logo gls

GLS Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (154) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:30 en 17:30 uur

Dinsdag: tussen 08:30 en 17:30 uur

Woensdag: tussen 08:30 en 17:30 uur

Donderdag: tussen 08:30 en 17:30 uur

Vrijdag: tussen 08:30 en 17:30 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: € 1,00 per gesprek

Pakketdienst GLS

General Logistics Systems, oftewel GLS is een pakket dienst die aan het einde van de vorige eeuw in het jaar 1999 is opgericht. Het bedrijf is actief in 41 landen binnen Europa. Het is dan ook 1 van de grotere pakketdienst bedrijven binnen Europa.

Cijfers van GLS

GLS bedient zo’n tweehonderdduizend klanten per jaar in 41 landen. Verdeeld over deze 41 landen werken er ruim 14.000 medewerkers bij dit bedrijf en wordt er gebruik gemaakt van 20.000 voertuigen. Hiermee is het dan ook 1 van de marktleiders binnen hun branche met een omzet van zo’n 2 miljard euro per boekjaar.

GLS in Nederland

Via GLS Nederland kun je zowel nationaal als internationaal post en pakketen versturen. Het bedrijf bedient zowel particulieren als bedrijven. Ook vrachtvervoer is een dienst van GLS. De doorlooptijd is gemiddeld minder dan 24 uur. Bij vrachtvervoer binnen Europa ligt dit iets hoger, tussen de 48 en 96 uur. GLS werkt met een systeem waarbij onderscheid wordt gemaakt van regelmatige en incidentele zendingen om zo het verzendproces zo optimaal mogelijk te maken.

Contactgegevens

Als je contact wilt opnemen met GLS, kan dit op verschillende manieren. Je kunt bellen met GLS via het nummer 0900 1116660, kosten zijn 1 euro per gesprek. Mailen kan naar het emailadres [email protected] . Het bezoekadres is Proostwetering 40, 3543 AG Utrecht.

Facebookpagina van GLS

GLS Facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan GLS
Bezoek het Facebook account van GLS en stel direct jouw vraag.

Twitter van GLS

GLS Twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan GLS
Bezoek het Twitter account van GLS en stel direct jouw vraag.

Website van GLS

GLS Website
Bezoek de website van GLSom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van GLS om contact op te nemen.

Adresgegevens van GLS

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Proostwetering 40, 3543 AG Utrecht.
Je kunt de exacte locatie van GLS ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

154 reacties

  1. Vanochtend weer een mail ontvangen dat mijn adres juist is. Chauffeur heeft de eerste keer opgegeven dat wij verhuisd waren. Terwijl wij hier al 33 jaar wonen.
    Dit is inmiddels de vierde dag dat ik zit te wachten. Ze moeten zich schamen.
    Ik betaal nooit meer iets vooruit.

  2. Wat is dit nou? Bericht ontvangen dat ik pakket heb aangenomen vanochtend om 8.42u en ook nog voor getekend. Was niet thuis. Contact onmogelijk.

  3. iK HEB DE ZELFDE SHIT MET GLS ZE KOMEN AAN DE DEUR EN VERVOLGENS IS HET PAKKET NIET TE VINDEN IN DE BUS EN RIJDEN WEG ZONDER ENIGE BOODSCHAP HOE ONGEMANIERD MOETB JE ZIJN EN TOT HEDEN NIETS GEHOORD HEB HEEL VAAK EEN MAIL GESTUURD MAAR MET HET ANTWOORD KAN IK NIETS
    bELLEN IS HELEMAAL EEN RAMP IK ZOU NIEMAND GLS AANBEVELEN

  4. Wat een kut bedrijf is dit zeg, 5 pakketten kwijt maar is wel voor getekend en staat dat het afgeleverd is bij ons adres.
    Dan denk je, ik bel even met ze…. nou denk maar dat je iemand aan de lijn krijgt.

    GLS, ga lekker weg uit Nederland. jullie kunnen letterlijk niks.

  5. Vreselijk hoe dit bedrijf werkt.Heeft een pakket willen leveren bij adresnr. 4, terwijl ik adresnr. 4A heb opgegeven.
    Dan zou je verwachten dat ze het bij de ‘buren’af zouden leveren nr. 4A, waar ik dus was.Bovendien is dit een manege en stond hun naam bij het adres en is er altijd iemand aanwezig.
    toen dacht ik het, via een GLS postwinkeladres bij mij in de buurt te laten bezorgen,zodat ik het gauw op zou kunnen halen.
    Nee hoor, het wordt linea recta terug naar een GLS depot gestuurd.
    Het GLS service-tel.nr. werkt helemaal niet, de telefoon gaat nog niet eens over.

  6. Op 10-8-2022 een bericht dat het pakketje tussen 9.30 en 11.30 bezorgd zou worden.
    Niet bezorgd.
    Om 13.39 een bericht : niet afgeleverd/ adressering onjuist.
    Het adres staat op hun eigen mail vermeld en is correct!
    Volgende dag, 11-8, een nieuw bericht alsof er niets is gebeurd: wordt afgeleverd tussen 9.30 en 11.30.
    Uiteindelijk vond ik het pakje in de brievenbus en vermelde het mailbericht: afgeleverd en getekend door Antonie. Ik heb hier niet voor getekend want het is in de brievenbus gedaan zonder aan te bellen.
    Onzorgvuldig en nonchalant gehandeld. Gezien de vele klachten ben ik niet de enige.
    GLS kan beter stoppen of aanzienlijk verbeteren. Ik zal mijn leveranciers verzoeken niet meer via GLS te verzenden.

    1. Op zoek naar het telefoonnummer kwam ik op deze website terecht. Bij mij moet een pakket worden opgehaald om retour te zenden, maar ik heb de bezorger net gemist omdat ik even met de hond uit was.
      Na een aantal reviews gelezen te hebben met een enigszins slecht gevoel het telefoonnummer gedraaid. Een aardige mevrouw vertelde me dat voor retourpakketten een ander nummer geldt en gaf me dat. Toen ik dat nummer koos, kreeg ik een vriendelijke meneer aan de lijn die meteen een nieuwe afspraak heeft ingepland. So far so good. Makkelijk contact te krijgen en simpel een nieuwe ophaalafspraak gepland. In minder dan tien minuten geregeld. Ik ben dus een beetje verbaasd dat ik hier lees dat contact krijgen zo lastig is.
      Vrijdag zal ik komen vertellen of het daadwerkelijke ophalen ook soepel verliep.

      1. Hoi klopt her dat jullie met whatsapp werken en pakketje aan huis ophalen en jullie dan geld van de persoon krijgen zodat jullie dat kunmen overhandigen Aan mij en mijn gekochte item mee nemen weer ?? Ik heb namelijk iemand die een pakket niet zelf kan ophalen

  7. Er is bij mij vandaag een pakket aangeboden maar ik was niet thuis.
    om er achter te komen hoe ik nu aan mijn pakket kom is voor mij veel te moeilijk.
    Ik wil het best op een adres bij mij in de buurt ophalen.
    Ik woon op postcode 5631 HG eindhoven,
    mijn telefoon nummer is 040 2466822

    met vr. gr. Jos Kahlert

  8. Wat een slechte service.

    bezorgen het pakketje ergens in het pand, GEEN briefje in de bus en NIET te bereiken

    maar ook weten ze dan zelf niet waar ie bezorgd is… kun je niet toch niet voorstellen

  9. Wat is dit voor een louche bedrijf? Aan bovenstaande reacties te zien gaat het alleen maar mis met bestellingen en contactpogingen. Ik heb eind juli een bestelling geplaatst bij Ovantus. Dat zou worden bezorgd door GLS. Op 18 augustus zag ik via Track and trace dat het pakket die dag zou worden bezorgd. De hele dag thuis geweest, niemand gezien. Volgens Track and trace was de koerier onderweg. Na 18.00 uur stond er opeens dat het pakket om 11 uur 30 was afgeleverd. Ik heb bij de buren geïnformeerd of zij iets hadden aangenomen, nee dus. Er was niet bij mij aangebeld en er lag ook niets op de trap.
    De volgende dag geïnformeerd bij Televersum, het punt waar pakketten kunnen worden opgehaald. Nergens iets te vinden. Er moest vooraf betaald worden, wat ik normaal gesproken nooit doe. Heb ook telefonisch contact proberen te krijgen, na een uur stond ik nog in de wacht, toen heb ik opgehangen. Mooi verdienmodel voor GLS..

    Inmiddels is vandaag na ruim een half uur in de wacht met een 0909 nummer verbinding tot stand gekomen met GLS. Blijkt dat de bezorger het pakket in een andere straat heeft bezorgd met hetzelfde huisnummer. Daar mag ik nu zelf achteraan gaan om het terug te krijgen, terwijl het de fout van GLS is. Volgens hen is het nu te lang geleden om dit recht te zetten, Terwijl ik al twee maanden van het kastje naar de muur ben gestuurd.
    Dit is een zeer onbetrouwbaar bedrijf, zie alle negatieve recensies over deze firma. Ik ga dit melden bij Radar, het is te gek voor woorden.

  10. Hallo,
    Hierbij bestelde ik een product op 24 Okt, 2022 on line via ( Modebylisa ,Op 31 Okt, 2022 Gls – post bezorger de chauffeur afgleverd mijn pakket verkeer adres tot nu ik niet ontva ngt mijn pakket.meerderf kerr aa nmelde ik Gls kantoren in Maastricht maar zij zei tegen mij de chaufferverkeer mijn pakket afgeleverdandere adres.
    Mijn order nummer via Modebylisa /% #nlhp 18440
    Mijn pakket nummer /% 00903559555222
    Mijn adres//
    Hbriefkani
    Grimbeerstraat 57 C
    6217BB – Maastricht

  11. Postbezorger GLS heeft niet eens aangebeld. Liep met het pakketje naar de deur en was alweer weggereden voordat ik bij de deur was. Ik woon op 1 hoog en moet 2 deuren van slot draaien, maar vanuit mijn raam zag ik de postbezorger al naar mijn deur lopen. Geen bel gehoord. Ik baal elke keer op voorhand al als ik zie dat mijn pakketje met GLS bezorgd gaat worden…

  12. In één week tijd twee keer mijn aangekondigde pakketje niet ontvangen.
    Tot 2 x toe thuis geweest en beide keren zeggen ze dat het geleverd en afgegeven is????? Eerste pakket afgeleverd op 112 i.p.v. op 212. Vraag ik me af want daar is nooit iemand thuis. Tweede keer weer thuis gebleven, zeggen ze dat het afgeleverd is en dat ik er voor getekend heb, nou echt niet!🤬
    Morgen toch maar proberen of ik ze te pss af kaken krijg, maar weinig vertrouwen in als ik de reviews lees!

  13. Ik heb met Black Friday 2 dure tv’s besteld in België (totale waarde 4000 eu). Kort daarna kreeg ik een T&T van GLS België. Via de T&T kon ik zien dat de paketten in Nederland waren aangekomen. Speciaal heel de dag thuis gebleven voor het ontvangen van de paketten. Helaas geen bezorger aan de deur verschenen. Dag later zegt de bezorger de pakketten te hebben afgeleverd. Heeft daarbij een handtekening gezet die niet van mij is. Dit verhaal van GLS Nederland klopt van geen kant en ik kan dat bevestigen dmv mijn deurbelcamera. GLS zelf reageert nergens op. Er is totaal geen communicatie, op e-mail word niet gereageerd en aan de telefoon word de verbinding (na lange tijd wachten) verbroken. Echt ongelofelijk dat dit allemaal kan gebeuren bij z’n groot gerenoveerd bedrijf!! Ik vermoed dat hier meer aan de hand is en dat beide toestellen zijn gestolen. Gelukkig heb ik 2 nieuwe toestellen gekregen van de webshop (waar ik de tv’s gekocht heb). Ze boden aan om de toestellen opnieuw te verzenden via GLS. Ik heb daarvoor bedankt en ben de toestellen zelf maar gaan halen in België.

    (GLS pakketdienst België was overigens wel héél meewerkend en stond mij keurig te woord binnen 1 dag)

  14. Beste bezorger (ster),

    Vanochtend een e-mail binnen gekregen met de vermelding: Vandaag ontvang je jouw pakket van GLS!
    Net na de middag een e-mail binnen gehad met de vermelding: Niet thuis Bericht kies direct een bezorg optie.
    Terwijl ik gewoon thuis was op dat moment….
    Geen deurbel of kaartje niet thuis binnen gehad…bezorger(ster) is ook helemaal niet bij mij in de straat geweest.
    Met alle begrip en, respect voor deze mensen die het ontzettend druk hebben.
    Ik vind het een tegenvaller.

  15. Beste Gls en jullie bezorgers. Wat voor nut heeft het dat jullie een bezorgdienst zijn als jullie bezorgers niet eens aanbellen en gelijk een niet thuis brief door de bus stoppen? Wat voor nut heeft het dat jullie een niet thuis code opgeven die vervolgens helemaal onbekend is in jullie eigen systeem ? Waarom moeten klanten vervolgens zelf uitzoeken waar hun pakket is bezorgd ? Wat voor nut heeft het dat er betaald wordt voor bezorging en vervolgens de klant na veel ellendig zoekwerk, zelf naar het depot moet om hun pakket af te halen? Als jullie het niet waar kunnen maken, laat het dan over voor de anderen.. Ik ben geen zeikerd en heb heeeel veeel geduld , maar zo kunnen jullie niet omgaan met jullie klanten. Had maar een werkend code achtergelaten . dan wist ik tenminste waar het pakketje ligt.

  16. Voor de tweede keer heb in plaats van mijn pakket een kaart in de bus gekregen dat ik niet thuis zou zijn.
    Ik zag de chauffeur komen hij duwde gelijk een kaart met niet thuis in de bus . Zonder aan te bellen. Toen ik bij de deur kwam zag ik hem weer weg rijden. Dit is tweede keer dat dit bij mij gebeurd. Slechte service en heel slechte bezorgers!!!
    Bij een volgende bestelling zal ik aangeven dat ik het artikel liever niet bezorgd wil krijgen door GLS.

  17. Het is de 3e keer dat ik problemen heb met de bezorging van GLS.
    Eerste keer pakketje zoek geraakt dan moet je de verzender inlichten dat het verdwenen is .
    Deze firma in Polen stuurt een nieuw pakketje en nu weer gezeur op de side staat, het bezorgd is en getekend.
    Niets ONTVANGEN dus… en niets getekend!!!
    Echt heel slecht die GLS service altijd gezeur en nu maar kijken hoe het opgelost wordt.
    Als het mogelijk is maak ik geen gebruik meer GLS wat een slechte bezorging echt kl*ten
    Kies wel voor en andere.

  18. De pakketten worden gewoon in de regen of in een plas gedumpt. Daarna wordt er aangebeld, maar er wordt niet gewacht tot je opendoet. Vervolgens loopt de chauffeur weer naar de bus, maar is al weggereden voordat jij de deur opengedaan hebt. Dan moet je gaan zoeken waar hij/zij de pakketten heeft gedumpt. Vervolgens tekent hij/zij zelf voor ontvangst en geeft dat door aan het bedrijf waar de pakketten vandaan komen. Dit is de boel besodemieteren. Ik heb tot tweemaal toe pakketten ontvangen die in het water waren achtergelaten en door de waterschade niet meer te gebruiken waren, want als je niet thuis bent, liggen de pakketten de hele dag in het water. De inhoud van deze pakketten kon ik niet meer gebruiken, waardoor ik mijn promotiemateriaal misliep voor de beurzen waar ik moest staan om mijn bedrijf te promoten.
    Hier ben ik heel boos over, want zo loop ik veel gasten mis.
    Ondertussen schrijven jullie wel op jullie site dat als je niet thuis bent, het bij de buren wordt gebracht of mee terug genomen wordt. Voor het afleveren bij de buren heb ik ook nooit toestemming gegeven en ook niet om het zomaar te dumpen bij ons ergens op het terrein.
    Als je probeert een klacht in te dienen via het klachtenformulier, wordt de klacht niet verzonden.
    Wat een flutbedrijf!

  19. Wat een pokke befrijf slechte bezorgers zeggen dat ze lsngs zijn geweest. 😡was de hele dag thuis 5 uur. Stond er nog steeds x chaufeur onderweg

  20. zou vandaag een pakje krijgen met handtekening ik krijg een bericht dat het is afgeleverd en getekend door jazz er was niemand thuis nu is mijn pakje zoek wat een hoop geld kost ik ga hier dan ook zeker werk van maken ga morgen naar mijn advocaat om een procedure op te starten dit kan toch niet zo maar dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd

  21. Ontzettend onbeschofte bezorger!!!!!!! Geen sprake van manieren en heeft geen flauw benul hoe je een mens moet aanspreken. Niet te begrijpen dat zo een iemand werk heeft bij jullie, niet eerder meegemaakt bij GLS. Een ziek iemand aanspreken op hoe die eruit ziet en dat die eerder de deur open moet doen, want anders kon meneertje het pakket niet meteen/zo snel mogelijk leveren. Sorry hoor, dat het niet iets sneller kon, walgelijk!!!!!!!!

  22. 2:13 PM
    door rijden na aanrijding is strafbaar inmiddels al aangifte gedaan donderdag jullie gebeld en kreeg te horen dat jullie hier niks aan doen schandalig
    jammer genoeg zijn er veel getuigen van dit ongeluk.

    kenteken is genoteerd

    ik zit met een zeer grote schade
    want dit pik ik niet

  23. Hierbij dien ik een klacht in tegen de bezorger van GLS die zogenaamd heeft aangebeld terwijl wij thuis waren, die zij in de e-mail die wij via GLS hebben gekregen dat wij niet thuis waren. Ik weet niet wat voor chauffeurs er werken maar ik krijg het idee dat er chauffeurs zijn die liever lui dan moe zijn schandalig dat dit soort chauffeurs nog in dienst zijn bij GLS.

  24. Ik kreeg een mailtje dat ze aan de deur waren geweest, terwijl wij de hele dag thuis waren. Ze hebben de bestelling gewoon weer meegenomen zonder een bericht achter te laten. Dit is al de tweede keer dat dit gebeurd.Vorige keer hebben ze bestelling gewoon terug gestuurd naar waar het vandaan kwam zonder mij te berichten. Het is schandalig hoe jullie te werk gaan.

  25. Vandaag is tegen 10,15 een chauffeur van jullie bij het achteruitrijden tegen onze tuinmuur gereden . Ik was in de keuken en kon niet snel op de oprit komen. De chauffeur is niet uitgestapt en zonder te kijken weggereden!!! De buur man aan de overkant heeft het ook gehoord en gezien.
    Graag jullie reactie.

  26. Pakket zou oorspronkelijk geleverd worden op dinsdag – melding ontvangen dat het pakket niet afgeleverd kon worden (reden?); Het pakket zal geleverd worden op woensdag –melding ontvangen dat het pakket op donderdag geleverd zal worden. Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat dit gebeurt. De vorige keer was het een prive omstandigheid van de chauffeur, nu is het de weg die geblokkeerd is, waardoor de chauffeur 500 meter moet omrijden, terwijl PostNL en Dhl wel hun pakketten afleveren. 6 middagen vrij moeten nemen voor 2 pakketjes. Een slechte organisatie als GLS verdient niet een goede Helpdesk, want die blinkt uit door klantvriendelijkheid en professionaliteit. Ik bestel voortaan mijn artikelen bij partijen die niet samenwerken met GLS.

  27. op 4 juli om 09.37 e-mail ontvangen dat ons pakket die dag afgeleverd zou worden. Echter al afspraken staan waardoor we niet thuis zouden zijn.
    Later de e-mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat het pakket om 11.53 bezorgd zou zijn. Nogmaals: we waren niet thuis!
    Niet in de brievenbus gevonden (wat mogelijk was geweest), niet bij de buren afgegeven en geen “niet thuis code” ontvangen.
    Volgende dag tegen beter weten in, gezien eerdere ervaringen, telefonisch contact gezocht en uiteraard niet verkregen. Na 65 minuten in de wacht de hoop opgegeven.
    Ook zakelijk is de ervaring met GLS zo slecht dat ik bij een volgende bestelling eerst informeer met welke vervoerder men zal versturen.
    GLS wil ik daarbij niet meer betrokken hebben. Ook proportioneel presteren zij ver onder de maat.
    Wat een waardeloos bedrijf.

  28. Goedenavond ik wacht al vier en een halve week op mijn pakket. Er wordt in het track en trace aangegeven dat het geleverd en dan weer onderweg is. Het is een rampen plan ik zelf zal nooit voor deze toko kiezen, maar spullen die ik nodig heb worden via hen verstuurd.

  29. Zelfde hier. Bezorger weet wel dat hij hem hier heeft afgegeven. Vraagt vervolgens of ik al bij de buren heb gevraagd? Hoezo jij weet toch zeker dat je hem hier hebt afgegeven? Aan wie ik woon hier alleen en was de betreffende dag gewoon thuis. Echt wat een lachfilm. Geen GLS meer voor mij.

  30. Ik heb al 3 keer een mail ontvangen dat mijn pakket die dag (3 achtereenvolgende dagen) bezorgd zou worden. Dus netjes 3 keer de hele dag gewacht, niets. Bij de klantenservice na 3 pogingen en bij elk belletje ruim een half uur in de wacht de strijd opgegeven. Wan nu, GLS ? Heb nog steeds mijn pakketje niet ontvangen.

  31. Beste GLS,

    Vandaag kwam ik om 18.00 thuis. Zag in mijn mail dat GLS vandaag ging leveren. Toen ik de track and trace code intypte zag ik staan dat de koerier onderweg was en voor 21.30 zou bezorgen. Mooi, dacht ik, heb ik hem gelukkig niet gemist.
    Een uur later kijk ik weer via de track and trace code op de site. Tot mijn verrassing staat er nu dat hij vandaag om 11.00 is geleverd. Ik kijk mijn camerabeelden na en zie dat de GLS koerier om 10.00 aan de deur is geweest, daarna in zijn auto is gerommelen en omdat ik niet open deed, is weggereden. Deze beelden zijn non-stop, zonder onderbreking, na te kijken.
    Kortom; waar is mijn pakket? En waarom heeft de koerier aangegeven dat hij is afgegeven en heeft getekend met ko.

  32. Hallo, where is my package when i get it? I redirected her to the pickup point, but she’s not there. How long do I have to wait? two weeks, that’s terrible!!! I only have “niet-thuis-code”: SC9KBQ. Very dissatisfied with your services…….

  33. Helaas wederom de bekende bullshit van GLS
    Email gekregen dat het pakketje niet geleverd kon worden.
    Ik zou niet thuis zijn. Terwijl ik gewoon in de gang bezig was met vloer leggen

    Geen bel, geen briefje in de bus

    Dus twijfel ten zeerste of de beste man/vrouw wel aan de deur is geweest

  34. Wat een hopeloos bedrijf is dit. Zit al dagen te wachten op mijn pakje . sms dat het bezorgd wordt .
    Nou dus vandaag ook weer niet .Jammer dat ik al betaald heb. elke dag een andere smoes . Kloothommels.

  35. Wat een waardeloos bedrijf, gisteren de hele dag thuis gezeten voor het pakketje en aan het eind van de dag , terug naar het depot!
    nu zou dat pakketje vandaag komen tussen 9 en 11 uur en zit nog steeds te wachten, toen gebeld , ze zouden erachteraan gaan en nog niks gehoord en ook nog steeds geen pakketje, we zijn nu ondertussen 2 uur verder na het telefoontje.

  36. Nou ik begrijp niet dat jullie nog bestaan vandaag zie ik de chauffeur weer gewoon door rijden.Ze stoppen nog niet eens zeggen gewoon dat je niet thuis ben terwijl ik er gewoon ben .
    Iedere keer doen ze dat en alleen GLS bah

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *