ANWB klantenservice

ANWB Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (26) Reviews

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: Vanaf 08:30 t/m 18:00 uur

Dinsdag: Vanaf 08:30 t/m 18:00 uur

Woensdag: Vanaf 08:30 t/m 18:00 uur

Donderdag: Vanaf 08:30 t/m 18:00 uur

Vrijdag: Vanaf 08:30 t/m 18:00 uur

Zaterdag: Vanaf 10:00 t/m 16:00 uur

Zondag: Gesloten

Belkosten: Gebruikelijke belkosten

Mijn ANWB

Inloggen op mijn ANWB kan via https://www.anwb.nl/mijn-anwb, via mijn ANWB kun je je producten en diensten die je afneemt bij de ANWB beheren. Ook kun je je eigen gegevens inzien en krijg je inzicht in facturen en betalingen. Om je aan te melden voor mijn ANWB ga je naar https://www.anwb.nl/inlogaccount-aanmaken, hiervoor heb je een relatienummer nodig. Dit ontvang je wanneer je lid wordt van de ANWB.

ANWB producten

De meeste mensen kennen de ANWB voornamelijk als wegenwacht service, maar wist je dat de ANWB tegenwoordig nog veel meer producten heeft? Zo biedt de ANWB reizen aan en hebben ze een eigen winkel, maar ook het afsluiten van een creditcard of verzekering kan tegenwoordig bij de ANWB. Dit kun je doen in één van de winkels of via hun website. Het is tegenwoordig zelfs mogelijk om je auto te verkopen via de ANWB.  Via de website vul je de gegevens in en ontvang je een vrijblijvend maar gegarandeerd bod dat ze voor je auto betalen. Zo hoef je niet te onderhandelen en ze zorgen ervoor dat je snel je geld ontvangt op je rekening.

ANWB verzekeringen

ANWB heeft haar verzekeringen opgedeeld in 3 rubrieken. Namelijk verzekeringen voor ‘op de weg’, ‘vakantie en vrije tijd’ en als laatste ’thuis en persoonlijk’. De rubriek ‘Op de weg’ bestaat uit verzekeringen voor bijna alles wat kan rijden, van een fiets tot aan een auto. De tweede rubriek ‘Vakantie en vrije tijd’ is was breder, dit gaat zowel om reisverzekeringen, maar ook bijvoorbeeld een boot of caravanverzekering. De laatste rubriek ’thuis en persoonlijk’ biedt allerlei verzekeringen voor je woning, zoals een inboedelverzekering of woonverzekering en daarnaast nog enkele persoonlijke verzekeringen, bijvoorbeeld rechtsbijstand. Je kunt via de website van de ANWB eenvoudig een verzekering afsluiten, ook schade melden, gegevens wijziging of je verzekering opzeggen kan via de website.

Mijn ANWB creditcard

ANWB biedt verschillende creditcards aan. Je kunt via de ANWB een Visa Gold Card, Visa Silver Card en een Visa Clasic Card afsluiten. Met een richtlimiet van 2.500,- tot 5.000,- euro. Als kun je het 1e jaar een gratis creditcard krijgen. Via mijn ANWB kun je gemakkelijk je uitgaven bekijken en je creditcard beheren.  Ook is er een ‘Mijn ANWB Creditcard’ app, waarmee je je uitgaven kunt inzien. De app is te downloaden via de Appstore en via Google Play. 

Lidmaatschap kosten

Een ANWB-lidmaatschap kost 15,50 euro per jaar. Voor een partnerpas betaal 7,50 euro en een ANWB jongerenpas kost maar 2,50 euro. Dit is exclusief wegenwacht service.

ANWB-wegenwacht service

Wanneer je als lid ook gebruikt wilt maken van de wegenwacht service, moet je hier apart voor betalen. De kosten voor deze dienst kun je vinden op https://www.anwb.nl/lidmaatschap/service/tarieven. Er gelden aparte tarieven voor verschillende voertuigen en ook voor verschillende gebieden.

ANWB contact

De ANWB klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag vanaf 08:30 tot 18:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur. De klantenservice ANWB winkels is van maandag tot en met vrijdag geopend tussen 08:30 en 18:00 uur.

Het telefoonnummer van ANWB is 088-2692222.

Sociale Media

 – Klik hier (https://m.me/anwb) om een bericht te sturen via Messenger. Je ontvangt binnen 1 werkdag een reactie.

 – Het twitteraccount van ANWB is https://twitter.com/anwb. Je ontvangt binnen 1 werkdag een reactie.

Live chat

Op de pagina https://www.anwb.nl/contact-en-service vindt je een live chat. De live chat is niet altijd beschikbaar. Welke uren deze open is, wordt niet vermeld op de website en is bij ons niet bekend.

ANWB Winkel

Als je vragen hebt kun je ook altijd in een fysieke ANWB winkel langsgaan met je vraag. De openingstijden verschillen per winkel. Actuele openingstijden zijn te vinden op de website van de ANWB.

ANWB alarmcentrale telefoonnummer

Het ANWB alarmcentale telefoonnummer kun je altijd bellen. De ANWB is voor schade en pech, 24/7 bereikbaar. Gebruik hiervoor het telefoonnummer 088 269 2888, bel je vanuit het buitenland gebruik dan 0031 70 314 14 14.

Bel je via een zakelijk lidmaatschap, gebruik dan het telefoonnummer 088 269 21 00 en vanuit het buitenland +31 88 269 14 64. Als ANWB voor de zaak klant kun je ook online pechgevallen melden. Hiervoor ga je naar https://www.anwb.nl/zakelijk/wegenwacht/pech-melden.

Het alarmnummer is alleen bedoeld voor pech en schademeldingen, waarvoor hulp van de ANWB nodig is. Dit nummer is niet bedoeld voor het melden van schade voor een ANWB verzekering.

ANWB contact verzekering

Als je een vraag hebt over je ANWB verzekering, of een schade wilt melden, dan kun je hiervoor het algemene telefoonnummer bellen. Via het keuze menu kom je terecht bij ANWB verzekeringen.

Facebookpagina van ANWB

ANWB facebook
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan ANWB
Bezoek het Facebook account van ANWB en stel direct jouw vraag.

Twitter van ANWB

ANWB twitter
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan ANWB
Bezoek het Twitter account van ANWB en stel direct jouw vraag.

Website van ANWB

ANWB website
Bezoek de website van ANWBom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van ANWB om contact op te nemen.

Adresgegevens van ANWB

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Wassenaarseweg 220, 2596 EC Den Haag.
Je kunt de exacte locatie van ANWB ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

26 reacties

  1. Geachte directie,
    Als trouw lid van de anwb heb ik gedurende een periode van 50 jaar tot volle tevredenheid gebruik mogen maken van de vele diensten die door uw bedrijf worden verzorgd. Helaas heb ik tot mijn grote spijt gezien mijn hoge leeftijd – 85 jaar – moeten besluiten om ons dagelijks vervoer in handen te leggen van taxi’s e.d. Voor het lange lidmaatschap hebt u besloten om dit belonen met een bloemetje.
    Mede namens mijn vrouw wil ik u daarvoor bij deze heel hartelijk bedanken.
    Een bijzonder woord van dank wil ik hierbij uitspreken voor de de dame bij de klantenservice die de uitschrijving op een correcte en klantvriendelijke wijze heeft afgewerkt. De ANWB mag trots zijn op zulke medewerkers in dienst te hebben
    Met vr.gr. C.P.Klein

  2. Geachte Heer/mevr.,

    Hierbij wil ik een klacht indienen betreffende een gekocht product ,gekochtin de anwb winkel in Hoofddorp op 2-07-2021.
    Het gaat om een paar wandelschoenen sierra 220 mt.39.
    na ze te hebben ingelopen met korte afstanden kreeg mijn vrouw na het lopen van ong.10km vreselijke pijn in haar voeten en waren haar tenen blauw.
    Conclusie de schoenen zijn te klein aangemeten door de verkoopster,bij navraag in een loopwinkel zei men dat je altijd een mt.groter moet nemen.ben teruggegaan naar de winkel,maar daar werd mij verteld dat je ze alleen in huis mag inlopen.
    Vind dit belachelijk en verwacht een redelijke oplossing.
    Ben sinds 1979 lid .

  3. M,ik heb 3x gebeld met de ANWB schade aan mijn caravan ze vragen dan naam adres en geboorte datum en zeggen verder niets meer maar laten me iedere keer wachten heel irritant graag mij even bellen 0229 541296 bedankt

  4. Ik probeer de hele dag al een schade te melden. Ze vragen adres, geboorte datum en zeggen dat ze mij doorverbinden. Maar iedere keer wordt de verbinding verbroken. Ik wil graag een schade melden. Willen jullie aub contact opnemen met 06 28677250

  5. Misschien word ik kippig maar Uw recente brief van 29 november jl. waarin U o.a. meldt dat U zo blij met mij bent als lid van de ANWB, met daarbij de faktuur voor het nieuwe jaar, is in een zodanig klein lettertype opgemaakt dat ik U er toch op wil attenderen dat dit niet de bedoeling kan zijn.
    De tekst staat voornamelijk in letterhoogte 2 mm met gedeeltelijk zelfs 1 mm letterhoogte.
    Hopelijk is dit een éénmalige vergissing en komt het niet voort uit de gedachte van “oh, oh, wat zijn we lekker bezig met het millieu”.
    Dat zou dan ten koste van mijn ogen zijn.

    PS U vraagt hieronder naar mijn email-adres, maar wat is ANWB’s email-adres eigenlijk? Ik kon het in ieder geval niet vinden.

  6. op deze manier probeer ik de puzzel uitslag van de anwb magazine kampioen nr. 3 april 2022 door te geven,want het schijnt een probleem te zijn. de uitslag is, de anwb is fan van fietsen.

  7. Vandaag 13 mei hebben wij 2 relaxstoelen in Alphen aan den Rijn gekocht. Bij thuiskomst bleek dat het stiksel van één van de stoelen op verscheidene plaatsen los zat. Wij hebben meteen contact opgenomen met de winkel en de verkoopster die ons geholpen heeft bood spontaan aan de stoel na haar werktijd voor ons om te ruilen in onze woonplaats Bodegraven.
    Dit is topservice!! Chapeau voor deze medewerkster.

  8. Ik vind de ANWB zeer klantonvriendelijk omdat er niet via email contact kan zijn terwijl zij dat wel met hun leden willen kunnen via noreply, eenzijdig profijt…. gewoon asociaal vind ik!

  9. Goede avond, Wij willen graag weten of er nog een aanbieding komt in de volgende Kampioen. Vorig jaar goed bevallen . Tijd en datum is nog niet bekent. Kunt u aub iets laten horen . Mijn lidnr. ANWB is 139 466 398 platina. Mw. M. Hoogendoorn Gelderblom/

  10. 7-6-2022
    Vandaag met een lekke band komen te staan in Friesland,heb om 17.10 Anwb gebeld deze zouden binnen 2uur komen oei dat is een lange tijd als je buiten staat midden in het open veld.Daarna twee keer appje gekregen binnen 20 min zijn wij er .DUS NOG NIET. Heb inmiddels restaurant moeten afzeggen watwe gereserveerd hadden .Om 20.15 kwam uiteindelijk de Anwb.

    Hoop dat ik iets van jullie verneem of een bon te goed zie.
    Heb niet voor niks een ANWB verzekering voor fiets waar je voor betaald.
    DANKJEWEL VOOR HET LANGE WACHTEN BUITEN ON DE KOU!!.
    Vriendelijke Groet,José Vermeij en Huub Lahaye.

  11. L.S.

    Mijn bestelling is binnen!!!! Alles is goed gegaan, alles past, dus we hoeven niets terug te sturen.
    Bij mijn bestelling zat een mooie folder “ANWB Kampeerspecial, hierin een woordzoeker, ” Ga op expeditie.”
    Wij zijn grootouders van een handje vol kleinkinderen, en dachten, wij proberen het, we lossen de puzzel op, en wie weet.
    Maar na op verschillende manieren gezocht te hebben kunnen wij onze oplossing nergens kwijt, tot onze spijt.
    De oplossing voor de woordzoeker is NAAR BUITEN, hopelijk kunnen wij langs deze weg toch onze oplossing deponeren.

    We wachten met spanning af.

    Met vriendelijke groet,

    Max

  12. Ben met caravan in Spanje en heb bij het wegrijden schade gemaakt aan caravan. (verlichting, raam beschadigd en linker achterzijde is beplating uit elkaar getrokken zoals sardineblik, 20 cm x 50 cm) Dus als je zo’n blik opentrekt komt het deksel mee en dan over een lengte zoals benoemd. Schade op 24/7 gemeld bij Unigarant verzekeringen (heb bij ANWB auto, caravan en uitgebreide hulpverlening verzekerd) Vandaag 11/8 gebeld wat de stand van zaken was. kreeg eerst dame aan de lijn die me weer een ander schadenummer gaf en doorverbond naar caravanverzekering. Deze persoon vertelde dat dit via de alarmcentrale moest gaan. Die wilde ik vanwege de drukte op 24/7 jl niet bellen. Doorverbonden en daar met een persoon gesproken die een dossier aan ging maken. 60 Minuten met deze persoon gesproken die toen vertelde dat ik toch bij de verzekeringen moet zijn omdat het een gekoppeld voertuig betrof?. Dus totaal al 75 minuten vanuit Spanje aan het bellen. Toen heb ik weer naar de verzekeringen gebeld en deze vertelde dat hij me niet door kon verbinden met die afdeling omdat het druk was en daarom tijdelijk middags niet bereikbaar was en ik wel teruggebeld zou worden. Wanneer kon hij niet zeggen vanwege de drukte. Ben ernstig teleurgesteld in de ANWB verzekeringen en meldkamer van de alarmlijn. De linkerhand niet weet wat de rechter doet. Erg amateuristisch en onprofessioneel, zeker wat communicatie en onderlinge afstemming betreft, en voordien wordt dan ook nog verteld dat de gesprekken opgenomen worden, nou ik hoop dat dit ook gedaan is? Ik weet nu nog niet waar ik aan toe ben. O ja, we dachten voor vertrek dat we er verstandig aan deden om alle verzekeringen bij de ANWB onder te brengen!!! Inmiddels mag ik dus gewoon afwachten tot men mij belt. Let wel, het gaat mij over de wijze waarop de casus wordt opgepakt?

  13. Naar aanleiding van een artikel in de kampioen van Vivianne Heijnen, Elektrisch rijden moet haalbaar en betaalbaar zijn voor iedereen.

    Je hoort en leest niets anders
    Meer laadpalen, goedkopere energie, E-trax auto`s een schoner milieu in 2030, in 2035 geen benzine en diesel auto`s meer te koop enz. enz. Ik denk dat het nu tijd gaat worden voor de Flex Wind Energie Molen.
    Een eenvoudig en snel te bouwen windmolen. Hij is niet groot, doet niet mee aan de mastodonten wedstrijd, is geen horizon vervuiler. Maakt geen herrie, maar zal ook een Data Center niet van genoeg energie kunnen voorzien.
    Om hem te zien zal je moeite moeten doen je weet dat hij er staat maar verschuilt zich in het landschap, maar hij is veel te groot voor in mijn tuintje.
    Bij een goed vervaardigt bouwpakket zal de bouw tijd tussen de 5 en 7 dagen zijn. In Nederland molenland zijn er wel meer dan duizend plaatsen beschikbaar en in de EU een veelvoud.
    In 2035 zijn er geen benzine en diesel auto`s meer te koop dus ook het kwartje van Kok verdwijnt, dan geven we deze energie de naam b.v. het dupie van Jetten want duurder dan 10 eurocent per kilowatt uur zal het niet worden mits het in beheer blijft van gemeenten en provincies en die krijgen daar een prima extra inkomen voor terug.

  14. LS,
    Na via de telefoon een stuk of 5 keuzemenu’s te hebben afgewerkt, werd er medegedeeld: “. . . . ,dat het op het ogenblik erg druk is”.
    Daarom heb ik de volgende tip voor U:
    Als men U belt, vraagt U in te spreken, waarover men belt. U kunt daardoor beoordelen, met wie de persoon moet worden doorverbonden..
    Dat het steeds drukker wordt bij U begrijp ik, want sinds ik in 1963 lid werd, is er natuurlijk nogal wat leden-aanwas geweest.

    Maar ik heb al die jaren veel en graag van de ANWB-diensten gebruik gemaakt. Vooral van informatie voor onze kampeer-vakantie’s.
    Met vriendelijke groeten,
    Jeruël van Alteren, Leek.

  15. Ik kan jullie niet bereiken en de oplossing mailen of zo lukt nergens!!!!!!

    De oplossing puzzel/woordzoeker Kampioen 58 is:

    BASKENLAND

    Fijne feestdagen 😉!

    Met vr. gr. V.F. Schrijver – van Gaalen, 104 177 152

    Anwb lid sinds 1977!!

  16. Beste lezer,
    Ik open de ANWB onderweg app en ik moet het gebruik van persoonsgegevens goed vinden. Maar ik wil dit helemaal niet. Maar ik kom de app niet meer uit en kan ook niet verder zonder akkoord te geven. Er staat dat ik het later weer aan kan passen maar ik wil dit helemaal niet. Ik ben klant van ANWB en niet andersom. Ik betaal voor de diensten van ANWB en wil verder niet dat ANWB gebruik maakt van mijn persoonsgegevens. Wat enorm klant onvriendelijk is dit.

  17. Betreft de laatste uitgave “kampioen” en het artikel verkeersdoden per provincie en 50 km wegen het gevaarlijkst(bladzijde 36). In het overzicht van de gevaarlijkste wegen, springt de 50 km eruit, vandaar uw artikel, zijnde 26,1 %. Maar zie nou ook de 60 km/u wegen(voorheen meestal de 80 km/u wegen), zijnde 17,1 % en de gemeentelijke 80 km/u wegen, zijnde 5,9%. Als automobilist zie ik onderweg vaak gevaarlijke situaties op de 60 km/u wegen waarbij het meestal net goed gaat. De oorzaak ligt naar mijn mening in de wegmarkering, namelijk aan beide uiterste kanten een onderbroken streep. Mijn ervaring is dat het gros van de automobilisten ver aan de linkerkant van deze onderbroken streep gaat rijden en dus te dicht naar de as van de weg. Dit levert bij tegenverkeer(vooral bij donker weer) tot hachelijke situaties. Een simpele oplossing is een onderbroken streep in het midden zodat de rijbaan in 2 dezelfde stroken is verdeeld en de automobilisten hierdoor beter bewust van hun positie op de weg. Het aantal ongelukken zal hierdoor naar mijn mening behoorlijk kunnen dalen. Een beetje verf + manuren lijkt mij niet zo’n probleem.

  18. Als lid sinds 1963 had ik tot op heden geen aanleiding om naar u een reactie te zenden. De recente klimaatplannen van Minister Jette zijn echter dusdanig controversieel en contraproductief voor Nederland dat ik nu van die traditie wil afwijken. Ik verwacht van de ANWB een stellingname tegen deze vorm van religieus klimaatactivisme. U vertegenwoordigt immers ook de belangen van benzine/dieselrijders. Nederland prijst zich internationaal volledig uit de markt. Ik ben geen klimaatscepticus. Rekening rijden ok, syntetische brandstoffen ok, belasting op kerosine ok, maar stellen dat we v.a. 2030 alleen nog elektrisch moeten rijden, is om diverse redenen gebaseerd op drijfzand.
    Afgezien van het gegeven dat de EU slechts 10% bijdraagt aan de wereldwijde uitstoot van koolstofdioxide.
    Met vriendelijke groet,
    J.Heck
    Leidschendam

  19. Vanochtend ontving ik een brief van de ANWB waarin u schrijft het jammer te vinden dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd en dat ik terug kan komen als ik weer zou zijn geïnteresseerd. U vindt het niet alleen jammer. Ik nog het meest. Vanwege mijn leeftijd/gezondheid moest ik mijn auto weg doen. Sinds 1975 was ik lid en heb gedurende al die jaren gelukkig maar één keer van ANWB-diensten gebruik hoeven maken. Maar die ene keer was top !
    Nieuwe accu en door. Autorijden laat ik nu aan volgende generaties over. Maar wel met het advies (lees: verzoek) om rustig te rijden en zeker niet met alcohol op en/of gebruik van drugs. Stoer doen mag best, maar dan bij voorkeur tijdens het sporten en niet in de auto.

  20. Andere ervaring dan Nico hierboven.
    Onze auto startte deze week niet. Stond gelukkig voor de deur in Porto-Vecchio op Corsica.
    Pechgeval via de site gemeld. Meteen gebeld door een aardige mevrouw van de ANWB voor wat nadere gegevens.
    Na 3 kwartier stond er een garagebedrijf voor de deur . De, nog niet zo oude, accu had het begeven. Nieuwe erin en klaar.
    Fantastische service!!! Compliment!
    Jan

  21. Ben al heel lang lid van de ANWB allemaal prima, heb ook de parkeer app voldoet verder perfect maar ben vorig jaar van bank veranderd, door ANWB gelijk veranderd maar krijg tot vervelends toe herinneringen van Yellowbrick heb bank gegevens meerdere keren door gegeven. Lukt mij niet om de veranderde bank gegevens door te geven, waarom moet dit zo moeilijk zijn .

  22. Ik heb via de website een bestelling van een koffer gedaan. Die zou zaterdag 3 februari 2024 door PostNL worden thuis bezorgd. Ik kreeg een bericht dat het maandag 5/2 zou worden. Geen man overboord, zou je zeggen. Echter werd het pakket alsnog de 3e geleverd. Ik zag wel een PostNL wagen staan met de chauffeur die wat op zijn mobiel aan het doen was, maar het pakket had hij gewoon voor de deur gezet. Ik vraag mij of de bezorger wel goed gekeken had of ik thuis. was. De doos waarin de koffer zat, was “kapot” en leek met tape weer aan elkaar geplakt te zijn. De koffer was weliswaar niet beschadigd, maar aan de binnenkant was de rits open, alsof iemand in de koffer gekeken had.
    Nu ben ik al niet zo gecharmeerd van PostNL – de goede bezorgers daar gelaten – maar zou toch eens overwegen om van de diensten van PostNL geen gebruik meer te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *