Contact opnemen met Bol.com doe je zo
Er zullen weinig mensen in Nederland zijn die nog nooit van Bol.com gehoord hebben. En tevens weinig mensen die er nog nooit wat besteld hebben. Nu krijgt een webwinkel zoals Bol dagelijks zoveel bestellingen van klanten binnen dat er wel eens iets mis kan gaan of dat je gewoon ergens een vraag over hebt. Wil je bijvoorbeeld iets weten over een bestelling of klopt er iets niet bij de levering? Dan kun je het beste daarover contact opnemen met de Bol klantenservice zodat je probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.
Hoe werkt Bol.com?
Wat weten we nu eigenlijk allemaal van Bol? Misschien niet eens zoveel over het bedrijf zelf maar de naam alleen is al zo bekend dat er bij iedereen wel een lampje gaat branden als je deze noemt. Bol staat voor Bertelsmann On Line. Het bedrijf was in het begin niet zo groot maar groeide al snel door en werd immens populair. Klanten weten het dan ook goed te vinden. Groot voordeel van Bol is dat je er nagenoeg alles kunt bestellen en het doorgaans ook nog eens snel in huis hebt. Ze werken met een eigen magazijn maar ook samen met andere leveranciers. Zo kun jij als klant iets bestellen via www.bol.com en zorgen zij ervoor dat het bij jou geleverd wordt. Ook als het elders vandaan komt. De webwinkel wordt ook regelmatig verkozen tot Webwinkel van het Jaar.
Bestellen is een eitje
Daarnaast is bestellen zo gepiept. Heb je gevonden wat je wilt hebben, dan doe je dit in het winkelmandje en bestel je het. Je kunt op diverse manieren betalen, ook achteraf als je dat prettiger vindt. Zo kun je er betalen met iDeal, een creditcard, een cadeaubon (geldt voor zowel bonnen van Bol zelf als bepaalde andere soorten) of achteraf. Hiervoor krijg je via de mail een factuur met een link waarmee je rechtstreeks kunt betalen. Dat is erg handig en dan betaal je pas als je de bestelling in huis hebt.
Garantie op je aankopen bij Bol
Bij Bol bestellen is veilig want je hebt met een betrouwbare aanbieder te maken. Natuurlijk kunnen daar ook foutjes gemaakt worden maar de service is dermate goed dat je je weinig zorgen hoeft te maken mocht er iets niet kloppen. Op een besteld artikel kan ook garantie zitten. Dit is de fabrieksgarantie. Als je een bepaald artikel bestelt staat er al bij hoe lang de garantietijd is. Voor de garantie bewaar je de factuur en eventueel extra documenten die bij het artikel zelf aangeleverd worden. Is er iets mis mee? Dan neem je contact op met de Bol klantenservice en proberen zij het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen zodat jij een tevreden klant blijft.
Bekijk zelf de status van je bestelling
Bij iedere bestelling kun je zelf aangeven wanneer je wilt dat deze bezorgd wordt zodat je er niet speciaal voor thuis hoeft te blijven. Zelf afhalen op een afhaalpunt kan uiteraard ook. Je bestelling kun je zelf online volgen via Track & Trace maar ook als je inlogt bij Bol op de website. Zo weet je precies wat de status ervan is en wanneer je de levering kunt verwachten.
Neem contact op met de klantenservice van Bol
Heb je nu een andere vraag? Bijvoorbeeld over een bepaald artikel of heb je iets verkeerds toegestuurd gekregen? Dat is vervelend maar dit kan snel opgelost worden door Bol.com. Hiervoor neem je dan met Bol contact op met de klantenservice. Deze is op meerdere manieren bereikbaar zoals via Bol bellen. Zo kun je ze om te beginnen bereiken via het Bol telefoonnummer 030-3104999. De klantenservice is 24/7 bereikbaar dus je kunt ze bellen wanneer jij maar wilt. Wil je liever op een andere manier contact? Dan kun je ook kiezen voor een live chat met een medewerker. Dit doe je via een klik op de Chatfunctie die je op de website van Bol vindt. Je kunt met een virtuele assistent chatten maar ook met een echte medewerker als je dat liever doet. Voordeel van chatten is dat je, net als met de telefoon, meteen een antwoord krijgt.
Bol op social media of per post een bericht sturen
Bol is ook actief op social media. Op die manier is het dus ook mogelijk je vraag te stellen. Dit kan op de volgende manieren:
- Via Facebook: facebook.com/bolpuntcom
- Via Twitter: twitter.com/bol_com
- Via YouTube: youtube.com/user.bolcom
- Of via Pinterest: pinterest.com/bolpuntcom
Heb je een vraag of klacht dan kun je deze uiteraard ook versturen via de klantenservice pagina van Bol of deze per post verzenden. Voor de laatste manier stuur je een brief naar Bol, ter attentie van Afdeling Klachten. Het postadres is Postbus 8080, 3503 RB in Utrecht.
Chatten met Billie
Bol.com biedt een innovatieve en efficiënte manier om klantenservicevragen te beantwoorden via hun toegewijde chatpagina, waar klanten de mogelijkheid hebben om te communiceren met chatbot Billie. Deze geavanceerde digitale assistent is ontworpen om altijd beschikbaar te zijn, dag en nacht, zodat klanten op elk moment ondersteuning kunnen krijgen. Bol.com is trots op de kennis en behulpzaamheid van Billie, met de belofte dat deze chatbot (bijna) alles weet wat er te weten valt over de diensten en producten van het bedrijf. Voor diegenen die op zoek zijn naar snelle antwoorden en efficiënte oplossingen, is het starten van een gesprek met chatbot Billie vaak de snelste route. Of het nu gaat om een vraag over een bestelling, een retourzending of een productdetail, Billie staat klaar om met zijn uitgebreide database en intelligentie klanten te begeleiden naar een bevredigende oplossing.
Vragen die vaak gesteld worden aan Bol
Als je een vraag hebt aan Bol is het goed mogelijk dat deze al door iemand anders gesteld is. Op de website zijn daarom de meestgestelde vragen verzameld zodat je daar een kijkje kunt nemen of jouw vraag er ook bij staat. De vragen zijn gerangschikt op onderwerp zodat je er snel kunt zoeken. Staat jouw vraag er ook tussen? Dan heb je op deze manier het snelste je antwoord gevonden. Kom je er niet goed uit of is het niet duidelijk? Benader dan altijd de klantenservice, daar zijn ze immers voor. Veelgestelde vragen door klanten zijn bijvoorbeeld:
- Wanneer krijg ik mijn bestelling?
- Heb ik garantie op mijn artikel?
- Mag ik mijn bestelling annuleren?
Dit zijn slechts een paar voorbeelden want je kunt immers nog veel meer vragen. Veel antwoorden vind je reeds op de site en worden vaak al vermeld bij de voorwaarden of als je een bestelling plaatst.
33 reacties
Klacht. Ik bestel bij Bol. Com 4 art. Ik krijg één factuur van één art. De drie andere art. Komen van een ander bedrijf. Geen punt, maar waarom krijg ik NIET van Bol een volledig factuur met alle 4 de art. en btw vermeld? Ik bestel bij Bol dus Bol ik betaal aan Bol , dus moet Bol mij een volledige rekening sturen. En vind ik dat ik als klant daar niet zelf achteraan moet gaan.
Beslist niet klantvriendelijk.
Mevr.W.Groeneveld
Beste,
Ik heb een betaaling gedaan met payconiq. Terwijl ik snel heb geannuleerd is deze betaaling toch er door gekomen en van mijn rekening 41Euro90cent afgehouden. En er is niks van bestelling op mijn account gekomen. Kunnen jullie die bedrag terug storten aub?
Mvg,
El krissi
Morad
Klacht, Ik heb de bestelling met nr 1214492279 klaptafel op dezelfde dag terug gestuurd naar de leverancier omdat het geheel vies en beschadigt was. Ik heb een bewijs van aanname van postagentschap . Leverancier beweert dat tafel niet is verstuurd. naar diversen keren te hebben geprobeerd om met die kloot computer van bol. com de regelen heb ik nu het standpunt kom maar met je incassobureau. Teus Sukel / nr 9010754091
Goedemorgen Dames en Heren,
Ik Dick Wijkhuizen heb nog niet het bedrag gezien op mijn afschrijving,
wat dan ook de afspraak was dat dit teruggestort zou worden,
het bedrag was 8.95 Euro
Zou u dit als nog terug willen storten……………………………………………………
Op gironr NL 51 INGB0004791678
Ten Name van D.J.Wijkhuizen.
Alvast Hartelijk bedankt voor u te nemen moeite,
Met Vriendelijke Groet van Dick Wijkhuizen.
twee weken geleden hebben bij Bol.com een LOOPBAND besteld merk Blue Mill. Wij hebben de loopband ontvangen, in de doos hebben we geen
OLIE aangetroffen. Wij hebben veel en vvaak aan de service afd gevraagd om de olie alsnog na te sturen. Tot op heden nog steeds niets gehoord noch ontvangen. Wij zouden het op prijs stellen dat wij alsnog de noodzakelijke OLIE mogen ontvangen.
Beste medewerker klantenservice (Jaganda), heel veel dank voor de koekjes die u mij gestuurd heeft, superlief en zó attent! Het heeft mij enorm verrast en ben er echt van ontdaan, heel erg bedankt en ja, we hebben gezellig gekletst idd, hoop dat dat vaker kan, bol blijft mijn favoriete winkel, fijn weekend verder en bedankt voor de superservice 😘
Hallo,
Gaarne willen weten of van de Playmobil Aleanz Arena nr. 70046 de mini voetbal balletjes los te verkrijgen zijn ?? Deze zijn namelijk zo licht en klein, datdzeze in no time zoek raken toch !
Gaarne enige reaktie en gr.
C.M. Konsten,
Ik heb zojuist beddegoed besteld ter waarde van 113,95. Dit heb ik betaald met 2 waardebonnen die tot eind december geldig zijn. De waardebonnen zijn 50 euro dus gezamenlijk 100 euro. De 13,95 heb ik via ideal betaald. Nu krijg ik een mail van bol.com dat de betaling geannuleerd is omdat het contact met mijn bank niet goed is verlopen. Ik probeer opnieuw te bestellen met de waardebonnen, maar nu krijg ik de boodschap van bol.com dat de bonnen geen waarde meer hebben. Ik heb deze helemaal niet gebruikt, want mijn bestelling is geannuleerd. Hoe is dit mogelijk? Kunt u mij helpen?
Wanneer ik een bestelling wil plaatsen, krijg ik als bezorgadres een adres van een kennis in Krommenie waarheen ik eerder al eens een bestelling heb laten afleveren, plus ook nog een afhaaladres in die gemeente.
Dat was maar éénmalig. Ik wil die adressen definitief verwijderd hebben, maar dat lukt mij niet. En bij Billy beland ik in een vicieuze cirkel.
Ik verzoek u ervoor te zorgen, dat alléén mijn eigen adres als bezorgadres verschijnt, of instructies te geven, op welke wijze ik dat zelf kan doen.
Bij voorbaat mijn dank.
Aan de bol.com medewerker Tim, die mij zeer verraste met een prettige attentie en een persoonlijk briefje,
Met de aankoop van de DVD box The Killing was ik destijds zeer tevreden, totdat in de allerlaatste aflevering er storende foutjes optraden in enkele DVD’s.
Op advies van Bol.com retourneerde ik genoemde serie, waarop ik mijn geld terug kreeg. eerlijk gezegd durf ik het nog niet aan om The Killing opnieuw te plaatsen.
Geheel onverwachts verraste Bol.com mij deze week met een bijzonder aardige attentie tezamen met een persoonlijk geschreven boodschap erbij.
Een van de redenen dat ik graag bij Bol.com koop is de hoge mate van persoonlijke vriendelijkheid en betrokkenheid bij de klanten.
Eigenlijk vind ik deze klantvriendelijkheid nergens anders terug en dat heeft er zeker toe geleid dat ik online bij uw bedrijf bestellingen zal blijven plaatsen. dus : hartelijk bedankt voor je attentie en goede wensen, Tim!
Ik heb een bezwaar
ik bestel al best lang bij Bol.Com en betaal meestal met after pay omdat het gemakkelijk is als de bestelling tegen valt kan ik het gewoon terug sturen en dan is het geen heen en weer met het geld . Dat heb ik ook deze keer gedaan en ook weer met after pay maar was van plan als ik de bestelling goed vind wou ik het met een cadeaubon betalen , maar met after pay mag je niet meer gebruik maken van je cadeaubon en dit neem ik Bol.Com heel kwalijk omdat ze het niet bij het betalen aangeven dat je dan de cadeaubon niet mag gebruiken .
Dus dit was de laste keer dat ik bij Bol.Com besteld heb. Er zijn nog zoveel online shops waar ik ook after pay kan betalen en die ook heel goede service hebben en vaak ook nog goed koper zijn .
Ik kan niet in de webshop komen. Deze wordt aangemerkt als zijnde geïnfecteerd. Mijn pc stuurt mij weer naar een veilige pagina.
D.d. 16-05-2022, 16.10 uur
Beste bol.
Ik heb net naar jullie gebeld dus tussen 11.05 en 11.15 ik krijg een dame aan de lijn die Mij niet begreep en die zegt…Ik ga dit gesprek beëindigen. Ik zeg. Dat denk ik niet.
Ik wil wat vragen. Zegt ze. Ik denk het wel.
Nou sorry. Ik laat mij zo niet behandelen.
Ik wil weten wie dit gedaan heeft. Ik ben volledig gediscrimineerd. Ik heb serieus verdriet dat dit gebeurd is en wil een goede oplossing.
Dit mag never gebeuren.
Bij niemand!!!!
Ik wacht uw reactie af.
Nadat de de partner van Bol.com mijn ontvangen retourzending niet doorgegeven had aan Bol
Kreek ik mijn cadeaukaartgeld maar niet terug.
Contact opgenomen met klantenservice en in 5 minuten opgelost door Daniel ,chapeau.
Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik heb gisteren een E-book besteld en betaald (bestelnummer 1379249589). Echter dit Spaanse boek “La Mirada de Humilda”, bestemd voor mijn partner is op geen enkele mogelijkheid op haar E-reader te zetten. Ook het volgen van instructies hoe je een URL link moet omzetten naar een EPUB, heb ik moeten opzoeken op Internet. Op de website van BOL staat “OEPS, instructie niet beschikbaar. Adobe Digital Editions geïnstalleerd, boek is zichtbaar, maar vervolgens op een E-reader zetten lukt niet. Wij hebben een KOBO e-reader van ca. 8-10 jaar oud. Het is voor ons niet mogelijk om met de KOBO Bol.com het boek op de E-reader te zetten. Zelfs met het verwijderen van de DRM beveiliging was het niet mogelijk.
Uiteindelijk hebben wij het boek gevonden in de KOBO bibliotheek in haar E-reader zelf en daar nogmaals gekocht voor dezelfde prijs.
Lekker makkelijk , iets verkopen dat je als klant niet kunt gebruiken. Een E-book kan ik niet teruggeven en al helemaal niet het geld terugkrijgen. Het betreft een bedrag van € 7,99. Dezelfde prijs als in de KOBO bibliotheek. Ik vind het absurd dat BOL zich hier zo makkelijk vanaf maakt
Gisteren met Bol gebeld over een terugbetaling die nog niet gedaan was.
Uiterst vriendelijk te woord gestaan en ik was sowieso verbaasd dat je bij Bol gewoon iemand aan de telefoon krijgt die het gelijk gaat regelen ipv een stomme chat robot. Ik vind dit een compliment waard !!
Beste, ik heb al zo dikwijls jullie willen bereiken ivm de bestelnummer: 1369876352, refnr.: 3906842689661 om te willen zeggen dat ik NIETS heb gekregen en NU NIET meer moet hebben. Maar jullie blijven maar een factuur sturen die NIET zal betalen en NIET meer moet hebben dit is al de zoveelste maal. IK BEN HET BEU. Zelf Laatste herinneringen om iets te betalen dat ik NIET heb ontvangen. Ik hoop dat dit nu gedaan is.
Grt, J.Rottiers
Klacht,gelieve mijn te betalen factuur na te kijken aub.
Heb ook een bestelling niet volledig ontvangen .
2 stuks besteld en maar een ontvangen. Bstnr.1392335905.verkoper referentie 186399862.
Andere bestelling Bstnr.1392335905. ontvangen en betaald op 23 augustus. verkoper referentie 236394488.
Ergens klopper er zaken zeker niet,gelieve dit na te zien dan kan ik tot betaling overgaan.
Klantnummer 9500373059.
Rita Van der Stuyft.
Schoolstraat 5
9230 Wetteren
Ik heb een cadeaukaart gehad van iemand uit onze flat omdat ik bepaalde goede dingen doet voor ouderen het was een bedrag van 20 euro ik gaf de kaart aan mijn kleindochter die tikte het kaartnummer in en de code en kreeg te zien dat er niets op stond. via de chat heb ik info gevraagd hoe of wat . volgens haar moest ik naar de dame gaan waar ik de kaart van had gehad en zij moest hem activeren. maar door bepaalde omstandigheden heb ik geen contact met die dame. ik vind alles een beetje omslachtig en vraag mij af of die 20 euro gewoon verloren gaan of ten goede van bol.com? graag enige info
Dear,
I just ordered (Klantnummer: 3022315396) Narciso Rodriguez 100 ml – Eau de Parfum – Damesparfum for 92.95 euro on the website, but it came up as 99.95 in my bill! This is the first time something like this has happened to me, and it has caused me to lose trust in bol.com and ignore only shopping through this website! I would cancel my entire order or hope that bol.com will fix this.
I’m hoping to hear from you soon.
Op 29 november 2022 heb ik een order geplaatst (order nummer 1528165271) welke bestaat uit 3 producten (waaronder 2 dvd’s en 1 elektronica). Volgens PostNL is deze op 1 december geleverd zonder dat hier een handtekening is geplaatst. Helaas is dit pakket niet aangekomen.
PostNL gesproken en die geeft aan contact op te nemen met de verzender (Bol.com in dit geval). Bol beweerd dat PostNL zegt dat het pakket is geleverd. Ons pakket is niet geleverd en bezorger weet het ook niet. Wij krijgen zowat dagelijks pakketjes van o.a. PostNL en het gaat altijd goed. Nog nooit hebben wij problemen ervaren met PostNL en zijn zeer tevreden over haar diensten. Echter zegt Bol dat jullie beweren dat pakket is geleverd wat niet het geval is.
Ik heb oo 15 Januari 2023 een duits nederlands wordenboek besteld maar hij Is nog steeds niet binnen bestelnr. 1548597166 er staat bij “bezorgd” maar wij hebben Niks
Ik heb 2 waterkussens bestel maar mijn vrouw bevalt het prima maar mij totaal niet kan ik er nu 1 retour zenden.
Ik mevr Telgehof uit Aadorp heb oordoppen besteld via jullie 24 juni al ik kreeg twee bericht dat het even duurde de bestelling het merk was loopearplugs maar heb ze nog niet ik wil heel graag het geld terug 29,95. [email protected]
Dear Sir/Madam,
My husband and I ordered electric toothbrush and we paid with giftcard last April 22 2023.we received it perfectly.but today we received payment reminders.how come that we need to pay?and I tried to call but is not available.please help us,,,kind regards
Al menige keren heb ik een bestelling bij mijn zoon in Eersel laten komen en zijn ook gebracht op het adres wat is aangegeven en in mijn adressenboek staat. Nu heb ik een bestelling van ruim € 655,92 euro en herkend de bezorger ineens het adres niet terwijl hij vorige week nog een airco heeft geleverd.
Zonder enig overleg is het teruggestuurd naar Bol.com ipv afgeven bij het afhaal punt bij hem om de hoek.
Waarom moet het nu ineens zo moeilijk gaan.
Dit snap ik niet en vindt ik onacceptabel.
Wat kunt u hier aan doen
Ik heb bij jullie een Bosch WTX88MKOFG serie 8 Warmtepompdroger van €829,00
en een Wpro SKS101 -Stapelkit van €56,03 besteld met bezorging en plaatsing,
De bezorger kwam netjes op het tijdblok dat was opgegeven maar wist niet hoe het moest met de stapelkit en ging dit dus ook niet doen. De heren van de bezorging wilden het risico niet nemen om de wasdroger op de stapelkit te plaatsen. Wij gingen er van uit dat de heren gewend zijn om met die combinatie te werken. Er zullen heus wel meer klanten zijn die gebruik maken van die combinatie. Vervolgens hebben de heren de warmtepompdroger in de slaapkamer zonder verder uitleg en controle neergezet, dus moest mijn vriend en een buurman komen helpen om het zelf te doen, dit is een hele teleurstelling als je zoveel geld betaald Tevens staat er bij jullie dat je 24/7 bereikbaar bent onder telefoonnummer 030 310 4999, nou niet dus, ik ben een zeer teleurgestelde klant
Ik heb een bestelling gedaan op 6 juli 2023 en nog steeds niet ontvangen. De track&trace blijft zeggen, sorry door de grote drukte….
Ik heb met iemand van jullie gesproken, die zou het uitzoeken maar nog steeds niets gehoord. Ik wil nu eindelijk mijn bestelling ontvangen, bestelnummer 1609424059
Betreft bestelnummer 1614437822. De oplader ontbreekt echter. Wat moet ik doen? Graag reactie.
Hallo wij hebben nachtlampje gekocht maar het lampje gaf en een keer een knol en doet niks meer.wat moet ik er mee doen het heeft 13 . Euro gekost de vraag ligt bij jullie.
Heb twee kussens besteld, die beide voor mij niet voldeden, netjes via de retourservice alles teruggestuurd. Heb bevestiging ontvangen, dat de beide kussens bij Bol.com zijn gearriveerd en toch ontvang ik van één kussen een betalingsherinnering en zelfs een boete omdat ik logischer wijze niet zal betalen voor dit teruggestuurde kussen. Van het tweede kussen is het betalingstermijn nog niet voorbij, maar daarvan staat de nog te betalen factuur er ook bij? Hoe kan dit? Een mail sturen lukt niet, via de klantenservice chat, begrijpt de chatbot mij niet en zo blijft het ergens hangen. Net geprobeerd te bellen, lukte ook niet……..dus wat nu?
Bol waardeloos bedrijf. Ik wacht al weken op terug betaling. Ik krijg een bericht dat ik de terug gestuurde artikelen heb geannuleerd terwijl ik het bewijs heb ontvangen dat de teruggestuurde artikelen zijn ontvangen.
Ik heb een artikel bestel die niet past !!! Ik belde met een medewerker en deze persoon zei mij dat ze document om een return te doen en dat het bedrag teruggestort zou worden. Nu zijn wij 2 weken later en heb nog niets mogen ontvangen. Graag zou ik de terugbetaling zien binnenkomen !!!!
Het gaat om
klantnummer 9011700412
aankoopdatum 29.03.2024
bestelnummer 4090283719
Ik probeer te bellen sinds begin van de week op het doorgegeven nummer maw 0900355500. Tevergeefs ALTIJD BEZETTOON !!!!!!!! op alle momenten van de dag geprobeerd !!!!!!