Essent

Essent Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (5) Reviews
Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Dinsdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Woensdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Donderdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Vrijdag: tussen 08:00 en 20:00 uur

Zaterdag: tussen 08:00 en 13:00 uur

Zondag: Gesloten

 

Belkosten: lokaal tarief

Telefoonnummer Essent

0900 – 1550, je gebruikelijke belkosten zijn van toepassing op dit nummer. Het energiebedrijf is ook op andere manieren bereikbaar. Wil je liever niet bellen, lees van gauw verder, we nemen alle contactmogelijkheden met je door.

Contact met de klantenservice

ESSENT is een energiebedrijf in Nederland dat is opgericht in 1999. De Nederlandse Energieleverancier levert gas en elektra aan particulieren en zakelijke klanten. In Nederland en ook in België. Naast gas en elektra biedt het bedrijf ook andere energiegerelateerde producten aan. Bijvoorbeeld zonnepanelen, isolatie, CV-ketel onderhoud, verwarming en Ventilatie producten. Het bedrijf  geeft ook advies over hoe je energie kun gaan besparen. Als je meer informatie hierover wilt kun je contact opnemen met ESSENT.

Contact opnemen

Je kunt als particulier en bedrijf contact opnemen met ESSENT op verschillende manieren.
Je kunt telefonisch, via mail en via hun website contact opnemen.:

  • Je kunt de klantenservice bereiken via het telefoonnummer.
  • Op de website www.essent.nl is een live chat waar een medewerker al je vragen beantwoord
  • Via het inlogscherm op de website kun je persoonlijke energiezaken inzien of wijzigen
  • Via social media kun je ESSENT bereiken, bijvoorbeeld Facebook en Twitter.
  • Op de website vind je het contactformulier. Als je het contactformulier hebt ingevuld krijg je zo snel mogelijk een reactie.
  • Als je klachten heb kun je het klachtenformulier gebruiken op de website
  • Als ondernemer of Zzp’er kun je via e-mail contact opnemen met de Ondernemersdesk
  • Telefoonnummer

Het telefoonnummer van Essent is 0900 1550. Je kunt bellen op werkdagen van 08:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag kun je bellen van 09:00 uur tot 13:00 uur. Telefonisch contact gaat sneller dan via de e-mail of online, omdat je op een professionele en snelle manier wordt geholpen. Het contact is ook direct, waardoor de communicatie makkelijker verloopt. Als je uw klantnummer aan de hand hebt, kan je nog sneller worden geholpen.

Bellen naar Essent

Je kunt ESSENT bellen voor vragen en opmerkingen, maar je kunt ook bellen voor andere zaken zoals een storing of een Contract Check.
Als je met een storing te maken hebt zoals de uitval van elektriciteit of het vermoeden hebben van een gaslek dan kun je eerst kijken wat de oorzaken kunnen zijn. Als je hier niet uit komt dan kun je het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom bereiken. Uw netbeheerder gaat u dan gelijk helpen met een oplossing van het probleem.
Als je leveringstarieven wilt vergelijken, het aanbod van andere energieleveranciers wilt bekijken of wilt nagaan of uw contract nog past bij de energie die u verbruikt dan kun je contact opnemen met het telefoonnummer 0800 377 36 80 voor een Contract Check. Dit nummer is op dezelfde werktijden bereikbaar als het nummer 0900 1550.

Klantenservice

ESSENT heeft in verleden verschillende prijzen gewonnen voor hun goede service. Het bedrijf helpt je graag in wat voor situatie je ook zit. Als je gaat verhuizen helpen ze je, als je klant wilt worden of wanneer je je meterstanden wilt doorgeven.

Je kunt via de website of via de telefoon makkelijk aangeven wat de situatie is en wat je van het bedrijf verwacht. Het werk neemt ESSENT van je over of ze helpen je stap voor stap. 

Als klant wordt altijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen via e-mail of met per post. Als nieuwe klant zit je niet direct vast aan een contract, je hebt namelijk een bedenktijd voordat het contract echt ingaat.

Heb je vragen over je nieuwe contract, dan is de klantendienst van ESSENT altijd bereik om je te helpen, online en telefonisch.

Als je vragen, ideeën of opmerkingen hebt dan kan dat via de telefoon, e-mail, website of langs gaan bij het hoofdkantoor. ESSENT geeft je informatie, antwoorden op vragen en help je bij problemen bij storingen.

Veelgestelde vragen

Op de website van Essent behandelt het bedrijf de meestgestelde vragen, waar klanten contact over opnemen. Dit zijn bijvoorbeeld vragen over het aanpassen van de startdatum, het verlengen van een contract, inzage in de einddatum van een lopend contract of vragen over hoe je je lopende contract kunt opzeggen.

Facebookpagina van Essent

Essent

Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Essent, bezoek het Facebook account van Essent en stel direct jouw vraag.

Twitter van Essent

essent

Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Essent, bezoek het Twitter account van Essent en stel direct jouw vraag.

Website van Essent

essent.nl

Bezoek de website van Essent om een antwoord te vinden op jouw vraag of contact op te nemen via het contactformulier op de website van Essent

Adresgegevens van Essent

Essent is gevestigd op het adres Willemsplein 4 Den Bosch 5211 AK. De exacte locatie van Essent zie je op de kaart hierboven.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

5 Responses

  1. Geachte essent ik heb een cotract afgesloten bij essent voor 80 euro waar moet ik dan maandelijks 81euro betalen en ik wil mijn contract op papier onvangen.

  2. Ik heb enige tijd geleden een maand bedrag afgesloten voor gas en elektrisch voor 42 euro per maand.
    Vandaag kreeg ik van jullie bericht dat jullie dit bedrag eenzijdig hebben verhoogt naar71 euro per maand. Ik vindt dit niet kunnen en als jullie bij je standpunt blijven cansel mijn contract dan maar,dan ga ik wel weer terug naar United Consumerrs. Dit is echt ongekend.!!!!

  3. ik heb al een paar gezecht dat ik weer 55. euro wil betalen met dank ineke winkens en anders neem contakt met mij op 0433066970

  4. Geachte Essent,

    Wij zijn door u benaderd en daardoor overgestapt naar Essent. Alles zou voor ons geregeld worden. Nu moeten wij een eindafrekening sturen maar het is ons niet bekend waar wij dit naartoe kunnen sturen.
    Graag zo spoedig mogelijk een reactie.

  5. mijn contract einde in 2024 n,maar jullie verstuurt van jullie zelf het eind in juli 2021 ,en wilt extra 1000 euros te betalen,met onjuiste informatie voor mijn termijn bedrag .waarom ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *