Telefoonnummer Eneco
Wil je direct contact? Dan bel dan meteen met Eneco via 088-8955955. Voor dit nummer betaal je je lokale tarief. Dit nummer geldt voor particuliere en zakelijke klanten.
De telefonische klantenservice is in het weekeind niet bereikbaar. Direct een antwoord? Gebruik de Eneco op of kijk bij de veelgestelde vragen op de website van Eneco. De meeste algemene vragen, worden hier beantwoord. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen en heb je hulp nodig, neem dan contact op.
Contact met de klantenservice
Eneco is opgericht in 1995 en is een energieonderneming in Nederland. Het bedrijf is op dit moment actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië.
Contact
Als je vragen of problemen hebt, kun je terecht bij Eneco. Je hebt verschillende manieren om contact te krijgen met Eneco:
- Op de website www.eneco.nl
- Bel Eneco op 088-8955955
- Een bericht sturen via het mailformulier
- Eneco-forum
- Social media die beheerd wordt door Eneco
Je kunt bij deze manieren terecht als je vragen hebt over bijvoorbeeld energiecontract, geldzaken en wijzigingen.
Klantenservice
Als je een vraag hebt dan kan die het best beantwoord worden door de klantenservice van Eneco. Je kunt op www.eneco.nl kijken bij het kopje meest gestelde vragen. Dit is een kopje waar antwoord op vragen die veel voorkomen wordt gegeven. Als je vraag er niet tussen staan dan kun je je vraag intypen voor een virtuele medewerker die deze vraag wel kan beantwoorden. Je kunt ook online het contactformulier invullen. Je krijgt binnen een tot twee werkdagen een bericht terug met het antwoord op je vraag. Dit duurt wel langer, maar je krijgt wel gelijk antwoord van een specialist. Je kunt ook je vraag stellen aan andere mensen via het forum of je kunt social media gebruiken. Je kunt op het forum vragen stellen en discussiëren met andere klanten van Eneco. Op Facebook en Twitter heeft Eneco een eigen account waarmee ze je kunnen helpen met korte vragen.
Telefoonnummer
Als je op de website geen antwoord op je vraag krijgt dan kun je ook het telefoonnummer 088 895 111 bellen op werkdagen van 08:00 uur tot 18:00 uur. De wachttijd is niet lang bij Eneco, deze is ongeveer gemiddeld twee minuten en daarna word je persoonlijk en snel geholpen.
Ondersteuning bij storing
Als je last hebt van stroomstoring of een ander probleem dan kun je op de website van Eneco op het kopje iets mis klikken. Je kunt daar informatie zoeken over verschillende dingen die je kunt doen bij een storing. Het is handig om eerst hier te kijken, omdat je per probleem wel een oplossing voor kunt vinden. Als je een storing hebt aan uw geiser, boiler of cv-ketel dan kun je 24 uur per dag contact opnemen met het telefoonnummer van de storingen. Als bij de hele wijk de stroom is uitgevallen dan kun je niet terecht bij Eneco. Je kunt op de website het nationale storingsnummer van netbeheerders vinden.
Toon Eneco support
De slimste thermostaat is de Toon Eneco. Deze laat altijd uw energieverbruik zien. Als je een storing hebt aan uw Toon dan kun je hier ook hulp vinden op de website. Je kunt dan naar de pagina Toon Support gaan. Je hebt hier meerdere opties staan die je kunt gaan gebruiken voor hulp met uw Toon. Op de website staan de antwoorden van de meest gestelde vragen. Je kunt verder ook nog uitleg krijgen over de Toon-app en je hebt hulpvideo’s die je kunt gebruiken om een storing op te lossen.
Als je het antwoord op een vraag of probleem niet krijgt via de website dan kun je dit aangeven via een korte poll die Eneco op de website heeft staan om aan de hand daarvan de Toon support te verbeteren. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met het Eneco Toon team. Je kunt hun elke werkdag bereiken van 08:00 uur tot 20:00 uur. Verder heeft Eneco ook een forum en social media die zij gebruiken om te helpen. Als je het contactformulier gebruikt, helpt een expert je direct.
Je kunt de website www.eneco.nl gebruiken of je kunt telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer 088-8955955 als je problemen of vragen hebt. Als je vragen hebt over geldzaken, storingen of je hebt problemen met uw Toon App dan staat Eneco ook voor u klaar.
29 reacties
Wachttijd 2 minuten??????????? Ondertussen 27 minuten!!!
ik heb meterstanden door gegeven maar geen bevestiging gehad
Klopt het dat we nog geen afrekening hebben gehad?
H.van der. Veen Veenbesstraat 362 BK Soest.
2 minuten? Inmiddels meer dan 1 uur!
Er staat van 8:00 TOT 22:00 OM TE BELLEN EN AAN DE TELEFOON TOT 18:00
SCHAAM JE DAT MENSEN BETALEN EN ALS ER EEN STORING IS NIET BEREIKBAAR BENT,BEN NET WEER TERUG MAAR BEGIN NU AL SPIJT TE KRIJGEN
Waarom wordt de teruggeleverde stroom niet aan mij uitbetaald? In 2020 ook al niet!
Zojuist ben ik door Engie er in geluisd.
Ik stuurde hen dit bericht:
Beste medewerkers,
Zojuist ben ik gebeld door een slimme gladprater die beweerde dat ik gewoon bij Eneco klant zou blijven.
Dat blijkt een leugen geweest te zijn.
Kortom, ik ben er ingeluisd.
De door u opgegeven telefoonnummers werken niet, zodat ik u niet kon bereiken.
Bij deze zeg ik het contract met Engie op.
Ik verzoek u mij hiervan een bevestiging te sturen.
Bij voorbaat dank,
Frans Oosterhof.
Ik wil gewoon klant bij Eneco blijven.
Kunt u mij helpen?
Met vriendelijke groet,
frans Oosterhof
Je wil klant bij Eneco blijven? Ik zou snel weg wezen daar! Oplichters 1e klas
Is er stroomstoring op 3027ab in Rotterdam?
088-8955955 gebeld maar de optie ” overige vragen” ontbreekt. (mijn vraag is niet te vinden in de genoemde opties)
Als mijn vraag op de site niet beantwoord kon worden moest ik het volgende nummer bellen nl. 088-895111, bereikbaar tussen 8:00 en 18:00 uur, maar kreeg te horen dat dit nummer niet in gebruik is.
Hoe moet ik Eneco dan bereiken?
als het nummer 088895111 bel dan te horen niet bekent !!!! wanneer wordt deze telefoon op nieuw ingesteld !! gaarne een goed !! bericht terug .
ik ben net klant bij eneco, maar krijg alleen computer aan de lijn ,niemand te bereiken, telefoon nummers kloppen niet wou terug naar luminus maar werd door eneco geweigerd , uren aan een stuk bezig . ook de ombudsdienst niet te bereiken. pure kafka .
Het schijnt dat .Eneco zich bar weinig aantrekt van klanten die klagen vandaag een vraag gesteld over de koolmonoxidemelder bij elkaar 40 minuten in de wacht en dan krijg ik iemand aan de lijn die mij adviseert dat ik misschien de batterijen moet vervangen hetgeen bij mijn apparaat niet mogelijk is Eneco is niet meer wat het was toen ik er 24 jaar geleden nog werkzaam was. Trouwens het telefoonnummer van Dordrecht staat nog steeds op jullie site, belachelijk.
2 uur aan de telefoon gezeten om iemand van Eneco te spreken, en dan wordt je gewoon weggedrukt, echt schandalig, zo ga je niet met klanten om, wordt denk ik tijd om over te stappen.
Geachte Directie,
Ik ontving uw eindafrekening nota 884638261 klantnummer 5022622-1 d.d. 9 december j.l.
Door het faillissement van Welkom Energie heeft u 90.000 klanten overgenomen.
Ik heb u daar geen toestemming voor gegeven !
Van Welkom Energie heb nog een bedrag van 631,40 plus welkomstbonus en opbrengst zonnepanelen tegoed.
Ik heb niet de indruk dat ik dit bedrag nog van de curator zal terug ontvangen.
Zoals u bekend zijn dus 90.000 klanten door de overname van Welkom Energie het slachtoffer.
De door u ongevraagde overname van deze klanten doet er nog een schepje bovenop !!
Ik heb reeds betaald 287,00 en daar komt de eindafrekening van 137,18 nog bij totaal 424,18
Onderstaand een overzicht van de werkelijk schandalige tarieven die u slachtoffers in rekening brengt.
ENECO GAS ELEKTRA NORMAAL ELEKTRA DAL
1,80442 0,34314 0,26948
ENERGIE DIRECT 1.03524 0,25128 0,20288
WELKOM ENERGIE 0,77883 0,07260 0,06500
Zoals u begrijpt kan ik geen genoegen nemen met uw eindafrekening 137,18.
Ik ga ervan uit dat u dit bedrag van 137,18 zult crediteren.
Ik zie uw positieve reactie graag tegemoet.
W.A.M. Smeenk
ik heb nog geen afschrijving gehad ,hoe kan dat
Eneco is dat ik probeer contact te leggen ( al gedurende 3e dag nu) niet bereikbaar via hun site en ook niet via tel nr.
Hoe kan dat.
Ik krijg hierdoor geen inzage in mijn energiegebruik.
Hier is geen sprake van slechte service maar het geheel ontbreken van service door Eneco.
Slechte zaak
Ongekend slechte ‘klantenservice’!! De spraakassistent functioneert totaal niet (hapert, reageert niet op wat je inspreekt, wordt zelfs agressief in stemtonatie). De chat functioneert niet (blijft in een loop hangen). Het bedrijf is onbereikbaar. Te misselijk voor woorden dit! Waarom kan daar gewoon niet op een normale manier de telefoon opgenomen worden?!?!?! Eneco is RONDUIT KLANTONVRIENDELIJK!
Erecode nieuw contract binnen 2 minuten antwoord opzegging niet te bekijken een uur aan de telefoon gezeten werd de verbinding verbroken
Een drama. Ik probeer jullie te bellen maar krijg de spraakcomputer en loop daarna vast in het keuzemeneu.
Ik wil mijn meterstand invullen maar krijg steeds de vermelding uw verbruik is lager dan vorige keer.
Klantnummer is 17188464 tel 0622 66 92 97
Klantnr 3517184
O.a. als laatste met Bartele mijn gegevens gewijzigd. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar na afsluiting van het gesprek met Bartele, kwam er een ander op de lijn, die mijn bankrekening wou hebben, voor eventuele terugbetalingen als ik teveel betaald zou hebben.
Ik heb dit meteen afgesloten.
Schandalig dat de wachttijd zo lang is
Ik vind dat de mensen die het telefoon tarief moeten betalen voor iets door te geven uitbuiten
hopelijk wordt dit ooit nog eens verbeterd
Klantnummer 40425541
Ik heb de Toon proberen te herstellen met fabrieksinstellingen, nu blijkt dat dat niet moest. Hoe kan ik nu de toon weer activeren?
Graag beantwoorden!
Waarom staat er geen datum bij het formulier? Ik heb bewust de meterstanden openomen op 1-1-2023, 01.00 (met foto), maar ik kan de datum niet invoeren.
Ongekend slechte klantenservice. Op 31 december meterstanden doorgegeven, bevestiging ontvangen en krijg opnieuw een verzoek! Wil de klantenservice bellen maar krijg een robotstem die me niet verstaat en als antwoord: u bent bij ons helaas niet bekend. Ik heb nooit anders dan Eneco gehad. Ik vraag me nu af waarom eigenlijk. Tjonge jonge
wij hebben een variabel contract maar de tarieven die Eneco hanteert zijn behoorlijk hoger dan zij op de website communiceert. bijv. voor Gas. op 26 januari krijgen wij bericht dat ons tarief is verlaagd naar 2,41 en op 27 jan. kondigt Eneco met veel bombarie aan dat het variabele tarief 1,82 wordt. zitten wij volgens Eneco voorlopig 3 maanden aan het hoge tarief vast 🙁
Wat ben ik blij dat we weg zijn bij Eneco!!!
Ik heb wat vragen over de eindnota, dus ga bellen.
Constant in de wacht, doorverbonden met Suriname, helemaal klaar ermee.
ENECO het zou ook fijn zijn als jullie i.p.v slimme meters ook slimme klantenserves telefoniste aanschaffen.
Dat lost veel op, i.pv. twintig keer het zelfde uitleggen en nog niet snappen.
Waarom krijg ik aan de telefoon de melding “De klantenservice is gesloten” om 13:14 op donderdag 9 mei 2024? Het zou toch geopend moeten zijn volgens de website.