tomtom logo

TomTom Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (24) Reviews

Bellen met TomTom

Onbekend

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Onbekend

Dinsdag: Onbekend

Woensdag: Onbekend

Donderdag: Onbekend

Vrijdag: Onbekend

Zaterdag: Onbekend

Zondag: Onbekend

Belkosten: -

Over tomtom

“Sla rechtsaf over 200 meter” hebben we allemaal wel eens gehoord tijdens het autorijden. Of je nou zelf auto rijdt of een bijrijder bent, iedereen kent (en is fan van) navigatiesystemen. Het gedoe met kaarten meenemen onderweg is niet meer nodig dankzij mobiele navigatiesystemen.

Een van de bekendste aanbieders van mobiele navigatiesystemen is TomTom. TomTom is een Nederlandse fabrikant voor navigatiesystemen. Het bedrijf werd al in 1991 opgericht en is sinds het eerste mobiele navigatiesysteem in 2001 op de markt kwam een enorm populair bedrijf. Niet alleen in Nederland zijn de navigatiesystemen mega populair, maar door heel Europa zijn staan de TomToms aan de top van de navigatietoepassingen. TomTom is een echte wereldleider van de navigatie-markt!

TomTom producten

TomTom biedt veel verschillende navigatiesystemen aan, en daarom zal het niet moeilijk zijn een geschikt apparaat te vinden dat bij jouw rijervaring past. TomTom heeft een uitgebreid assortiment met veel verschillende soorten navigatietoestellen. Met een navigatie-apparaat van TomTom zul je onderweg nooit verdwalen, zelfs als je zonder internet zit. Dit is een voordeel van de navigatieapparaten van TomTom ten opzichte van bijvoorbeeld navigatie-apps, waar je vaak internet voor nodig hebt. TomTom navigatie-apparaten werken op GPS, en dat is vrijwel altijd beschikbaar zolang je niet in een gebouw of overdekte plek bent.

Er zijn er navigatiesystemen die speciaal ontworpen zijn voor één type voertuig zoals de auto, motor, scooter of trucker. Deze systemen speciaal voor één soort vervoer zijn helemaal aangepast op dit type vervoer. Zo zijn de navigatiesystemen voor scooters en motors extra klein en rond. Deze kleine apparaatjes zijn gemaakt om op de motor of scooter bevestigd te worden en – niet onbelangrijk – stevig vast te blijven zitten op het vervoersmiddel. Ook zijn er navigatiesystemen speciaal voor campers en caravans, die enorm handig zijn om een route plannen die geschikt is voor jouw camper of caravan. Op deze navigatieapparaten kun je namelijk de grootte, breedte en de zwaarte van je voertuig ingeven en hier de route op aanpassen.

Naast navigatieapparaten biedt TomTom ook uitbreidingen aan. Zo biedt TomTom verschillende kaarten aan die je kan kopen. Als je op vakantie gaat naar een land is zo’n landskaart heel handig. Je kan naast kaarten van één land ook kaarten aanschaffen van een werelddeel, een groep landen of een kaart met alle routes geschikt voor een bepaald type voertuig. Je kan kiezen voor een eenmalige kaartdownload, of een kaartdownload met meerdere updates over de jaren. De tweede optie is erg handig voor mensen die meerdere malen naar een land gaan in de toekomst en dit nu al weten.

Naast de navigatiesystemen heeft TomTom ook producten in het assortiment voor sporters. Er zijn gadgets voor hardlopers, fitness, golf en de multisporters. Zo zijn er GPS-hardloophorloges met een ingebouwde hartslagmeter en geavanceerde trainingsmodi voor de hardlopers. Voor de golfers is er een sporthorloge wat de slaggeschiedenis bijhoudt en ontworpen is niet in de weg te zitten tijdens het spelen van golf. Het horloge is namelijk extra licht en klein. Voor de multisporter is er een speciaal horloge was gepersonaliseerde work-outs aanbiedt en ook routeverkenning bevat. Alle sportgadgets van TomTom zijn ook nog eens waterdicht, waardoor buiten sporten geen probleem is.

Tomtom betalen

TomTom biedt producten aan via de TomTom website, het platform en de apps van TomTom. Deze producten kunt u bestellen door een order te plaatsen op een van de drie genoemde platformen. Alle orders die bij TomTom binnenkomen moeten worden aanvaard door TomTom voor ze worden geaccepteerd. Nadat een order is aanvaard door TomTom wordt de overeenkomst gesloten en krijgt de klant een orderbevestiging.

Tomtom verzenden

TomTom streeft ernaar bestelde producten binnen 30 dagen te leveren na de orderacceptatie. Als je meerdere producten besteld en deze blijken niet tegelijk leverbaar te zijn, zullen de artikelen los worden verzonden. Een fijne bijkomstigheid: TomTom vraagt geen verzendkosten voor duurdere items zoals navigatiesystemen. Voor accessoires zoals beschermhoezen wordt 3,95euro aan verzendkosten gerekend.

Tomtom geld terug service

Wanneer je een product aanschaft via TomTom maar toch niet zeker bent over de aankoop, mag je het product tot 14 dagen na de leverdatum retourneren. Wanneer je een TomTom product retourneert, betaalt TomTom de aankoopprijs terug én de eventuele verzendkosten!

Tomtom klantenservice

TomTom heeft een uitgebreide klantenservice. Er is een ‘veelgestelde vragen’ categorie, een forum en een woordenlijst om je op weg te helpen.

In de lijst veelgestelde vragen wordt antwoord gegeven op veelgestelde vragen. Vragen over garantie, orders, je account, het systeem en nog veel meer worden al beantwoord. Als jouw vraag niet tussen de veelgestelde vragen staat, kan je altijd nog je vraag op het forum stellen.

Het forum van TomTom is een bron van informatie. Klanten van TomTom kunnen hier vragen stellen en elkaar helpen en er wordt informatie gegeven door TomTom zelf. Zo staan er berichten online over nieuwe updates van TomTom en meer dan 85.000 topics met vragen van TomTom gebruikers. Er zijn 322.000+ gebruikers die jou met je vragen kunnen helpen!

TomTom begrijpt dat jij woorden zoals  ‘TMC’, ‘Guickgpsfix’ en ‘Glonass’ niet in je dagelijkse vocabulaire voorkomen en voor veel mensen onbekend zijn. Daarom heeft TomTom een woordenlijst, deze woordenlijst bevat allerlei termen die je tegen kan komen terwijl je je tomtom instelt, gebruikt of die in de handleiding voorkomen.

TomTom heeft ook een contactpagina. Hier moet je eerst wat vragen beantwoorden: waar gaat je vraag over, wat voor TomTom heb je en heb je je de meest recente updates? Door deze vragen kan TomTom je gepaste ondersteuning bieden. Sta je op het punt te vertrekken op vakantie en werkt je TomTom ineens niet mee? Dan is er de telefonische klantenservice, zij staan voor je klaar om je meteen via de telefoon te assisteren. De TomTom telefonische klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 bereikbaar voor assistentie.

Tomtom kortingscode

Interesse in een product van TomTom? Een nieuw navigatie-apparaat om altijd je weg te kunnen vinden of een TomTom sporthorloge om te helpen je sportdoel te bereiken? Dan hebben wij goed nieuws, Klantenservicecontact heeft namelijk een kortingscode voor je weten te bemachtigen! Wanneer je de  kortingscode invult op de site bij het afrekenen van je winkelmandje in het vakje ‘kortingscodes’, ontvang je xxx% korting op je aankoop! De korting wordt meteen verrekend bij het afrekenen van de bestelling.

Facebookpagina van TomTom

tomtom facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan TomTom
Bezoek het Facebook account van TomTom en stel direct jouw vraag.

Twitter van TomTom

tomtom twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan TomTom
Bezoek het Twitter account van TomTom en stel direct jouw vraag.

Website van TomTom

tomtom website
Bezoek de website van TomTomom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van TomTom om contact op te nemen.

Adresgegevens van TomTom

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Oosterdoksstraat 114 1011 DK Amsterdam.
Je kunt de exacte locatie van TomTom ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

24 reacties

  1. Geachte

    Op 20-03-2022 heb ik de bestelling #413329243 gedaan voor een update van “Kaart van Europa – Meest recente kaart”.
    De bestelling is via PayPal betaald ad € 59,95.

    Wat ik met de download ook deed, ik kreeg met een veel fout aan meldingen en diverse omleidingen na vraag en antwoorden van vooral de computer geen resultaat om de installatie naar behoren voor elkaar te krijgen.

    Ik wil op dit moment alleen nog mijn via PayPal betaalde € 59,95 terug gestort zien op de tegenrekening.
    Ook mogelijk op IBAN: 16 INGB 0001893075.

    Graag zie ik het spoedig tegemoet.

    Mvg. Cornelis Koreman

  2. Beste,
    Ik heb 70€ betaald voor flitsers en kaarten. Deze aankopen zitten normaal in mijn contract.
    Bovendien werken ze niet omdat ik zogezegd te weinig geheugen heb, ik heb wel een geheugenkaart van 32 GB.
    Graag mijn geld terug aub

  3. Mijn TomTom Rider 550 heeft 4 slechte lijnen. Bovendien valt regelmatig het beeld uit, en af en toe draait het beeld 90- graden.
    Ik wil contact met TomTom over reparatie.
    Ik kan nergens vinden wat ik moet doen of hoe ik in contact kan komen met TomTom.

    Zelden zo’n slechte website gezien, waar je de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd wordt, en dat in 2 talen.

    GRAAG CONTACT OPNEMEN.

  4. Ik heb ca 2 maanden geleden een Tom Tom gekocht om in Mexico te gebruiken.
    Ben nu 4 weken bezig om dit voor elkaar te krijgen
    Meende dat UPGRADE was inbegrepen in de prijs?
    Heb 49 Euro betaald voor upgrade. Website steeds bezet. Zou op een ander tijdstip gebeuren
    Dan krijg ik een email dat mijn abonnne,ment is opgezegd
    Hier TWEE keer op gereageerd. GEEN ANTWOORD!!!!!!
    Hoe denkt U dat ik mij voel?
    B Kamminga Schilpacker 28, Heemskerk
    Serie nummer zw2311V02310

  5. Beste, Beste maandelijks wordt er 2,99eu afgetrokken voor de flitserupdates/meldingen.toch werkt dit niet meer op onze gps.zelfs na updaten ook niet

  6. Er zit een vaste navigatiesysteem in mijn net nieuwe tweedehands auto. Moet volgens mij hoog geleerd zijn om dit te updaten. Kan niemand te pakken krijgen van de klantenservice. Betalen is wel heel goed over nagedacht. Ik wil mijn geld terug 49,95 met het kenmerk 0180230641040535 Omschrijving QRDWN22ZJV3J7XB2JDOO. krijg de ene foutmelding naar de andere. Orginele kaartje alles in mijn bereik, maar geen navigatie systeem die werkt. Dus graag mijn geld terug. Graag op mijn rekening NL16INgb0687826926. Y. Vecht

  7. Graag afmelden met mailen van de Tom Tom.
    Mijn man is vorig jaar overleden.
    En ondergetekende gebruikt hem niet.
    Vr Groet Y.Galema _Schoanus.
    weersterweg 18 8747NS Wons

  8. In juli 2022 een upgrade voor mijn Mazda MB1 systeem besteld en betaald. Echter blijkt dat nieuwe wijken en adressen niet zijn opgenomen (bv in Breda
    Breepark / Bavelseparklaan) deze wijk is al enkele jaren in gebruik maar niet terug te vinden op mijn Mazda MB1 navigatiesysteem. Daarnaast is het verkrijgen van contact via de telefoon onmogelijk. Ik zou graag telefonisch contact willen hebben met een service medewerker(ster) . Zelf gebruik heb ik geen sociale media als twitter of facebook. ed. Maar wel een Emailadres zie onderstaand

  9. Op 22/11/2022 wordt € 69,95 afgehaald van mijn bankrekening bij Deutsche Bank België. Als reden wordt aangegeven: “Domiciliëring . NL37 ABNA 0423 4308 90 Adyen NV NL” met als detail: Ref: CFBJRG68FPCNSF232C Com: TomTom Tom Tom 414316496 Europa Kaartupdateservice voor 1 jaar.
    Noteer: 1) ik heb GEEN BESTELLING gedaan bij TomTom. 2) Domiciliëring zouden wij aan dergelijke buitenlandse firma’s NOOIT toestaan . 3) Gezien onze gevorderde leeftijd (mijn vrouw is 85 jaar), gebruiken wij de auto nog slechts voor korte ritten in de onmiddellijke omgeving en hebben dus GEEN “kaarten” nodig; en zeker niet voor heel Europa!
    Ik moet dus constateren dat “de computer(s)” blijkbaar op hol geslagen is en dat daardoor TEN ONRECHTE € 69,69 van mijn rekening werd afgehaald. Ik wil dan ook dat dit bedrag met spoed TERUG OP MIJN REKENING KOMT. De bovenvermelde details moeten voldoende zijn om dit prompt te kunnen uitvoeren. Gr Maertens Desiré, Sneeuwklokjeslaan 12, B 8400 Oostende (België).

  10. Ik betaalde tot Juli 2022 € 0.33 vanaf Augustus is dit € 2,99 geworden. Dit wordt automatisch afgeschreven.
    Graag een verklaring van deze verhoging.

  11. ik krijg een factuur nr 9028335048 van € 29,99 Speed Camera Updates , die ik besteld heb op 14-03-2023 . Bestelling nr. 414666513 .
    Ik heb NIETS besteld. Er is ook geen afschrijving op mijn bankrekening.
    Graag opheldering hierover.
    Telefonisch is TOMTOM niet bereikbaar.
    Balen.

  12. U heeft op 17-4 – 2023 29.95 afgeschreven maar ik heb al een maandelijkse afschrijving van 2,99 dus u schrijft 2 maal af voor voor 1 product.

  13. Wij hebben vorige maand een nieuwe TomTom aangeschaft. Maar wij krijgen deze ook niet aan de praat. Scherm blijft zwart. Ook na het indrukken van de knop achterop. Hoe kunnen wij dit oplossen?

  14. In april 2023 heb ik € 39,95 overgemaakt aan ToTom met de bedoeling mijn device voor flitsvermelding te updaten. Precies na een maand is dit nog steeds niet gelukt. Wel krijg ik de vermelding op mijn scherm “uw apparaat is up to date”. Maar geen flits vermelding. Op mijn verzoek, per mail, wordt niet gereageerd telefonisch zijn zij niet bereikbaar. Geld kwijt en maar een half functionerend apparaat. Gewoon diefstal.
    Als men bij TomTom nu eerst eens begint de problemen van de mensen in deze blog op te lossen dan zou hun slechte naam een beetje verbeterd kunnen worden.

  15. Wanneer men een GPX bestand upload op de Tomtom Go 620 van meer dan bv 80 routepunten, hoeveel routepunten neemt mijn Tomtom Go 620 dan over?

  16. ik heb een TomTom Go Essential sinds aug. 2020 (vervanging van een oude TomTom ) , het bijwerken van de Essential duurt een eeuwigheid via het toestel en Wifi, vroeger met TomTom Home ging dat vliegensvlug , ik probeerde nu met Mydrive , het wachtwoord zou niet kloppen (larie natuurlijk) , klik op “wachtwoord vergeten” en dan word een mail gestuurd naar mijn Telenet adres , deze mail word niet ontvangen (ook niet in Spam) verschillende pogingen lukken niet ,ik heb het opgegeven maar gelukkig ben ik hier niet mee !!!

  17. Hallo,

    Ik wil even doorgeven dat ik jaren Tom Tom gebruik zakelijk.
    Heb er al diverse.
    Maar op dit moment ben ik absoluut ontevreden met een geleverd product maar wat nog veel erger is met jullie service.
    Diverse opmerkingen gemaakt via allerhande mogelijkheden, maar tot op heden geen reactie.
    Treurig.
    Na veel zoeken ben ik nu hier terrecht gekomen, kijken of hier iemand reageert.

  18. mijn naam is Henk Nieuwendijk
    vind de nieuwe software van mijn tomtom home zeer klantonvriendelijk
    snap er niets van .
    wat was er mis mee met het oude?
    elke verandering is nog geen verbetering
    en helemaal dat computer vraag en antwoord waardeloos
    eris daar niets menselijks meer aan
    BAHHHHHHH

  19. Mijn nieuwe tomtom go discover heeft de geest gegeven.
    De firma tomtom is niet thuis om hem te repareren. Zelf telefonisch contact is niet mogelijk.
    De instructievideo geeft me geen uitkomst.
    Ik moet nl het apparaat opnieuw opstarten.
    EN DAT WIL DUS NIET!!!!!
    Ik stuur hem op naar Oosterdokstraat 114, 1011 DK Amsterdam.
    Ik heb een flauw vermoeten dat ik het apparaat nooit weer terug zal zien!
    [email protected]
    b. hurenkampstraat 22
    7384 az Wilp

  20. Ben zaterdag via de TOM TOM Naar 2 ponten via 30 en 60 KM wegen gebracht, dat is een omleiding van 2 uur en slecht voor mijn verzekering van de ANWB veilig rijden kost dat wel mijn punten

  21. ik wil graag telefonisch contact, ik heb van alles geprobeerd om mijn start 20 m met liftime maps bij te werken met nieuwe kaarten mmar steeds krijg ik een mededeling dat mijn systeem niet is verbonden, terwijl dat wel het geval is en aanvankekijk ook wordt meegedeeld, en ik kom niet verder

  22. wat een waardeloze bedoeling om in contact te komen met tom tom.niets werkt.. voor een normaal mens niet te begrijpen .je word op de computer van het kastje naar de muur gestuurd….normale chat met iemand is niet mogelijk…WAARDELOOS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *