Over Oxxio
Oxxio is een bekend energie bedrijf in Nederland dat groene stroom en gas levert. Het bedrijf komt voor uit een samenvoeging van Energiebedrijf.com, Durion en Evolto. Vervolgens is het bedrijf overgenomen door Eneco en opereert volledig zelfstandig.
Oxxio heeft de schoonste gasgestookte energiecentrale van heel Nederland en koopt daarnaast ook nog groene stroom in. Sinds de oprichting in 2005 is het bedrijf enorm snel gegroeid tot een grote speler op de Nederlandse energiemarkt.
Veelgestelde vragen
Als je een vraagt hebt aan Oxxio, kijk dan eerst over op de veelgestelde vragen pagina op https://www.oxxio.nl, hier vindt je antwoord op de meest uiteenlopende vragen omtrent Oxxio. Bijvoorbeeld vragen omtrent het voorschotbedrag of omtrent de opzegvergoeding. Ook kun je via de website van Oxxio, gemakkelijk klant worden bij het bedrijf. Via Mijn Oxxio regel je gemakkelijk al je energiezaken omtrent je aansluiting. Ook heeft een bedrijf een app beschikbaar waarmee je al deze zaken kunt regelen en antwoord kunt vinden op allerlei vragen. Denk hierbij ook aan vragen over bijvoorbeeld meterstanden, jaarrekeningen of verhuizen.
Bellen met Oxxio
Lukt het je niet om antwoord te vinden op jouw vraag via de website of app van Oxxio, dan kun je Oxxio bellen op het telefoonnummer 088-8955999. Het bedrijf is bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 uur en 19:00 uur. Je betaald voor dit telefoonnummer je gebruikelijke belkosten.
Andere vormen van contact
Naast de telefonische klantenservice is Oxxio ook actief op sociale media. Je vindt het bedrijf op Facebook en Twitter, daarnaast kun je ook altijd het contactformulier invullen op de website van Oxxio. Dit kan 24 uur per dag en 7 dagen in de week. De klantenservice zal jouw bericht zo spoedig mogelijk beantwoorden.
10 reacties
klantnr. 44225623 ( ticketnr. 1474881 = VEH )
mijn contract van1 jaar – inloggegevens vermeldt een tarief voor gas van 0,72079 – echter met de ingangsdatum van 20-1-2021 heb ik 0,693 genoteerd –
volgens collectieve inkoop VEH OXIO = gaarne uw reaktie en korrektie
Beste Oxxio’s,
Jullie sturen mij een e-mail over mijn jaarcontract vanaf een mailadres dat niet begint met norespons@…
Als ik dan antwoord krijg ik het verwijt dat ik antwoord en moet ik ineens een andere manier zoeken om contact te krijgen. Bullshit!
Hieronder volgt mijn antwoord op een mailtje van 8-10-2021:
Ik lees dat ik een nieuw termijnbedrag krijg, maar ik ben geen klant meer sinds vandaag, dus graag corrigeren naar nul!
Mijn klantnummer zoals vermeld in jullie bericht: 44155834-1.
Adres: Vondelweg 806, 2026 BX HAARLEM
Tel. mobiel: 0649417980 (na 11.00 uur)
Groet,
Rob de Waal Malefijt
Foutive jaarnota,
WTF, krijg de jaarnota en hierop staan megabedragen vermeld om te betalen.
Dit kan nooit kloppen. Ik probeer al 3 keer te bellen maar bij het bericht u krijgt een medewerker aan de telefoon word ik eruit gegooid.
Ik heb voor 1 jaar een vast tarief voor zowel gas als licht maar jullie rekenen variabel. Nog nooit meegemaakt. Per direct corrigeren aub.
Kontroleer mijn nota nogmaals en mail mij hierover.
Klantnr 44230428
En dit geldt dus ook voor mijn moeder
Klantnr 44230430
Goedemorgen,
Mijn energiekosten zijn ontzettend hoog.
Mijn bewindvoerder wil weten waarom dit zo is.
Graag verneem ik van jullie welke gegevens jullie nog nodig hebben om deze data op te kunnen vragen.
Het betreft het adres herenstraat 4B, 1211 CB Hilversum.
Mvg,
Jeffrey de Groot
Beste Oxxio
Sinds kort heb ik de Oxxio app , tot mijn grote schrik en verbazing zag ik wat ik gebruikte aan energie , zeker in de wintermaanden.
Voorheen zag ik alleen de jaar afrekening van wel of niet bijbetalen.
maar wat mij gisteren zeer ontstemde is dat ik in de morgen voor de maand januari een bedrag zag staan van rond de €765.00
Echter enkele uren later was dit aangepast naar het enorme bedrag van €945.98 ????
HOE KAN DIT???
Dit moet toch synchroon zijn met de toen geldende energie prijzen ??
Ik kan me niet voorstellen dat de geclaimde prijs van €3.38 toen al aan de orde was. Poetin was Ukraine nog niet binnen gevallen
en was er totaal nog geen sprake van energie crisis .
Dit kan ik onmogelijk betalen en accepteren en vraag u beleefd maar ook dringend deze prijs weer aan te passen naar het vorige bedrag.
Met vriendelijke groeten
J.H.P. van zagten.
KLANTNUMMER.38094948
Klantenservice telefonisch is nu open 9:00 – 16:00
Bedankt voor de melding. Wij hebben het inmiddels aangepast.
Goedemorgen
Ik heb net telefonisch , binnen de 14 dagen bedenktijd, het contract weer opgezegd
Uw medewerkster kon het contract niet vinden en heeft mij geadviseerd
om op deze mail te reageren.
De overstap is op dit moment even te duur
Per 1 Januari loopt mijn huidige contract af, dan stap ik over naar Oxxio
Met vriendelijke groet
H.v.Brussel
Kleine hil 2
4822 AE Breda
06-10465253
Beste heer/mevrouw,
Ben sinds jaren klant bij Oxxio voor gas en electriciteit die ik voor meerdere jaren had vast staan bij julie. Dit is nu veranderd door Oxxio naar een maandelijks contract. Ik woon een een appartement met energielabel B, en betaalde voorheen € 70,00 per maand, waarbij ik bij de jaarafrekenig ook nog eens geld terug ontving van jullie!
Nu, in de maand november 2022, werd voor het gas maar liefst €270,00 !! in rekening gebracht, terwijl ik in diezelfde maand
november 2022 maar liefst 9 dagen! niet thuis ben geweest terwijl het gasverbruik van mij nog eens hoger was dan in de maand oktober 2022
Hier plaats ik toch wel grote vraagtekens bij ??.
Kunt u mij uitleggen waar die berekening op gebaseerd is ?.
Met vriendelijk groet….
Ik krijg op 4 jan. 2023 een mail bericht van Oxxio voor nieuw absurd hoog maand termijn bedrag van € 1.073,00, terwijl mijn termijn bedragen voorheen resp. € 179,00 en € 230,00 waren. Op grond daarvan ben ik op 10 jan. 2023 overgestapt naar Budget Energie voor een veel lager termijn bedrag van € 432,00. Ik heb vanaf 22 febr. 2023 verschillende Oxxio contact formulieren met bezwaren ingevuld m.b.t. de jaar afrekening en de eindnota, die alleen met een robot wordt beantwoord dat ik binnen 10 werkdagen wordt gebeld. Ik ben tot op heden door Oxxio nog niet inhoudelijk gebeld over mijn bezwaren m.b.t. de incassoboete van € 652,72, de compensatie tarief regeling, het noodfonds van Geldfit en het prijsplafond. Volgens de ACM is de incassoboete wettelijk vlg. het Burgelijk Wetboek art. 6 niet terecht en omdat ik van Oxxio geen antwoord heb gehad op mijn bezwaren en ik heb 2 keer uitstel van betaling gehad t/m 31 juli 2023 en ik krijg dan toch nog een incassoboete met de dreiging van een deurwaarder. Ik zou graag z.s.m. een concreet inhoudelijk en bevestigend gesprek met Oxxio willen hebben over mijn ingediende bezwaren vanaf 22 febr. 2023 om geld problemen te voorkomen m.b.t. klantnummer 44223587.