De geschiedenis van C&A
C&A is een bekende naam in de wereld van kleding en mode. Deze internationale keten van modewinkels werd opgericht in 1841 door de Nederlandse broers Clemens en August Brenninkmeijer. Het bedrijf begon als een kleine textielhandel in Sneek, Nederland, maar groeide al snel uit tot een toonaangevende speler in de kledingindustrie.
Tegenwoordig heeft C&A meer dan 1.500 winkels in Europa, Latijns-Amerika en Azië. Het bedrijf staat bekend om zijn uitgebreide assortiment van betaalbare en modieuze kleding voor het hele gezin. C&A streeft ernaar om kwaliteit, duurzaamheid en stijl te combineren, zodat klanten zich goed voelen in hun kleding en met hun aankopen.
Klantenservice en contactmogelijkheden bij C&A
C&A staat bekend om zijn uitstekende klantenservice. Klanten kunnen op verschillende manieren contact opnemen met de klantenservice, afhankelijk van hun behoeften en voorkeuren.
Telefonisch contact
Klanten die direct met een medewerker van de klantenservice willen spreken, kunnen telefonisch contact opnemen. Het telefoonnummer is te vinden op de website van C&A, onder het kopje ‘Contact’. De klantenservice is doorgaans bereikbaar tijdens kantooruren, maar de exacte openingstijden kunnen per land verschillen.
Voor minder dringende vragen of problemen kunnen klanten ook per e-mail contact opnemen met de klantenservice. Het e-mailadres is eveneens te vinden op de website onder het kopje ‘Contact’. Klanten kunnen een e-mail sturen met hun vraag of probleem, en de klantenservice zal zo snel mogelijk een antwoord of oplossing bieden.
Sociale media
Tegenwoordig zijn sociale media een populaire manier om contact op te nemen met bedrijven. C&A is actief op verschillende sociale-mediaplatforms, zoals Facebook, Twitter en Instagram. Klanten kunnen via deze kanalen hun vragen stellen, feedback geven of problemen melden. De klantenservice van C&A is doorgaans snel en behulpzaam bij het beantwoorden van berichten op sociale media.
Live chat
Sommige klanten geven de voorkeur aan een live chat, omdat dit een snelle en directe manier is om in contact te komen met een klantenservicemedewerker. Op de website van C&A is vaak een live chat-optie beschikbaar, zodat klanten direct hun vragen kunnen stellen of problemen kunnen bespreken.
Veelgestelde vragen en problemen
C&A heeft in de loop der jaren veel ervaring opgedaan met het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen van klanten. Hier zijn enkele veelgestelde vragen en problemen, samen met de antwoorden en oplossingen die C&A biedt:
Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?
C&A hanteert een soepel retourbeleid. Klanten kunnen ongedragen en ongewassen artikelen binnen 30 dagen na aankoop retourneren of ruilen, op voorwaarde dat de originele labels en de aankoopbon aanwezig zijn. Retourneren kan in een C&A-winkel of via de post, afhankelijk van het land en de voorwaarden die van toepassing zijn. Raadpleeg de website of neem contact op met de klantenservice voor specifieke informatie over retourneren in jouw land.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel heb ontvangen?
Als je een beschadigd of verkeerd artikel hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Zij zullen je helpen met het regelen van een retourzending en het vervangen van het artikel. Zorg ervoor dat je het ordernummer en eventuele relevante informatie bij de hand hebt wanneer je contact opneemt met de klantenservice.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Na het plaatsen van een bestelling op de C&A-website ontvang je een bevestigingsmail met een trackingnummer. Met dit trackingnummer kun je de voortgang van je bestelling volgen. Als je problemen ondervindt bij het volgen van je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice voor hulp.
Hoe kan ik een C&A-cadeaubon inwisselen?
C&A-cadeaubonnen kunnen zowel in de fysieke winkels als online worden ingewisseld. Bij het afrekenen in een winkel, geef je de cadeaubon aan de kassamedewerker. Bij online aankopen, voer je de unieke code van de cadeaubon in tijdens het afrekenproces. Het bedrag van de cadeaubon wordt automatisch van het totaalbedrag afgetrokken.
Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
Om je accountgegevens bij C&A te wijzigen, log je in op je account op de C&A-website. Ga naar je profielpagina, waar je je persoonlijke gegevens kunt bewerken, zoals je naam, e-mailadres, wachtwoord en afleveradres. Vergeet niet om je wijzigingen op te slaan voordat je de pagina verlaat.
Toonaangevende speler in de mode-industrie
C&A is een toonaangevende speler in de mode-industrie, die klanten wereldwijd een uitgebreid assortiment van betaalbare en modieuze kleding biedt. De klantenservice van C&A is bereikbaar via verschillende kanalen, waaronder telefoon, e-mail, sociale media en live chat. Veel voorkomende vragen en problemen, zoals retourneren, het volgen van bestellingen en het wijzigen van accountgegevens, kunnen eenvoudig worden opgelost met behulp van de klantenservice of de informatie op de C&A-website.
14 reacties
Hallo,ik heb nog altijd mijn geld niet teruggekregen van mijn bestelling nr 1358221143,teruggestuurd op07/06/23.Het Bpost tracknr:32320105200000961045050.Mvgv.
Nog steeds geen geld terug van mijn retouren. Van 5/6. En van 17/6 Schandalig. Klantenservice nauwlijks bereikbaar en kunnen verder niks
HEEL SLECHTE SERVICE Ik kreeg een email dat ik mijn gekochtebedrag had gewonnen. Vele malen gemaild en gebeld maar geen antwoord
Ik ben niet van plan mijn rekening te betalen daar door C&A is beloofd dat ik mijn aankoopbedrag heb terug gewonnen Dit vind ik FRAUDE
Mijn klantnummer is 19975964 Factuurnummer 2000738911 Ik zal ook nooit meer iets bij C&A bestellen en dit ook doorgeven .
Mevr.C. van der Heiden
Beste,
Ik vindt het spijtig dat in jullie mannen jeans 42/36 niet te vinden is. Grote mensen zijn blijkbaar bij jullie niet welkom.
Groetjes
Geen geld meer teug vind ik belachelijk .soms vind je het gekochte toch niet leuk genoeg staan en krijg je een voucher ,zo stom.en zo jammer van c’en a
Wou 2broeken kopen voor mijn man omdat hij vanwege zijn gezondheid
zelf niet mee kan komen in de winkel en tot mijn grote verbazing krijg je een gift card als je het retour kom brengen. Wat een slechte service. Voor ons niet meer winkelen bij c&a!!
Zeer klant onvriendelijk is het, dat je sinds kort bij C & A niet meer je geld terug krijgt in de winkel als je iets terug brengt.
We gaan weer terug naar de jaren 70 en 80.
Wat een slecht beleid C & A!
Vanmiddag hoorde wij dit, toen we in de winkel iets kochten.
Dit is echt een reden om nooit meer iets in de winkel te kopen!
Wat een belachelijke besluit!
Waarom?
Zodat wij klanten vergeten om de voucher te gebruiken bij een volgende aankoop?
Levert meer geld op voor C & A, een andere reden kan ik niet bedenken.
De voucher is oneindig geldig mevrouw, werd er gezegd.
Ik wil geen voucher, ik wil gewoon mijn geld terug!
Erg teleurstellend!!!
Directie denkt alleen maar aan de omzet en zijn de klanten uit het oog verloren!
Een goede reden om nooit meer iets in de winkel te kopen, dat is duidelijk!
Vorige week heb ik 2 artikelen gekocht bij C&A in Amersfoort. Vandaag bracht ik deze terug naar de winkel. Tot mijn verbazing kreeg ik geen geld terug maar werd mij een giftvoucher aangepraat. De retourvoorwaarden zijn twee weken geleden aangepast werd mij verteld. Ik ben daar niet op gewezen bij mijn aankoop. Ik had dat kunnen lezen op de bon zei de mevrouw. Maar dat had dan alsnog niet uitgemaakt, want als ik een bon heb, dan heb ik het dus al gekocht. Ik vind het zeer kwalijk dat als een bedrijf dat sinds 1841 bestaat ineens zijn voorwaarden aanpast en daar de klanten niet over informeert. Bij de kassa had dat duidelijk verteld moeten worden zodat een klant nog kan besluiten om dan toch niet te kopen. De mevrouw die mij hielp zei dat zij er ook niets aan kon doen en dat ik dan maar een klacht moet indienen bij de klantenservice. Bij deze dus. Al maakt het niet veel uit en zit ik alsnog met een stomme giftvoucher in mijn maag gesplitst. Zo’n ding dat je niet moet vergeten mee te nemen, wat gegarandeerd gebeurt, want het stomme is dat de giftvoucher alleen in de winkel besteed kan worden!!! En dus niet online.
Dat je daarbij ook nog een bon moet bewaren om aan te tonen welk bedrag er op de voucher staat.
Daarnaast vind ik het wel heel apart dat als je online bij C&A koopt je bij een retour wel geld terugkrijgt, maar in de winkel er dus andere voorwaarden gelden.
Kortom, een rare en heel klantonvriendelijke gang van zaken dat zeker niet uitnodigt om naar de winkel te gaan. Behalve dan nu nog 1 laatste keer om van die vervelende voucher af te komen. Pffffff.
Ik kocht woensdag een broek in Breda. Bij aankoop is mij niet verteld dat bij retour je geen geld meer krijg maar een tegoed bon. Een heel slecht idee. Gaat het zo slecht bij C&A dat ze je verplichten om toch weer bij C&A te winkelen. Ondertussen vangen jullie wel weer gewoon geld voor het retour gegeven artikel. Ook zullen klanten bij twijfel niet meer tot aanloop overgaan. Ik denk dat veel mensen, waaronder ik zelf, niet meer bij C&A zullen winkelen. Zo zie je maar dat bij een zeer slecht plan de omzet gewoon gaat kelderen. Echt heel klantontvriendelijk. Met deze actie zorgen jullie er voor dat de andere kledingwinkels hier baat bij hebben. Het is nu wachten op een faissement door deze stomme actie. Ik krijg altijd mails van jullie over nieuwe kleding die ik bij jullie kan kopen. Zou echt van klasse zijn als jullie iedere klant met een msiladres hierover zouden hebben geïnformeerd. Dit hebben jullie niet gedaan. Jullie wisten natuurlijk dat daar veel boze reacties om zouden komen.
Geen geld meer teug vind ik belachelijk .soms vind je het gekochte toch niet leuk genoeg staan en krijg je een voucher ,zo stom.
en zo jammer van c&a hierdoor bent u nu een klant kwijt of u verplicht mij om het direct te passen ..en daar heb ik niet altijd de tijd voor .
bedankt en niet tot ziens.
Helemaal eens met deze reactie s, echt niet leuk meer bij c&a te kopen vind dit echt een hele slechte verandering
Waarom is dit eigenlijk
Ik leef mee met jullie medewerkers. Ze moeten steeds maar aanhoren wat de klanten er van vinden dat ze bij ruilen geen geld meer terug krijgen. De directie heeft hier geen last van.
Vooral de klanten met een kleine beurs zijn nu de dupe. Omdat ze nu geen geld meer terug krijgen, kunnen ze niet bij een andere winkel kopen. Maar zijn ze verplicht verbonden aan C&A. Er wordt te veel alleen gekeken hoe er nog meer winst gemaakt kan worden. Dat dit gaat ten kosten van de klant en hun eigen medewerkers is schijnbaar niet belangrijk.
2 weken terug 2 nachthemden voor demente buurvrouw gekocht. Kreeg te horen dat als ik ze wilde retourneren ik mijn geld niet terug kreeg, maar een giftcard. Deze zou wel onbeperkt geldig zijn. Wat een slechte service. Reden om niets meer bij C&A te kopen. Iedereen aan wie ik het vertel vindt het ook belachelijk.
Pas geleden aankoop gedaan voor mijn kleindochters; deze waren er niet bij dus kon niet gepast worden. Bij de kassa werd verteld dat ik geen geld terug krijg als het geruild moest worden maar een voucher…….
Wie heeft dit bedacht binnen jullie organisatie?!?!?!?! Wat een ‘loser’ zeg!!
Dat is werkelijk niet meer van deze tijd, wat een belachelijk besluit!!
Gaat jullie serieus klanten kosten, waaronder mijzelf en als ik naar bovenstaande klachten kijk ben ik niet de enige!