Inloggen mijn duo
Voor inloggen mijn duo ga je naar de website https://duo.nl/particulier/footer/service/inloggen-op-mijn-duo.jsp.
Dit is de eigen inlog omgeving van de organisatie Duo. In mijn duo kun je tal van zaken regelen die te maken hebben met jouw studiefinanciering.
Inloggen met DigiD
Om in te kunnen loggen op Mijn DUO heb je een DigiD nodig. Een DigiD kun je eenvoudig aanvragen via de website van DigiD. Tegenwoordig werkt DigiD standaard met sms-verificatie. Nadat je bent ingelogd met je DigiD-gegevens, ontvang je een sms met een beveiligingscode die je moet invoeren om toegang te krijgen tot Mijn DUO.
Recent is er ook een DigiD-app geïntroduceerd die je kunt gebruiken om in te loggen bij Mijn DUO. Met deze app log je in door een QR-code te scannen en een zelfgekozen pincode in te voeren, waardoor je geen sms-bericht meer ontvangt. Deze optie kan handig zijn voor personen die in het buitenland verblijven, bijvoorbeeld voor een stage.
Aruba en Curaçao
Er zijn ook studenten van Aruba en Curaçao die gebruikmaken van Duo. Woon je op Aruba en Curaçao dan kan je alleen een DigiD aanvragen als je in het bezit bent van een burgerservicenummer. De DigiD vraagt u dan aan via een balie uitgifte, dit kan maar in een beperkt aantal gemeentes. Meer hierover vindt u op https://www.digid.nl/over-digid/digid-via-balieuitgifte/.
Mijn duo inloggen vanuit het buitenland
Inloggen in het buitenland op duo gaat op dezelfde wijze. Zoals hierboven omgeschreven kan dit per sms, je moet dan wel een sms uit Nederland kunnen ontvangen op jouw telefoon. Overigens betaal je bij telefoonproviders geen extra kosten voor het ontvangen van een sms-bericht in het buitenland. Indien u al in het bezit bent van de DigiD app, dan kunt u ook hiervan gebruikmaken en is het ontvangen van de sms dus niet nodig.
Problemen met inloggen
Wanneer u problemen ondervindt met het inloggen op mijn duo dan kan dit verschillende oorzaken hebben.
- Probeer een directe link
Je kan proberen om mijn duo te openen via de directe link https://mijn.duo.nl/particulier/portaal/dashboard, soms wil dit helpen en is het probleem opgelost.
- Wis je cookies of probeer het met een andere browser
Het kan zijn dat je even je cookies of cache moet wissen. Als je niet weet hoe dit werkt, kun je dit gemakkelijk op internet vinden. Een andere browser proberen wil soms ook weleens helpen, bijvoorbeeld via je mobiel of juist je pc.
- Probeer privémodus voor je browser
Het kan ook werken door de privémodus voor je browser te gebruiken.
Kom je er nog niet uit. Neem dan contact op met de duo klantenservice.
Is er iets verandert aan de bovenstaande gegevens?
Wij doen ons best om alle informatie actueel te houden. Indien er iets is veranderd horen wij dat graag.
Een melding via ons contactformulier wordt zeer gewaardeerd.
Eén reactie
18 -12-2021 heb ik 608 euro overgemaakt voor het schooljaar 2021/ 2022. Op 2 december 2022 heb ik van u een brief ontvangen, waar ik een bedrag moet betalen van 1.255,00 euro voor het school jaar 2022 / 2023. 18 december 2021 heb ik een bedrag al overgemaakt ook voor het schooljaar 2022, en nu vraagd u weer geld voor het schooljaar 2022 en 2023. Hoe kan dit dat ik 2 keer betaal voor het school jaar 2022?
Op 1 fabruari 2023 ben ik klaar met mijn opleiding, moet ik dat voor heel het school jaar 2023 betalen?
Graag zo spoedig mogelijk antwoord op mijn vragen via de mail of telefoonisch (0648830597)
Met vriendelijke groet, Arita van Vianen