Bol.com

Bol.com Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (19) Reviews
Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: 24 uur bereikbaar

Dinsdag: 24 uur bereikbaar

Woensdag: 24 uur bereikbaar

Donderdag: 24 uur bereikbaar

Vrijdag: 24 uur bereikbaar

Zaterdag: 24 uur bereikbaar

Zondag: 24 uur bereikbaar

 

Belkosten: lokaal tarief

Contact opnemen met Bol.com doe je zo

Er zullen weinig mensen in Nederland zijn die nog nooit van Bol.com gehoord hebben. En tevens weinig mensen die er nog nooit wat besteld hebben. Nu krijgt een webwinkel zoals Bol dagelijks zoveel bestellingen van klanten binnen dat er wel eens iets mis kan gaan of dat je gewoon ergens een vraag over hebt. Wil je bijvoorbeeld iets weten over een bestelling of klopt er iets niet bij de levering? Dan kun je het beste daarover contact opnemen met de Bol klantenservice zodat je probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Hoe werkt Bol.com?

Wat weten we nu eigenlijk allemaal van Bol? Misschien niet eens zoveel over het bedrijf zelf maar de naam alleen is al zo bekend dat er bij iedereen wel een lampje gaat branden als je deze noemt. Bol staat voor Bertelsmann On Line. Het bedrijf was in het begin niet zo groot maar groeide al snel door en werd immens populair. Klanten weten het dan ook goed te vinden. Groot voordeel van Bol is dat je er nagenoeg alles kunt bestellen en het doorgaans ook nog eens snel in huis hebt. Ze werken met een eigen magazijn maar ook samen met andere leveranciers. Zo kun jij als klant iets bestellen via www.bol.com en zorgen zij ervoor dat het bij jou geleverd wordt. Ook als het elders vandaan komt. De webwinkel wordt ook regelmatig verkozen tot Webwinkel van het Jaar.

Bestellen is een eitje

Daarnaast is bestellen zo gepiept. Heb je gevonden wat je wilt hebben, dan doe je dit in het winkelmandje en bestel je het. Je kunt op diverse manieren betalen, ook achteraf als je dat prettiger vindt. Zo kun je er betalen met iDeal, een creditcard, een cadeaubon (geldt voor zowel bonnen van Bol zelf als bepaalde andere soorten) of achteraf. Hiervoor krijg je via de mail een factuur met een link waarmee je rechtstreeks kunt betalen. Dat is erg handig en dan betaal je pas als je de bestelling in huis hebt.

Garantie op je aankopen bij Bol

Bij Bol bestellen is veilig want je hebt met een betrouwbare aanbieder te maken. Natuurlijk kunnen daar ook foutjes gemaakt worden maar de service is dermate goed dat je je weinig zorgen hoeft te maken mocht er iets niet kloppen. Op een besteld artikel kan ook garantie zitten. Dit is de fabrieksgarantie. Als je een bepaald artikel bestelt staat er al bij hoe lang de garantietijd is. Voor de garantie bewaar je de factuur en eventueel extra documenten die bij het artikel zelf aangeleverd worden. Is er iets mis mee? Dan neem je contact op met de Bol klantenservice en proberen zij het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen zodat jij een tevreden klant blijft.

Bekijk zelf de status van je bestelling

Bij iedere bestelling kun je zelf aangeven wanneer je wilt dat deze bezorgd wordt zodat je er niet speciaal voor thuis hoeft te blijven. Zelf afhalen op een afhaalpunt kan uiteraard ook. Je bestelling kun je zelf online volgen via Track & Trace maar ook als je inlogt bij Bol op de website. Zo weet je precies wat de status ervan is en wanneer je de levering kunt verwachten.

Neem contact op met de klantenservice van Bol

Heb je nu een andere vraag? Bijvoorbeeld over een bepaald artikel of heb je iets verkeerds toegestuurd gekregen? Dat is vervelend maar dit kan snel opgelost worden door Bol.com. Hiervoor neem je dan met Bol contact op met de klantenservice. Deze is op meerdere manieren bereikbaar zoals via Bol bellen. Zo kun je ze om te beginnen bereiken via het Bol telefoonnummer 030-3104999. De klantenservice is 24/7 bereikbaar dus je kunt ze bellen wanneer jij maar wilt. Wil je liever op een andere manier contact? Dan kun je ook kiezen voor een live chat met een medewerker. Dit doe je via een klik op de Chatfunctie die je op de website van Bol vindt. Je kunt met een virtuele assistent chatten maar ook met een echte medewerker als je dat liever doet. Voordeel van chatten is dat je, net als met de telefoon, meteen een antwoord krijgt.

