logo consumentenbond

Consumentenbond Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (1) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Vanaf 09:00 t/m 17:30 uur

Dinsdag: Vanaf 09:00 t/m 17:30 uur

Woensdag: Vanaf 09:00 t/m 17:30 uur

Donderdag: Vanaf 09:00 t/m 17:30 uur

Vrijdag: Vanaf 09:00 t/m 17:30 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

De Consumentenbond: Uw Bondgenoot in het Consumentenlandschap

Wat is de Consumentenbond?

De Consumentenbond is een Nederlandse organisatie die opkomt voor de belangen van consumenten. Het is een onafhankelijke vereniging die consumenten helpt door ze te informeren en te adviseren over producten en diensten. Ook onderneemt de bond acties bij bedrijven en instanties om verbeteringen voor consumenten te bewerkstelligen.

De Klantenservice van de Consumentenbond

De Consumentenbond hecht veel waarde aan de tevredenheid van haar leden en biedt daarom uitgebreide klantenservice aan. De klantenservice staat klaar om vragen te beantwoorden, hulp te bieden bij problemen, en feedback te ontvangen.

U kunt de klantenservice op verschillende manieren bereiken. Zo is er een telefonische klantenservice die u kunt bereiken op werkdagen van 8:30 tot 18:00 uur. Daarnaast kunt u ook per e-mail contact opnemen, of een bericht sturen via het contactformulier op de website.

Heeft u een klacht? Ook dan staat de klantenservice voor u klaar. U kunt uw klacht per e-mail indienen, of via het klachtenformulier op de website. De Consumentenbond streeft ernaar om binnen twee werkdagen te reageren op uw klacht.

Consumentenbond Inloggen

Als lid van de Consumentenbond krijgt u toegang tot exclusieve inhoud op de website van de bond. Om toegang te krijgen tot deze inhoud, moet u inloggen. Het inloggen op de website van de Consumentenbond is eenvoudig. Ga naar de homepage van de website en klik op de knop ‘Inloggen’. Vul vervolgens uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.

Bent u uw wachtwoord vergeten? Geen probleem. Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’ onder het inlogveld. U krijgt dan de mogelijkheid om uw e-mailadres in te vullen. De Consumentenbond zal u vervolgens een e-mail sturen met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Consumentenbond Opzeggen

Hoewel de Consumentenbond veel te bieden heeft, kan het natuurlijk voorkomen dat u uw lidmaatschap wilt opzeggen. Dit kan eenvoudig en snel. U kunt uw lidmaatschap opzeggen door te bellen met de klantenservice of door een brief te sturen naar het postadres van de Consumentenbond. U kunt ook gebruik maken van de opzegservice op de website van de Consumentenbond. Houd er wel rekening mee dat er opzegtermijnen gelden.

De Online Diensten van de Consumentenbond

De online diensten van de Consumentenbond zijn ontworpen om het leven van consumenten makkelijker te maken. Naast het uitgebreide aanbod aan informatie over producten en diensten, biedt de Consumentenbond ook tools aan waarmee u prijzen kunt vergelijken, de beste deals kunt vinden, en op de hoogte kunt blijven van recente ontwikkelingen in de wereld van consumentenrechten.

Daarnaast heeft de Consumentenbond een community platform waar leden ervaringen, tips en advies kunnen delen. Dit platform is niet alleen een plek om kennis te delen, maar ook om hulp te krijgen van medeconsumenten en experts van de Consumentenbond.

Het Belang van de Consumentenbond

De Consumentenbond speelt een cruciale rol in de bescherming van consumentenrechten in Nederland. Door onafhankelijk onderzoek te doen naar de kwaliteit, prijs en voorwaarden van producten en diensten, helpt de Consumentenbond consumenten om weloverwogen keuzes te maken.

Daarnaast treedt de bond op als een krachtige belangenbehartiger voor consumenten. Het voert campagnes om onrechtvaardige praktijken aan de kaak te stellen en werkt samen met overheden en bedrijven om beleid en regelgeving te verbeteren die consumenten raken.

Consumentenbond en Duurzaamheid

In recente jaren heeft de Consumentenbond ook aandacht besteed aan de duurzaamheid van producten en diensten. De bond erkent het groeiende belang van duurzaamheid voor consumenten en streeft ernaar om in haar onderzoek en adviezen rekening te houden met milieu- en sociale factoren.

Lid worden van de Consumentenbond

Als u lid wordt van de Consumentenbond, profiteert u van talloze voordelen. U krijgt toegang tot uitgebreide productinformatie en tests, ontvangt het magazine Consumentengids, kunt gebruikmaken van de klantenservice, en nog veel meer. Lid worden is eenvoudig. U kunt u aanmelden via de website van de Consumentenbond, en binnen enkele minuten heeft u toegang tot alle voordelen van het lidmaatschap.

Veelgestelde Vragen en Problemen

Er zijn een aantal veelgestelde vragen en problemen die de Consumentenbond regelmatig tegenkomt. Hieronder een selectie met de bijbehorende antwoorden.

  1. Ik kan niet inloggen op mijn account, wat moet ik doen? Als u problemen ondervindt met inloggen, controleer dan eerst of u de juiste inloggegevens gebruikt. Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u dit opnieuw instellen door te klikken op de link ‘Wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina.
  2. Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen? U kunt uw klacht indienen bij de klantenservice van de Consumentenbond. Dit kan via e-mail of via het klachtenformulier op de website. De Consumentenbond streeft ernaar om binnen twee werkdagen te reageren op uw klacht.
  3. Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen? U kunt uw lidmaatschap opzeggen door te bellen met de klantenservice, een brief te sturen naar het postadres van de Consumentenbond, of gebruik te maken van de opzegservice op de website. Houd er rekening mee dat er opzegtermijnen gelden.
  4. Ik ben niet tevreden met een product of dienst, wat kan de Consumentenbond voor mij betekenen? De Consumentenbond kan u adviseren over uw rechten als consument. Ook kan de bond optreden als bemiddelaar tussen u en het bedrijf. Neem contact op met de klantenservice voor meer informatie.

De Consumentenbond is een waardevolle bondgenoot voor consumenten. Met een uitgebreide klantenservice, handige online diensten, en de bereidheid om op te komen voor de belangen van consumenten, is de Consumentenbond er om u te helpen. Of u nu advies nodig heeft, een klacht wilt indienen, of gewoon wilt inloggen om de laatste consumententests te bekijken, de Consumentenbond staat voor u klaar.

Facebookpagina van Consumentenbond

facebook consumentenbond
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Consumentenbond
Bezoek het Facebook account van Consumentenbond en stel direct jouw vraag.

Twitter van Consumentenbond

twitter consumentenbond
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Consumentenbond
Bezoek het Twitter account van Consumentenbond en stel direct jouw vraag.

Website van Consumentenbond

website consumentenbond
Bezoek de website van Consumentenbondom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Consumentenbond om contact op te nemen.

Adresgegevens van Consumentenbond

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Enthovenplein 1, 2521 DA, Den Haag.
Je kunt de exacte locatie van Consumentenbond ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

Eén reactie

  1. Goedenmiddag,

    Ik wil graag het berdrijf Niebla een pluim geven. Het gaat om het volgende: In april/mei 2022 heb ik bij Niebla een waterbesparende douchekop gekocht ( online besteld). Deze doucekop heb ik 1.5 jaar naar volle tevredenheid gebruikt, echt heel blij mee want doet wat het beloofd: waterbesparen en toch een superkrachtige straal. Afgelopen winter moest ik mijn ketel laten vervangen en daarvoor moest uiteraard het water er even af, toen ik vervolgens later op de dag wilde douchen en de kraan opendraaide kwam het water met zoveel kracht dat de douchekop uit elkaar sprong . Vervolgens Niebla op 9 januari gemaild en de situatie uitgelegd en gevraagd of reparatie mogelijk was en/of er toevallig nog garantie op zat. Ik kreeg de 11e al een reactie terug dat dit inderdaad een gevolg moet zijn geweest van de waterdruk en dat dit buiten de garantie valt maar, omdat het niewe jaar net begonnen was, ze een nieuwe douchekop zouden sturen. Twee dagen later is de nieuwe douchekop gearriveerd met een handgeschreven briefje erbij: “Hierbij een nieuwe douchekop. Ik wens je een mooi en gezond & duurzaam 2024”.

    Ik hoop van harte dat jullie deze beoordeling een plaats willen geven in julie blad, buiten het feit dat dit bedrijf bijdraagt aan duurzame oplossingen bieden ze ook nog eens een geweldige service! Dat verdient een pluim.
    ps: ik ben niet zelf geabonneerd op jullie blad maar lees de consumentengids altijd bij mijn vader.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *