Telefoonnummer VGZ
0900 – 8490. Als je belt naar het nummer die hierboven is aangegeven, kan je de opname van het telefoongesprek ontvangen via de e-mail. Dit kan zijn voor controle. Je moet het formulier invullen dat je de opname wilt ontvangen binnen 48 uur in je e-mail.
Er zijn verschillende opties om in contact te komen met VGZ. Op de website zie je een overzicht met de meest gestelde vragen, als je geluk hebt staat jou vraag daar al tussen.
De volgende categorieën staan op de meest gestelde vragen op www.vgz.nl:
- Betalen
- Declareren
- Wijzigen
- Vergoedingen
- Aanvragen
- Buitenland
- Mijn VGZ
- Zorgadvies
- Opzeggen zorgverzekering
Natuurlijk kan VGZ je ook helpen als je een vraagt, hebt die in een andere categorie valt. Neem zelf contact op met de klantenservice om jouw probleem te bespreken.
Klantenservice
Je hebt verschillende opties om in contact te komen met VGZ. Je kunt bellen met het telefoonnummer die boven aan de pagina wordt vermeld of je kunt deze manieren proberen:
- 0900 8490 bellen
- Via het postadres als je een brief wilt schrijven, die moet je met een postzegel sturen naar: Coöperatie VGZ, Postbus 445, 5600 AK Eindhoven
- E-mailen via het contactformulier op de website
- VGZ-gezondheidslijn is een speciale telefoonnummer waar verpleegkundige uw vragen over gezondheid en welzijn beantwoorden
- Social media zoals Twitter en Facebook waar je snel antwoord krijg op een vraag.
- Op de website staat klachtenformulier dat je kunt invullen als je aan klacht hebt. Als je het prettig vindt, kun je een klacht ook schriftelijk sturen naar: Zorgverzekeraar VGZ, Afdeling Klachtenmanagement, Postbus 1256, 5602 BG Eindhoven
Telefoonnummer
Als je via de telefoon contact wilt opnemen dan kan dit op verschillende manieren:
- Je kunt de klantenservice bereiken op het telefoonnummer 0900 8490 of als je vanuit het buitenland bel op het telefoonnummer 0900 8490. Je kunt op werkdagen van 08:00 uur tot 20:00 bellen en zaterdag kun je van 09:00 tot 13:00 uur.
- Als je vragen hebt over pgb dan kun je bellen naar 0900 8490. Je kunt dit nummer alleen doordeweeks bellen tussen 8:30 uur en 17:00 uur.
- Het nummer van de klantenservice voor collectief verzekeren is 0900 8490 of als je belt vanuit het buitenland 0900 8490. Je kunt dit nummer bereiken doordeweeks van 08:00 uur tot 20:00 of op zaterdag tussen 09:00 uur en 13:00 uur.
- Je kunt telefonisch contact opnemen met de Zorgadviseurs voor een second opinion, persoonlijke zorgadvies of wachtlijstbemiddeling. Doordeweeks op het telefoonnummer 0900 8490 van 8:30 uur tot 17:00 uur.
- Als je in het buitenland spoedeisende hulp nodig hebt, dan kun je bellen naar het telefoonnummer 0900 8490 voor de Alarmcentrale. Dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
- Je kunt de gezondheidslijn bellen als je vragen hebt over gezonds vragen op het telefoonnummer 0900 8490. Dit nummer is ook 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
- Als je op vakantie bent en je hebt dringende medische vragen dan kunt u bellen naar de vakantiedokter op het telefoonnummer 0900 8490. Doordeweeks kunt u bellen van 07:00 uur tot 23:00 uur en in het weekend van 09:00 uur tot 21:00 uur.
Zorgverzekering contact
Als je contact op wilt nemen met de klantenservice van VGZ dan kun je een van de methoden gebruiken die hierboven genoemd wordt.
Contact
Als je antwoord op vragen wilt hebben, dan kun je snel contact opnemen met VGZ. Je hoeft niet te aarzelen, want de klantenservice bestaat niets voor niets. Je kunt het snelst geholpen worden door te bellen, want jee krijgt direct en persoonlijk contact en voor je het weet is uw vraag opgelost.
Is er iets verandert aan de bovenstaande gegevens?
Wij doen ons best om alle informatie actueel te houden. Indien er iets is veranderd horen wij dat graag.
Een melding via ons contactformulier wordt zeer gewaardeerd.
6 reacties
Ik vind het echt belachelijk dat jullie niet gewoon een email-adres hebben voor de klantenservice.
Wij krijgen alle per email van jullie maar kunnen daar niet op antwoorden. Dat hebben jullie geblokkeerd. Email retour.
Al die gekkigheid van Twitter e.d. hebben wij niet, dus dan ben je door de infogekte van jullie info-retour-doof.
Waar kan ik de belkosten en beltijd vinden van Vgz naar het 0900 nummer?? Blijkbaar zijn vele Vgz netnummers NIET GELDIG MEER!!
Wat mag wel en niet?
De aanbieder moet de kosten duidelijk en goed verstaanbaar vermelden. Het beltarief, starttarief en informatietarief moeten apart worden vermeld. Is er geen start- of informatietarief? Dan moet de aanbieder nog wel vertellen dat u de gewone belkosten betaalt. Betaalt u per gesprek? Dan moet u horen wat dit gesprek u kost. Als de aanbieder het informatienummer voor zijn klantenservice gebruikt, kost dit niets extra. U betaalt dan alleen de gebruikelijke belkosten en geen informatietarief.
Vgz, graag duidelijk info
slecht bereikbaar
Waar staat jullie algemeen nummer??? 10 nummers maar niet het goede. Waarom geen gewoon telefoonnummer dat werkt toch veel beter. En contact via whats app! Waar vind ik dat?? Zeer slecht.
Jullie zijn gewoon per mail en telefoon niet berijkbaar.
Dat is een heel slechte zaak.
Hoe moet ik een overlijden van een dierbare opgeven?
Graag een mail met de nodige info.
Dit kan zo echt niet.
M.Steemers
tot hoeveel jaren terug kan ik de contributie van de kbo declareren?