Tele2 is vooral bekend als goedkope telefoonprovider, maar is sinds een tijdje ook actief op de internetmarkt, en daar hoort natuurlijk ook bij dat ze klanten een eigen mailadres aanbieden. Daarvoor heeft Tele2 een eigen webmail-omgeving. In dit artikel leggen we uit hoe je aan een Tele2-adres komt, hoe webmail werkt en hoe je je Tele2-mail ook op andere apparaten kunt ontvangen. Ten slotte leggen we nog even uit hoe je de Tele2-klantenservice kunt bereiken als je vastloopt.

Mijn Tele2

Zoals bij de meeste providers kun je de meeste dingen voor je abonnement regelen door in te loggen bij Mijn Tele2. Dat kun je doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je per brief toegestuurd hebt gekregen toen je het abonnement aanvroeg. Helaas is webmail niet één van de dingen die je zelf kunt regelen met Mijn Tele2. Dat houdt in dat je bij je abonnement automatisch een mailadres krijgt, en de inloggegevens voor je bepaald worden. Wel kun je via de klantenservice tot vier extra mailadressen aanvragen. Hoe je de klantenservice kunt bereiken om dit te regelen, lees je verderop in dit artikel.

Tele2 inloggen

Als je op de webmail van Tele2 wilt inloggen, kun je dat doen op de inlogpagina. Die vind je op https://www.tele2.nl/webmail/. De inloggegevens die je nodig hebt, staan in de brief die Tele2 aan je gestuurd heeft toen je je abonnement bestelde. Je logt dus met dezelfde gegevens in als je Mijn Tele2-account. Het kan zijn dat je dat niet zo fijn vindt – het is natuurlijk veel veiliger om verschillende wachtwoorden voor iedere account te hebben. Gelukkig kun je je wachtwoord dan makkelijk veranderen door op Wachtwoord vergeten? te klikken. Gebruikersnamen kun je niet veranderen. Als je eenmaal ingelogd bent, heb je toegang tot je mail.

Tele2 webmail

Standaard kun je je mail dus alleen via de Tele2-website bereiken. Dat is fijn omdat je het in principe vanuit iedere browser kunt doen. Toch heeft het ook voordelen om je Tele2-mailadres te installeren op je mobiel of tablet. Zo hoef je niet steeds je pc op te starten om je mail te checken. Je mailadres instellen werkt op ieder apparaat net wat anders, maar er zijn een paar belangrijke gegevens die overal hetzelfde zijn. Tele2 maakt gebruik van POP3-mailboxen voor inkomende mail – vul als daar naar gevraagd wordt hun POP3-server in (pop.tele2.nl) met het poortnummer 110. Voor uitgaande mail gebruikt de provider een SMTP server (smtp.tele2.nl) met het poortnummer 587. Selecteer daarna nog de optie dat verificatie vereist is voor de server voor uitgaande mail, en je bent helemaal klaar om je mail op andere apparaten te gebruiken.

Tele2 klantenservice

Mocht je vastlopen bij het instellen van je mailadres of een extra adres willen aanvragen, dan kan dat bij de klantenservice bij Tele2. Zij hebben op de Tele2-site een uitgebreid overzicht gemaakt met alle vragen en antwoorden die je nodig hebt om alles te regelen. Verder heb je als Tele2-klant toegang tot een forum waar je geholpen kunt worden door andere klanten of medewerkers. Daarnaast kun je je vraag kwijt bij de virtuele assistent van Tele2. Die kan op veel vragen direct antwoord geven, of je doorsturen naar de mensen van de klantenservice. De virtuele assistent kan zelfs makkelijk een verzoek om een extra mailadres aan te maken doorsturen naar de klantenservice, zonder dat je daarvoor contact hoeft te hebben met een echte persoon. Superhandig als je zoiets wil regelen buiten de openingstijden van de helpdesk. Het is dus erg makkelijk om de meeste problemen op te lossen zonder dat je tijd kwijt bent aan het bereiken van de klantenservice.

Tele2 contact

Het kan natuurlijk zijn dat je je probleem toch niet kunt oplossen met behulp van de site en virtuele assistent van Tele2. Ook als je liever persoonlijke hulp krijgt van een medewerker van Tele2 biedt de provider genoeg mogelijkheden. Je kunt telefonisch contact opnemen om direct verbonden te worden met iemand die je kan helpen. Let wel op dat er één telefoonlijn voor informatie over bestellingen is, en een andere voor alle klantenservice. Verder kun je Tele2 een vraag stellen op Facebook of via een tweet. Daar is het webcare-team iedere dag actief om te helpen met het oplossen van problemen. Mocht je toch liever iemand in persoon spreken, dan zijn er ook veel Tele2-winkels gevestigd in verschillende steden. Daar kun je gewoon binnenlopen, zodat je direct geholpen wordt. Als je vragen hebt over Tele2 webmail of een ander onderdeel van je Tele2-abonnement, dan kun je hulp krijgen op jouw manier – online, telefonisch of in persoon.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.