Als klant van Telfort kun je niet alleen gebruik maken van supervoordelige telefoon-, tv- en internetabonnementen, maar ook van een aantal mailadressen. Bij je abonnement krijg je standaard een e-mailadres, en de mogelijkheid om er nog een aantal aan toe te voegen. Die zijn allemaal beschikbaar via de Telfort webmail-site of via je favoriete mailapp op je pc, telefoon of tablet. Hoe je een (extra) adres aanmaakt en instelt, dat leggen we uit in dit artikel.

Mijn Telfort

Het is belangrijk om te weten dat Telfort werkt met mailboxen en mailadressen. Je kunt 5 verschillende mailboxen instellen, en voor iedere box een aantal adressen aanmaken. Ieder mailadres zit verbonden aan één van de mailboxen, en als iemand een mailtje stuurt naar een van de adressen die bij een bepaalde mailbox hoort, komt het mailtje in de betreffende box terecht. Zo kun je bijvoorbeeld een aparte mailbox maken voor al je gezinsleden.

Om mailadressen aan te maken of te bekijken moet je naar Mijn Telfort. Dat is dezelfde plek waar je al je andere abonnementszaken regelt. Zorg ervoor dat je op het tabblad Thuis zit – dat is waar je alles kunt vinden dat te maken heeft met je internetverbinding. In het menuutje boven in het scherm klik je op E-mail, en dan vind je onder het kopje Mailboxen beheren de knop Mailboxen toevoegen. Op de volgende pagina kun je een wachtwoord invullen. Daarna krijg je een gebruikersnaam en eerste e-mailadres – dat wordt voor je gemaakt en kun je dus niet zelf kiezen. Bewaar die gebruikersnaam goed. Er is wel een E-mailadressen toevoegen-knop waarmee je zelf een adres kunt kiezen. Zo kun je dus precies bepalen naar welk adres je contacten hun mail kunnen sturen.

Om een nieuw, zelf bedacht mailadres aan je mailbox te koppelen klik je dus op E-mailadressen toevoegen. Daarna kun je aangeven aan welke mailbox je adres gekoppeld moet worden. Daarvoor gebruik je de gebruikersnaam die Telfort je eerder al gaf bij het aanmaken van je nieuwe mailbox. Daaronder kun je een adres invullen met kleine letters en puntjes. Bij Telfort wordt dat adres in principe altijd gevolgd door @telfort.nl. Als je dus je toekomstige mailadres hebt ingevuld ([email protected]) kun je naar de volgende stap om die te bevestigen. Nu heb je een eigen mailadres gemaakt die uitkomt op je mailbox.

Telfort webmail

Je kunt natuurlijk altijd inloggen op de Telfort-webmail met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dat kan op https://webmail.telfort.nl. Toch vind je het misschien fijner om je mail te kunnen lezen via een ander programma of een app op je mobiel of tablet. Dat kan makkelijk met een aantal belangrijke gegevens. Bij de accountnaam vul je de naam in die binnen de app gebruikt zal worden, bij naam vul je de naam in die anderen kunnen zien als ze een mailtje van je krijgen. Het accounttype is IMAP4. De server voor binnenkomende e-mail is imap.telfort.nl, die voor uitgaande mail smtp.telfort.nl. Je e-mailadres is het adres dat je zelf aangemaakt hebt, gebruikersnaam de naam die je van Telfort hebt gekregen, en het wachtwoord heb je net zelf bedacht. Na een paar extra voorkeuren ingevuld te hebben, heb je nu ook toegang tot je mail zonder naar de webmail-pagina te gaan.

Telfort klantenservice

Als je vast komt te zitten bij het instellen van je mailadres of iets anders dat te maken heeft met je abonnement bij Telfort, dan kun je altijd contact opnemen met hun professionele klantenservice. Dat kan op een heleboel verschillende manieren. Voordat je dat doet, is het handig om te weten dat je het meeste gewoon helemaal zelf kunt regelen. Veel abonnementszaken regel je via Mijn Telfort, en er is een grote verzameling veelgestelde vragen te vinden op de site van Telfort. Verder worden veel vragen beantwoord op het Telfort-forum, waar klanten geholpen kunnen worden door medewerkers óf andere klanten. Daar kun je over het algemeen al een heel eind mee komen.

Telfort contact

Als het niet lukt om je probleem op te lossen aan de hand van de Telfort-site of Mijn Telfort, of als je gewoon meer behoefte hebt aan persoonlijke hulp van mensen die er verstand van hebben, kun je ook altijd de Telfort-klantenservice bereiken. Dat kan telefonisch, maar ook digitaal. Naast een telefoonlijn reageert de provider namelijk ook op Facebook-berichten. Mocht je dat alsnog een beetje afstandelijk vinden, dan kun je ook altijd naar de Telfort-winkel bij jou in de buurt gaan. Daar staat een medewerker je graag te woord om je verder te helpen. Maak je dus geen zorgen als je ergens mee zit, er zijn genoeg manieren waarop Telfort je uit de brand kan helpen.

8 reacties

  1. Ik bel naar allebij nr wat hier vermeld staat maar geeft aan dat dit nummer niet in gebruik is. Mijn afstandsbediening werkt niet goed is het zo moeilijk om iemand te spreken

  2. Geachte mevrouw. mijnheer, goedemiddag. Ik kan niet meer inloggen in Telfort Webmail en ik kan m’n wachtwoord ook niet veranderen. Is er een storing bij Telfort cq. KPN ? Met vriendelijke groeten, Kees Kolff

  3. goede morgen mijn naam is alamers van de geul straat 64 in sliedrecht post code 3363 hs sliedrecht ik ken heen tv meer kijken ik heb een codeF842 op het kasje nu en geen tv wat moet ik doen om weer tv te kunnen kijken ik ken nu al een week niet tv kijken krijg ik deze kosren terug of hoe gaan we dit oplossen.gralamers

  4. goede morgen mijn naam is alamers geulstraat 64 in sliedrechtik kem al een week geen tv kijken ik heb een code staan F842 dus nu geen tv wat moet ik doen om weer tv te kijken vertel

  5. goedenavond.
    ik heb mijn computer opnieuw geïnstalleerd en ben de wachtwoorden van mijn telfort mailboxen kwijt.
    Mijn telfort.nl gaat niet meer open, is kpn gewordrn, hoe kom ik nu bij mijn oude wachtwoordenen van Telfort?
    Bvd., Lotty

  6. goede morgen , mijn vraag hoe het kan dat mijn mail soms dagenlang word gekaapt ,ik zie dan bij de webmail page dat bij automatisch doorsturen ineens een of andere arabische naam staat waar mijn mail dan heen gaat , die ben ik dan ook kwijt , kan iemand dit zomaar kwaadwillig veranderen ? en wat is er tegen te doen bv dank

  7. Beste mevrouw/meneer,

    Wij ontvangen nu een zeer slecht tv signaal. Het geluid is haperend en het beeld blijft op zwart.
    Ik heb de tv-ontvanger uitgeschakeld en na ruim een minuut weer ingeschakeld. Geen resultaat.
    Ik heb ook het modem uitgeschakeld en na ruim een minuut weer ingeschakeld. Geen resultaat.
    Wat is er aan de hand en hoe wordt dit opgelost???
    Ik ben benieuwd naar uw reactie.
    Jan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *