Ryanair klantenservice
Ryanair is een luchtvaartmaatschappij die zich richt op passagiers met een breed scala aan behoeften. Of je nu informatie wilt over het boeken van vluchten, vluchtdetails of het wijzigen van je reservering, er is niets beter dan het klantenserviceteam van Ryanair dat 24/7 beschikbaar is!
Het Ryanair klantenservice team is bereikbaar op het telefoonnummer 085-8880801. Naar dit nummer kunt u bellen op de volgende dagen en uren:
Maandag t/m vrijdag 09:00 – 19:00 uur
Zaterdag 09:00 – 18:00 uur
Zondag 10:00 – 18:00 uur
Via Live chat contact met Ryanair klantenservice
Het is ook mogelijk om via de chatbot van Ryanair contact op te nemen. Surf naar de website https://www.ryanair.com/nl/nl/lp/chat . Hier kunt u 24/7 chatten met de chatbot van het Ryanair klantenservice team. Via deze chat kan u op weg helpen met vragen waar u niet direct een antwoord op kunt vinden.
Kijk altijd even tussen de veelgestelde vragen op de website van Ryanair. Een directe link naar het klantenservice portaal is https://help.ryanair.com/hc/nl. Ryanair biedt een uitgebreid klantenserviceteam om te helpen met alle vragen die tijdens het planningsproces kunnen opduiken. Als je op hun website geen duidelijk antwoord krijgt of als Ryanair je vraag nog niet heeft beantwoord, helpen ze je graag persoonlijk door de telefoon op te nemen en je vraag één op één te beantwoorden!
Ryanair is ook actief op Sociale Media
Wilt u graag via Messenger contact met de klantenservice van Messenger? Gebruik dan deze link: http://m.me/ryanair. Het support team van Ryanair doet haar best uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Ryanair is ook actief op Facebook. U vindt de luchtvaartmaatschappij op de volgende pagina: https://www.facebook.com/ryanair/
Het klantenserviceteam heeft ook een eigen Twitter pagina van Engelstalige klantenservice ondersteuning. Dit account is te vinden op https://twitter.com/askryanair en is bereikbaar van 7 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds.
Ryanair, de grootste ‘low budget’ vliegmaatschappij binnen Europa
Ryanair is de grootste ‘low budget’ vliegmaatschappij voor continentale vluchten in heel Europa. Bovendien overtreft Ryanair andere luchtvaartmaatschappijen met een winstmarge van 34%. De maatschappij komt oorspronkelijk uit Ierland en werd in 1985 opgericht door de Ierse zakenman Tony Ryan.
Nadat ze zich realiseerden dat er veel meer mensen naar verschillende delen van hun eigen land reisden dan dat ze internationaal vlogen, besloten ze rond 1995-1996 het roer om te gooien en zich te richten op het aanbieden van betaalbare tarieven met behoud van hoge normen op het gebied van klantenservice en veiligheid binnen het luchtvervoer, in navolging van de succesformule van Southwest Airlines in heel Amerika. Vandaag is zij uitgegroeid tot een van Europa’s toonaangevende aanbieders, niet alleen dankzij haar concurrerende prijzen, maar ook omdat zij haar klanten een uitgebreid routenetwerk biedt met meer dan 190 bestemmingen.
Klachten over Ryanair?
Bent u niet tevreden over Ryanair? Dan kunt u een klacht indienen via hun website. Dit kan via dit formulier: https://onlineform.ryanair.com/ie/en.
Indien u liever een klacht indient via de post, dan kan dit ook. Vermeld in de klacht uw volledige naam, boekingsreferentie en eventuele vluchtdetails. Vermeld daarnaast ook uw eigen contactgegevens en natuurlijk de details van de klacht zelf.
U kunt u klacht per post versturen naar het volgende adres:
Ryanair Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co. Dublin
Ireland
4 Responses
Net terug uit Spanje. Vlucht was perfect. Maar ??? Heen hebben we op de site van Ryanair. Het SpTH formulier in gevuld. En mij. Vrouw en ik 57 ,40 moeten. Betalen. ???!?Maar tot onze verbazing. Heeft de rest van onze families Niks er voor betaald Ga ik dit op Facebook. Linkinn Twitter zetten. Of gaan jullie hier site aan doen 🥲
Onze vlucht naar Pescara Italie op 31 Augustus 2020 is door Ryanair geannuleerd ivm Covid. Ik heb in 2020 een aanvraagformulier restitutie tickets verstuurd maar omdat ik anderhalf jaar later nog steeds niets heb gehoord wilde ik dit nog een keer doen. Via allerlei wegen geprobeerd contact met Ryanair te krijgen maar het heeft er alle schijn van dat Ryanair niet “gevonden” wil worden. De laatste poging via een Chat blijkt een farce aangezien het “gesprek” door de inzet van een Robot beperkt blijft tot “waar wil je naar toe” ongeacht mijn reactie. Een schandalige afhandeling aangezien Ryanair volgens europese verordening 261/2004 verplicht is tot het terug betalen van het volledige bedrag. Ik voel me opgelicht.
Hoog tijd dat hier gerechtelijk eindelijk iets aan gedaan wordt aangezien deze en soortgelijke situaties in veelvoud terug te lezen zijn in reviews
Beste,
Ik heb zojuist voor mijn zoon Brian een vlucht van vandaag 18.20 uur naar Dublin met reserveringsnummer Q73C5V moeten annuleren en direct weer een nieuwe vlucht geboekt (Q73C5V). De oorspronkelijke vlucht koste maar EU 39,99. Echter heb ik nu hiervoor EU 86 extra moet betalen, klopt dat? Stoel reserveren EU 13 komt hier ook nog bij.
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Brian Everaerts
Vlucht FR8416 van Charleroi naar Budapest van 12 april 2022:
Zeer vuil aan boord. Ik begrijp dat low budget weinig of geen luxe betekent maar ik wist niet dat dit ook betekent dat de basis netheid mag ontbreken. We moeten een mondmasker dragen voor de hygiëne maar dit welzijn blijkt maar beperkt te gelden. Reeds vele malen met Ryanair gevlogen maar nog nooit zo vuil!