gemeente Den Haag en stel direct jouw vraag.

Website van Gemeente Den Haag

website Gemeente Den Haag
Bezoek de website van Gemeente Den Haagom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Gemeente Den Haag om contact op te nemen.

Adresgegevens van Gemeente Den Haag

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Spui 70, City Hall (Atrium) Den Haag 2511 BT Nederland.
Je kunt de exacte locatie van Gemeente Den Haag ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *