logo ryanair klantenservice

Ryanair Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (12) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Tussen 09:00 en 19:00 uur

Dinsdag: Tussen 09:00 en 19:00 uur

Woensdag: Tussen 09:00 en 19:00 uur

Donderdag: Tussen 09:00 en 19:00 uur

Vrijdag: Tussen 09:00 en 19:00 uur

Zaterdag: Tussen 09:00 en 18:00 uur

Zondag: Tussen 10:00 en 18:00 uur

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Ryanair klantenservice

Ryanair is een luchtvaartmaatschappij die zich richt op passagiers met een breed scala aan behoeften. Of je nu informatie wilt over het boeken van vluchten, vluchtdetails of het wijzigen van je reservering, er is niets beter dan het klantenserviceteam van Ryanair dat 24/7 beschikbaar is!

Het Ryanair klantenservice team is bereikbaar op het telefoonnummer  085-8880801. Naar dit nummer kunt u bellen op de volgende dagen en uren:

Maandag t/m vrijdag 09:00 – 19:00 uur

Zaterdag 09:00 – 18:00 uur

Zondag 10:00 – 18:00 uur

Via Live chat contact met Ryanair klantenservice

Het is ook mogelijk om via de chatbot van Ryanair contact op te nemen. Surf naar de website https://www.ryanair.com/nl/nl/lp/chat . Hier kunt u 24/7 chatten met de chatbot van het Ryanair klantenservice team. Via deze chat kan u op weg helpen met vragen waar u niet direct een antwoord op kunt vinden.

Kijk altijd even tussen de veelgestelde vragen op de website van Ryanair. Een directe link naar het klantenservice portaal is https://help.ryanair.com/hc/nl. Ryanair biedt een uitgebreid klantenserviceteam om te helpen met alle vragen die tijdens het planningsproces kunnen opduiken. Als je op hun website geen duidelijk antwoord krijgt of als Ryanair je vraag nog niet heeft beantwoord, helpen ze je graag persoonlijk door de telefoon op te nemen en je vraag één op één te beantwoorden!

Ryanair is ook actief op Sociale Media

Wilt u graag via Messenger contact met de klantenservice van Messenger? Gebruik dan deze link: http://m.me/ryanair. Het support team van Ryanair doet haar best uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Ryanair is ook actief op Facebook. U vindt de luchtvaartmaatschappij op de volgende pagina: https://www.facebook.com/ryanair/

Het klantenserviceteam heeft ook een eigen Twitter pagina van Engelstalige klantenservice ondersteuning. Dit account is te vinden op https://twitter.com/askryanair en is bereikbaar van 7 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds.

Ryanair, de grootste ‘low budget’ vliegmaatschappij binnen Europa

Ryanair is de grootste ‘low budget’ vliegmaatschappij voor continentale vluchten in heel Europa. Bovendien overtreft Ryanair andere luchtvaartmaatschappijen met een winstmarge van 34%. De maatschappij komt oorspronkelijk uit Ierland en werd in 1985 opgericht door de Ierse zakenman Tony Ryan.

Nadat ze zich realiseerden dat er veel meer mensen naar verschillende delen van hun eigen land reisden dan dat ze internationaal vlogen, besloten ze rond 1995-1996 het roer om te gooien en zich te richten op het aanbieden van betaalbare tarieven met behoud van hoge normen op het gebied van klantenservice en veiligheid binnen het luchtvervoer, in navolging van de succesformule van Southwest Airlines in heel Amerika. Vandaag is zij uitgegroeid tot een van Europa’s toonaangevende aanbieders, niet alleen dankzij haar concurrerende prijzen, maar ook omdat zij haar klanten een uitgebreid routenetwerk biedt met meer dan 190 bestemmingen.

Klachten over Ryanair?

Bent u niet tevreden over Ryanair? Dan kunt u een klacht indienen via hun website. Dit kan via dit formulier: https://onlineform.ryanair.com/ie/en.

Indien u liever een klacht indient via de post, dan kan dit ook. Vermeld in de klacht uw volledige naam, boekingsreferentie en eventuele vluchtdetails. Vermeld daarnaast ook uw eigen contactgegevens en natuurlijk de details van de klacht zelf.

U kunt u klacht per post versturen naar het volgende adres:

Ryanair Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co. Dublin
Ireland

Facebookpagina van Ryanair

ryanair facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Ryanair
Bezoek het Facebook account van Ryanair en stel direct jouw vraag.

Twitter van Ryanair

ryanair twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Ryanair
Bezoek het Twitter account van Ryanair en stel direct jouw vraag.

Website van Ryanair

website van Ryanair
Bezoek de website van Ryanairom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Ryanair om contact op te nemen.

Adresgegevens van Ryanair

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Ryanair, PO Box 11451, Swords, Co. Dublin, Ierland.
Je kunt de exacte locatie van Ryanair ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

12 reacties

  1. Net terug uit Spanje. Vlucht was perfect. Maar ??? Heen hebben we op de site van Ryanair. Het SpTH formulier in gevuld. En mij. Vrouw en ik 57 ,40 moeten. Betalen. ???!?Maar tot onze verbazing. Heeft de rest van onze families Niks er voor betaald Ga ik dit op Facebook. Linkinn Twitter zetten. Of gaan jullie hier site aan doen 🥲

  2. Onze vlucht naar Pescara Italie op 31 Augustus 2020 is door Ryanair geannuleerd ivm Covid. Ik heb in 2020 een aanvraagformulier restitutie tickets verstuurd maar omdat ik anderhalf jaar later nog steeds niets heb gehoord wilde ik dit nog een keer doen. Via allerlei wegen geprobeerd contact met Ryanair te krijgen maar het heeft er alle schijn van dat Ryanair niet “gevonden” wil worden. De laatste poging via een Chat blijkt een farce aangezien het “gesprek” door de inzet van een Robot beperkt blijft tot “waar wil je naar toe” ongeacht mijn reactie. Een schandalige afhandeling aangezien Ryanair volgens europese verordening 261/2004 verplicht is tot het terug betalen van het volledige bedrag. Ik voel me opgelicht.
    Hoog tijd dat hier gerechtelijk eindelijk iets aan gedaan wordt aangezien deze en soortgelijke situaties in veelvoud terug te lezen zijn in reviews

  3. Beste,

    Ik heb zojuist voor mijn zoon Brian een vlucht van vandaag 18.20 uur naar Dublin met reserveringsnummer Q73C5V moeten annuleren en direct weer een nieuwe vlucht geboekt (Q73C5V). De oorspronkelijke vlucht koste maar EU 39,99. Echter heb ik nu hiervoor EU 86 extra moet betalen, klopt dat? Stoel reserveren EU 13 komt hier ook nog bij.

    Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,
    Brian Everaerts

  4. Vlucht FR8416 van Charleroi naar Budapest van 12 april 2022:
    Zeer vuil aan boord. Ik begrijp dat low budget weinig of geen luxe betekent maar ik wist niet dat dit ook betekent dat de basis netheid mag ontbreken. We moeten een mondmasker dragen voor de hygiëne maar dit welzijn blijkt maar beperkt te gelden. Reeds vele malen met Ryanair gevlogen maar nog nooit zo vuil!

  5. Mijn dochter heeft net gebeld vanuit Napels ( 18/7 ). Zij staat daar met honderden reizigers die hun vlucht gecanceld is en heel de week geen vlucht meer kunnen boeken. Studenten zonder geld die niet weten hoe het verder moet. Mensen met babys. De militairen hebben de plaats overgenomen van de baliemedewerkers want die doken allemaal weg. Lachend zeggen ze dat er niets aan te doen is. SCHANDALIG Ryan air. Hoe kun je al die mensen zo achter laten. Mijn dochter met man en zoon zijn helemaal in paniek net als de rest.

  6. Beste Ryanair, wij willen als reisgezelschap (6 personen) een claim indienen bij jullie luchtvaarmaatschappij. Onze vlucht werd geannuleerd begin juni en we werden verplicht een extra nacht in Valencia te blijven.
    Hiervoor hebben we brieven voor alle dames uit deze groep gemaakt met alle info noodzakelijk zoals gemaakte kosten voor overnachting, extra tickets etc, waar kan ik deze heen mailen?
    Per post naar Dublin lijkt me wat ouderwets.
    Hoor het graag!

    Groet, Mara Leerdam

  7. Zal nooit meer met Ryanair vliegen! Slechtste klantenservice ooit! Werden geweigerd voor de vlucht naar huis omdat mijn vriendin die bestolen was en enkel papier van de Spaanse politie had en mochten niet naar Nederland vliegen! Werden gewoon genegeerd en totaal aan ons lot overgelaten! Medewerkers willen totaal niet helpen en kunnen geen degelijk Engels! Om een lang en kut verhaal kort te maken…. Een vlucht via Vueling moeten boeken om thuis te geraken! Wifi en stopcontacten aan boord! Supervriendelijk en helpend personeel! Mogen jullie een voorbeeld aan nemen! Dus ik heb niet met Ryanair terug gevlogen en wil dan ook het geld terug!

  8. Slechte service. Mijn transfer vlucht is vervroegd waardoor ik niet op tijd ben voor mijn vlucht. Nu heb ik gevraagd om geld terug maar dit weigert rayanair. Ze zeggen dat er geen 5 uur vertraging tussen zit. Dat ik nu mijn vlucht mis daar geven ze geen gehoor aan. Ik kon wel een andere vlucht vanuit ander luchtvaart krijgen maar dan moet ik zelf ervoor zorgen dat ik daar kom. Nooit meer met rayanair vliegen

  9. Geachte dames en heren van Ryanair,

    Wij hebben tegelijk met onze vluchten van 21 april (Alicante naar Milaan) en 24 april (Milaan naar Alicante) een auto gereserveerd via uw website. Ons reserveringsnummer was FIF57A en op 20 april heeft Ryanair onze vlucht van 21 april geannuleerd. Hierop hebben wij ook onze vlucht van 24 april geannuleerd en wilden wij onze autoreservering bij u annuleren en het geld van u terugvorderen. U verwees ons hiervoor naar de autoverhuurder.
    Hieronder het antwoord van de autoverhuurder, die ons terugverwijst naar Ryanair, zowel voor het annuleren van de auto als voor het terugvorderen van het geld.
    Bij deze verzoeken wij u onmiddellijk het bedrag van de autohuur aan ons terug te betalen. Alvast bedankt.

    Vriendelijke groeten, Yvonne Passchier

    Dear Customer,
    thank you for contacting us.
    As the reservation was booked and prepaid through an intermediary website, you will need to contact the broker in order to ask for modifications/cancellations/refunds.
    We remain at your disposal.
    Best regards,

    CUSTOMER SERVICE NOLEGGIARE
    ________________________________________

    +39 199201954

    noleggiare.it

    Le informazioni, i dati e le notizie contenute nella presente comunicazione e i relativi allegati sono di natura privata e come tali possono essere riservati e sono, comunque, destinati esclusivamente ai destinatari indicati in epigrafe. La diffusione, distribuzione e/o la copiatura del documento trasmesso da parte di qualsiasi soggetto diverso dal destinatario è proibita, sia ai sensi dell’art. 616 c.p., sia ai sensi del Regolamento EU 679/2016 (GDPR). Se avete ricevuto questo messaggio per errore, vi preghiamo di distruggerlo e di darcene immediata comunicazione anche inviando un messaggio di ritorno all’indirizzo e-mail del mittente.

  10. Geachte dame, heer van RyanAir.

    Per 12-05-2020 zou wij met RyanAir naar Malaga vliegen. Wegens corona is deze vlucht en retour vlucht door u afgezegd.
    Hiervoor hebben wij een Voucher ontvangen.
    Per 12 mei 2022 toevallig 2 jaar later hebben wij wederom een vlucht bij RyanAir naar Malaga geboekt. Dit betaald zoals gevraagd u zou de voucher dan terug storten.
    Helaas tot op heden is er niets terug gestort. Wanneer mogen wij de terug storting verwachten.
    Er is helaas geen mogelijkheid jullie te spreken te schrijven etc. Jullie klantenservice is ook niet te bereiken. Volgens u met Whatsapp maar helaas jullie hebben geen aansluitingsmogelijkheid van een Whatsapp.
    Graag per omgaande uw reactie, mijn email staat 24/7 open! Graag dan een reactie waar ik ook op kan reageren!

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *