Vitens

Vitens Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (13) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:00 en 17:00 uur

Dinsdag: tussen 08:00 en 17:00 uur

Woensdag: tussen 08:00 en 17:00 uur

Donderdag: tussen 08:00 en 17:00 uur

Vrijdag: tussen 08:00 en 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: lokaal tarief

Hoe leg je het beste contact met Vitens?

Water is een heel belangrijk iets, voor ieder mens. We drinken het en gebruiken het om ons mee te wassen en schoon te maken. Zonder water zouden we geen lang leven hebben en het is daarom uitermate belangrijk dat we schoon en goed water tot onze beschikking hebben. In Nederland zijn we immers niet anders gewend dan dat het water dat uit de kraan komt zuiver is en dat willen we uiteraard ook graag zo houden.

Wat wil je weten over water?

Water wordt gezuiverd door verschillende drinkwaterbedrijven in ons land waarvan Vitens er eentje is. Het bedrijf voorziet meer dan vijf miljoen particulieren en bedrijven van schoon drinkwater. Ze werken er in het laboratorium in Leeuwardenhard aan schoon water te blijven leveren. Wil je nu graag eens wat meer weten over de aanlevering van drinkwater of heb je een andere vraag aan Vitens? Dan kun je op diverse manieren met Vitens contact opnemen. Je mag altijd contact opnemen met de Vitens klantenservice, ook al ben je er zelf geen klant.

Hoe kun je Vitens benaderen?

Ben je wel klant bij Vitens, particulier of als bedrijf? Dan kan het zomaar zijn dat je iets wilt weten over bijvoorbeeld de levering van het water, de meterstanden of de tarieven. Of misschien heb je een vraag of klacht over een storing of wil je meer weten over de kwaliteit van het aangeleverde water. In alle gevallen maar tevens voor andere vragen kun je dan de klantenservice van Vitens benaderen. Je kunt de Vitens klantenservice op verschillende manieren bereiken. Wil je dit het liefste telefonisch doen dan bel je daarvoor tussen 8:00 en 17:00 op werkdagen met het Vitens telefoonnummer 0900-0650. Zit je te kijken met een storing dan kun je deze 24 uur per dag doorgeven via een speciaal nummer: 0800-0359. Hiermee kun je Vitens bellen op de helpdesk.

Vitens op moderne of juist wat ouderwetsere manier benaderen

Dit is uiteraard niet de enige manier waarop je in het huidige digitale tijdperk met Vitens contact kunt opnemen. Chatten met een medewerker is ook mogelijk via de site. Je geeft hierbij aan dat je wilt chatten en dan kan de verbinding gelegd worden. Vitens is ook via diverse kanalen op social media bereikbaar. Zo stuur je een Facebookbericht via facebook.com/vitens. Tweeten kan via twitter.com/vitens en op Linkedin vind je ze via linkedin.com/company/vitens. Tenslotte zit Vitens op YouTube op youtube.com/user/Vitensfilm. En op de ouderwetse manier een brief versturen kan uiteraard ook altijd nog gewoon. Deze stuur je naar Vitens NV. De brief richt je aan de Afdeling Klantenservice, Postbus 1205, 8001 BE in Zwolle.

Veelgestelde vragen aan Vitens

Het komt beslist meer dan eens voor dat mensen dezelfde vragen hebben over de watervoorziening. Op de website van Vitens, www.vitens.nl, kun je daarom via de link vitens.nl/contact de veelgestelde vragen van klanten aan het bedrijf vinden. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan vragen zoals: Hoe meld ik mij bij Vitens aan? Of: Hoe leg ik contact met Vitens maar ook vragen zoals: Hoe geef ik mijn meterstand door of hoe wordt mijn waterverbruik berekend? Op deze vragen vind je snel via de site een antwoord zodat je verder geen contact meer hoeft op te nemen met Vitens. Kijk daarom altijd eerst of jouw vraag wellicht ook tussen de veelgestelde vragen staat zodat je meteen een antwoord hebt.

Maak een account aan bij Vitens

Ben je klant bij Vitens dan maak je daarvoor het beste een account aan. Op die manier kun je zelf alle wijzigingen doorgeven maar ook zien hoeveel water je gebruikt, wat het kost en de actuele meterstanden doorgeven. Op de site van Vitens vind je belangrijke informatie over het bedrijf en de veelgestelde vragen en kun je er terecht als je een storing denkt te hebben. Mocht deze zich voordoen dan wordt deze zo snel mogelijk aangegeven op de site zodat je weet waar je aan toe bent. Dit geldt uiteraard ook voor geplande werkzaamheden.

Zakelijke klanten bij Vitens

Ben je een zakelijke klant van Vitens? Dan kan het bedrijf nog voor meer diensten ingeschakeld worden. Zo kun je onder andere onderzoek laten doen naar de kwaliteit van zwemwater. Ook is het mogelijk water te testen op de aanwezigheid van legionella of dat er andere eventuele vervuilende stoffen in aanwezig zijn. Door het water te testen kan er worden gekeken wat de kwaliteit ervan is en krijg je advies als er iets aan veranderd dient te worden. Het water dat Vitens levert is allemaal afkomstig uit lokale bronnen en kan een verschillende oorsprong hebben zoals bijvoorbeeld ijs of regen.

Facebookpagina van Vitens

vitens
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Vitens
Bezoek het Facebook account van Vitens en stel direct jouw vraag.

Twitter van Vitens

vitens
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Vitens
Bezoek het Twitter account van Vitens en stel direct jouw vraag.

Website van Vitens

vitens.nl
Bezoek de website van Vitensom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Vitens om contact op te nemen.

Adresgegevens van Vitens

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht.
Je kunt de exacte locatie van Vitens ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

13 reacties

  1. Vitens is uitermate onvriendelijk, heeft onvriendelijk personeel en is niet te bereiken.
    Ik wil een e-mail adres van Vitens om mijn klacht over meteropnemer J. van Dorresteyn bij u neer te leggen. Zonder aanbellen meent hij te moeten constateren dat niemand thuis is en gooit dan een kaartje in de brievenbus. Wil hij tijd in rekening brengen zonder prestatie te leveren onder het motto: de klant betaald toch wel want Vitens heeft het monopolie als leverancier van drinkwater??? Als je hem belt op zijn opgegeven nummer weigert hij zijn naam te noemen. De discussie ontaard net niet in een scheldpartij. Abso9luut niet professioneel! Rapportcijfer voor Vitens: Zwaar onvoldoende

  2. Contact met Vitens is een hopeloze zaak. Twee brieven gestuurd over de wens een afgesloten aansluiting te reactiveren. Na maanden is een medewerker onaangekondigd ter plekke geweest om te constateren, dat zij geen kaarten meer hadden van de aansluiting en er inderdaad geen watermeter meer aanwezig was, zoals reeds door mij gemeld en zichtbaar gemaakt met foto’s. Niets meer gehoord. Nu gebeld met als resultaat het advies om een nieuwe aansluiting aan te vragen via de website. Account aangemaakt en bij het inloggen consequent de melding, dat de gegevens onjuist zijn. Zijn nu vier maanden verder en nog is de vraag om een nieuwe aansluiting niet doorgedrongen door bureaucratie en een website, die te weinig mogelijkheden voor contact biedt. Moet wellicht overwegen in Utrecht voor de deur te gaan liggen?

  3. We hebben een nieuwe meter gekregen, hierdoor moest er een leiding vervangen worden. Dus de oprit er uit de leiding gelegd en de bestrating weer terug geplaatst. Helaas hebben wij nu een berg en dal in plaats van een vlakken oprit. Graag zouden wij dat veranderd willen zien.

  4. Wat is Vitens een hopeloos bedrijf. Geen begrip, geen inlevingsvermogen, ze houden zich niet aan afspraken en de wet!!

    Mijn vader is op 19 juni overleden, ze konden de termijn factuur niet incasseren. Logisch mijn vader is overleden en de rekeningen waren geblokkeerd. Vervolgens hebben zee herinneringen naar zijn email adres gestuurd. Dit wisten wij niet en we konden ze niet gelezen. Er is ingebroken in het huis en wij als erfgenamen kunnen niet bij zijn email. Op 4 dec hebben ze een brief gestuurd, ze willen het water afsluiten. Zaterdag 18 december was ik in mijn ouderlijk huis en trof ik de post aan. Maandag 20 december heb ik jullie gebeld. Met liefde wil ik de nota betalen maar ik ga geen incasso kosten betalen. Ik wist niet dat er nota’s openstonden. Logisch want jullie hebben geen brief gestuurd. De telefoniste wilde mij niet helpen, ze mij ook de nota’s mailen. Dit is niet gedaan!!! Ze nam contact op met haar leidinggevende, ze gaf aan dat de incassokosten bleven staan. Mijn verzoek om contact te hebben met de leiding werd geweigerd. Het was mijn verantwoordelijkheid als erfgenaam. Lekker dit als je niet weer wat er aan de hand is.
    De wet is dat er een 14 dagen brief gestuurd moet worden, dit is niet gedaan -> ik hoef de kosten dus niet te betalen.

    Je kunt met niemand contact hebben, alles wordt afgeschermd. Wat een kul!!!! Mijn vader heeft nooit een achterstand gehad. Wat een kut service leveren jullie!!! Excuses voor mijn taalgebruik maar je hebt er echt geen verstand van. Beloftes kom je niet na etc. Ik heb er geen woorden voor.

  5. Nou vitens is echt een op z’n Holland gezegd een k…. Bedrijf nog niet een een tel te vinden van klantenservice en administratie klopt ook niet bij hun super slecht is dat daar verrekenen alles met normale water wat je moet betalen per maand nou het is gewoon een gaos daar met de administratie super slecht niet te geloven je komt er niet meer uit wat ze gedaan hebben echt nou hopelijk komt er een ander water bedrijf erbij zou echt mooi zijn dan zouden er heel veel overstappen want vitens is super slecht denk wel voor meer mensen
    Mvg

  6. beginstand op 31-10-2022 is ;,000474,257 nu heden op 15 -03-2023 is mijn meterstand op 00497,530 hoeveel heb ik dan (ver) gebruikt ,en omgerekend in euro’s hoeveel is dit dan ?
    Ik woon sinds 14 jaar op mij zelf ,einde relatie van 14 jaar !
    Nu moet ik alles alleen doen ,en weet niet of ik het goed doe ,kunt u mij hiervan even een reken som doorsturen ?
    Hartelijk dank hiervoor ,
    Mijn naam is;,Saskia Strasek , Bart crumstraat 16-23 6866 AC Heelsum tel 0317 7856 86
    MvgS.M.A,A Strasek geb 19-08-1963 !
    Heb ik genoeg aan mijn voorschot van 18,00 euro per maand ,voorheen geloof anderhalve maand geleden stond ik nog op 7,00 euro ,heb dit laten verhogen is dit nodig ?

  7. Wim van Mullem
    09:30 (3 minuten geleden)
    aan Waterbedrijf

    Goede morgen,
    Wij hebben deze watermeter niet meer (vorig jaar hebben wij dit gegeven al medegedeeld).
    Ter informatie:Vattenfall stadswarmte heeft de installatie verbouwd en de betreffende warmwatermeter verwijderd.
    Willem van Mullem

  8. Beste,
    Wij kregen een een melding dat het water er een uurtje af ging.
    Helaas staat er geen adres op het kaartje, en als je twee panden hebt welke naast elkaar staan weet je dus niet welk pand er word bedoeld.
    Bij het na bellen en informatie werd dat ook niet aangegeven.
    het zou beter en makkelijker zijn als het een bedrijf betreft er het postcode en huisnummer op te vermelden.

  9. Zoals zovele (overheids)diensten is ook Vitens moeilijk/niet bereikbaar. Ik heb de jaarafrekening 2022/2023 ontvangen met hierin het nieuwe termijnbedrag voor 2023/2024, wat een prijsstijging laat zien van 23%.
    Daarnaast berekent Vitens 50% BTW ipv van 9% over het drinkwater. Berekent Vitens over de 9% (= 50%) BTW ook nog eens 9% BTW. Berekent Vitens over het vastrecht (= geen dienst die ik van Vitens afneem, maar een verplichting) ook 9% BTW.
    Vitens heeft een monopolie-positie en maakt hier schandelijk misbruik van. Water is een eerste levensbehoefte van al het leven op aarde en zou gratis moeten worden verstrekt. Mensen, wordt wakker en schrijf onder andere Vitens aan over dit schandalige gedrag.

  10. Omdat het teveel betalde bedrag van factuur nr. 114600015453 van 1 september 2023 ter hoogte van euro 47,34 niet is overgemaakt naar mijn
    rekening bij Rabobank.nl, verzoeken wij u het bedrag van euro 47,34 over te maken naar mijn nieuwe rekening in Polen. PKOPPLPW PL 43 1240 1428 1978 0010 6343 8377
    Klantnummer 1011600818
    groeten J.B.Pieniawski

  11. Goedemorgen,

    Per 01-01-2024 heeft Kibeo, Kip Kakel overgenomen.

    Algemene info/vragen mogen naar:

    Stichting Kibeo

    Stationspark 2

    4462 DZ Goes

    Postbus 328, 4460 AS Goes

    0113-760200

    kvk: 22049355

    BTW: NL810324453B01

    IBAN: NL93RABO0387389512

    Facturen mogen naar:

    [email protected]

    of:

    Stationspark 2

    4462 DZ Goes

    Postbus 328, 4460 AS Goes

    Facilitaire info/vragen mogen naar:

    [email protected]

    ICT info/vragen mogen naar:

    [email protected]

    Grt. Sun

    Grt. Sun

    Met vriendelijke groet,

    Sun van Kampen

    Administratief medewerker

    Cluster Facilitair

    Kibeo

    Stationspark 2, 4462 DZ Goes

    Postbus 328, 4460 AS Goes

    0113-250349

    06 – 5982 5041

    [email protected]

  12. Water stand is niet op te geven. Waardoor ik water uit het verleden moet betalen met een prijs uit het heden.

    En stil zijn ze.met geen mogelijkheid te bereiken. Oke betalen we helemaal niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *