De meeste mensen weten wel dat je een mailadres kunt aanmaken op Gmail of Outlook, maar wist je ook dat je tot wel zes gratis mailadressen krijgt bij je Ziggo-internetpakket? Die mailadressen kun je zelf gemakkelijk aanmaken, en gebruiken vanuit je webbrowser. Je hoeft dus geen programma’s te downloaden of allerlei moeilijke handelingen te verrichten. In dit artikel leggen we precies uit hoe Ziggo webmail werkt – van aanmelden tot gebruiken.

Ziggo Mail

Met het Ziggo Mail-pakket heb je toegang tot al je verschillende mailaccounts op één centrale plek, waar je 5 GB aan opslagruimte krijgt. Daarnaast kun je ook nog eens 10 GB aan bestanden uploaden naar je persoonlijke cloudopslag met dank aan Ziggo. Daarmee moet je ruim genoeg ruimte hebben voor alles dat met je mail te maken heeft.

Mijn Ziggo inloggen

Als je nog geen mailadres bij Ziggo hebt, maar er wel een of meerdere wilt aanmaken, moet je eerst op Mijn Ziggo inloggen. Dat is de online portal waar je alles dat te maken heeft met je Ziggo-abonnement kunt regelen. De inloggegevens voor je Mijn Ziggo-account heb je als het goed is bewaard (of zelf gekozen). Zo niet, dan kun je ze eventueel opvragen bij Ziggo zodat je ze via e-mail, sms of brief toegestuurd krijgt. Als je ingelogd bent kun je je mailaccount gaan aanvragen.

Mijn Ziggo

Om te beginnen met het aanmaken van je nieuwe mailadressen moet je op je Mijn Ziggo-pagina op zoek gaan naar het tabblad “Producten”. Als je die gevonden hebt, vind je een overzicht met alle diensten die je bij Ziggo afneemt: bijvoorbeeld TV, internet en bellen. Om verder te gaan klik je eerst op de knop E-mailadres aanmaken onder het Internet-kopje. Daarna klik je op de knop Nieuw e-mailadres aanmaken, en zie je een formulier dat je kunt invullen.

Voor het aanmaken van je adres moet je eerst een naam verzinnen. Die naam mag alleen bestaan uit kleine letters, en wordt vanzelf aangevuld met @ziggo.nl. Daarnaast moet je even je voor- en achternaam invullen en een wachtwoord bedenken. Als je daarna op de knop Aanmaken klikt ben je al klaar: je hebt nu een Ziggo-mailadres!

Ziggo webmail inloggen

Nu je een mailadres hebt aangemaakt kun je gaan inloggen op https://mail.ziggo.nl. Dat doe je gewoon met je nieuwe mailadres en wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten, dan kun je die opvragen bij Ziggo. Nadat je je gegevens hebt ingevuld en op de inlogknop hebt geklikt, ben je in de Ziggo Mail-omgeving. Dat is opgedeeld in zes tabbladen. Op de Overzicht-tab vind je een samenvatting van alles dat er in je account gebeurd is. E-mail is het belangrijkste tabblad voor jou: daar kun je e-mail lezen, versturen en beheren. De tabbladen voor Adresboek, Agenda en Taken zorgen ervoor dat je contacten, afspraken en to-do-lijsten kunt toevoegen. Het Drive-tabblad geeft je toegang tot 10 GB aan cloudopslag.

Ziggo Mail instellen

Nu heb je toegang tot je nieuwe Ziggo-mailadres vanaf je pc, maar de meeste mensen lezen hun mail ook graag op een smartphone of tablet. Dat kun je natuurlijk ook instellen. Er zijn veel verschillende mailprogramma’s voor verschillende apparaten, en niet overal werkt een mailadres toevoegen precies op dezelfde manier. Zorg dat je het nieuwe mailadres op de app van je keuze instelt als een IMAP-account. Vul je nieuwe mailadres ([email protected]) in als gebruikersnaam, je wachtwoord als wachtwoord. De IMAP-server die je in moet vullen is “imap.ziggo.nl”. Als de app om een beveiligingstype vraagt is dat SSL, als het om een poort vraagt is dat 993.

Nu heb je je mailapp zo ingesteld dat je mail kunt ontvangen. Om ook nog mail te versturen moet je nog een scherm invullen, dit keer met de instellingen voor de uitgaande server. Vul “smtp.ziggo.nl” als SMTP-server in, TLS als beveiligingstype (of als dat niet in de lijst staat, SMARTTLS of TLSSTART), en 587 als poort. Vink Inloggen verplicht aan, en vul je gebruikersnaam en wachtwoord nog eens in. Als je daarna nog een paar voorkeuren aangeeft en een volledige naam opgeeft die andere mensen zie als je ze een mail stuurt, is je mailapp nu volledig gebruiksklaar.

Ziggo Hotspot

Naast je gratis mailadressen heeft Ziggo nog meer voordelen voor hun internetklanten. Zo kun je gebruik maken van het Wifispots-netwerk, een netwerk van 2 miljoen plekken waar je verbinding kunt maken met WiFi buiten huis. Je hoeft je maar één keer aan te melden, dan kun je met je apparaat automatisch verbinding maken met iedere Wifispot.

Eerst kun je het beste even checken of Wifispots al aan staat in je Mijn Ziggo-account. Daarvoor log je in, ga je naar Producten, het Internet-tabblad, en scroll je naar beneden tot je het kopje Wifispots tegenkomt. Als de functie nog uit staat, klik dan even op de Aan-knop. Ook vind je hier je gebruikersnaam en wachtwoord. Schrijf deze gegevens even ergens op zodat je ze zometeen bij de hand hebt.

Voor je Wifispots kunt gebruiken moet je eerst een beveiligingscertificaat downloaden. Dat kan op https://ziggo.nl/certificaat. Kijk daarbij goed naar je inloggegevens, want de versie van het certificaat dat je moet downloaden hangt af van je gebruikersnaam. Als je het certificaat downloadt, krijg je wat schermen te zien waar je doorheen moet klikken. Als je om een certificaatnaam gevraagd wordt vul je Ziggo in, en dat de referentiegegevens gebruikt worden voor Wifi. Daarna moet je de pincode of het wachtwoord van je mobiel invullen.

Als je nu via je Instellingen verbinding maakt met het WiFi-netwerk Ziggo, maakt je apparaat voortaan automatisch verbinding met Ziggo’s Wifispots. Zo hoef je je nooit meer zorgen te maken over een lege databundel of slecht internet als je weinig mobiel bereik hebt. Vanaf nu heb je toegang tot 2 miljoen hotspots verspreid door het hele land – of het nou bij je buren of bij de kapper is.

19 reacties

  1. Mijn collega van de Admin heeft 24-1 Ziggo een bericht gestuurd om je huidige abonnement om te zetten naar het nieuwe abonnement.

    Want jij met begeleiding hebt uitgekozen. Het duurt vaak echt een aantal dagen voordat dit verwerkt is in het systeem en omgezet kan gaan worden.

    Met vriendelijke groet,

    Jiska Lugtenberg

  2. Ik kan geen e-mail meer verzenden. Als ik op nieuw bericht druk dan verschijnt er geen venster waar ik mijn bericht kan intikken.

  3. Ik kan niet inloggen. Probeer het al maanden.. En ontvang geen mail of sms.
    Met geen code. ontvangen .Heb gebeld over mijn abonnement. die wilde ik omzetten is niet gebeurt.

  4. In eerste instantie kreeg ik sinds een aantal dagen geen mail meer binnen op enkele email-aliassen…
    Nu ik vandaag wil inloggen op e website van Ziggo, lukt dit zelfs niet ????
    Wat is er aan de hand Ziggo, het abonnement is duur genoeg om naar behoren te werken.

  5. Ik wil de wifi pods terugsturen want die heb ik niet nodig omdat ik verbinding heb met een kabel. Hoe stuur ik die terug, ik kan het nergens vinden

  6. Sinds 5. April heb ik een Formule 1 Abo viaplay. Maar tot nauw heb ik nog geen race kunnen kijken. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kanaal 200 gebeurt niets
    Ten tweede sinds een paar dagen zijn volgende Zenders niet meer te bereiken : ARD,ZDF,RTL,SAT1,TV1, Ketnet, Ziggo Kanaal13, Fox, Wat is hier an de Hand ????? En de overige Zenders heb ik tenslotte Storingen !!!!!!!!!!!!!!!
    Ik ben niet bereid de Kosten voor de Viaplay Abo te betalen, als ik Zaterdag alweer geen Formule 1 kan kijken. Klantt Nr.: 12446866
    A.u.B. stuur een technicus of Medewerker langs voor een Controle. Zal dit niet gebeuren tot Vrijdag, zal ik de Aanbieder wisselen
    Groetjes

  7. Ik zou graag een monteur willen hebben om de andere modem die ik ontvangen heb te installeren. Jammer dat dit moet, wordt dit niet gedaan heb ik volgende week geen tv meer.
    Ik hoop dat jullie dit voor mij in orde willen maken.
    Als ik een nieuwe klant ben krijg ik dit toch ook. en na zoveel jaren vaste klant verwacht ik wel een beetje hulp.
    Met vriendelijk groet
    Y.Lusse

  8. Fout
    Er trad een probleem op bij het controleren van uw e-mailwachtwoord. Dit kan veroorzaakt zijn door een recente wachtwoordverandering. Om door te gaan meldt u zich eerst af en meldt u zich daarna weer aan met uw recentste wachtwoord.
    Dit krijg ik voor de tweede keer voor mijn kiezen.
    De eerste keer heb ik net als de tweede keer een nieuw wachtwoord aangemaakt.
    Dat werd toen wel geaccepteerd.
    Na een paar maanden weer hetzelfde probleem.
    Oplossing werkt niet.
    Als ik nu inlog wordt en automatisch ingelogd, maar met zo’n snelheid dat ik niet de gelegenheid krijg om mijn inloggegevens zelf in te vullen.
    Willen jullie het vinkje bij “ingelogd blijven” weghalen, zodat ik zelf de juiste gegevens kan invullen?
    Jullie hebben je zodanig verborgen onder eindeloze keuzemenu’s dat het niet mogelijk is een mens aan de lijn te krijgen. Dit probleem is niet online op te lossen.
    P.S.: Als ik op mijn mobiel met de juiste gegevens inlog kan ik wel bij mijn e-mail. Mijn gegevens kloppen dus.
    Alleen op mijn computer staat een fout automatisch wachtwoord. Namelijk dat wat ik veranderd heb de eerste keer, waarna ik wel weer zelf kon inloggen.
    Graag actie.

  9. Ik kan niet meer inloggen op Ziggo-Mail vreemd is het heb telefonisch te berijken voor hulp wordt je verwezen via online te regelen of via mijn Ziggo in te loggen maar kom er ook niet in
    staat hier op site om reactie te geven en mijn e-mail adres in te vullen helaas kan niet in mail box ziggo

  10. Goede morgen,

    Een vriendelijk, doch dringend verzoek om mij geen mail meer te doen toekomen. Ik wordt gek van van jullie dagelijkse berichten, en heb daardoor al besloten om nimmer een contract met Ziggo af te sluiten.
    Deze agressieve berichtgeving is niet aan mij besteed.

  11. Het is nu al voor de tweede keer in n paar weken dat ik niet bij mijn emails kan.Ik kan webmail niet openen krijg steeds verbindingsfout. Maar wat raar is dat ik wel de mails ontvang op mijn mobiele telefoon ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben.Maar als ik kijk bij storingen staat er niets van vermeld,krijg je te zien er is geen storingen in de buurt.
    Wat gaan jullie hier aan doen,is niet normaal dit. Ook al zie ik de mails wel op de mobiele telefoon ik wil ze gewoon op normale wijze ze te kunnen lezen op mijn laptop.

    Mvg Mevr.Charite

  12. Mevrouw, heer, aangezien ik mijn mobiele telefoon (06-50.25.49.52) graag wil voorzien van een bescheiden databundel heb ik deze dinsdag besteld. Vandaag ontving ik een nieuwe simkaart doch ik kreeg tegelijkertijd ook een nieuw telefoonnummer. Dat was niet mijn bedoeling. Kennelijk heb ik het formulier niet goed ingevuld? Geeft met alle relaties teveel problemen. Een reden om alles vandaag weer terug te zenden naar Bleiswijk, aangetekend, kosten 9,25 euro.

    Aangezien ik geen nieuwe aanvraag via de website durf te doen vraag ik u hoe te handelen. Dank voor hulp.

    |Simon de Smidt, Malakkastraat 134d, 2585 SV Den Haag, e-mail [email protected], mobiele telefoon 06-50.25.49.52. Gebruikersnaam 15568391, klantnummer 10283637.

  13. Hoe stel ik mijn e-mail account bij u zo in dat spam altijd automatisch wordt verwijderd?
    Die ene keer dat dat onverhoeds gebeurt neem ik graag voor lief.

  14. Kan sinds gisteren niet meer inloggen op mijn mailaccount.
    ziggo stuurt nieuwe inlogcode via e-mail, die het dus niet doet.
    Half uur met kl-service aan de lijn gehangen maar het meisje verdween gewoon.
    Probleem gaat dus niet opgelost worden. Ga dus maar op zoek naar andere provider.

  15. ik had gebeld op 7/6-’23 voor een nieuwe afstand bediening van Humax.
    De dame aan de telefoon zei dat er een nieuwe kwam.
    Inmiddels 2 weken verder en nog niets.
    Kreeg in de ziggo winkel 2 vervangers werken geen van beide.
    Bellen met ziggo is ook waardeloos met al die keuze menu’s, wilt U dit kies 1, wilt U dat kies 2 enz
    en nog is er niemand te spreken. mateloos irritant.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *