Transavia

Transavia Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (12) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 9:00 en 17:30 uur

Dinsdag: tussen 9:00 en 17:30 uur

Woensdag: tussen 9:00 en 17:30 uur

Donderdag: tussen 9:00 en 17:30 uur

Vrijdag: tussen 9:00 en 17:30 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: lokaal tarief

Hoe neem je het beste contact op met Transavia?

Een vliegvakantie is altijd leuk om te doen maar soms dien je ook te reizen voor je werk. Ga je naar een verre bestemming dan is vliegen vaak de beste optie omdat je er dan snel bent. Schaam je niet om te vliegen met Transavia want deze vliegmaatschappij zorgt ervoor dat je tijdens je boeking al kunt compenseren voor de CO2 uitstoot en je toch aan het milieu denkt ook al kies je voor een vliegreis.

Vliegen vanaf en naar veel bestemmingen

Transavia verzorgt vliegreizen naar allerlei bestemmingen ter wereld. Zo kun je er altijd wel een reis boeken naar een bestemming die jij uitkiest. Het bedrijf is in 1966 opgericht in Nederland en had tien jaar later al een groot marktaandeel in het Nederlandse vliegverkeer. Ze vliegen vanaf tal van luchthavens in zowel Nederland als het buitenland. Kies je voor vertrek met Transavia vanuit Nederland dan kun je dat doen vanaf zowel Schiphol, Rotterdam Airport als Eindhoven Airport. Als je een reis wilt boeken kun je op de website al aangeven waar vandaan je wilt vertrekken, wat je bestemming is en wanneer je wilt vliegen.

Maak je reis op maat bij Transavia

Groot voordeel van een reis boeken via Transavia is dat je deze op maat kunt maken. Dit betekent bijvoorbeeld dat je samen met andere mensen die een beurs of evenementen bezoeken kunt vliegen. Zo vind je mensen met hetzelfde doel en bestemming en kun je al kennismaken voordat je er bent. Wordt je vakantie of werktrip nog leuker en beter omdat je mensen al onderweg leert kennen en dezelfde interesses zult hebben.

Veelgestelde vragen aan Transavia

Nu kan het boeken van een reis doorgaans eenvoudig zelf gedaan worden, via internet. Kom je er echter zelf niet helemaal goed uit, loop je tegen een probleem aan of heb je een vraag aan Transavia? Dan kun je op www.transavia.com online het antwoord vinden op veelgestelde vragen. Deze vragen zijn onderverdeeld in meerdere groepen zodat je sneller het antwoord kunt vinden. De verschillende categorieën zijn Je boeking wijzigen, Bagage, Bijzonder reisgezelschap, Medische services, Voorbereiden en inchecken, Op de luchthaven, Aan boord, Op je bestemming en Overige vragen. Vind je binnen deze vragen nu net niet de jouwe of kun je niet goed uit de voeten met het antwoord? Dan neem je alsnog contact op met de Transavia klantenservice.

Bellen met Transavia

Transavia kun je op diverse manieren bereiken. Het Service Center van Transavia is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 9:00 en 17:30. Er zijn verschillende nummers die je kunt bellen. Afhankelijk waar vandaan je belt kies je het nummer dat daarbij hoort. In Nederland kies je voor nummer 020-2146032. De nummers voor Transavia bellen vanuit andere landen vind je op de website van Transavia. Je kunt tijdens dezelfde tijden ook appen met Transavia. Dit doe je op nummer +31613022900.

Transavia op social media

Contact opnemen met Transavia via de mail doe je met het contactformulier dat je op de website vindt. Je geeft hierbij aan om wat voor onderwerp het gaat en vult daarna je reisgegevens en persoonlijke gegevens in. Als je het formulier hebt verstuurd probeert Transavia je na ontvangst zo snel mogelijk een antwoord te sturen.

Transavia is ook actief op social media. Daar vind je meer informatie over de vliegtuigmaatschappij en kun je zelf ook een bericht achterlaten. Dit kun je doen op zowel Instagram, YouTube, Facebook en Twitter via de volgende links:

Maak gebruik van Mijn Transavia

Om zelf al wat zaken te kunnen regelen en je reis goed te plannen kun je bij Transavia ook inloggen op Mijn Transavia. Dit doe je door een account aan te maken met een e-mailadres en wachtwoord. Via Mijn Transavia kun je dan onder andere een hotel, vlucht of tickets boeken, gegevens checken maar ook betalingen controleren en gegevens wijzigen indien nodig. Zo heb je alle gegevens omtrent je reis en verblijf op één plek staan waartoe jij op een veilige manier toegang hebt. Mocht je nog eens een reis boeken bij Transavia dan zijn je gegevens reeds bekend als je inlogt en hoef je deze niet steeds opnieuw weer in te voeren. Scheelt je een hoop tijd en werk.

Facebookpagina van Transavia

transavia
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Transavia
Bezoek het Facebook account van Transavia en stel direct jouw vraag.

Twitter van Transavia

transavia
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Transavia
Bezoek het Twitter account van Transavia en stel direct jouw vraag.

Website van Transavia

nietbeschikbaar
Bezoek de website van Transaviaom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Transavia om contact op te nemen.

Adresgegevens van Transavia

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Piet Guilonardweg 15 1117 EE Schiphol .
Je kunt de exacte locatie van Transavia ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

12 reacties

  1. Mijn vlucht is weer gewijzigd
    Niet zo erg maar wel als jullie 2 dagen van mijn vakantie afsnoepen.
    Dus ik handel zoals jullie aangeven in de mail akkoord en terugreis op maandag geboekt
    Verschil vlucht 33 euro, prima
    Wat moet ik betalen 68 euro, opeens zit er wijzigingskosten bij omdat het niet meer 14 dagen voor vertrek is.
    Wie veranderd de vlucht? Transavia
    Wie moet de wijzigingskosten betalen?ik
    Ik verwacht dat de wijzigingskosten kosten worden teruggestort
    Ik heb geprobeerd contact te leggen via persoonlijk bericht via Facebook, ik heb gebeld zij konden mij niet helpen
    er wordt gezegd dat ik de vluchtgewijzigd heb, maar volgens de mail moest ik eerst akkoord geven en Dan de vlucht wijzigen
    graag een oplossing hiervoor

  2. Heb klacht ingediend eind juni
    Kreeg eerst een bevestigende mail, zwart op wit dus, van de klantendienst Transavia, waaruit juridisch bleek dat mijn klacht te recht was, echter nadien herriepen zij dit zonder enig bewijs hiervan ons te bezorgen ook al hebben wij hiernaar gevraagd.
    Volgens Transavia was hiermee ons dossier (klacht) afgehandeld en werd ons dossier GESLOTEN. (Eénzijdig DUS door TRANSAVIA)
    Alle rappels nadien bleven tot op heden zonder antwoord.
    EEN SCHANDE

    SERVICE IS NUL

  3. Beste,
    Wij hebben gisteren de vlucht HV6216 genomen en wij willen u het volgende melden:
    1. Bij het ophalen van de koffers hebben wij verschillende beschadigingen vastgesteld. Ik heb er foto’s van genomen. Deze zou ik u graag bezorgen. Gezien het late uur en ons vervoer naar thuis (België) samen met andere personen, hebben wij dit niet kunnen melden.
    2. In de luchthaven van Tenerife stond de Priority nergens aangegeven. Wij hebben er nochtans voor bijbetaald.
    Kan u mij inlichten wat ik verder moet doen?
    Met vriendelijke groeten,

  4. Mijn in Barcelona wonende zoon Vincent Bakker, had voor zijn oude moeder (77 jr) een heen- en terugvlucht geboekt van 03.02.22 t/m 13.02.22 om hem te bezoeken na 2 jaar. Hij had bij u medische ondersteuning voor mij aangevraagd. Mijn hele grote complimenten voor de verzorging, zowel in Rotterdam als in Barcelona v.v. Keurig geregeld allemaal, ik was er ontzettend blij mee. Had ik jaren geleden moeten doen. Nogmaals hartelijk dank.

  5. De klantenservice van Transavia is hopeloos.
    Onze vlucht van 14 januari HV6626 van Alicante naar Eindhoven was omgeleid van Eindhoven naar Schiphol en vertraagd. Bij de claim voor een vergoeding (zie bijlage) krijg ik de vermelding dat wij geen recht hebben op een vergoeding omdat onze vlucht niet meer dan 3 uur vertraagd was. Echter wij hebben geboekt voor een vlucht naar Eindhoven met verwachte aankomsttijd 22:45 uur maar we kwamen na het vervoer met de bus van Schiphol naar Eindhoven Airport pas om 3:30 uur aan op Eindhoven vliegveld. Dat is dus een vertraging van 4 uur en 45 minuten.

    Onze auto stond in Eindhoven in de stad. Bij de geplande aankomsttijd hadden we met de bus naar de auto kunnen gaan. Vanwege het tijdstip hebben we een taxi moeten nemen om bij onze auto te komen. Verder hebben we vanwege de vertraging een maaltijd met consumptie genomen. De consumptie die we kregen aangeboden van Transavia op vliegveld Alicante kon niet verzilverd worden omdat de boardingpass niet werd herkend door de door Transavia aangewezen horeca gelegenheden op het vliegveld.
    De totale kosten van de vertraging, naast de gangbare vergoeding van Transavia voor een vertraging van meer dan 3 uur a € 250 per persoon bedroeg € 22,50 voor de consumpties op het vliegveld en € 26 voor de taxi. In totaal € 48,50 (voor de bonnetjes zie bijlagen).

    De reacties van Transavia op 19 januari (Antwoord op je claim FC-385582):

    Beste Leenderd,

    Het is begrijpelijk dat de vertraging van je vlucht voor ongemakken heeft gezorgd. Ik bied je dan ook mijn excuses aan voor de situatie.

    De vlucht is vertraagd vanwege weersomstandigheden (mist) op de luchthaven van Alicante. Hierdoor hebben wij de vetraging helaas niet kunnen voorkomen.

    Omdat de vertraging bij aankomst in Eindhoven minder dan drie uur was (2uur en 5minuten), kan ik geen compensatie of andere vergoeding aanbieden. Bij het bepalen van de duur van een vertraging wordt er gekeken naar de aankomsttijden.

    Je vraagt om een vergoeding voor taxi ksoten. Deze kosten worden beschouwd als gevolgschade waarvoor wij confrom vervoersvoorwaarden niet aansprakelijk zijn. Er waren bussen gerelegd door Transavia om de passagiers alsnog naar eindhoven te vervoeren. Hierdoor hebben wij aan onze vervoersplicht voldaan.

    Mocht je nog vragen hebben, dan kun je dit laten weten via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Nina
    Service Centre

    Mijn reactie op 19 januari:
    Beste Nina,

    Uw reactie is helaas opnieuw een signaal van de slechte informatievoorziening van Transavia zoals wij die ook ervoeren afgelopen vrijdag.
    Als er mist was geweest op vliegveld Alicante had ook het vliegtuig van Transavia naar Rotterdam niet kunnen vertrekken. Deze vlucht vertrok rond dezelfde tijd vertrok waarop wij naar Eindhoven hadden moeten vertrekken
    Ik begrijp niet hoe u aan de rekensom van 2 uur en 5 minuten komt. Graag krijg ik daar meer uitleg over.
    Door welke oorzaak dan ook, de geplande aankomsttijd op vliegveld Eindhoven was en is volgens boeking 22:45 uur en werd uiteindelijk 3:30 uur. Ik kan daar niet anders van maken dan dat de vertraging 4 uur en 45 minuten was. Transavia heeft wel aan de vervoersplicht voldaan door het inzetten van bussen naar Eindhoven maar wel met een vertraging van 4 uur en 45 minuten.

    Verder zie ik ook geen reactie op de, voor de vertraging aangeboden consumptie op vliegveld die niet verzilverd kon worden en begrijp ik niet waarom we daarvoor geen tegemoetkoming krijgen van Transavia.

    Groet

    De reactie van Transavia op 21 januari:
    Beste Leo,

    De vertraging is bij aankomst in Amsterdam 2 uur en 5 minuten geweest (minder dan drie uur).

    Volgens het beleid kan ik je bij een vertraging van langer dan twee uur alleen een compensatie aanbieden voor consumptie van €3,50 per persoon.

    De taxikosten vallen helaas nog steeds onder gevolgschade waarvoor wij niet aansprakelijk zijn.

    Graag hoor ik van je of je akkoord gaat met de compensatie van €7,- zodat ik de betaling in gang kan zetten.

    Met vriendelijke groet,

    Priyanta
    Transavia Customer Care

    Mijn reactie op 21 januari:
    Beste Priyantra,

    Dank voor uw e-mail. U schrijft dat de vertraging bij aankomst in Amsterdam 2 uur en 5 minuten was. Wij hadden echter een vlucht naar EINDHOVEN. Bij aankomst in EINDHOVEN om 3:30 uur was de vertraging 4 uur en 45 minuten want volgens onze boeking zouden wij om 22:45 uur op 14 januari in EINDHOVEN aankomen. De vertraging was dus meer dan 3 uur en daarom hebben wij recht op een vergoeding.

    Dit is mijn derde e-mail. Het valt mij op dat er in de vlucht naar Amsterdam geen aandacht was voor het feit dat de vlucht was omgeboekt naar Amsterdam ipv naar EINDHOVEN en dat er geen informatie in het vliegtuig was over hoe we op Schiphol zouden worden opgevangen om vervolgens per bus door te reizen naar EINDHOVEN. De stewardess zei letterlijk dat ze dat ons niet kon vertellen omdat ze het niet wist. Het valt me ook op dat in de antwoorden van u en uw collega Nina niet wordt gereageerd om mijn vraag en krijg ik geen uitleg over de weigering van de claim dan alleen een verwijzing naar beleid en regels.

    Ik vraag u daarom nogmaals mijn emails met aandacht te lezen en te reageren op de inhoud.

    Groet

    De reactie van Transavia op 22 maart:
    Beste Leenderd,

    Het is begrijpelijk dat de vertraging van je vlucht voor ongemakken heeft gezorgd. Ik bied je dan ook mijn excuses aan voor de situatie.

    De vlucht is vertraagd vanwege weersomstandigheden (mist) op de luchthaven van Alicante. Hierdoor hebben wij de vetraging helaas niet kunnen voorkomen.

    Omdat de vertraging bij aankomst in Eindhoven minder dan drie uur was (2uur en 5minuten), kan ik geen compensatie of andere vergoeding aanbieden. Bij het bepalen van de duur van een vertraging wordt er gekeken naar de aankomsttijden.

    Je vraagt om een vergoeding voor taxi ksoten. Deze kosten worden beschouwd als gevolgschade waarvoor wij confrom vervoersvoorwaarden niet aansprakelijk zijn. Er waren bussen gerelegd door Transavia om de passagiers alsnog naar eindhoven te vervoeren. Hierdoor hebben wij aan onze vervoersplicht voldaan.

    Mocht je nog vragen hebben, dan kun je dit laten weten via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Nina
    Service Centre

    Daarom maar gebeld met de klantenservice op 23 maart maar het was natuurlijk niet mogelijk om de claimafdeling te spreken en er was natuurlijk ook niet een leidinggevende van de klantenservice die mij te woord kon staan. De correspondentie zou worden doorgegeven aan de klantenservice en ik zou een reactie krijgen. Het is nu 14 april.

  6. Beste,

    Wij hebben het volgende aan de hand. Op 20 april boekten wij een vlucht naar Faro (Portugal) om 15u05. Ik had echter corona en heb de vlucht gewoon geannuleerd. Omdat ik het toch wel heel spijtig vond, was ik achteraf alles aan het nalezen en blijkt dat ik een voucher had kunnen krijgen met corona. Ik heb een attest van de dokter dat ik niet mocht reizen tot 24 april. Is het mogelijk om alsnog een voucher hiervoor te krijgen ?
    Onze boekingsnummer was NGQVTH, vluchtnummer HV5516.

  7. De klantenservice van Transavia is waardeloos en hopeloos. ik heb 2 tickets geboekt en de bedrag geld voor de boeking is van mijn bankrekening afgetrokken..toch kreeg ik een email van Transavia dat mijn boeking is niet gelukt omdat mijn betaling is niet gelukt.. ik probeer al de twede dag contact met klantenservice nemen , maar tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen

  8. Onze vlucht die vandaag 26-4-23 om 18.20 naar Barcelona zou vertrekken is om 12.15 geannuleerd 6 uur voor vertrek. Gisteren nog gewoon geboard, boarding passes ontvangen. De terugvlucht is niet geannuleerd. De klantenservice is niet bereikbaar, dus wij kunnen niets. Appartement, bezoeken aan evenementen, parkeerkosten, zijn allemaal al betaald alleen dat al €1500,-. Gederfde inkomsten, opgenomen verlof, dan zit je onderhand aan het dubbele. Dus dit wordt een forse claim.
    Daarnaast het tijdstip, deze problemen zijn al zeker 1 maand bekend, hoe kan het dat ik 6 uur van te voren wordt genaderd, het is a-sociaal gedrag
    Erg is ook het gebrek aan communicatie en informatie. Alle onze contact gegevens zijn bekend bij Transavia, maar nee ik moet zelf contact opnemen, op een telefoonnummer dat de hele dag onbereikbaar is. Via WhatsApp kan ook, maar dan wordt je direct als niet urgent gekwalificeerd, je ontvangt dan standaard berichtjes van robot. Op de website van Transavia staat nergens dat er problemen zijn of dat ze het vervelend vinden voor gedupeerde reizigers, of een oplossing. Niets van dit al. Erg erg teleurstellend allemaal, wat het nog vervelender maakt is dat ik nu volledig afhankelijk ben van de klantvriendelijkheid van Transavia, en dan vraag ik mij af welke klantvriendelijkheid………

  9. goede morgen ik heb stoelen gereseveerd en betaald .en gaat om de vlucht naar barclona vlucht nr6061 datum 13 juni 2023 pnrW9I1HC standaard vlucht .boekkings nr5028061 sunweb .ook op terug reis zijn de stoelen ook gereseveerd.ik heb tot heden nog geen mail gehad [email protected] ik hoop dat u dat als nog naar mijn kan sturen via de mail. bij deze hartelijk dank daar voor

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *