MEDEDELING: Iddink is voor vragen niet (meer) bereikbaar via sociale media. Bel voor vragen met de klantenservice op 0318-648761. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 17:00 uur
Iddink: alles wat je moet weten over deze educatieve dienstverlener
Iddink is een toonaangevend bedrijf in de Nederlandse onderwijsmarkt, dat al meer dan 100 jaar bestaat. In dit artikel zullen we je meer vertellen over Iddink, de aangeboden diensten, klantenservice en veelgestelde vragen. We zullen dieper ingaan op wat Iddink is, wat ze doen, en hoe ze jouw onderwijservaring kunnen verbeteren.
Wat is Iddink?
Iddink is een bekende en betrouwbare aanbieder van educatieve diensten en producten in Nederland en België. Het bedrijf richt zich op het ontzorgen van scholen, docenten, ouders en leerlingen op het gebied van leermiddelen, digitale leermiddelen en aanverwante diensten. Iddink is onderdeel van de Iddink Group, die ook Magister, Eduarte en Woots beheert. Samen met deze bedrijven vormt Iddink een sterke groep die zich inzet voor het verbeteren van het onderwijs.
Iddink en haar diensten
Iddink is gespecialiseerd in het leveren van leermiddelen en digitale leermiddelen aan middelbare scholen en mbo-instellingen. Ze bieden een breed scala aan diensten aan, waaronder:
- Boekenfondsbeheer: Iddink neemt het beheer van de schoolboeken over, zodat scholen zich kunnen concentreren op hun kerntaken. Ze zorgen voor de inkoop, distributie en het onderhoud van de boeken.
- Digitale leermiddelen: Iddink biedt een digitaal platform aan waar leerlingen toegang hebben tot digitale leermiddelen, zoals e-books en online lesmateriaal.
- Leermiddelencheck: Iddink controleert en beoordeelt de kwaliteit van het lesmateriaal en de digitale leermiddelen om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de eisen van het onderwijs.
- Licentiebeheer: Iddink helpt scholen met het beheer van de licenties voor digitale leermiddelen, zodat er een goed overzicht is van de kosten en de beschikbaarheid van het materiaal.
Klantenservice en contact
De klantenservice van Iddink staat klaar om je te helpen met al je vragen en problemen. Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met de klantenservice van Iddink:
Telefonisch: Je kunt de klantenservice bereiken op het nummer 0318-648761. De klantenservice is geopend op maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
Contactformulier: Vul een contactformulier in met je vraag of probleem, en de klantenservice zal zo snel mogelijk reageren.
Whatsapp: Je kunt de klantenservice via Whatsapp bereiken op 06-83940822. De klantenservice zal zo snel mogelijk reageren.
Kijk voor alle contactopties op https://www.iddink.nl/kennisbank/.
Waar kun je terecht met klachten?
Heb je een klacht over Iddink of hun diensten, dan is het belangrijk om dit kenbaar te maken. Je kunt je klacht indienen bij de klantenservice via een contactformulier, telefoon, of Whatsapp. Zorg ervoor dat je duidelijk en gedetailleerd uitlegt wat het probleem is, zodat de klantenservice je zo goed mogelijk kan helpen.
Veelgestelde vragen en problemen
In dit gedeelte bespreken we enkele veelgestelde vragen en problemen met betrekking tot Iddink en hun diensten.
Hoe bestel ik mijn schoolboeken bij Iddink?
Om je schoolboeken te bestellen bij Iddink, ga je naar de website www.iddink.nl en log je in met je account. Kies vervolgens je school, klas en opleiding. Je ziet nu een overzicht van de benodigde boeken voor jouw opleiding. Controleer of alles klopt en rond je bestelling af.
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met digitale leermiddelen?
Als je problemen hebt met het openen of gebruiken van digitale leermiddelen, neem dan contact op met de klantenservice van Iddink. Zij kunnen je helpen met technische problemen of je doorverwijzen naar de juiste partij.
Ik heb een beschadigd of verkeerd boek ontvangen. Wat moet ik doen?
Neem contact op met de klantenservice van Iddink en leg het probleem uit. Zij zullen je informeren over de te volgen stappen om het beschadigde of verkeerde boek te retourneren en een nieuw exemplaar te ontvangen.
Hoe kan ik mijn boeken inleveren aan het einde van het schooljaar?
Aan het einde van het schooljaar organiseert Iddink inleverdagen op de deelnemende scholen. Je ontvangt informatie over de exacte datum en locatie van de inleverdag op jouw school. Zorg ervoor dat je je boeken op tijd inlevert om boetes te voorkomen.
Wat gebeurt er als ik mijn schoolboeken te laat inlever?
Als je je schoolboeken te laat inlevert, kan Iddink een boete in rekening brengen. Het is belangrijk om je boeken op tijd in te leveren om extra kosten te voorkomen. Neem contact op met de klantenservice als je problemen hebt met het inleveren van je boeken.
We hopen dat dit artikel je een beter beeld heeft gegeven van Iddink en de aangeboden diensten. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met de klantenservice van Iddink. Zij staan klaar om je te helpen en eventuele problemen op te lossen. Vergeet niet dat Iddink er is om het onderwijs voor jou en je school te vergemakkelijken, en om je te ondersteunen in je leerproces.
41 reacties
geachte hebben boeken besteld voor stephanie sommen kl nr 326568 maar email adres is foutief
het juist adres [email protected]
kunnen jullie dit aanpassen aub hebben al verschillende keren proberen te bellen
Sjonge…wat een service….15 minuten in de wacht…dan maar via whatsapp. Dan zou er binnen 30 minuten reactie zijn…. inmiddels uren verder. Telf niet te bereiken en app contact blijkbaar ook erg moeizaam. Lekker dan!
Wel degelijk een boek ingeleverd maar toch blijven er herinneringen komen dat we het boek niet ingeleverd hebben. Wat ik ook doe. Er komt 0 contact terug
Ja dat heb ik ook .Alles ingeleverd maar ze blijven zeggen dat dit niet zo is .A
Ik blijf maar betalingsherinneringen krijgen voor een boek dat niet ingeleverd zou zijn maar wel degelijk ingeleverd is. Heb 1 keer eens iemand aan de lijn gehad die zei dat ik via het formulier online mijn uitleg moest doen. Dat heb ik gedaan ,heb antwoord terug gekregen maar daar kan ik dan weer niet meer op antwoorden. Ondertussen blijf ik herinneringen krijgen om mijn betaling te doen. Ik blijf de klantendienst bellen, maar geen reactie.
Ik ga de factuur niet betalen want heb het boek wel degelijk ingeleverd. Alleen zou ik dit graag willen laten weten aan Iddink maar geen idee hoe ik met hen nog contact kan opnemen ??? wat doen jullie hier mee ?
Heb mail gehad dat er geschiedenis mist maar dat kan niet want was compleet heb het bij mentor ingeleverd en gecheckt met de mentor en het klopte ivm dat ik op vakantie ben
Ik heb precies hetzelfde!!! Geschiedenis boek degelijk wel ingeleverd maar toch een factuur ontvangen
Hoi
Ik heb 2x een betaal link ontvangen die niet werkte, nu moet ik ineens €3.50 extra betalen.
Hier ben ik het me niet mee eens. Klantenservice kon me hier niet verder mee helpen. Moest mailen! Maar vind nergens een mailadres, ook niet via account van mijn zoon!!
Dus via deze weg maar
Beste,
Ik ben de inloggegevens van mijn zoon Casper Ameye kwijt en ik kan dus zijn boeken voor komend schooljaar 2023-2024.
Klantnummer: 503408
adres: generaal deprezstraat 178 8530 harelbeke belgië
schoolnummer: 642
school: guldensporencollege harelbeke België
Al geprobeerd om e-mailadres te wijzigen maar krijg steeds een foutmelding.
Ik heb ook proberen mailen naar volgende adressen:
[email protected]
[email protected]
Bij beide blijkt deze mail onbestelbaar?
De boeken dienen dringend besteld te worden en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Alvast bednakt
Beste
Volgens uw mail hebben wij de bestelling gekregen. Maar het is niet waar post NL heeft niets gebracht.
Graag feedback
Nadine
Het is is echt verschrikkelijk en frustrerend bedrijf. Vier weken bezig om boeken te bestellen en nog steeds niet gelukt.
Ik wil graag contact.
Kan mail niet beantwoorden, krijg factuur en daarnaast moet ik nog boeken bestellen.
Factuur betaald ik niet want is niet reëel.
Kunt u mij terugbellen?
Zeer slecht. Boek wat ik zelf betaald had niet ontvangen. En zij maar zeggen dat dat niet mogelijk is en de melding als afgehandeld beschouwen. Geen contact meer mee te krijgen.
Hallo,
Ik probeer te bellen en te mailen,..
Maar mail bestaat niet!
En nummer die op de site staat ook niet!
Ik kom 1 boek tekort! “ENGELS” dus graag zou ik deze nog ontvangen waar ik voor moest bestalen!
Beste, graag had ik van de laatste bestelling (117€)op dit adres een factuur ontvangen ! Met vriendelijke dank, Philippe, papa van Yannik KINT .
Wat een onbeschoft personeel hebben jullie op de hulplijn zitten !!!
Totaal niet met hun dienstverlening bezig.
Goed bedrijf dit zo zie je maar als de overheid je sponsor is kun je schijt aan de mensen hebben .ben al week bezig om mijn horg terug te krijgen. Toen ze het moesten krijgen wisten ze alle bankgegevens te vinden en nu wonderbaarlijk niet meer . Maar ja als ik hier de reacties lees is het gewoon een waardeloze instelling
Beste,
Ik heb de klantendienst al verscheidene keren proberen bellen en krijg geen gehoor.
Wij wachten nog steeds op de bestelling van onze zoon Casper Vande Sijpe. Als ik probeer in te loggen op IDDINK krijg ik al twee weken een foutmelding.
Graag zo snel mogelijk reactie. ten laatste donderdag moeten de boeken er zijn voor de start 1 september.
Gezien in niet meer ingelogd geraak heb ik geen bestelnummer.
Bestelling staat op naam van Casper Vande Sijpe, Spiegelhof 27, 9090 Melle, België
Groet,
Tine Lefeve
Goedemorgen,
Ik probeer jullie telefonisch te bereiken, maar na 3 kwartier in de wacht was ik er wel klaar mee. Mijn dochter mist een boek. Voordat ik weer kan betalen voor een boek die nooit ontvangen is, maar even een bericht.
We missen Biologie voor Jou, VMBO bk deel A.
Met vriendelijke groet,
S van Os
Graag deze zsm naleveren.
beste iddink
ik heb het verkeerde niveau aan gegeven en wil dus naar de havo want heb nu vwo boeken en wil de havo ik heb dat verkeerd aan gegeven lukt dat
hopelijk snel antwoord en vriendelijke groet mats abels h2a
Ik kan niets anders dan heel boos zijn. Ben nu al 6 weken bezig om boeken geleverd te krijgen. Door foutcode kan ik bestelling niet afronden. telkens kastje muur. Bel je wordt je weer doorgestuurd naar de App. Op de App krijg je geen of onvolledige info dus wordt er niets opgelost. Kind gaat sinds vandaag weer naar school zonder leermiddelen!!!!! Nu ook school ingeschakeld ik weet het echt niet meer. Zeer slechte service telkens smoesje heel druk. Tja dat werk je zelf in de hand als je problemen niet oplost ik ben laatste anderhalve week dagelijks hen van ander werk aan het afhouden en zoveel met mij denk ik. ZEER SLECHTE SERVICE!!!!!!
Heb ook factuur nodig. Kan ze niet bereiken en als je ze aan de lijn hebt sturen ze je door en laten je zolang wachten tot de lijn vanzelf stopt. Er staat zogenaamd een faktuur op het portaal van de kids maar daar ben je niks mee want deze is niet zoals het hoort te zijn, bovendien kan je deze ook niet downloaden.
Beste,
Is het mogelijk om de telefoon op te nemen? Ik heb op 27/6/23 boeken betaald en nooit ontvangen!
Voor Largo Dierickx, Bruelenhof 27 in Tisselt. School is ondertussen bezig.
Ik kan u bewijs betaling doormailen. Zijn broer heeft boeken wel ontvangen.
Best,
ik begrijp niet waarom de boeken van mijn dochter nog steeds niet zijn aangekomen. het schooljaar is goed begonnen.
we hebben het verzoek en de betalingen begin juli op tijd gedaan, zoals u had gevraagd.
Kunt u ons de boeken zo snel mogelijk toesturen? wij zijn zeer teleurgesteld over uw service.
vriendelijke groeten
SAISS NISRINE
Beste
Probeer jullie al 2 weken te bereiken op alle manieren die jullie zelf zo aanprijzen verdikke.
Maar nee niks ….
Zoon is veranderd van school , boeken niet nodig al 1000 keer gemeld .toch sturen jullie zo op ..zijn niet in ons bezit geweest .nu mail dat de boeken die er nog niet waren ook op komst zijn !!!waarom heb je dan een website ???
Heb ze nie nodig !!!wil enkel iemand bereiken ,mijn geld terug ,zodat ik van jullie af ben
jullie klantenservice email-adres functioneert niet, krijg iedere keer foutmelding dat email niet afgeleverd kan worden.
Kunnen jullie svp aangeven WELK emailadres ik kan gebruiken.
met vriendelijke groet
Ton van der Put
stichting leergeld Maastricht en Heuvelland
Jullie zijn niet te bereiken via [email protected]
Ik heb het nu meerdere keren geprobeerd (vanaf verschillende e-mail adressen). En als ik de feedback hier lees, is dat probleem al langer gaande.
Uiteraard betalen wij geen enkele factuur voordat er duidelijkheid is en er contact is geweest
Hoop dat Porteum volgend jaar met een ander bedrijf gaat werken,
Als de school weet hoeveel kinderen in een klas komen hoe kan het dat jullie niet genoeg boeken hebben klaar liggen.
toen de school begon heeft hij 3 boeken boeken ontvangen nu een maand verder Ilan er nog steeds niet worden aangegeven wanneer de rest bezorgd word. Contact gezond zou 3 oktober worden verstuurd of worden geleverd
Vandaag 5 oktober app ik en kan zij mij niet zeggen wanneer het bezorgd wordt
Ik zie Porteum graag met een beter en duidelijker bedrijf samen werken die weet wat ze kunnen bieden
Ander bedrijf die meer zekerheid kan bieden of zijn klanten op de hoogte stelt
Klanten service is bijdehand ook nog!
Ze zegt optijd bestellen als dat om wat voor reden niet gelukt is of je kind moet van school verwisselen, dan bekijken ze het maar! Zegt ze daarmee
De scholen moeten Samen werken met ander bv!!
Of beter personeel aannemen
Slecht voor jullie recensies!
Ik probeer het netjes te verwoorden maar zelden een bedrijf meegemaakt waar je geen contact mee kunt krijgen.
Aanmaningen sturen ze wel, terwijl al meerdere malen aangegeven is dat de boeken geretourneerd zijn.
Ik sta inmiddels ook weer meer dan 35 minuten in de wacht. Ik wens ze veel plezier bij de firma Iddink.
Ik ben klant af en zeker niet van plan een rekening te betalen, helaas krijg ik ook hierop geen reactie.
groet
Hans Boudewijn
Net twee dezelfde mails ontvangen mbt een betalingsherinnering voor schoolboeken van mijn zoon. Echter is hiervan niets bekend. Geprobeerd om jullie te bellen maar na 40 minuten maar opgehangen!! En ook als ik een mail stuur naar jullie mailadres, krijg ik een berichtje dat deze niet afgeleverd kon worden. Hoe jullie wel te bereiken????
Wat een waardeloos bedrijf. Van Dijk was een drama maar dit is nog slechter, telefonisch niet te bereiken. E-mail adres klantenservice onbereikbaar. Betalingsherinnering ontvangen maar als we inloggen staat er geen factuur open. Als de administratie net zo fijn geregeld is als de bereikbaarheid… Op de betalingsherinnering gaan we niet in.
Dag,
Ik heb echt alles geprobeerd om jullie te bereiken, uren heb ik mijn telefoon op luidspreker staan dat ik jullie bel. Mijn zoon had bij het inleveren het wiskunde boek vergeten, hebben we daarna gelijk opgestuurd zoals beschreven in de brief. Ik blijf nu maar aanmaningen krijgen, terwijl het boek terug is gestuurd. Mailen, bellen, twitter…niets wat helpt. Willen jullie alsjeblieft contact opnemen! Alle mails die ik stuur, komen gewoon terug in mijn mailbox.
Groet, Petra
Ik probeer al weken in contact te komen met jullie!!! Al tig x meer dan half uur gewacht aan de lijn, geen reactie op mijn whatsapp berichten, zelfs de mail komt terug. Hoe kan dit?????
Ik blijf aanmaningen krijgen waar ik het niet mee eens ben. Het is toch absurd gdat ik moet betalen voor een boek wat al retour is!!!
Beste Iddink,
Helaas waarom moet het zo?
Ik heb nu 7x flink (15 min tot 2 uur) in de wacht gestaan aan de telefoon om contact te leggen. Maar ook via whatsapp krijg ik geen contact. Echt belachelijk!
Afgelopen zomer was mijn zoon 1 boek vergeten in de leveren. Ver na de vakantie werden wij ons daar bewust van en hebben deze alsnog opgestuurd. Dit is bevestigd door PostNL.
De mevrouw die ik heb gesproken op 29 september zei dat er iets mis gaat in de betalingen en dat de factuur niet klopt.
Nu mijn vragen:
– Waarom ontvang ik op 18 oktober 2023 dan alsnog 2 emails met onterechte aanmaningen om 10:38 en om 11:14. En vandaag ook nog eens via de post.
– waarom staat het boek nog steeds op niet ingeleverd?
– waarom nemen jullie niet op?
– waarom reageert er niemand via whatsapp?
Ik hoor graag van jullie!
wat een slechte service echt niet normaal, geen ene e-amil adres klopt het, telefonisch ook niet opnemen
ik heb klacht, ga niet betalen voor iets dat ik nooit gehad heb nemen jullie contact met JTC Roosendaal
ik heb een aanmaning gekregen zonde factuur
Jullie zijn niet bereikbaar! Niet via mail, niet via telefoon en niet via fb. Ik kreeg vandaag de zoveelste aanmaning voor factuurnr B60230051360. Dit boek werd begin augustus 2023 teruggestuurd naar jullie. Alle mails die ik reeds stuurde naar klantenservice@iddink worden geblokkeerd door jullie. Vandaag ook geprobeerd om te bellen, via de fb-pagina een bericht te sturen, wat blijkbaar allemaal onmogelijk is. Gelieve dit asap op te lossen. Ik betaal niet voor een boek dat reeds teruggestuurd is.
Geachte heer/mevrouw,
Wij ervaren problemen met de koppeling van onze bestelde digitale methodes, via onzenELO, aan onze leerlingaccounts.
Kan ik via jullie inzicht krijgen wat de status quo is van de staat van koppeling aan de digitale methodes? In andere woorden kunt u zien welke leerlingen al bij de digitale methodes kunnen en dus correct gekoppeld zijn? Onze leerlingen krijgen namelijk nu geen toegang ertoe en zien deze ook niet op hun persoonlijke digitale omgeving in onze ELO van three ships (cumlaude).
Ik hoop dat u mij deze week nog verder kunt helpen. Ik heb al enkele keren geprobeerd jullie te benaderen via de telefoon wat tot op heden nog niet gelukt is. Ik begrijp dat het druk is maar ik hoop dat jullie tijd vrij kunnen maken hiervoor. Wij zijn een startende school en zijn nogal afhankelijk van de digitale licenties voor de leerlingen die bezig zijn met hun route naar het examen.
Ik hoop spoedig van u te mogen vernemen.
Vrolijke groet,
Jens Fick
Bonaventura Agora Leiden
Bereikbaar op 06-34250129
Boek al lang teruggestuurd maar blijf herinneringen en aanmaningen ontvangen
Contact opnemen is onmogelijk
Hallo, ik wil een klacht indienen over 1 v d telefonistes.
Ik belde vanmiddag op om navraag te doen of de boeken van mijn zoon al gepost zijn, daar ik maar 1 v d 5 boeken binnen heb gekregen die nagestuurd zouden worden.
Deze mw, zonder racistisch te zijn, had een buitenlands accent (ik weet haar naam niet). Ik kreeg haar na een wachttijd van minstens 15 minuten aan de lijn.
Ik kon amper mijn verhaal doen en zij zette mij in de wacht om te kijken naar de boekenlijst. Ik kreeg de kans niet om te vertellen dat ik 2 weken eerder hier al over had gebeld met een collega én dat Frans een extra keuzevak van mijn zoon is.
Nadat ze terug aan de lijn kwam, begon ze over de boekenlijst en dat die boeken er niet bij stonden. Ik zei, om haar aandacht te krijgen: ‘luister, luister, luister….. ik heb een collega van je gesproken……….’ Vervolgens komt zij er tussendoor dat ik niet respectvol met haar omging!! Mijn gezin heeft mij horen praten en ik was NIET onrespectvol. Om erger te voorkomen heb ik zonder iets te zeggen de verbinding verbroken. Omdat het om de boeken van mijn zoon gaat, en niet om iemand die zich zeer onterecht aangevallen voelt, wat absoluut niet gebeurde. Ik vind het een kwalijke zaak!
Nu over dat gesprek van 2 weken geleden. Mijn zoon kreeg 2 verkeerde boeken en miste er 5. Ik wil hier graag over bellen maar niet meer met die desbetreffende dame. De meneer in kwestie heeft toen opdrachten uitgezet om de juiste boeken toe te sturen die we nog steeds niet hebben.
Graag verneem ik van u hoe dit met die boeken wordt opgelost, graag zo snel mogelijk omdat hij door het missen van zijn boeken al gaat achterlopen.
Die dame mogen jullie bekijken wat er mee gedaan wordt, maar een klant op deze wijze behandelen, vindt ik toch een kwalijke zaak.
Het is een tijd waarin buitenlandse en gekleurde mensen denken dat alleen zij het alleenrecht hebben om zo onbeschoft naar anderen te doen. En dat ik dat respectloos en racistisch ben………. Sorry, maar ik deed, doe en zal dat nooit doen. Daarom raakte het mij ook enorm dat zij zo aanvallend tegen mij deed.
Ik hoor graag van u hoe nu verder te gaan met de missende boeken.