Ikea

Ikea Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (19) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:00 en 21:00 uur

Dinsdag: tussen 08:00 en 21:00 uur

Woensdag: tussen 08:00 en 21:00 uur

Donderdag: tussen 08:00 en 21:00 uur

Vrijdag: tussen 08:00 en 21:00 uur

Zaterdag: tussen 09:00 en 18:00 uur

Zondag: tussen 10:00 en 17:00 uur

Belkosten: lokaal tarief

Telefoonnummer IKEA

0900 – 235 – 4532
Als je belt naar het nummer die hierboven is aangegeven, kan je de opname van het telefoongesprek ontvangen via de e-mail. Dit kan zijn voor controle. Je moet het formulier invullen dat je de opname wilt ontvangen binnen 48 uur in je e-mail.

Klantenservice

De klantenservice is in het leven geroepen door de Zweedse woonaccessoire –en meubelgigant en dat is niets voor niets natuurlijk. Door de klantenservice erbij te halen kunnen zij de klanttevredenheid vergroten om zich te binden aan de consumenten. Je stelt de klant centraal door de klantenservice. Als je vragen of opmerking hebt, kun je terecht bij het specialistische onderdeel van IKEA. Een voordeel er van is dat je wordt geholpen door een professionele medewerker of je wordt doorverbonden naar de juiste afdeling. Hiermee voorkom je dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Veelzijdigheid

Je kunt als klant op de website www.ikea.nl veel informatie vinden. Het is toch niet voor iedereen een oplossing. Dat kan komen door verschillende redenen. Een van de belangrijkste reden is dat mensen die een vraag hebben en die vraag is belangrijk voor hen, dat zij het prettig vinden om in gesprek te kunnen gaan. De klantenservice van IKEA biedt deze mensen de mogelijkheid. De veelzijdigheid is groot van deze dienst. Je kan voor elke vraag, opmerking of suggestie contact gaan opnemen. Je kunt bijvoorbeeld bellen voor:
Openingstijden van de verschillende vestigingen. Deze staat ook op de website van IKEA aangegeven:

  • Vragen over garantie
  • Klachten
  • Vragen over ruilen of terugbrengen van een gekochte artikel
  • Vragen over verschillende transport- en bezorgmogelijkheden
  • Hulp bij montage van meubels

Dit is niet een volledige opsommingen, maar dit zijn voorbeelden waarom jij de klantenservice van IKEA wilt bereiken.

Telefoonnummer

Als je met de klantenservice van IKEA contact wilt hebben dan bel je naar het telefoonnummer 0900 235 4532. IKEA heeft de bereikbaarheid goed geregeld, omdat IKEA-rekening heeft gehouden met mensen die overdag niet in de gelegenheid zijn en dus niet kunnen bellen.
Je kunt tot 20:00 uur bellen op werkdagen. Op zaterdag 09:00 uur tot en met 18:00 en op zondag en feestdagen is de klantenservice van IKEA open als de winkel ook open is. Als dit zo is dan kun je bellen van 12:00 uur tot en met 17:00 uur. IKEA luistert goed naar de consumenten en is er op momenten wanneer de consumenten hun nodig hebben.

Service

Het is duidelijk dat de klantenservice van IKEA ver gaat en dat de consumenten hier de vruchten van plukken. Het is voor kopers die van ver gekomen zijn fijn dat zij niet terug naar de vestiging hoeven te gaan als zij vragen hebben. Het is belangrijker om een centraal punt te hebben waar iedereen wordt geholpen. Hier wordt daarom ook niets voor niets gebruik van gemaakt.
IKEA heeft goed in kaart gebracht over de dienstverlening van afnemers en heeft die goed in elkaar gebracht. Hierdoor is de telefonische wachttijd kort. De Zweedse onderneming neemt af en toe enquêtes af om in contact te kunnen blijven met haar achterban en zo te kunnen verbeteren waar nodig is.

Contact

Contact met de IKEA is altijd prettig. Het is ook prettig als de klanten deskundig worden geholpen. Het is daarnaast ook belangrijk hoe je als klant te woord gestaan wordt. Hier hoef je geen zorgen over te maken als je contact wilt opnemen met de klantenservice van IKEA. De werkers zijn getraind om snel en vakkundig te kunnen afhandelen van vragen of klachten en zij zijn getraind in de omgangsvormen en klantvriendelijkheid. Betrokkenheid geldt niet alleen voor hun werkgever, maar geldt ook voor de klant.

Is er iets verandert aan de bovenstaande gegevens?
Wij doen ons best om alle informatie actueel te houden. Indien er iets is veranderd horen wij dat graag.
Een melding via ons contactformulier wordt zeer gewaardeerd.

Facebookpagina van Ikea

IKEANederland
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Ikea
Bezoek het Facebook account van Ikea en stel direct jouw vraag.

Twitter van Ikea

ikeanederland
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Ikea
Bezoek het Twitter account van Ikea en stel direct jouw vraag.

Website van Ikea

ikea.com
Bezoek de website van Ikeaom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Ikea om contact op te nemen.

Adresgegevens van Ikea

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Laan van Decima 1 2031CX Haarlem.
Je kunt de exacte locatie van Ikea ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

19 reacties

  1. Maandagavond heb ik een online bestelling gedaan. Twee wandplanken Berghult/Granhult. Deze kon dinsdag 24 november tussen 13.00 en 14.00 uur worden opgehaald. Ik was er om 13.20 uur en na een half uur wachten kreeg ik mijn bestelling. Maar de medewerkster van Ikea vertelde mij dat de bestelling niet compleet was. De plankdragers met de naam Granhult waren niet leverbaar. Heel vervelend. Ik had niet voor niks de planken en de plankdragers online besteld zodat ik zeker zou zijn dat de spullen er waren. Ik heb ook € 4,99 betaald om de spullen te reserveren. De medewerkster vertelde dat ik binnen 24 uur een mail van IKEA zou krijgen en dat de ontbrekende spullen naar mij zouden worden opgestuurd. Het is nu ruim 48 uur later en ik heb geen mail ontvangen. Ik probeerde te bellen maar na een kwartier in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Het bestelnummer is 1145153191
    Graag hoor ik van u.
    Vriendelijke groet, Loes Scholten

  2. Heb online bestelling gedaan reeds betaald. Afgelopen vrijdag om factuur gevraagd wanneer het geleverd zou worden. Omdat ik geen reactie na mijn bestelling had gehad. zou direct per mail factuur krijgen nog steeds niets ontvangen . Staat ook niet in bestellings geschiedenis.

  3. bestelling gedaan 25-1-2021 – het is nu 8 april 2021. elke week probeer ik een update te krijgen via de kanalen twitter, faceboook en telfonisch. Twitter leverde een 2tal updates en helaas nog geen levering. Ik heb betaald voor verzending, IKEA, ik koop nooit meer bij jullie. Maar ik probeer en wacht met geduld

  4. Langs deze weg heb ik een vraag. Wij willen zelf een keuken gaan verbouwen en daarvoor hebben we nodig keukenkastjes in bepaalde maten en een carousselkast, enz. Nu willen wij dit bekleden met steigerhout. Onze vraag is of wij volgende week donderdagavond 29 april een afspraak kunnen maken zo rond 20.00 uur met 1 van uw adviseurs (in groningen) over verschillende dingen. De man die onze verbouwing doet wil graag even met ons mee komen naar de winkel voor advies en andere bijzonderheden en eigenlijk alleen ’s avonds kan afspreken door drukke werkzaamheden. We hopen dat u ons verder kan helpen. Met vriendelijk groet, Ron Bakker.

  5. Waar kan ik terecht met een vraag/klacht over een aankoop tapijt in juli 2019. Hierover wil ik graag een oplossing voor. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een koeienvel na 18mnd al diverse kale plekken begint te krijgen.
    Een koe met haaruitval???

    Ik hoor het graag,
    Met vriendelijke groet,
    Conny van der Sanden

  6. ik wil langs deze weg proberen contact te krijgen want inderdaad is er geen mailadres. zeer slechte service.
    In de corona periode hebben wij 2 kledingkasten gekocht online omdat dit niet anders kon vanwege de corona.
    Wij hebben ze in Haarlem opgehaald en uit service oogpunt hebben we een voucher van 9,99 euro ontvangen waar geen verloop datum vermeld stond.
    Nu kom ik zaterdag artikelen kopen en wissel deze voucher in en daar staat op vermeld dat er 0 tegoed op staat.
    Dit is heel ongepast en de medewerker verteld dat deze verlopen was in juli j.l.
    Volgens de rechtsbijstand mag dit niet en heb ik recht op dat tegoed. Wat jullie met mijn kaartnummer hebben gedaan is mij een raadsel maar er klopt iets niet in jullie administratie. Het gaat niet zo zeer om het bedrag maar een principe kwestie. .

    Ik sta voor schut en lijkt of ik deze al een keer verzilverd heb en dat accepteer ik niet.

  7. Ik kan IKEA (Hengelo) niet bereiken. Ik moet daarbij aantekenen dat ik niet het geduld heb om 20 minuten aan de telefoon te wachten (tegen een prijs van € 1 per minuut! waarbij ik via een bandje allerlei tijdrekkende non-informatie krijg die voor mij absoluut niet ter zake doet).
    Ik lees eerder over klachten over IKEA dat hun bereikbaarheid niet past bij de grootte én pretenties van deze meubelgigant. Ik ben het daarmee volledig eens, maar tegelijkertijd vrees ik dat IKEA zich hier geen moer van aantrekt; sterker nog, ze hadden dit allang verholpen kunnen hebben, dus hun verdienmodel is kennelijk zoveel mogelijk massa verkopen, en het klagen zal wel vanzelf over gaan…

    Ik wilde een afspraak afzeggen die ik had gemaakt met een keukenadviseur, maar zoals aangegeven: IKEA is nauwelijks bereikbaar. Algemene telefoonnummers, geen emailadres. Vette klacht IKEA. Bedenk zelf maar een plek voor je Tack!

  8. Je bestelt een kleed bij IKEA (december 2021). Deze wordt in een algemene hal geplaatst i.p.v. aan de deur. Op drie plaatsen zitten koffievlekken.
    Vervolgens maak je foto’s, stuur je die mee in een Chat-gesprek met een medewerkster van IKEA. Je bent aangenaam verrast, want er wordt meteen een nieuw kleed verzonden die dezelfde week wordt bezorgd. Daarvan ontvang je een track-and-trace code van PostNL.
    Je ontvangt een mail dat de bezorger je niet thuis aantrof en dat het naar een PostNL-afhaalpunt wordt gebracht. Daar ga je drie keer naar toe. Voor niets, want zij hebben de bestelling niet ontvangen.
    Dan krijg je van PostNL een bericht dat de zending retour gaat, omdat je die niet hebt opgehaald. Maar bij lang zoeken en veel geduld lukt het dan om iemand van IKEA aan de telefoon te krijgen. Wat is de reactie:

    “Ja, dan melden we een bestelling aan bij PostNL, maar sturen we het niet op!” (“Zo lossen wij problemen op, maar niet verder vertellen”, werd mij gezegd en ik zou worden doorverbonden met een andere afdeling waar ik als eerste aan de beurt zou zijn.) Maar je voelt hem al aankomen, GEEN verbinding met een andere medewerker. Dus opnieuw om de tuin geleid.

    Het ergste vind ik dat klanten de moed opgeven. Mijn inziens is hier sprake van een ontmoedigingsbeleid. Maar als je van weinig geld rond moet zien te komen, dan is dat extra zuur.

    Maar nog erger: PostNL doet aan deze oplichting mee. Nepberichten sturen over een pakket sturen dat in zijn geheel niet eens bestaat. Niet-berichten en retour-berichten faken. Wat een schande!

  9. Op het bandje dat ik te horen kreeg na het bellen van het 0900-nummer kreeg ik te horen dat dit nummer vervalt en dat wordt doorgeschakeld naar een 050-nummer. Misschien goed om dit nummer nu op de site te vermelden.

  10. Gemiddelde wachttijd is minder dan 2 minuten volgens het bandje, ik hang nu al 22 minuten aan de telefoon. Hier houdt ik dus absoluut niet van zet er dan geen bandje achter.

  11. Hej Ikea – vanmiddag ben ik hartstikke goed geholpen door de klantenservice. De afspraak was dat mijn aanschaf morgen bezorgd wordt. Kan ik het bezorgtijdstip veranderen? Jullie telefoonnummer is afgesloten, dus bellen om de afspraak aan te passen lukt me niet…

  12. Beste Ikea ,

    ik heb op 19 juli ’23 een keuken laten intekenen en kreeg toen een installatiekost van 1663.79 euro.
    Nu wil ik de inmeeting inplannen en de keuken vervolgens bestellen ,blijkt de installatiekosten plotseling naar 2287.74 euro zijn opgelopen?
    Betreft een verschil van ongeveer 600 euro ? en dit op 1 maand tijd ?
    Ik ben vandaag naar IKEA BREDA gegaan om dit na te vragen en krijg het nummer van het landelijke service team dat ik ZELF moet contacteren .
    Dit nummer is hopeloos en de zogenaamde wachttijden zijn oneindig,na 30 min.nog steeds geen persoon van Ikea aan de lijn…
    Graag een reactie/ oplossing voor deze GROTE prijsstijging asap aub

  13. aan IKEA Amsterdam = zorgen over gezondheid en mijn klachten aangaande hygiëne bij het zelfbedieningsrestaurant buffet 1 en 2 en 3 = etenswaren worden onder glas aangeboden, echter de voorkant daarvan is OPEN en dat is gevaarlijk – vooral mensen van geringe lengte praten / bestellen hun voedsel aldaar en dan is de hygiëne onaanvaardbaar !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *