mollie logo

Mollie Payments Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (24) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Van 09:00 t/m 17:00 uur

Dinsdag: Van 09:00 t/m 17:00 uur

Woensdag: Van 09:00 t/m 17:00 uur

Donderdag: Van 09:00 t/m 17:00 uur

Vrijdag: Van 09:00 t/m 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Mollie bv

Je vraagt je misschien af, wat is Mollie? Mollie is een betalingsverwerker, een bedrijf dat betalingen verwerkt voor bedrijven. Dit gaat zowel om consumenten betalingen, als om zakelijke betalingen. Wil je als bedrijf online betalingen ontvangen? Dan kan Mollie je hierbij helpen. Binnen 15 minuten kun je al betalingen ontvangen en alle bekende betaalmethoden worden ondersteund door het bedrijf.

Enkele betaalmethoden van Mollie zijn bijvoorbeeld iDeal, Klarna (achteraf betalen), Creditcard, Apple Pay, Paypal, Bancontact, SEPA-overboeking, SEPA-incasso, SOFORT banking en cadeaukaarten.

Mollie is opgericht in Nederland, door de ondernemer Adriaan Tobias Mol. De oprichting van Mollie vond plaats in 2004. Inmiddels is het bedrijf in veel landen actief en wordt het bedrijf gewaardeerd op meer dan 5 miljard.

stg mollie payments wat is dat?

Mollie schrijft betalingen af onder de naam ‘stg mollie payments’. Dit is dus de naam die je op je afschrijving ziet staan. In de omschrijving wordt meestal vermeld namens wel bedrijf er geld is afgeschreven. De afkorting ‘stg mollie payments’ staat voor stichting mollie payments. Mollie gebruikt een stichting waarmee ze derden gelden afschrijven.

Wanneer je één van deze namen op je afschrift ziet staan is de kans groot dat Mollie, namens een ander bedrijf geld van je rekening heeft afgeschreven.

Wanneer je ‘klarna bank ab via mollie’ op je afschrift ziet staan, betreft dit een betaling via Klarna/Mollie. Klarna is een bedrijf dat achter betalen mogelijk maakt tussen consumenten en bedrijven. Klarna heeft een samenwerking met Mollie.

Mollie inloggen

Heb je als bedrijf een account bij Mollie? Dan kun je eenvoudig inloggen op het Mollie Dashboard, om al je transacties te zien. De Mollie login pagina vind je op https://www.mollie.com/dashboard/login?lang=nl

Heb je nog geen account? Een Mollie account aanmaken is zo gebeurd. Aanmelden bij Mollie, doe je via https://www.mollie.com/dashboard/signup?lang=nl, als particulier kun je je niet aanmelden bij Mollie. Je hebt altijd een bedrijfsregistratie nodig.

Mollie kosten

De dienstverlening van Mollie, is niet gratis voor bedrijven. Per transactie betaal je een fee aan Mollie. Voor bepaalde diensten zoals ‘mollie automatische incasso’ en ‘mollie recurring’ worden er ook nog vaste maandelijkse kosten in rekening gebracht. Een uitgebreid overzicht met de huidige Mollie tarieven, kun je vinden op https://www.mollie.com/nl/pricing.

stg mollie payments opzeggen

Wanneer je via het internet zoekt op de naam Mollie, kom je wat forums tegen met vragen en berichten als ‘hoe stg mollie payments opzeggen?’ en ‘mollie payments opgelicht’. Zoals je hierboven in dit artikel al hebt kunnen lezen, verwerkt Mollie betalingen voor andere bedrijven. Mollie werkt samen met tienduizenden bedrijven. Soms komt het voor dat iemand een afschrijving van Mollie Payments, niet herkent of niet meer weet waar dit voor was. Vaak berust dit dan op een misverstand. Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat u wel opgelicht bent door bijvoorbeeld een webwinkel. Mollie doet er uiteraard alles aan om dit soort praktijken buiten de deur te houden en hebben een streng screeningsbeleid. Heb je het idee dat je bent opgelicht? Maak dan voor de zekerheid direct betaling bij Mollie. Dit kun je doen via https://www.mollie.com/nl/consumers. Zo kun je voorkomen dat je geld wordt uitbetaald aan de aanbieder. Wanneer Mollie geld incasseert, komt dit namelijk eerst op hun rekening terecht. Vervolgens betaling ze dit uit naar het bedrijf, namens wie ze dit afschrijven.

Mollie Klantenservice

Ben je een consument en heb je hulp nodig van de Mollie klantenservice? Ga dan naar https://www.mollie.com/nl/consumers, hier vind je informatie en hulp voor consumenten. Hier vind je een formulier waar je melding kan maken als je een bepaalde transactie niet vertrouwd, of niet weet waar een betaling precies voor is.

Het Mollie telefoonnummer dat bedoeld is voor zakelijke klanten is 020-8202070. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur. In het weekend en op feestdagen is het bedrijf niet bereikbaar. Als je inlogt op het dashboard, kun je ook chatten met het bedrijf. Dit kan op werkdagen tussen 09:00 en 16:30 uur. Mailen met het bedrijf kan ook, via het contactformulier op de website. Mailtjes worden binnen enkele werkdagen beantwoord.

Ben je nog geen klant bij Mollie en wil je graag contact met het salesteam? Vul dat het formulier in op https://www.mollie.com/nl/contact/sales en je ontvangt zo snel mogelijk een offerte, van het verkoopteam.

Mollie integreren

Via de Mollie api, kun je gemakkelijk communiceren tussen jouw systeem en dat van Mollie. Een uitgebreide handleiding van deze api kun je vinden op https://docs.mollie.com/reference/v2/payments-api/create-payment.

Goed om te weten is dat er voor Mollie allerlei kant en klare plugins worden aangeboden zoals de Mollie WordPress plugin. Maak je gebruik van WordPress en wil je graag Mollie integreren om je website. Dan kan dit eenvoudig via hun wordpress plugin. Ook is er een Mollie Woocommerce plugin, waarmee je gemakkelijk je Mollie betalingen mogelijk kan maken, in je webwinkel.

Heb je een webwinkel die gebouwd is met Shopify? Kijk dan op hun website voor de Mollie Shopify integratie. Via het helpcenter van Mollie, is een uitgebreide handleiding beschikbaar, hoe je betalingen via Mollie, voor Shopify, kun activeren en integreren.

Facebookpagina van Mollie Payments

mollie facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Mollie Payments
Bezoek het Facebook account van Mollie Payments en stel direct jouw vraag.

Twitter van Mollie Payments

mollie twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Mollie Payments
Bezoek het Twitter account van Mollie Payments en stel direct jouw vraag.

Website van Mollie Payments

mollie website
Bezoek de website van Mollie Paymentsom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Mollie Payments om contact op te nemen.

Adresgegevens van Mollie Payments

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Keizersgracht 126, 1015CW, Amsterdam.
Je kunt de exacte locatie van Mollie Payments ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

24 reacties

  1. Ik wil het abonnement Luxplus.nl opzeggen. Dit om onze kosten verminderen
    Graag verneem ik waar ik mij moet vervoegen.
    Is mij niet duidelijk.

  2. Ik heb betaald via iDeal dacht ik. Dit bleek via Klarna via Mollie te gaan. De bestelling is bij het bedrijf niet binnen gekomen en het geld is wel afgeschreven. Klarna verwijst met door naar Mollie. Mollie is telefonisch niet bereikbaar. Na 36 minuten in de wacht gestaan te hebben, zonder op de hoogte te zijn gehouden hoeveel wachtenden er nog voor me zijn, heb ik de verbinding verbroken. Hoe ik mijn geld terug moet halen, is met niet duidelijk. Denk na voor je met dit bedrijf zaken doet.

  3. Jij moet mijn geld weer terug storten wat ik bijna een week geleden heb betaald jij weet drommels goed wat mijn bankrekening nummer is met vriendelijke groet mevr cj veenstra v.d.sluis larikslaan 31 7881rh emmercompascuum

  4. Goedenavond
    Waarom schrijft U ledengeld van mijn rekening af voor Forum voor Democratie ik ben nooit lid geweest, ik heb nooit toestemming gegeven om dit te doen, wilt u dit morgen terug storten zo niet doe ik aan gifte bij de politie. Dit kan niet en is gewoon een misdrijf.

  5. Ik ben niet lid bij mollie.
    Een keer tegen 99 cent een CV formulier heb gekocht, ineens zonder enkel machtiging jullie schrijven onbeleefd geld uit mijn bank.
    Ik verzoek dat jullie stopen met die gedoe.
    Ik ben geen lid, ik heb geen machtiging aan jullie gegeven.
    Ik heb zelfs bij jullie site gekeken voor betaling methode, en toch daar in via opzegging, zonder dat ik lid eens ben, opzegging door gaan geven ,om van jullie geld broving af komen.

    Stop met geld opnemen van mijn bank rekening.
    Ik hen nooit een machtiging gegevens, stop.

    Mijn email is,
    [email protected]

    Stop met geld opnemen van mijn bank.
    Stop
    Stop

  6. ik ben sinds 3 mnd klant bij jullie ik heb ook voor 3 mnd betaald ik wilde daarna stoppen heb dit ook aangegeven in een mail krijg ik nu ineens he verzoek om 120 euro ineens te betalen is dus voor nog 6 mnd dit terwijl ik heb aangegeven dat ik geen gebruik meer wil maken van de dienst an huurzone ik vind dit dus ook raar om zoveel nu vlak voor de feestdagen te moeten betalen ik wil dit dus ook niet wat mij ook redelijk lijkt ik verzoek jullie dan ook om dit bedrag van 120 euro te annuleren AUB dank jewel jullie kunnen mij bellen voor een reactie 0626333250

  7. Mollie doet zaken met Xpendy. Het lijkt me verstandig dat Mollie hun opdrachtgever nog een keer onder de loep neemt, want Xpendy doet gewoon ordinair aan oplichting.
    Ik vraag mij af of Mollie met deze oplichtingspraktijken geassocieerd wil worden. Dat lijkt mij niet. Dus Mollie neem je maatschappelijke verantwoordelijkheid en stop met struisvogel politiek!

  8. Geachte heer/mevrouw,

    Mijn betalingen worden niet uitbetaald, omdat ik mijn organisatiegegevens niet zou bijgewerkt hebben.
    Dit heb ik wel gedaan, dus ik snap het probleem niet.

    Zou u dit voor mij na kunnen kijken?

    Groetjes Jeroen van de Veerdonk

  9. Er wordt € 5,00 afgeschreven maar heb daar nooit opdracht voor gegeven. Contact is niet mogelijk. HOE STOP IK DIE OVERSCHRIJVINGEN!!!!
    Telefonisch contact is ook niet mogelijk eindeloos wachten zonder resultaat.

  10. Hallo Mollie ik heb 29,95 betaald om van Netflix op te zeggen het bedrag is ook afgeschreven maar krijg van Xpendy mail of ze nog moeten opzeggen zou ik nogmaals 29,95 moeten betalen, dus niet he goede reclame wat zou de consumentenbond hiervan denken???

  11. Ik heb een ketoxplode besteld 3 potten van 118,80 euro op 18 April 2023 maar krijg wel 2 sms en 1 mail dat ik moet bevestigen maar het bedrag is al betaald deze zou ik graag terug gestort willen hebben.order nr 43218

  12. zit nu al een half uur tewachten en jullie hebben een bedrag van 34,95 afgeschreven voor een VOG die ik niet nodig heb!?
    En niet eens gekregen heb…

    Graag ontvang ik een reactie!

  13. Beste mensen,
    Ik maakte gebruik van de 14 daagse uitbetalingsfrequentie, die het best past bij mijn bedrijfsvoering. Nu kreeg ik een bericht dat deze mogelijkheid is ingetrokken. Ik ben het daarmee niet eens. (Een motief of reden werd ook niet gegeven!) Wat is nu het probleem om deze mogelijkheid in een sterk geautomatiseerde omgeving als Mollie te laten bestaan?
    Alvast dank voor een antwoord.

  14. Beste ik heb net als anderen een potje van die Keto-XP besteld maar zoals er meerdere mensen zijn op dit Forum geen reactie terug en geen spullen geleverd .
    Jullie weten mijn bank rekening nummer dus geen spullen leveren geld retour , euro 68,80 .

    Graag ontvang ik enige reactie

  15. Er wordt €71,88 van mijn bank afgeschreven voor iets wat ik niet weet.
    Ik ben particulier en geen bedrijf.
    Ik had mijn geld graag terug.
    Zoals ik hier lees zijn jullie oplichters.
    Stort mijn geld terug.
    Hoe komen jullie aan mijn bankrekening?

  16. Ik heb 2 tickets besteld voor concertgebouw Amsterdam. Kosten 1 ticket betalen met de vouchercode 2ecv19 ,29 mrt.1924
    Kosten,60 euro per ticket. Met de code kreeg 1 Ticket gratis. Ik heb 69,95 euro moeten betalen want 1 ticket
    was gratis. Ik ontving de tickets van het bureau van Pieter Jan Leusink. Ik heb toen ook 2 stoelnummers gekregen. Dat klopte allemaal wel. De betaling heb ik via het bureau van Mollie Payments gedaan maar toen klopte het niet. Ik moet nog 33 euro
    aan uw bureau betalen ,voor wie eigenlijk. Ik heb daarover een brief geschreven aan Mollie Payments maar daar kreeg ik geen reactie op.
    Bij de betaling van de bank staat open dat ik 33 euro aan Mollie Payments moet betalen. Maar dat bedrag volgens uw berekening klopt niet.Dat ga ik blokkeren, Beantwoorden graag ,24-5-24

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *