Essent

Essent Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (20) Reviews
Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Dinsdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Woensdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Donderdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Vrijdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Zaterdag: tussen 08:00 en 13:00 uur

Zondag: Gesloten

 

Belkosten: lokaal tarief

Telefoonnummer Essent

0900 – 1550, je gebruikelijke belkosten zijn van toepassing op dit nummer. Het energiebedrijf is ook op andere manieren bereikbaar. Wil je liever niet bellen, lees van gauw verder, we nemen alle contactmogelijkheden met je door.

Contact met de klantenservice

ESSENT is een energiebedrijf in Nederland dat is opgericht in 1999. De Nederlandse Energieleverancier levert gas en elektra aan particulieren en zakelijke klanten. In Nederland en ook in België. Naast gas en elektra biedt het bedrijf ook andere energiegerelateerde producten aan. Bijvoorbeeld zonnepanelen, isolatie, CV-ketel onderhoud, verwarming en Ventilatie producten. Het bedrijf  geeft ook advies over hoe je energie kun gaan besparen. Als je meer informatie hierover wilt kun je contact opnemen met ESSENT.

Contact opnemen

Je kunt als particulier en bedrijf contact opnemen met ESSENT op verschillende manieren.
Je kunt telefonisch, via mail en via hun website contact opnemen.:

  • Je kunt de klantenservice bereiken via het telefoonnummer.
  • Op de website www.essent.nl is een live chat waar een medewerker al je vragen beantwoord
  • Via het inlogscherm op de website kun je persoonlijke energiezaken inzien of wijzigen
  • Via social media kun je ESSENT bereiken, bijvoorbeeld Facebook en Twitter.
  • Op de website vind je het contactformulier. Als je het contactformulier hebt ingevuld krijg je zo snel mogelijk een reactie.
  • Als je klachten heb kun je het klachtenformulier gebruiken op de website
  • Als ondernemer of Zzp’er kun je via e-mail contact opnemen met de Ondernemersdesk
  • Telefoonnummer

Het telefoonnummer van Essent is 0900 1550. Je kunt bellen op werkdagen van 08:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag kun je bellen van 09:00 uur tot 13:00 uur. Telefonisch contact gaat sneller dan via de e-mail of online, omdat je op een professionele en snelle manier wordt geholpen. Het contact is ook direct, waardoor de communicatie makkelijker verloopt. Als je uw klantnummer aan de hand hebt, kan je nog sneller worden geholpen.

Bellen naar Essent

Je kunt ESSENT bellen voor vragen en opmerkingen, maar je kunt ook bellen voor andere zaken zoals een storing of een Contract Check.
Als je met een storing te maken hebt zoals de uitval van elektriciteit of het vermoeden hebben van een gaslek dan kun je eerst kijken wat de oorzaken kunnen zijn. Als je hier niet uit komt dan kun je het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom bereiken. Uw netbeheerder gaat u dan gelijk helpen met een oplossing van het probleem.
Als je leveringstarieven wilt vergelijken, het aanbod van andere energieleveranciers wilt bekijken of wilt nagaan of uw contract nog past bij de energie die u verbruikt dan kun je contact opnemen met het telefoonnummer 0800 377 36 80 voor een Contract Check. Dit nummer is op dezelfde werktijden bereikbaar als het nummer 0900 1550.

Klantenservice

ESSENT heeft in verleden verschillende prijzen gewonnen voor hun goede service. Het bedrijf helpt je graag in wat voor situatie je ook zit. Als je gaat verhuizen helpen ze je, als je klant wilt worden of wanneer je je meterstanden wilt doorgeven.

Je kunt via de website of via de telefoon makkelijk aangeven wat de situatie is en wat je van het bedrijf verwacht. Het werk neemt ESSENT van je over of ze helpen je stap voor stap. 

Als klant wordt altijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen via e-mail of met per post. Als nieuwe klant zit je niet direct vast aan een contract, je hebt namelijk een bedenktijd voordat het contract echt ingaat.

Heb je vragen over je nieuwe contract, dan is de klantendienst van ESSENT altijd bereik om je te helpen, online en telefonisch.

Als je vragen, ideeën of opmerkingen hebt dan kan dat via de telefoon, e-mail, website of langs gaan bij het hoofdkantoor. ESSENT geeft je informatie, antwoorden op vragen en help je bij problemen bij storingen.

Veelgestelde vragen

Op de website van Essent behandelt het bedrijf de meestgestelde vragen, waar klanten contact over opnemen. Dit zijn bijvoorbeeld vragen over het aanpassen van de startdatum, het verlengen van een contract, inzage in de einddatum van een lopend contract of vragen over hoe je je lopende contract kunt opzeggen.

Facebookpagina van Essent

Essent

Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Essent, bezoek het Facebook account van Essent en stel direct jouw vraag.

Twitter van Essent

essent

Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Essent, bezoek het Twitter account van Essent en stel direct jouw vraag.

Website van Essent

essent.nl

Bezoek de website van Essent om een antwoord te vinden op jouw vraag of contact op te nemen via het contactformulier op de website van Essent

Adresgegevens van Essent

Essent is gevestigd op het adres Willemsplein 4 Den Bosch 5211 AK. De exacte locatie van Essent zie je op de kaart hierboven.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

20 Responses

  1. Geachte essent ik heb een cotract afgesloten bij essent voor 80 euro waar moet ik dan maandelijks 81euro betalen en ik wil mijn contract op papier onvangen.

  2. Ik heb enige tijd geleden een maand bedrag afgesloten voor gas en elektrisch voor 42 euro per maand.
    Vandaag kreeg ik van jullie bericht dat jullie dit bedrag eenzijdig hebben verhoogt naar71 euro per maand. Ik vindt dit niet kunnen en als jullie bij je standpunt blijven cansel mijn contract dan maar,dan ga ik wel weer terug naar United Consumerrs. Dit is echt ongekend.!!!!

  3. ik heb al een paar gezecht dat ik weer 55. euro wil betalen met dank ineke winkens en anders neem contakt met mij op 0433066970

  4. Geachte Essent,

    Wij zijn door u benaderd en daardoor overgestapt naar Essent. Alles zou voor ons geregeld worden. Nu moeten wij een eindafrekening sturen maar het is ons niet bekend waar wij dit naartoe kunnen sturen.
    Graag zo spoedig mogelijk een reactie.

  5. mijn contract einde in 2024 n,maar jullie verstuurt van jullie zelf het eind in juli 2021 ,en wilt extra 1000 euros te betalen,met onjuiste informatie voor mijn termijn bedrag .waarom ?

  6. Geachte heer /mevrouw
    ik hadt graag dat het. maand kosten op 170.euro blijven staan
    mijn klant nummer is 0104035758
    W broux
    langwaterstraat36
    6227rz maastricht

  7. Heb net een phishing mail gehad waarin staat dat essent zogenaamd een andere bank krijgt, of ik wel automatisch geld wil over maken etc, iedereen wees gewaarschuwd!

  8. Wat een slecht bedrijf!!! Tig keer meer dan 40 min in de wacht dan verbreking van verbinding- ongelofelijk!!!! Ik moet een overlijden doorgeven- des te pijnlijker dit!!!!

  9. Beste Mensen van Essent<

    Ik begrijp wel dat jullie erg druk hebben op dit moment.
    Ik krijg geen email met een link op mijn nieuwe wachtwoord.
    ben al dagen bezig ermee .
    Kunnen jullie me aub mee helpen.
    Alvast dank

  10. Vickie Tienpont
    Balboastraat 15
    3814 WR Amersfoort
    06-51160975
    [email protected] Klant nummer: 0172095467
    Essent Hoofdkantoor
    Willemsplein 4 5211 AK ‘s-Hertogenbosch
    Amersfoort, 24 september 2022
    Onderwerp: klacht over termijn tariefwijziging
    Geachte heer of mevrouw,
    U geeft aan dat u mijn energietarief gaat wijzigen. Ik heb hier een klacht over.
    Wat is het probleem?
    Volgens de wet moet u tariefwijzigingen minimaal 30 dagen van tevoren aankondigen. In uw mail van 22 september 2022 geeft u aan dat het tarief wijzigt op 1 oktober. Dit is korter dan de wettelijke termijn van 30 dagen en dit mag dus niet.
    Wat verwacht ik van u?
    Ik ga niet akkoord met het nieuwe tarief, omdat u mij niet 30 dagen vooraf hebt geïnformeerd. Ik wil u vragen om te bevestigen dat het tarief pas 30 dagen na 22 september ingaat.
    Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per e-mail of brief tegemoet.
    Biedt u geen oplossing?
    Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
    Met vriendelijke groet,
    Vickie Tienpont,

  11. Hoe bezwaar aan te tekenen tegen de ingangsdatum van jullie nieuwe leveringstarieven per 01.10.2022 > jullie site toont nl. geen emailadres waar dit naar toe gemaild kan worden.

    1. Ik ga niet akkort met het nieuwe tarief,omdat u mij niet 30 dagen vooraf hebt gëinformeerd.
      Ik wil u vragen om te bevestigen dat het tarief pas 30 dagen na Mail ingaat.
      Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren.Uw reactie zie ik graag per e-mail tegemoet.
      Reageert u niet op mijn klacht of bied u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer,het consumentenloket.
      Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
      R klooster

  12. Geachte heer, mevrouw,
    U geeft aan, dat u mijn energietarief gaat wijzigen. Ik heb hier een klacht over. Volgens de wet moet u tariefwijzigingen minimaal 30 dagen van tevoren aankondigen. In uw brief, die ik op 27 september j.l. heb ontvangen, geeft u aan dat het tarief op 1 oktober a.s. wijzigt. Dit is korter dan de wettelijke termijn van 30 dagen en dit mag dus niet! Ik ga niet akkoord met het nieuwe tarief, omdat u mij niet 30 dagen vooraf geinformeerd heeft. Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per brief of email tegemoet. Reageert u niet, of biedt u geen goede oplossing, dan meld ik dit bij ACM Consuwijzer, het consumentenloket van ACM. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zover hoeft te komen.
    Met vriendelijke groet,
    A. Schomper 0150879075

  13. Geachte heer of mevrouw,

    U geeft aan dat u mijn energietarief gaat wijzigen. Ik heb hier een klacht over.

    Wat is het probleem?
    Volgens de wet moet u tariefwijzigingen minimaal 30 dagen van tevoren aankondigen. In uw mail van 23 september 2022 geeft u aan dat het tarief wijzigt op 01 oktober 2022. Dit is korter dan de wettelijke termijn van 30 dagen en dit mag dus niet.

    Wat verwacht ik van u?
    Ik ga niet akkoord met het nieuwe tarief, omdat u mij niet 30 dagen vooraf hebt geïnformeerd. Ik wil u vragen om te bevestigen dat het tarief pas 30 dagen na 23 september 2022 ingaat. Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per email tegemoet.

    Biedt u geen oplossing?
    Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Math Cobben

  14. Beste medewerker,
    Ik probeer al weken om mijn wachtwoord te veranderen. Ik ben dit helaas vergeten en vraag dus netjes een nieuwe aan. Zou dus een mail moeten ontvangen maar deze komt niet binnen. Ook niet in mijn spambox. Chatten via de robot lukt niet…de vraag wordt niet begrepen en ik wordt steeds naar de inlogpagina verwezen. Maar daar heb ik mijn wachtwoord voor nodig😊
    En bellen is helemaal een ramp….ik hang 45 minuten aan de lijn en dan wordt de verbinding verbroken….niet zo netjes.
    Ik wil erg graag mijn maandbedrag verhogen maar dat kan alleen op Mijn Essent…..en u begrijpt het al……daar heb ik mijn wachtwoord voor nodig…..wat ik vergeten ben……waarvoor ik een mail zou moeten ontvangen…..die ik niet krijgt.
    Andere mails van uw bedrijf krijgt ik gewoon binnen.
    Ik wordt toch een beetje radeloos en hoop dat u of iemand anders mij kan helpen.
    Het enige wat ik wil is mijn wachtwoord resetten.

    Met vriendelijke groet,
    Tonny Laarhoven

  15. Geachte essent, ik krijg maandelijks een energieverbruik door gestuurd, nu zie ik dat in sept. 2021 12m2 gas verbruikt heb, en dit jaar sept. 25m2,dat is meer dan het dubbele, vind dit vreemd, gezien de berichten dat de “slimme meter” niet altijd zo slim is, en vaak tot 30% meer aan verbruik doorgeeft dan eigelijk is verbruikt, ik wil hier graag even in contact met een van jullie medewerkers komen, maar bellen met klantenservice is een onbegonnen en dure zaak, ik vind €1,10 per min. niet normaal, daar de wachttijd makkelijk kan oplopen tot 40 45 min. ik vind dat zeer klantonvriendelijk. Als iemand klantenservice nodig heeft, is dat vaak omdat er bij jullie iets niet goed is, en daarvoor moet de klant dan ook nog betalen. Als men twijfel aan de meter, kan men deze door essent laten controleren, kostenplaatje €500,- als dan blijkt dat het aan de meter ligt, krijgt klant het geld terug, dit vind ik ook niet kunnen, wie zegt mij dat het daadwerkelijk niet aan de meter ligt?????. Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij hierover zou bellen 0621916770,alvast bedankt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *