Telefoonnummer DUO
Duo klantenservice is bereikbaar op 050 599 77 55. Dit telefoonnummer is alleen op werkdagen bereikbaar, tussen 09:00 en 17:00 uur. Wanneer je vanuit het buitenland belt, kies dan +31 50 599 77 55. Je betaald alleen je gebruikelijke belkosten.
Contact
DUO staat voor Dienst Uitvoering Onderwijs. Als er iets niet klopt met de diensten van DUO dan moet de student contact op kunnen nemen met DUO. Voor veel studenten is DUO een groot onderdeel van hun leven omdat ze elke maand studiefinanciering ontvangen. De meest studenten ontvangen namelijk maandelijks een studiefinanciering, waarmee ze een groot deel van hun leven financieren tijdens hun studie. Sommige studenten hebben daarnaast nog een studentenbaan. Als er iets verkeerd gaat de uitkeringen of het aanvragen van een studiefinanciering, dan moet de student de klantenservice kunnen bereiken op een betrouwbare en efficiënte manier. Je kunt op www.duo.nl de klantenservice bereiken op verschillende manieren of je kunt telefonisch contact opnemen. Als je een vraagt, hebt over inloggen op mijn duo. Hebben we een handleiding voor je geschreven.
Handige Links:
Telefoonnummer
Als je het snel contact wilt met de klantenservice van DUO kun je het beste bellen met hun telefonische klantenservice op 050 599 77 55.
Een andere mogelijkheid om meteen contact te hebben met DUO, is via hun eigen live chat. Deze is op werkdagen te bereiken van 09:00 tot en met 17:00 uur. Je vindt de livechat op hun website via https://duo.nl/particulier/contact/
Bellen
Het is het makkelijkste om te bellen als je de klantenservice van DUO wilt bereiken. Het nummer dat hierboven genoemd is is de infolijn en die is binnen de kantooruren bereikbaar voor informatie. Dat is op maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur. Als je een inburgeraar bent heb je een ander telefoonnummer nodig. Als je contact wilt opnemen bij inburgering dan kun je duo infolijn bellen op het telefoonnummer 050 599 96 00.
Contact
Als je telefonisch contact niet handig vindt of als je DUO wilt spreken buiten de kantooruren dan heb je nog andere mogelijkheden om antwoord te krijgen op vragen en kwesties.
Dit zijn de mogelijkheden:
Mailen: Je hebt verschillende mailadressen voor verschillende kwesties. Als eerste heb je contactformulieren als je vragen hebt over de studiefinanciering, lesgeld, tegemoetkoming voor scholieren, loten bij lotingsstudies, het terugbetalen van studieschuld en inburgeren. Als je wilt inburgeren dan word je doorgestuurd naar een andere website als je op de link klikt.
Je kunt deze afdelingen mailen via een specifiek mailadres:
[email protected] gaat over lerarenbeurs
[email protected], dit is de afdeling die het diplomaregister regelt.
[email protected], deze afdeling helpt je bij het erkennen of legaliseren van je diploma.
[email protected] deze afdeling hoort bij het NT2 examen.
Je kunt bij een servicekantoor alleen terecht als je een afspraak hebt. Je kunt online een afspraak maken door een van de acht servicekantoren te kiezen en het afspraakformulier in te vullen.
Klantenservice
De klantenservice van DUO helpt je graag bij vragen, kwesties en opmerkingen. Als je het snelst antwoord is is dat via de telefoon. Als je een vraag hebt die niet zo specifiek is dan kun je het antwoord misschien ook vinden bij de veelgestelde vragen op de website van DUO.
IB-Groep
Het kan zijn dat DUO je niets zegt, maar IB wel. Dit komt doordat DUO Vroeger IB heette, maar de naam is nu veranderd.
8 reacties
Ik baal als een stekker, zit ik bijna 25 minuten in de wacht bij DUO en heb ik eindelijk een medewerker aan de telefoon, stel ik mijn vraag, ze zegt ik ga even voor je kijken, verbreekt zij de verbinding, verdomme en nu?
Ongelofelijk slecht dit. Kom niet eens door het keuze menu heen. Meerdere malen geprobeerd maar mijn keuze wordt niet eens geregistreerd, kom er dus niet eens doorheen. Daarnaast staat bovenaan dat het info nummer lokaal tarief is, maar even verder op de site lees ik 18ct per minuut.
Ben al 3 uur in de wacht bij de duo!! 1 x na anderhalf uur eruit gegooid nu weer bijna anderhalf uur weer in de wacht!
WAT een ON-GE-LO-FE-LIJKE KUT service !!!!!!!!! 3x bellen = 3 x verbinding verbreken na resp. 27 min, 18, min en 23 min. En natuurlijk niemand gesproken.
Staat DUO voor dienst uitvoering Onderwijs ???? De Uitzonderlijke Olijf**(aangepast) zou beter passend zijn !!!
Geachte DUO,
Mijn naam is Aixa Carolina Albertus
ik heb aangemeld voor DUO wanneer ik in Aruba was en had een post gekregen op mijn adres dat mijn aanmelding is akkoord.
Nu ben ik al in Nederland en probeer mijn DUO in te loggen en de website zegt dat ik ben niet bekend bij mijn duo, wat kan ik doen om in te loggen ?
mijn contact nummer is 0633610768
Met vriendelijk groetjes,
Aixa Carolina Albertus
echt niet te geloven, voor de 3de x 14 min wachten, niemand komt er aan uit, en dat noemt zich een overheidsinstelling, neem wat meer personeel aan, zou een hoop wachttijden schelen.
Dear DUO,
My name is Patrik Fabiánek,
I have my BSN number, my DigiD login and everything else working properly, however, I am currently trying to apply for my student travel product, and in the DUO website it says that I am not yet known by DUO. It seems that many people have problems with this exact step on your website. What am I supposed to do to get “known by Mijn DUO”?
Ik heb eerst 17 min in de wachten gestaan en 2 min een vraag gesteld vervolgens ben ik ook de telefoonkosten voor het wachten kwijt echt absurd terwijl ik vanuit Nederland heb gebeld.