Bol op social media of per post een bericht sturen

Bol is ook actief op social media. Op die manier is het dus ook mogelijk je vraag te stellen. Dit kan op de volgende manieren:

  • Via Facebook: facebook.com/bolpuntcom
  • Via Twitter: twitter.com/bol_com
  • Via YouTube: youtube.com/user.bolcom
  • Of via Pinterest: pinterest.com/bolpuntcom

Heb je een vraag of klacht dan kun je deze uiteraard ook versturen via de klantenservice pagina van Bol of deze per post verzenden. Voor de laatste manier stuur je een brief naar Bol, ter attentie van Afdeling Klachten. Het postadres is Postbus 8080, 3503 RB in Utrecht.

Vragen die vaak gesteld worden aan Bol

Als je een vraag hebt aan Bol is het goed mogelijk dat deze al door iemand anders gesteld is. Op de website zijn daarom de meestgestelde vragen verzameld zodat je daar een kijkje kunt nemen of jouw vraag er ook bij staat. De vragen zijn gerangschikt op onderwerp zodat je er snel kunt zoeken. Staat jouw vraag er ook tussen? Dan heb je op deze manier het snelste je antwoord gevonden. Kom je er niet goed uit of is het niet duidelijk? Benader dan altijd de klantenservice, daar zijn ze immers voor. Veelgestelde vragen door klanten zijn bijvoorbeeld:

  • Wanneer krijg ik mijn bestelling?
  • Heb ik garantie op mijn artikel?
  • Mag ik mijn bestelling annuleren?

Dit zijn slechts een paar voorbeelden want je kunt immers nog veel meer vragen. Veel antwoorden vind je reeds op de site en worden vaak al vermeld bij de voorwaarden of als je een bestelling plaatst.

Facebookpagina van Bol.com

bolpuntcom

Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Bol.com, bezoek het Facebook account van Bol.com en stel direct jouw vraag.

Twitter van Bol.com

bol_com

Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Bol.com, bezoek het Twitter account van Bol.com en stel direct jouw vraag.

Website van Bol.com

bol.com

Bezoek de website van Bol.com om een antwoord te vinden op jouw vraag of contact op te nemen via het contactformulier op de website van Bol.com

Adresgegevens van Bol.com

Bol.com is gevestigd op het adres Papendorpseweg 96 Utrecht 3528 BJ. De exacte locatie van Bol.com zie je op de kaart hierboven.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

19 Responses

  1. Klacht. Ik bestel bij Bol. Com 4 art. Ik krijg één factuur van één art. De drie andere art. Komen van een ander bedrijf. Geen punt, maar waarom krijg ik NIET van Bol een volledig factuur met alle 4 de art. en btw vermeld? Ik bestel bij Bol dus Bol ik betaal aan Bol , dus moet Bol mij een volledige rekening sturen. En vind ik dat ik als klant daar niet zelf achteraan moet gaan.
    Beslist niet klantvriendelijk.
    Mevr.W.Groeneveld

    1. Beste,

      Ik heb een betaaling gedaan met payconiq. Terwijl ik snel heb geannuleerd is deze betaaling toch er door gekomen en van mijn rekening 41Euro90cent afgehouden. En er is niks van bestelling op mijn account gekomen. Kunnen jullie die bedrag terug storten aub?

      Mvg,

      El krissi
      Morad

  2. Klacht, Ik heb de bestelling met nr 1214492279 klaptafel op dezelfde dag terug gestuurd naar de leverancier omdat het geheel vies en beschadigt was. Ik heb een bewijs van aanname van postagentschap . Leverancier beweert dat tafel niet is verstuurd. naar diversen keren te hebben geprobeerd om met die kloot computer van bol. com de regelen heb ik nu het standpunt kom maar met je incassobureau. Teus Sukel / nr 9010754091

  3. Goedemorgen Dames en Heren,
    Ik Dick Wijkhuizen heb nog niet het bedrag gezien op mijn afschrijving,
    wat dan ook de afspraak was dat dit teruggestort zou worden,
    het bedrag was 8.95 Euro
    Zou u dit als nog terug willen storten……………………………………………………
    Op gironr NL 51 INGB0004791678
    Ten Name van D.J.Wijkhuizen.
    Alvast Hartelijk bedankt voor u te nemen moeite,
    Met Vriendelijke Groet van Dick Wijkhuizen.

  4. twee weken geleden hebben bij Bol.com een LOOPBAND besteld merk Blue Mill. Wij hebben de loopband ontvangen, in de doos hebben we geen
    OLIE aangetroffen. Wij hebben veel en vvaak aan de service afd gevraagd om de olie alsnog na te sturen. Tot op heden nog steeds niets gehoord noch ontvangen. Wij zouden het op prijs stellen dat wij alsnog de noodzakelijke OLIE mogen ontvangen.

  5. Beste medewerker klantenservice (Jaganda), heel veel dank voor de koekjes die u mij gestuurd heeft, superlief en zó attent! Het heeft mij enorm verrast en ben er echt van ontdaan, heel erg bedankt en ja, we hebben gezellig gekletst idd, hoop dat dat vaker kan, bol blijft mijn favoriete winkel, fijn weekend verder en bedankt voor de superservice 😘

  6. Hallo,
    Gaarne willen weten of van de Playmobil Aleanz Arena nr. 70046 de mini voetbal balletjes los te verkrijgen zijn ?? Deze zijn namelijk zo licht en klein, datdzeze in no time zoek raken toch !
    Gaarne enige reaktie en gr.
    C.M. Konsten,

  7. Ik heb zojuist beddegoed besteld ter waarde van 113,95. Dit heb ik betaald met 2 waardebonnen die tot eind december geldig zijn. De waardebonnen zijn 50 euro dus gezamenlijk 100 euro. De 13,95 heb ik via ideal betaald. Nu krijg ik een mail van bol.com dat de betaling geannuleerd is omdat het contact met mijn bank niet goed is verlopen. Ik probeer opnieuw te bestellen met de waardebonnen, maar nu krijg ik de boodschap van bol.com dat de bonnen geen waarde meer hebben. Ik heb deze helemaal niet gebruikt, want mijn bestelling is geannuleerd. Hoe is dit mogelijk? Kunt u mij helpen?

  8. Wanneer ik een bestelling wil plaatsen, krijg ik als bezorgadres een adres van een kennis in Krommenie waarheen ik eerder al eens een bestelling heb laten afleveren, plus ook nog een afhaaladres in die gemeente.
    Dat was maar éénmalig. Ik wil die adressen definitief verwijderd hebben, maar dat lukt mij niet. En bij Billy beland ik in een vicieuze cirkel.
    Ik verzoek u ervoor te zorgen, dat alléén mijn eigen adres als bezorgadres verschijnt, of instructies te geven, op welke wijze ik dat zelf kan doen.
    Bij voorbaat mijn dank.

  9. Aan de bol.com medewerker Tim, die mij zeer verraste met een prettige attentie en een persoonlijk briefje,

    Met de aankoop van de DVD box The Killing was ik destijds zeer tevreden, totdat in de allerlaatste aflevering er storende foutjes optraden in enkele DVD’s.
    Op advies van Bol.com retourneerde ik genoemde serie, waarop ik mijn geld terug kreeg. eerlijk gezegd durf ik het nog niet aan om The Killing opnieuw te plaatsen.
    Geheel onverwachts verraste Bol.com mij deze week met een bijzonder aardige attentie tezamen met een persoonlijk geschreven boodschap erbij.
    Een van de redenen dat ik graag bij Bol.com koop is de hoge mate van persoonlijke vriendelijkheid en betrokkenheid bij de klanten.
    Eigenlijk vind ik deze klantvriendelijkheid nergens anders terug en dat heeft er zeker toe geleid dat ik online bij uw bedrijf bestellingen zal blijven plaatsen. dus : hartelijk bedankt voor je attentie en goede wensen, Tim!

  10. Ik heb een bezwaar
    ik bestel al best lang bij Bol.Com en betaal meestal met after pay omdat het gemakkelijk is als de bestelling tegen valt kan ik het gewoon terug sturen en dan is het geen heen en weer met het geld . Dat heb ik ook deze keer gedaan en ook weer met after pay maar was van plan als ik de bestelling goed vind wou ik het met een cadeaubon betalen , maar met after pay mag je niet meer gebruik maken van je cadeaubon en dit neem ik Bol.Com heel kwalijk omdat ze het niet bij het betalen aangeven dat je dan de cadeaubon niet mag gebruiken .
    Dus dit was de laste keer dat ik bij Bol.Com besteld heb. Er zijn nog zoveel online shops waar ik ook after pay kan betalen en die ook heel goede service hebben en vaak ook nog goed koper zijn .

  11. Ik kan niet in de webshop komen. Deze wordt aangemerkt als zijnde geïnfecteerd. Mijn pc stuurt mij weer naar een veilige pagina.
    D.d. 16-05-2022, 16.10 uur

  12. Beste bol.

    Ik heb net naar jullie gebeld dus tussen 11.05 en 11.15 ik krijg een dame aan de lijn die Mij niet begreep en die zegt…Ik ga dit gesprek beëindigen. Ik zeg. Dat denk ik niet.
    Ik wil wat vragen. Zegt ze. Ik denk het wel.
    Nou sorry. Ik laat mij zo niet behandelen.
    Ik wil weten wie dit gedaan heeft. Ik ben volledig gediscrimineerd. Ik heb serieus verdriet dat dit gebeurd is en wil een goede oplossing.
    Dit mag never gebeuren.
    Bij niemand!!!!
    Ik wacht uw reactie af.

  13. Nadat de de partner van Bol.com mijn ontvangen retourzending niet doorgegeven had aan Bol
    Kreek ik mijn cadeaukaartgeld maar niet terug.
    Contact opgenomen met klantenservice en in 5 minuten opgelost door Daniel ,chapeau.
    Mag ook wel eens gezegd worden.

  14. Ik heb gisteren een E-book besteld en betaald (bestelnummer 1379249589). Echter dit Spaanse boek “La Mirada de Humilda”, bestemd voor mijn partner is op geen enkele mogelijkheid op haar E-reader te zetten. Ook het volgen van instructies hoe je een URL link moet omzetten naar een EPUB, heb ik moeten opzoeken op Internet. Op de website van BOL staat “OEPS, instructie niet beschikbaar. Adobe Digital Editions geïnstalleerd, boek is zichtbaar, maar vervolgens op een E-reader zetten lukt niet. Wij hebben een KOBO e-reader van ca. 8-10 jaar oud. Het is voor ons niet mogelijk om met de KOBO Bol.com het boek op de E-reader te zetten. Zelfs met het verwijderen van de DRM beveiliging was het niet mogelijk.

    Uiteindelijk hebben wij het boek gevonden in de KOBO bibliotheek in haar E-reader zelf en daar nogmaals gekocht voor dezelfde prijs.

    Lekker makkelijk , iets verkopen dat je als klant niet kunt gebruiken. Een E-book kan ik niet teruggeven en al helemaal niet het geld terugkrijgen. Het betreft een bedrag van € 7,99. Dezelfde prijs als in de KOBO bibliotheek. Ik vind het absurd dat BOL zich hier zo makkelijk vanaf maakt

  15. Gisteren met Bol gebeld over een terugbetaling die nog niet gedaan was.
    Uiterst vriendelijk te woord gestaan en ik was sowieso verbaasd dat je bij Bol gewoon iemand aan de telefoon krijgt die het gelijk gaat regelen ipv een stomme chat robot. Ik vind dit een compliment waard !!

  16. Beste, ik heb al zo dikwijls jullie willen bereiken ivm de bestelnummer: 1369876352, refnr.: 3906842689661 om te willen zeggen dat ik NIETS heb gekregen en NU NIET meer moet hebben. Maar jullie blijven maar een factuur sturen die NIET zal betalen en NIET meer moet hebben dit is al de zoveelste maal. IK BEN HET BEU. Zelf Laatste herinneringen om iets te betalen dat ik NIET heb ontvangen. Ik hoop dat dit nu gedaan is.
    Grt, J.Rottiers

  17. Klacht,gelieve mijn te betalen factuur na te kijken aub.
    Heb ook een bestelling niet volledig ontvangen .
    2 stuks besteld en maar een ontvangen. Bstnr.1392335905.verkoper referentie 186399862.

    Andere bestelling Bstnr.1392335905. ontvangen en betaald op 23 augustus. verkoper referentie 236394488.
    Ergens klopper er zaken zeker niet,gelieve dit na te zien dan kan ik tot betaling overgaan.

    Klantnummer 9500373059.
    Rita Van der Stuyft.
    Schoolstraat 5
    9230 Wetteren

  18. Ik heb een cadeaukaart gehad van iemand uit onze flat omdat ik bepaalde goede dingen doet voor ouderen het was een bedrag van 20 euro ik gaf de kaart aan mijn kleindochter die tikte het kaartnummer in en de code en kreeg te zien dat er niets op stond. via de chat heb ik info gevraagd hoe of wat . volgens haar moest ik naar de dame gaan waar ik de kaart van had gehad en zij moest hem activeren. maar door bepaalde omstandigheden heb ik geen contact met die dame. ik vind alles een beetje omslachtig en vraag mij af of die 20 euro gewoon verloren gaan of ten goede van bol.com? graag enige info

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.