KLM

KLM Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (37) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: 24 uur bereikbaar

Dinsdag: 24 uur bereikbaar

Woensdag: 24 uur bereikbaar

Donderdag: 24 uur bereikbaar

Vrijdag: 24 uur bereikbaar

Zaterdag: 24 uur bereikbaar

Zondag: 24 uur bereikbaar

Belkosten: lokaal tarief

Neem contact op met de klantenservice van KLM

Wanneer je contact op wil nemen met de klantenservice van KLM, kun je bellen naar 020 – 4747747. Eerst hoor je deze boodschap: “Bedankt voor het bellen met KLM. KLM vertegenwoordigt tevens onze partner Delta Airlines.” Je krijgt dan het volgende keuzemenu te horen:

Kies 1 voor Nederlands. Press 2 for English. Indien u een Flying Blue deelnemer bent, kiest u dan een hekje.

  • Toets 1: indien u informatie wilt over vertrek- en aankomsttijden en vluchtschema’s.
  • Toets 2: indien u een nieuwe reservering wilt maken of voor tariefinformatie.
  • Toets 3: indien u een bestaande boeking wilt wijzigen.

Er volgt dan een nieuw keuzemenu.

  • Toets 1: indien u een reservering heeft gemaakt via de KLM of Air France website.
  • Toets 2: indien u een telefonische reservering heeft gemaakt.
  • Toets 3: indien u via een reisbureau een reservering heeft gemaakt
  • Toets 4: indien u hulp wenst bij het gebruik van onze website.
  • Toets 5: voor alle overige vragen.

Er volgt dan een nieuw keuzemenu:

Toets 1: indien u informatie wilt over Flying Blue of Award tickets.

Toets 2: indien u informatie over bagage wilt.

Toets 3: voor claims over bagage bij Customer Care

Toets 4: voor alle andere claims bij Customer Care

Toets 5: voor alle overige vragen.

Denk eraan om je reserveringsnummer bij de hand te houden.

Informatie over KLM

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, oftewel KLM, is een Nederlandse luchtvaartdienst met als vliegveld Schiphol. Dagelijks vliegen er duizenden mensen de hele wereld over met KLM. Het boeken van een ticket kan online en dat gebeurt tegenwoordig dan ook veel. Je kunt ook contact opnemen met één van de werknemers via de chatroom. Dat is erg gemakkelijk omdat je dan vrijwel meteen antwoord krijgt op je vragen. Je kunt natuurlijk ook de klantenservice bellen. Soms vinden klanten het fijner om iemand persoonlijk te spreken wanneer ze een bepaalde vraag hebben of ergens tegenaan lopen.

In 2004 is KLM gefuseerd met Air France en is nu de Holding Air France-KLM. Naast het vervoeren van passagiers, vervoeren ze ook vracht en vliegtuigonderhoud. KLM vindt haar service erg belangrijk en daarom is de klantenservice de hele dag bereikbaar voor iedereen.

Facebookpagina van KLM

KLM
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan KLM
Bezoek het Facebook account van KLM en stel direct jouw vraag.

Twitter van KLM

klm
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan KLM
Bezoek het Twitter account van KLM en stel direct jouw vraag.

Website van KLM

klm.com
Bezoek de website van KLMom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van KLM om contact op te nemen.

Adresgegevens van KLM

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Amsterdamseweg 55 Amstelveen 1182 GP.
Je kunt de exacte locatie van KLM ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

37 reacties

  1. Ik kan niet inloggen steeds geblokkeerd ,proberen te bellen maar na 30 min. nog geen persoon aan telefoon ,hoe kom ik aan hulp daarvoor??

      1. hier helaas ook op geen enkele manier contact te krijgen met KLM… app niet, telefoon wordt je verwezen naar de website en daar kom je geen steek verder… het is echt te slecht weer voor woorden

  2. Goedemiddag,
    Ik wil mijn voucher uit laten betalen omdat ik voorlopig niet kan reizen.
    Er wordt echter telkens naar de boekingscode gevraagd, maar die staat niet op de voucher.
    Wel het nummer bewijs.
    Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

    Vriendelijke groet

    1. Krijg Niemand aan de lijn verbinding verbrook
      .ik probeer al 1 week maar krijgt Niemand aan de lijn.ook niet via messenger en whatsap

  3. Goedemiddag,

    Ik wil mijn vouchers verzilveren, maar er wordt steeds naar een boekingscode gevraagd. Maar die staat niet op de vouchers.
    Hoe kan ik de vouchers verzilveren?
    Ik heb al heel veel gebeld, maar ik krijg helaas geen contact met jullie.

  4. Graag wil ik mijn voucher omzetten naar reis . boekingscode is

    KL1363
    19/05/2020
    AMS – WAW

    Boekingscode:
    KXYCTE

  5. Ik probeer te bellen en wordt steeds 30 min wachttijd aangegeven en verbinding wordt verbroken . Hoe kan ik een medewerker bereiken ?

  6. De hulp is er bijna niet aanwezig. 3,5 uur wachten totdat een Whatapp bericht beantwoord wordt.
    50 min aan de lijn gezeten om uiteindelijk iemand aan de lijn te krijgen. Na 3 minuten is er geen gehoor aan de andere kant en moet ik noodgedwongen ophangen.

    Er is mij verteld om niet naar Schiphol te gaan voor het regelen van assistentie voor een ouder persoon. Maar dit dwingt mij om te gaan

  7. Bizar, probeer via allerlei kanalen de KLM te bereiken maar helemaal niks! Onze zoon kon vandaag niet terug naar Nederland vanuit Finland omdat ze bij de incheckbalie aldaar zeiden dat hij een coronatest moest doen a E 179,00!! De Nederlandse Ambassade gebeld die aangaven dat dit vanuit Finland naar Nederland niet nodig is maar toch wordt hij geweigerd en mistte zijn vlucht. En nu, geen service vanuit het onbereikbare KLM om dit op te lossen.
    “Gefeliciteerd” KLM met jullie service!?

  8. Goede morgen, heren (dames), Voor afgelopen zondag 25-07-2021 hadden we een enkele reis geboekt naar Cebu Filippijnen bij Travelfrom, maar dit kon niet doorgaan i.v.m. tussenstop in Taipei. 158574933 /KL/N9DH6G
    We zouden vertrekken met KLM, nu zie ik een vlucht van KLM en die vertrekt zaterdag 31-07-2021, maar met SWISS AIR en Cathay Pacific naar Cebu Filippijnen, ons vriendelijk verzoek, zou KLM de prijs van de verloren ticket kunnen (willen) compenseren met de nieuwe ticket, oude ticketnr:057-6382512181, de prijs was 2718, euro, de ticket voor 31-07 is 3849, euro, ook voor 2 personen.
    Heel graag zie ik uw reactie en vertouw op u.
    Dank voor uw tijd, Groeten Hendrik Boertien en Ada Dothy Abacial e-v Boertien

  9. Ik wacht voor de tweede dag op rij al meer dan 2 uur aan de telefoon op contact met KLM. Echt zwaar respectloos en die slogan van jullie, die haal ook maar meteen weg!

    Na 2.15 min wordt gewoon de verbinding verbroken! Ik ben furieus!!!

    Appen en op alle andere social media van KLM wordt ook niet gereageerd!!!

    Gefeliciteerd KLM met jullie vlekkeloze klantenservice, jullie zijn 6 vaste klanten verloren!!!

  10. Al dagen bezig om de klantenservice van KLM te bereiken. Ook via Messenger geen antwoord op mijn vraag. Is echt schandalig!! Wel kunnen boeken en betalen, maar als je vragen over je boeking hebt zijn jullie niet bereikbaar. Hoe bereik ik jullie??

  11. Ik kreeg na tig dagen eindelijk contact met jullie via WhatsApp. Ik vroeg of mijn heenreis eventueel omgeboekt kon worden. Nu gaf ik aan dat het niet meer hoefde….heeft die medewerker gewoon mijn terugvlucht eruit gehaald!!! Ik kan dus nu niet meer terug!!! Ik heb NOOIT iets over mijn terugreis gezegd. Ik wil dat dit per direct opgelost worden!

  12. mijn zoon zijn schoonmoeder it de filippijnen is 30augustus naar huis terug gereisd kl 803haar ticket gaf aan klm tot bangkok en verder met pal ondanks het dat toestel ruim op tijd vertrok kwam het 1uur en40 minuten te laat aan ?????? gevolg aansluitende vlucht gemist 15 uur wachten bij de gate .inmiddels is haar covidtest meer dan 48 uur oud en bestaat de mogelijkheid dat haar entry word geweigerd als dat gebeurd neem ik aan dat de klm haar verantwoording neemt ik ben zeer goed van de regels in deze op de hoogte .

  13. Ik probeer al dagen contact te krijgen met KLM via de KLM service line en via whatsapp met KLM contactcentrum. Ik krijg een keuzemenu waarna gezegd wordt dat het erg druk is en de verbinding wordt verbroken. Op mijn whatsapp berichten wordt niet gereageerd. Ik moet een vlucht omboeken/wijzigen en via de website kan het niet. Ik hebnu geen idee meer hoe ik contact kan krijgen met KLM.
    Graag een reactie van KLM of een advies?

  14. Hallo KLM,

    Heeft het zin om hier een reactie achter te laten?
    Zoals zovelen probeer ik jullie ook al heel erg lang te bereiken.
    Wij wachten al op een vergoeding van VOOR de corona crisis!
    Ik zou dit graag een keer afgehandeld hebben.

    Wilt u mij bellen, bedankt alvast.

    Regarding your request: [C-3206686]
    06-50635350

  15. Zoals velen hier heb ook ik nog steeds geen reactie gekregen van KLM. Reeds verschillende malen KLM proberen te bereiken via Whatsapp. Geen antwoord. Ook reeds uren aan de telefoon gehangen, zonder iemand aan de lijn te krijgen. Soms ook verbreking van de lijn na enkele minuten. Gewoon bandje dat wordt afgespeeld. Op site reeds een terugbetaling proberen aan te vragen voor de extra’s die we hadden geboekt bij een vorige vlucht die door corona niet kon doorgaan. Allemaal verloren moeite. Om zot van te komen. Neem eens wat extra mensen aan die de reiziger te woord kan staan. Een reis dient om te ontspannen, niet om extra te stressen. Hopelijk verloopt de vlucht vlotter dan de service hier. Laatste keer dat ik met KLM vlieg

  16. Het getuigt niet van een professionele afdeling. Het hoofd van deze afdeling communicatie zou subiet vervangen moeten worden. Dat er een lang(ere) wachttijd is dat kan maar helemaal niet opnemen of mensen zolang in de wacht te zetten is amateuristisch en past niet bij een bedrijf als KLM. Het is bovendien erg klantonvriendelijk.
    Ter vergelijking bij Garuda heb je vrijwel meteen een dame of heer aan de lijn die je te woord staat. Ga eens kijken hoe zij dat aanpakken.

  17. Ik heb nog niemand aan de lijn maar als je een heleboel keer op 9 drukt ga je in ieder geval uit het menu en naar een wachtrij voor een medewerker.

  18. Ik ben bestolen gisteren op de luchthaven Schiphol op de terug weg naar Curacao. Ik heb aangifte gedaan bij de politie van de diefstaal. ik heb contact gekregen via Whatapp . Ze zeiden dat een Agent contact met mij neemt , maar tot nu toe heb ik niets gehoort. Ik wil iedereen waarschuwen voor de Beveiligers die U handbagage boven controleren, ze stelen uit de handsbag. Het is schandalig dat zo veel diefstaal daar boven gebuert

  19. Zo vaak geprobeerd een vraag te stellen, via telefoon of messenger, geen reactie van een “echt” persoon gekregen. Echt zeer teleurstellend!! Kennelijk ben ik niet de enige met deze ervaring, hetgeen me het idee geeft dat KLM er gewoon niks aan doet……

  20. Het is echt volslagen belachelijk hoe een bedrijf als de KLM(lees: klote luchtvaart Maatschappij) met zijn klanten om gaat. Sterker nog ze laten je betalen voor diensten die ze niet leveren.
    Misschien moet er eerst door een boze klant een BOM op de luchthaven worden geplaatst voordat de KLM en de Nederlandse overheid dit corrupte bedrijf aanpakt.
    Ik denk eerder dat de ME straks bij mij voor de deur staat.
    Maar mensen boek aub niet meer bij KLM, Vliegwinkel e.d want als je eenmaal betaald hebt, …verdwijnen alle hulp bij deze bedrijven.
    Je betaald er bij alles wat je daarna doet een boete voor.
    BAH BAH BAH……..ik hoop dat er gauw iemand een grote granaat door het kantoor van KLM gooit….

  21. Het is schandalig hoe KLM omgaat met zijn klanten. Januari 2020 hebben wij via Mytrip met een groep tickets geboekt. Uiteindelijk werden die ons na meer dan een jaar in Juli 2021 terugbetaald. Wij hadden een uitbreiding geboekt voor meer beenruimte. Dit bedrag werd tot op heden nog niet terugbetaald. Sinds 09/2021 proberen wij contact op te nemen. We hebben een dossier nr gekregen maar daar blijft het bij. Er wordt niet gereageerd.
    En telefonisch zijn zij niet bereikbaar. echt schandalig voor zo’n bedrijf. Hoe zij nog klanten hebben is niet te verstaan.

  22. Beste KLM,

    Stuur mij a.u.b. geen mails meer over flying blue, klm highlights of andere klm-onzin.
    Ben al weken bezig om een medewerker te spreken en dit is ONMOGELIJK!!!
    ’s Morgens vroeg, ’s middags of net voor jullie sluiten, het lukt gewoonweg niet.
    Wat een ontzettend flut bedrijf is KLM.
    Voortaan zal ik proberen om via Emirates of vergelijkbare maatschappijen mijn business seats te boeken.
    Inderdaad KLM (Klote Luchtvaart Maatschappij).

  23. Ik heb 11 november 2021 wegens omstandigheden vlucht geannuleerd (Uw boeking 8229074473) tickets was met ANNULIRING VERZEKERING; het is inmiddels 22 februari 2022 en fucking KLM heeft mijn geld nog niet teruggestort, ik ben echt heel erg kwaad, paar maanden terug was deze probleem zelfs op het nieuws BESTE KLM STORT MIJN GELD TERUG wat jullie doen is mensen beroven het moet niet zo lang duren toch.

  24. Waarom verdient(krijgt) die topman zo’n onbeschoft salaris en bonus voor iets wat super slecht geregeld is?
    1/2 salaris en 0 bonus is méér als voldoende voor zo’n slecht presterende man!!!!!

  25. Ben bijna 80 jaar; zoek al vele jaren naar een antwoord op mijn vraag.
    De vraag is: als je achteraan de staart van een groot vliegtuig kijkt zie je een groot rond gat. Waar is dat gat voor??
    Niet alle vliegtuigen hebben dat.
    Kan geen telefoon nummer van jullie technische dienst vinden.
    Zou graag voor mijn dood dat antwoord hebben gekregen.
    vrgrdirk

  26. Schandalige service !!!
    Voor mijn USA reis in Business Class keek ik op de KLM-site hoeveel bagage ik mee mocht doen.
    Onder” Informatie / Bagage” stond te lezen ; 2 koffers ruimbagage met ELK een gewicht van 32 kg
    Op mijn vliegticket en bij “mijn reis” daarentegen stond te lezen 2 koffers met een TOTAAL gewicht van 32 kg
    Op nog een andere plek op de KLM site staat dan te lezen ; 2 koffers met ELK 23 kg !!!!
    Om bij het inchecken niet voor onaangename verrassingen te komen staan wou ik contact opnemen met KLM ……………
    Mail sturen ….niet mogelijk !
    Telefoontje plegen ….NO WAY , ze zijn telefonisch niet bereikbaar op hun KLM contactnummer +31 204747747.
    Ik kreeg meteen en telkens het bericht ” U bent niet gemachtigd om dit nummer te bellen ”
    K….L…..M….. !!!!!!! gggrrrrr

    en nu maar wanhopen op een reactie van hun(ik maak me geen illusies)

  27. Slechte telefoon ondersteuning heb diverse keren gebeld. Ik niemand kan spreken voor informatie aanvraag. Het is erg druk… of ga naar de website kort gezegd. Op de website staat wel informatie maar is tegenstrijdig met wat ze in Manila zeggen. Dit wordt mijn laatste vlucht met KLM.

    Bad service dont choose KLM

  28. Mail, Messenger, WhatsApp, telefoon heel veel communicatiemogelijkheden maar ik krijg op geen enkele manier een reactie. Hoe kan ik mijn vraag beantwoord krijgen? Ale vanaf 2 mei wacht ik op een reactie.

  29. Ik moet door ziekte reis annuleren. Bel meerdere malen met klantendesk. Via wachtrij en raar hard achtergrond muziekje zou ik uiteindelijk in Engels worden geholpen. Maar dan wordt verbinding verbroken. Meerdere malen. Kost veel tijd. Ik heb evenwel bevestiging van annulering nodig anders krijg ik niets terug van verzekering. Ben altijd trouw aan KLM geweest, soort Hollandse trots, maar dat dit zo slecht is geregeld vind ik schokkend. Graag formele bevestiging van geannuleerde vlucht naar Madrid op mijn naam heen Amsterdam Madrid (26 april) terug 28 april (madrid amsterdam). mail adres is bekend.

  30. Wil graag vlucht annuleren van amsterdam naar madrid op 26 april en terug van madrid naar amsterdam op 28 april. Al meerdere malen KLM gebeld. Na lange wachtrij (meer dan 15 minuten met harde achtergrond muziek) overgeschakeld op Engels en onnavolgbaar menu. Eerste keer kreeg ik iemand aan lijn die ophing na veel gekraak. 2de keer hield wachtstand gewoon ineens op. Jullie hebben mijn gegevens. Graag formele annulering zodat ik die kan indienen bij verzekeringsmaatschappij. Ik ben me dood geschrokken van slechte service. Ben nog wel trouwe KLM reiziger.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *